ŘSD zahájilo stavbu dálničního obchvatu Vysokého Mýta

Zahájení stavby D35 Vysoké Mýto - Džbánov (listopad 2023). Pramen: ŘSDZahájení stavby D35 Vysoké Mýto - Džbánov (listopad 2023). Pramen: ŘSD

Po dnešním poklepání základního kamene u Vysokého Mýta jsou na D35 v běhu stavby tří úseků o celkové délce 28 kilometrů.

89 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojta_7

Ať si každý mele co chce, ale tato vláda jen dohání bordel po Nečasovi nebo Klausovi. Jeho vláda úplně zrušila D3… Nebyl to jen Bárta.
Ostatně, kdyby se to nerozjelo za Ťoka a nepokračovalo přes Covid, tak by p. Kupka otevřel možná tak 4km u Bzence.
Druhá věc je ten šílený dluh 1.200 miliard. Já tedy podporuji výstavbu dálnic, ale ne někam do vesnic jako jsou kv. Stavět se měly prioritní dálnice, se kterými to není žádná sláva… D6 bude dříve než D35, D0, D3, D11…

Couler

Co to je za kydy ? .. Staví se momentálně všude, i na těch prioritních. A jsou vyhlídky, že do max 2 let to bude opravdu všude ze 100 %, protože se bude stavět i na D11 i konečně snad na D0. To že se postupně staví i levné D7, D6 až tak ničemu nevadí, i tyhle dálnice raději postavit na dluh, než je stavět později. Byla by hloupost nevyužít těchto časů, kdy se dálnice staví i velmi levně. Snad neutrpí kvalita tolik ..

mlokXCM

Do dvou let se že 100 % rozhodně stavět nebude. Například D3 ve středních Čechách se stavět určitě nebude, D0 se také stavět nebude, pokud jde o severní část atd.

Původní Pražák

Jen pro zajímavost, celkem nenápadně se mezi plánovanými akcemi na stránkách ŘSD objevila i modernizace úseku Mohelnice-Olomouc, i když rozsahem spíš menší jak větší.

PavelX

Ta modernizace je spíš smutného rozsahu než něco, co by stálo za jakékoliv vyzdvihování. Krátké, úzké či jinak nenormové připojovací pruhy to neřeší, aspoň dílčí rozšíření také ne, umístění PHS s přípravou na 3+3 taky nic. Přitom až Poláci postaví jejich S8 na hranice ke Králíkům, tak lze očekávat, že pojedou po I/44 k Mohelnici. A tady tenhle úsek D35, kde se sleje proud od Hradce a od Polska bude praskat ve švech.

Čaky

Překvapil mě termín zprovoznění – rok 2025. Ve všech informativních mapkách byl až doposud uveden rok 2026. V roce 2025 se má zprovoznit Janov – Opatovec a další úseky D35 tam byly až 2026. Pokud se to takhle povede, tak klobouk dolů pane Mátl.

PetrN

Ano, psalo se o dodatku o urychlení, za stejnou dobu tj. 2 roky (do Vanoc 2025) mají postavit i Hořice-Sadová. No a snad jen jeden rok (do konce 26) bude trvat ne úplně ideální stav s mezerou kvůli tunelu Homole a navazujícího úseku…

Tomáš

Tak nějak tuším…Volby do PS na podzim 2025 🙂

Barča

Těším se na den, kdy namísto slavnostního zahájení dojde na nějaké slavnostní dokončení… nejlépe aby to bylo při dokončení ještě v jednom kuse… ne že něco doděláme a půlka už je potřetí opravovaná

moje jméno

Škoda, že se nezačalo tím nejdůležitějším z celé dálnice Úlibice-HK…
Mám na mysli ten veledůležitý kruhák ma konci špuntu s obchvatem Úlibic…

Ondřej

Skvělé a skvělé, Můžu se zeptat někoho zasvěceného, proč to nešlo v desátých letech a v době největší konjunktury po r. 2008 co odezněla krize, stejně tak jako Poláci? kde byla chyba? Proč vlády nekonaly? Že se hýbeme z místa v roce 2023 je sice krásné, ale pachuť – napáchané ekonomické škody a stagnace, zmařené životy na „pětatřicítce“ – zůstává.

Jan z Rokycan

Protože Vít Bárta.

adamgolias

jak dlouho byl ministr? 2 roky? co třeba období kdy škůdci státu byli domluveni v rámci oposmlouvy. to se dostali k veslům ( a do zákulisí) ti , kteří sice osborníky v oboru nebyli , ale meli ostré lokty. a hodne kámošů , kterým byli zavázáni.
bárta v tom není sám .

Zbyněk19

tak on to určitě nezastavil díky své hlouposti, ale z osobních důvodů, které se mu následně projevily na některém z jeho účtů … :).
Bohužel se musí tvářit, jakože to díky jeho hlouposti a nedomyšlenosti bylo, protože jinak by to byl úmysl, což by byl trestný čin a musel by mj. hradit způsobenou škodu

PetrN

Odpovědí je pan ministr Bárta a pozastavena příprava X staveb a proto v konjunkture po krizi byly finance, ale nebylo co stavět, protože nebylo připraveno… Až teď jsme se dostali do fáze že máme velkou zásobu připravených projektů a některé méně prioritní už se bohužel musí odkládat na další roky i přes rekordní rozpočty SFDI…

Tom Matto

krize v 2008 zacala a vymotali jsme se z ni uplne az tak za 5-6 let

Franta Chcípák

Jako jediní a poslední.

Zbyněk19

ano a myslím, že jme se zní nedostali do teď, ale plynule jsme navázali na další krize. Díky chybějící infrastruktuře chyběly také potřebné ekonomické investice a není se čemu divit. Kdo by investoval do regionu, kam není jak rozumně dopravovat zboží, materiál, prac. sílu atd ?

Marcel

Pokud se správně pamatuji, hodně se lavírovalo jestli D35 ano nebo ne a v jaké stopě. A tak se debatovalo tak dlouho, až ikona p. Bárta. Ten zazdil vše na druhé roky dopředu.

WHN

Kvalitní výkon Víta Bárty. Ministrem byl jen 9 měsíců, a jak se na něj dodnes vzpomíná. 🙂

Dalnice

Nez se to tady rozjede:
1. Radek M. at zustane na RSD a na SZ nechodi
2. Debata o zeleznici tady opravdu neni
3. Opravdu ne, Frantisku…

Jackub

😃👋👍

PvvS

František je v pohodě 🙂 .

J.K.

Vy tady stavíte dálnice a přitom můžete pizzu vozit tramvají, no sakra lidi, zamyslete se! 😀

Jiří Kocurek

V Litomyšli a Vysokém Mýtě? Nejblíž asi v Olomouci…

FrenkyUL

Moje slova…

Petr S.

Ještě by měl Radek M. rozjet dálnici do Rakouska, to by byl opravdový majstrštyk

PetrN

První důležitý krok už udělal, rozjelia podali prekopanou žádost o EIA, jinak by to asi nikdy nešlo

kodl

Pecka Radku, diky moc! To tempo je na ceske pomery naprosto neuveritelne a modlim se, aby vydrzelo i v dalsich letech! 🙂
Jeste jednou Radku diky!

Petr David

To se modlíte za úžasnou věc. A co příroda pro naše potomky?

Koro

To jo no!!! Ve Španělsku a Německu mají perfektní dálniční síť a nevšiml jsem si, že by to nějak poškodilo přírodu. Spíš naopak.

Lysimachia

Ve Španělsku tu síť mají někde perfektní „až moc“. Např. na jih od Madridu (směr Toledo) vedou víceméně 4 dálnice, jednu stavěl stát (autovía), druhou taky, ale zpoplatněnou (autopista), pak něco stavěla autonomní oblast a ještě nějakou snad město Madrid.

Celkově je španělská dálniční síť úctyhodná, ale místy zůstává rozum stát…

Radim

Nám by se taky hodila A-1 a „kousek vedle“ AP-1 + minimálně okolo prahy by to mělo být taky „zdvojené“ (včetně okruhu). A klidně by mohlo být zpoplatněné všechno 🙂

adamgolias

zkuste propocitat rozlohu státu na pocet kilometru dalnic. ve spanelsku i v reichu jsou uzemi , kde na dalnici nenarazite dlouhe desitky kilometru. my mame kazdych 50km nejakou. pyreneje prechazim 14 dnu a cloveka nepotkam. krkonose prejdu za dva dny a porad vidim kominy v boleslavy a hradci.

Lysimachia

Na hustotu obyvatel má Španělsko síť rozhodně rozsáhlejší. (Obě území Kastilie-León i Kastilie-La Mancha mají rozlohu ČR s počtem obyvatel okolo milionu, přitom těch dálnic je tam nepoměrně více.)

Španělsku se podařilo naplnit plán napojit každé provinční město na dálniční síť, tj. 50 měst velikosti našich krajských). Dalším stupněm je napojit tato města na VRT, k tomu už také nemají daleko.

Přitom kdybychom srovnali ČSR a Španělsko před 100 lety, tak ČSR byla průmyslová velmoc a Španělsko prakticky rozvojová země.

Jiří Kocurek

A co s tím, vylidnit Krkonoše…?!

PetrM

když v boleslavY, tak proč ne v hradcY?

Petr David

Vy z okna auta poznáte důsledky staveb? Poznáte kolik vody zadržela krajina dříve a kolik nyní?

kodl

Prosim netrolujte zde, pane Patriku. Toto je server zabyvajici se tematy z dopravy, ne ekologie.

Petr David

Tak aby bylo jasno, nejsem členem žádné ekologické, nebo nátlakové skupiny, pouze využívám demokratického prostředku k vyjádření SVÉHO názoru! A protože mám názor, byť odlišný TADY od většiny, tak ho sem dávám. Jsem prostě přesvědčený, že betonování krajiny, ve kterém už jsme na čele, zadluží nastupující generace, dnes si žijeme nad poměry. Tedy, buď respektujte, nebo věcně reagujte. Trollování má jiné znaky, než moje reakce. Jméno Patrik si podsouvejte jiným. Díky.

Cikcak

Jedná se o další část desítky let připravovaného souboru dopravní infrastruktury, který už měl být dávno dokončený. Nic nového, co by nebylo v plánu před mnoha lety.
Myslím, že se síť dálnic připravuje vyváženě, s ohledem na životní prostředí a ani po dokončení nebude dálniční síť nijak předimenzovaná.
Ochrana krajiny, přírody je naprosto zásadní, ale nelze věc tlačit do opačného extrému.
Žít v ekonomickém skanzenu, který nedokončená dopravní infrastruktura předznamenává, se určitě také nikomu nechce.

Radim

Prý že „už jsme na čele“ 😀 No já z toho fakt vyskočím z okna do vejšky 😀

Petr David

Tak já bych problém nezužoval jen na Česko a už vůbec ne na samotné dálnice a silnice. Betonování krajiny se netýká pouze trasy, ale k němu je potřeba připočítat obří logistická a nákupní centra, odstavné plochy a nekonečné množství parkovišť prakticky u všeho. Takže půda každým dnem ubývá po hektarech. Je to obrovská daň za něčí pohodlnost a za dostupnost všeho. Já řešení vidím v omezování spotřeby, ve zpoplatnění dopravy. Kupovat co nejvíce místních produktů a vytváření tlaku na výrobce věcí „na jedno použití“, v používání veřejné dopravy.
Vtom vůbec nevidím extrém.

Petr David

Omluva, odpověď směřovala na cikcak.

adamgolias

to těžko oddělíte.

Tomáš R.

To na tomhle webu neřešte. Dostanete 158 mínusů, několik výzev k návratu zpět na stromy, doporučení, aby vás někam zavřeli, upozornění na to, že vám brzy budou končit vycházky, obvinění z toho, že můžete za chodce přejeté auty ve městech, vysvětlení, že dálnice je vysoce ekologická stavba, protože motor pracuje v optimálním režimu a vypouští méně emisí, že kvůli nějaké žabičce přece nebudeme blokovat pokrok a že jste terorista.

Jiří Kocurek

Ta věc, ze které píšte, tak se vyráběla kde?

Dalnice

Jeho pohodlí a dostupnost produktů se nepočítá. To dá rozum, ne? ;-)))

Petr David

Píše tady někdo o nějakém úplném zřeknutí se všeho? Uveďte kdo.

Tomáš R.

Děkuji za optání, z velké části asi v Číně. Proč se ptáte?

Petr David

Tak ani těch158 mínusů nevnímám nikterak zle. Musíme si uvědomit, že na těchto diskuzích jsou prakticky jen uživatelé aut (není míněno hanlivě) a mají jiné priority. Já jen mohu doufat, že ti později narození dokážou otevřít kukadla, že poznají, co je pro život zásadní.

Petr David

Tak ještě 156, rezerva, jako hrom! Budu to sledovat.

petr-6496

Nikoliv. Jsou to většinou lidé, kteří akceptují určitý civilizační vývoj s konsekvencemi. Ne nutně petrolheads. Historicky byste mohl stejně negativně vidět přeměnu lesů na ornou půdu vypalováním. Přeměnu smíšených lesů na smrkové plantáže. Ještě předtím hyzdeni krajiny výstavbou obydlí namísto panenské přírody. Skutečnost, že lidstvo prochází určitým vývojem, což umožnilo růst populace k 8 miliardám má i určité vedlejší dopady na krajinu. Takže vás nechci přímo poslat na stromy, ale upozornit na ignoraci určitých socioekonomickych aspektů souvisejících s rozvojem lidstva. A mobilita patřila historicky vždy k hlavním faktorům rozvoje, i na úkor krajiny. Představy o nebetenování jsou lehce uskutečnitelné: A)… Číst vice »

Petr David

Vracet se na stromy nevidím jako potřebné, to je obvyklé strašení, které jsem četl mnohokrát. Rozvoj lidstva nespojuji se zbytnou dopravu, o které tady píšu. Já si dovedu představit, že mnoho produktů se dá vozit na kratší vzdálenosti. Rozvoj lidstva ani ekonomiky nespatřuju s chrlením výrobků, které mají zoufale krátkou životnost. Nepotřebuji, abych musel za svůj život kupovat hafo ledniček a podobných věcí(s kurvítky) nejen proto, že se tenčí suroviny a rostou hromady skládek, ale i proto, že kvůli této umělé zaměstnanosti jezdí násobně kamiony se surovinami, násobně mezi fabrikami s díly, násobně ke spotřebiteli a násobně na skládku. To… Číst vice »

PvvS

A kde by měl být ten rozvoj ekonomiky ? Jistě vám nevadí, že spotřeba energie u nových spotřebičů klesá. Třeba u těch vašich ledniček je rozdíl mezi třídama docela zajímavej. Navíc, kde jsou ty hory ledniček, televizí a podobných spotřebičů. Nerecyklují se tak trochu ?

Petr David

Tak já vyhazoval plně funkční ledničku kvůli těsnění, jediné řešení bylo vyměnit celá dvířka, která ve finále stála téměř tolik jako nová lednička.
Jinak u ledniček až takový rozdíl není započítáme-li cenu té „lepší“ a ekologickou stopu.
Věci se opravdu recyklují, ale jak jste napsal: „tak trochu“. udělejte si výlet na nějaký smeťák, tam uvidíte, jak lidstvo trpí.

PvvS

A proč jste ty dvířka tedy nevyměnil ? Proč jste si koupil novu místo opravy ?

Petr David

Protože ledničky mívají dvířka dvoje, tedy podle zákonů dnešní pseudoekonomiky by mne čekalo další „řešení“ tedy ledničku bych platil v podstatě 3x.

Petr David

„Jiný nápad?“
Stále stejný, výrazně zvednout mýtné po švýcarském vzoru.

FrenkyUL

Diporučuji psát články do ekologického časopisu. Opožděno 20 let

Petr David

Díky za doporučení, ale protože doprava přímo souvisí s ekologií a tady jsme na diskuzi o dopravě, tak vaší nabídky nevyužiji.

PvvS

A je železnice připravena na další zátěž ? Zvládně navíc nějakých 10% vnitrostání dopravy ? O mezinárodce se ani nebavím.

Petr David

Není, protože se na další zátěž připravuje výhradně silnice. Jesliže napíšu o švýcarském vzoru, tak nemám na mysli jen prosté zvýšení mýtného, s ale i zkapacitnění. Kolik se postavilo v ČR nových tratí?

PvvS

Až bude kapacita, tak lze omezovat.

Petr David

Za prvé byl na to čas 30 roků, za druhé není připravena ani jedna trať, která by dávala železnici šanci. Hlavně není koncepce. Takže mám chápat vaši reakci: když je něco špatně, tak proč to měnit?

petr-6496

To je ten bod C, zchudnutí. Sice s Vámi do určité míry souhlasím, že současný rozvoj založený na vyšší spotřebě není pro každého. Ale bohužel historicky právě ta neukojitelná touha člověka mít víc vedla k rozvoji od pračlověka k dnešku. Od pár milionů po několik miliard lidí. S trochou nadsázky mohu říct, že by se mi také líbilo planetu tolik nevyužívat. Ale zároveň jsem si bolestně vědom, že když ropu a uhlí nevyužije Evropa, o to levněji a více ji využije Asie a poté Afrika. Takže s větší nadsázkou by cynickým řešením byla globální genocida. Realisticky mi přijde ideální se… Číst vice »

Petr David

Souhlasím s vámi, že pokud nebude v řešení oteplování svět zajedno, tak na to ti zodpovědní doplatí. Ale já o žádném oteplování nepíšu, moje příspěvky jsou o přebujelé dopravě, která devastuje naše okolí, o přebujelé dopravě, která se překotnou výstavbou ještě zvýší. Tím, že si někdo výrazně připlatí za dovoz ještě nevznikne z našeho regionu skanzen. Je to vyzkoušené.

Zbyněk19

pokud je liniová stavba řádně vyprojektována, stane se z ní krásná a funkční součást krajiny. Jinak předpokládám, že někde bydlíte, někde pracujete, nějak se tam dopravujete, někde nakupujete atd. Předpokládáte, že tohle krajinu neovlivňuje?

Petr David

Co je a co není krásné, to je, snad, čistě věc každého z nás. Horší už je vliv stavby na krajinu, to lze „změřit“, vliv na krajinu: zábor půdy, odtok vody z krajiny…
Máte naprostou pravdu, každý z nás vytváří nějakou ekologickou stopu, tedy i já, o tom není pochyb. Jde o to, jak, v rámci možností člověk koná. Já se dopravuju pěšky, na kole a veřejnou dopravou, nakupuju pokud možno místní produkty.

Zbyněk19

např. váš byt nebo dům nezabírá půdu? Po čem a v čem chodíte/jezdíte vzniklo samo? To na čem píšete tento příspěvek je místní produkt?
To, že se snažíte chovat ekologicky je samozřejmě správné a měli bychom to tak dělat všichni. Ovšem kromě našich zájmů, jsou tu i ty další. Pokud jde o dálnice, tak lidé, zboží, materiály, produkty a to i ty, které zrovna já nepotřebuji, se prostě musí nějak dopravovat a mělo by to být tak, aby co nejméně trpěla bezpečnost, život místních lidí i příroda. Nic lepšího, jak dálnice pro silniční dopravu, zatím člověk nevymyslel.

Petr David

Proč tlačíte do exrémů? Evidentně jste nepřečetl moji větu a tak vám ji zopakuji: „Máte naprostou pravdu, každý z nás vytváří nějakou ekologickou stopu, tedy i já, o tom není pochyb.“
Dopravu potřebujeme všichni, ale všichni nepotřebujeme česnek ze Španělska. Kamionová doprava je přebujelá, vozí se zboží stejného druhu proti sobě, trpí příroda a my zadlužujeme potomky. Jsem si vědom, že se opakuju, ale můžu jen napsat, omastit mýtné po švýcarském vzoru. Snížit dopravu a pomoci místním producentům.

„Nic lepšího, jak dálnice pro silniční dopravu, zatím člověk nevymyslel.“
Ale vymyslel- neprovozovat zbytnou dopravu, netahat stejné krámy proti sobě.

Zbyněk19

zkuste se mrknout na hustotu dopravy v době zákazu jízd kamionů např. o prázdninách v pátky odpoledne popř. nedělní odpoledne do 22h. To byste opravdu chtěl, aby se ty kolony osobních aut přesunuly na silnice nižších tříd a do aglomerací s tím, že je to ekologičtější? By vás lidé v obcích nepochválili. Nebo byste chtěl lidem zakazovat jízdy OA, jen proto, že jste o něčem přesvědčen? To snad ne…. Pokud se někomu bude chtít nakupovat česnek třeba z Antarktidy, tak je to jeho volba. Nikdo by vám přece neměl nařizovat odkud co můžete přivézt. Tomu se říká volný trh a… Číst vice »

Petr David

„Pokud se někomu bude chtít nakupovat česnek třeba z Antarktidy, tak je to jeho volba.“ Ani za mák jste nepochopil význam slova svoboda, budu tak drzý a vysvětlím vám že svoboda neznamená pouze volbu, ale především odpovědnost. Pokud si nemyslíte, že jste na planetě sám, tak pochopíte, že musíte respektovat i ostatní. A protože v zájmu ostatních není úplná devastace prostředí, tedy ani Antartidy, tak musí být vytvořeny hlavně kvůli našim potomkům páky na ochranu toho prostředí. Jako jednu z těch pák tady máme mýtné, nejlépe pole švýcarského vzoru. O nařizování tady píšete vy! Ale statečně a velmi neúnavně to… Číst vice »

Zbyněk19

a není stavba dálnic náhodu zrovna to ekologické řešení narůstají dopravy ne z důvodu, že by ji chtěla jedna úzká skupina lidí, ale řeší zájem ostatních? A to nejen řidičů, ale zejména lidí žijících v obcích zatížených dopravou, nehledě na zájem ostatních o ekonomický růst?

Petr David

Jsem zasáncem řešení příčiny, nikoli následku. Příčinu vidím v přebujelé dopravě, kterou žádné přidané pruhy neřeší, protože doprava tak znovu naroste. Ekonomický růst je rozjetý na plné pecky, ale to pochopitelně nepůjde donekonečna, naše neustále se zvyšující nároky nerespektují možnosti planety, ta se totiž ani trošičku nezvětšuje. Jediné, co narůstá jsou hory odpadu a znečištění všeho kolem. Vše je o hodnotách.

Zbyněk19

netvrdím, že určitým způsobem nemáte pravdu. Ale kdo rozhodne, co je přebujelé a co ne? Vy? Abyste taky mohl zatížit dálnice mýtem (jako ve Švýcarsku), musíte nejdříve nějaké dálnice mít…

Petr David

Vážený, to mýtné mají Švýcaři všude, nejen ny a dálnicích. Je to tak zvané výkonové mýtné. Hmotnost, vzdálenost.

Zbyněk19

smysl vaší poznámky? Tím se v CH redukuje pouze tranzit. Vám jde přece o globální řešení, tzn když to udělají všechny země co se stane? Doprava neklesne, pouze zdraží veškeré zboží. A znovu, kdo rozhodne, co je nadměrné? Další úřednická regulace?

Jan Sůra

Doprava klesne. Začne se hledat řešení v podobě lokálního zboží, u kterého je výrobní cena sice nižší, ale nemusí se vozit přes půlku Evropy, protože doprava bude příliš drahá. Proto například Švýcarsko tak tlačí lokální potraviny.

Petr David

Máte-li v pořádu oči, tak se jděte podívat do provozu.

intercity

Tak to je skvela zprava. Které useky by se mely rozestavet jeste do konce roku?

JiriP

Žádné.

WHN

Podle letáků ještě příhraniční úsek u Dolního Dvořiště a teoreticky i Trutnov – hranice, ale u toho odmítl Patrik jednat s Mátlem o stažení rozkladu, takže k tomu asi letos nedojde.

PetrN

Co se týče D35, tak 23 uz nic, ale úplně na začátku roku 24 by mělo dojít k zahájení navazujícího úseku Džbánov-Litomyšl a snad tunelu Homole, na jaře pak bude následovat jednoduchy usek Ostrov-VM (kolem Homole) a dostavba obchvatu Olmiku…

jiri.dembovsky

Ještě Litomyšl-Janov do konce roku 24 a Sadová – Plotiště, když se stihnou rozklady.

Jan z Rokycan

Litomyšl-Janov, když se stihne výběrové řízení. Což při obvyklé délce není moc pravděpodobné. U VŘ budou rádi, když se vypíše na začátku dubna, základní termín červen, s půtahy listopad. Smlouvu uzavřou tak v lednu 25. Můj tip.

Jan z Rokycan

Na D35 nic. D0312/II asi ano, ale hlavní úsek z Kaplice do Nažidel (312/I) ne.

Včera se zase posunul termín podání nabídek na D6 Petrohrad-Lubenec (aktuálně 18. 12.).

Držím palce, aby se na konci roku 2024 opravdu stavělo těch 64 kilometrů. Na rozestavění Litomyšle-Janov bych si nevsadil ani knoflík. Sadová-Plotiště se také komplikuje. Takže do stavby půjde určitě Džbánov-Litomyšl, Ostrov-Vysoké Mýto včetně tunelu a Křelov-Slavonín.

Emanuel

Úplně úžasné, fakt jsem před pár lety ani nedoufal, ale teď to vypadá, že se to opravdu podaří. Doba, když si někdo dovolí zastavit rozjetou stavbu je už snad doufám dávno pryč.

Pěkná práce!

Martin

Bohužel, ne vždy to platí, viz Patrik a D11 Trutnov – hranice s Polskem.