ŘSD žádá i stavební povolení na D35 kolem Vysokého Mýta, má přes polovinu pozemků

Vizualizace úseku D35 Vysoké Mýto - Džbánov. Foto: ŘSDVizualizace úseku D35 Vysoké Mýto - Džbánov. Foto: ŘSD

Obchvat Vysokého Mýta má být hotov do roku 2026.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) požádalo o vydání stavebního povolení na stavbu dalšího úseku dálnice D35, která má být po dokončení alternativou k dálnici D1.

Jde o úsek “D35 Vysoké Mýto – Džbánov”, který bude měřit 5 950 metrů. Naváže na trasu D35 Ostrov – Vysoké Mýto, kterou chce ŘSD začít stavět příští rok. „Zároveň probíhá majetkoprávní příprava. Vykoupeno je 53 %, probíhá zpracování zadávací dokumentace stavby,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl na Twitteru. Do konce roku chce ŘSD zahájit soutěž na zhotovitele, příští rok pak začít stavět. Hotovo má být v roce 2026.

Trasa D35 Vysoké Mýto - Džbánov. Foto: ŘSD

Dokumentaci zpracovává sdružení firem Mott MacDonald, Satra a Apis. Necelých šest kilometrů dlouhý úsek bude současně sloužit jako obchvat Vysokého Mýta. To je dnes společně s Litomyšlí největším městem zatíženým silným provozem na silnici I/35. Odhadované náklady na stavbu jsou 2,2 miliardy korun. Kompletně je popsána v informačním letáku ŘSD.

Žádost o stavební povolení přichází jen pár dnů poté, co se ŘSD dohodlo s Pardubickým kraje o stavbě celkem osmi přeložek silnic a mostů v souvislosti s výstavbou nového úseku dálnice.  Státní organizace se ve smlouvě zavázala k zajištění stavby i financování akcí za celkem 204 milionů korun. Nejdražší položkou je stavba přeložky III/35719 silnice na jižním okraji Vysokého Mýta v délce 1 145 metrů (včetně mostu přes železniční trať). Přeložka bude sloužit jako přivaděč ze stávající silnice I/35, u níž nyní končí na stykové křižovatce.

Tagy D35 D35 Vysoké Mýto - Džbánov Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
12 komentářů