ŘSD začne s úpravou silnice I/35 Českým rájem, cena spadla o 26 %
Vizualizace budoucího řešení silnice I/35 u Ktové. Foto: Valbek
Průjezd po silnici Českým rájem by měl být plynulejší a bezpečnější, vznikne i cyklostezka.
Jestli je účelem podnikání ztráta, pak vítěz dal cenu dobře! Ale jestliže se podniká za účelem zisku, tak se budeme divit co vede za změny a zbv… účastníků sice 8 bylo ale cenu prvního blázna, nikdo ani neatakoval. Cena = kvalita. To by měla bejt rovnice.
Pakliže se vše bude soutěžit na cenu, tak regionální firmy budou blázni tak dlouho, než vyschne zdroj…..
cena spadla o 26%, naklady na byrokracii stouply o 200%, kde je uspora?
Ach to naše řsd. Už ten návrh je nebezpecnej. Zrušit prejezdy a udelat nadjezdy to je dobrej nápad a už 50let to chybí. Pokud maj být ty strašný stromy u silnice tak tam musí být svodidla a vy na to kaslete i na nové 😀😀d1.u nás 99% mrtvejch o strom nebo na přejezdu. No a ten kruhac proč není dvojitej místo tam je.a proč uprostřed kruhace dáváte kameny a nebo stromy jste normální?já osobně chci kruhac přes který je vidět tzn bez ničeho abych mohl reagovat na problém. V čr když to někdo prepiskne ho vystrelite do luftu a mě… Číst vice »
Kruháče se staví tak, aby přes ně nebylo vidět, zcela záměrně. Aby před nimi řidiči zpomalili. Neobhajuju to, jen konstatuju. S tím, že stavět na silně vytížené jedničce jednopruhový a hlavně malý kruháč, je pitomost.
jo u Kostelce dali u kruhace do kopce 30kmh. devolution
Tak asi lepší něco než nic, ale opravdu užitečné by bylo pokud by se stavělo ve stopě budoucí D35 , prozatím v polovičním profilu tak jako je 1/7. Za miliony se odstraní přejezd po kterém přejede pět vlaku za den a nakonec se trať stejně zruší, tak jako na D8 most za Ústím po kterém vede dnes už místy neexistující trať.
Ktová je už na území Českého ráje, tam ekologové D35 nikdy nepustí…
Tak ekologové nejsou také ti kdo rozhodují kde jaká dálnice bude. Ano naflakaji žaloby, soudy a investoři se s tím budou muset nějak popáskovat, stavba se o mnoho let zdrží až se nakonec postaví jednou tak draho.
Žádná dálnice z Turnova do Jičína se nikdy stavět nebude.
Takže se má čekat 50? let, než to stát vypapíruje?
V současné ČR bohužel do značné míry jsou, protože jejich obstrukce mohou výstavbu posouvat o generace. Nevím, kolik vám je, ale pokud jste dospělý, po dálnici z Jičína do Turnova se nikdy neprojedete – to je smutný fakt.
Hlavně zrovna tady by dávalo větší smysl zahloubit trať než silnici, když nic jiného, tak budoucí cyklostezka bude méně fyzicky náročná 🙂 Jinak D35 v polovičním profilu, to mě pobavilo.
Dobre nakresleny velky kruhac povazuji za nejlepsi druh krizovatky, ktery plynulost dopravu uplne nezastavi, ale spise zklidni.Jednou z velkych vyhod je, ze se muzete otocit.
Tak ještě aby řidiči pochopili, že to je ,,křižovatka ,, a na křižovatce platí zákaz předjíždění . I cyklistů.
ty woe… řidič poučovatel, roční průměr najetých km 3 000, auto – fabia I. combi, přísný dodržovatel přikázané třicítky na nesmyslném místě, jasná jednička ve vedení kilometrových kolon, protože na plné čáře se kolobrnda nepředjíždí, i když v protisměru na kilometr prázdno… znamení Panna?
poznávací znamení – strach o jiné řidiče. 😀 😀
Adamegoliáši, že v těhlech končinách nejezdíte?????? 😀 😀
Na křižovatce se fakt nesmí předjíždět? Mám na mysli té, kde se to „nepodepře“ vertikálním a horizontálním omezením.
Předjíždět se smí na hlavní komunikaci, pokud to není zakázáno, po pravdě se přiznám, že u okružní křižovatky úpravu předjíždění neznám.
Ano, myslel jsem klasickou… Předpokládám, že u kruháče, tedy pokud je vícepruhý (jediný co se mi narychlo vybaví, je pro mne blíž a šlo by o takové věci mluvit je ve Wien 10 Favoriten nad A23) by se zřejmě jednalo o souběžnou jízdu v pruzích.
V Čestlicích je takový, na Opatově je takový, na Chodově také…
Kulaťák.
V HK a nejbližším okolí máme takových povícero.
Beru, beru, chlapi… Ale na A23 jsem častěji a blíž než v PH nebo HK, proto se mi ty naše až tak nevybaví. Krom toho, z důvodu aby to bylo markantnější jsem zvolil 4 pruháč o průměru 1/2 km. To aby „Vrták“ si představil něco pod pojmem velký kruháč.
Vám vadí, že někdo dodržuje maximální dovolenou rychlost? Nikdy nevíte proč tam ta třicítka je, zvláště jedete-li tím místem prvně. A když to zjistíte, může být pozdě.
Je tam škola. Je sobota. V červenci. 6 hodin ráno. O kus dál je diskotéka, potacejí se z ní opilci. Tam už je povoleno 50 km/h.
A pokud řidič nedokáže najít důvod rychlostního omezení ani po několikátém průjezdu, tak je to na pováženou. Řidič je především povinen přizpůsobit rychlost provozu a stavu vozovky. Vyletět z vracečky v 80 km/h (dodržel 90!!) se povede spíš těm, kteří furt čumí na tachometr.
Zato ty vypadáš na řidiče bazarového BMW s rychlými pruhy a pořádně obouchaného od bezstarostné jízdy.
tady má někdo malý úd 😉
I dobře nakresleny velky kruhac nepovazuji za ekologický druh křižovatky, když tam auta ze všech směrů musí brzdit a zase se rozjet. Při průjezdu se generují zbytečné emise.
Jestli vám vadí emise, uvědomte o nich řidiče.
Problém by se měl řešit v zárodku, ne v důsledcích. Tj.mají s tím co do činění projektanti.
Jistě, zrovna ten z úvodního obrázku z videa, ten má přesednout na lokotraktor. Navíc jistě jede z toho pole zcela zbytečně.
Předvídavý řidič používá brzdu minimálně, a i pro méně schopné se už začala masově rozšiřovat hybridní auta s regenerativním bržděním.
Na silnicích 1. třídy bychom se měli snažit stavět zejména křižovatky mimoúrovňové, které jsou z hlediska plynulosti provozu nepřekonatelné. Bohužel jsou také nejdražší.
Jsou to vyhozené peníze, R35 povede severněji a tohle bude jen „druhotřídní“ regionální komunikace.
Samozřejmě, s příslušnými obstrukcemi tu ta R35 hned tak nebude.
R35 v těchto místech minimálně dalších 20 let nebude.
Nejen že si na D35 ještě počkáme, ale tato komunikace bude i nadále sloužit jako frekventovaná spádová spojnice četných vesnic s Turnovem. A odstranění úrovňového železničního přejezdu rozhodně vyhozené peníze nejsou.
Pokud je někde hlavní, dominantní směr, křížící vedlejší s řádově menší frekvencí, není vhodné to řešit kruhovým objezdem.
Dochází tak k faktické preferenci vedlejšího směru, ale hlavně k narušení plynulosti hlavního směru.
Kruhové křižovatky na silnice první třídy nepatří.
Naopak – kruhové křižovatky jsou velice potřebné vzhledem k nárůstu šílenců kteří ohržují ostatní účastníky provozu – podobná šikana by měla být co 500m
Naopak, počet těchto šílenců podstatně klesl od 90. let, jen vy si to nepamatujete. A taky se to nyní více medializuje.
Podobně idiotský přístup masově uplatňují ve Francii. Jediným výsledkem je, že vám stejná cesta často liduprázdnou krajinou trvá dvakrát déle a vyprodukujete při ní třikrát tolik emisí. Nehledě na neuvěřitelnou frustraci, která na vás nejpozději na dvacátém až třicátém kruháči padne. Opakovaná osobní zkušenost.
V západních zemích jsou kruhové objezdy velmi rozšířené a dlouholetá praxe ukazuje, že je to řešení vhodné, zejména pro bezpečnost.
Ano, ale to se musí umět taky používat a ne před kruhákem zastavovat, když po něm nic nejede a nebo stát a čekat i když je levá čtvrtina/třetina volná.
Tak to do něj taky musí být dobře vidět
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!
Není potřeba vidět přes celý kruhák, stačí vidět jen do levé části a to na všech kruhákách jde.
Lež. V Anglii jsou sice rozšířeny více, v Německu rozhodně tolik ne jako u nás. Když už jsme u té bezpečnosti, nejlepší je bezkolizní křižovatka, tedy mimoúrovňová.
Přesně tak, skopčáci i Poláci mají víc rozumu a nesviní dopravu kruháky.
Zato však zcela nevhodné pro ekologii a plynulost provozu, viz můj příspěvek výše.
Nedochází k narušení plynulosti. Dochází k eliminaci jízdy nepřiměřenou rychlostí.
Kruhac na jedničce a výš nemá co dělat . Top je Olomouc . Provoz řešit mimoúrovňovým křížením . A pokud jede z vedlejší max patnact aut za hodinu ráno ve špičce je tato investice směšná
Váš odhad max patnact aut za hodinu ráno ve špičce z Rovenska a celého okolí (částečně i ze Semilska) je směšný.
Tak jich je 20, ale nikdy jich na té křižovatce nestálo na odbočení víc než 2 – 3 najednou a to pouze od Turnova na Rovensko nebo od Rovenska na Jičín. Jinak nic, v ostatních směrech auta plynule projíždí bez zbytečného zastavování či brzdění, protože je to dobře přehledné místo.
Jezdím tam minimálně 3 za měsíc nepravidelně tam a zpět a NIKDY jsem frontu neviděl , většinou tam nestojí nikdo . A to přes den , ne v noci . Za to na hlavní jsou na této trase fronty neustále , byť s jiných důvodů . To přejet hlavní z HK na Jaroměř je úplně jiná liga . Zde mám za to , že kruhový objezd je zbytečný .
Vaše výpočty jsou absurdní. Jede-li dvacet aut za hodinu a současně jich tam čeká na vyjetí 2 – 3 najednou, tak by to znamenalo, že je tak extrémně zatížena ta hlavní, že je tam ten kruháč stejně potřeba pro zrovnoprávnění směrů – kruháč je totiž blbá křižovatka ale zrovna pro tyhle extrémní případy je vhodná.
Samozřejmě dochází, pokud tedy za plynulý provoz nepovažujete neustálé zpomalování a zrychlování. Při takovém stylu navíc prudce roste spotřeba a úměrně tomu i hluk a množství škodlivých výfukových emisí. Když k tomu ještě započítám, že čeští řidiči neumějí kruhové objezdy používat a čeští projektanti navrhovat, nic dobrého z toho nekouká. Na místě, kde se nekříží víc dominantních směrů, zkrátka nemá kruháč co dělat. Můžete s tím nesouhlasit, ale to je tak jediné, co s tím naděláte.
Hlavně výrazně větší přínos za ty peníze by měla přeložka mimo Ktovou, rozhodně větší než kruhák na horizontu. Ale prostě nestaví se, co je potřeba, ale co snáz projde.
Stát potřebuje naštvat co nejvíc lidí!
Ať už táhne vláda k šípku. Zbytečně zmrvili ekonomiku a ještě musí nasekat dluhy.
Tady je stavba zbytečná, všude nacpou kruháky, které jen komplikují dopravu. Kdyby narovnali některé úseky téhle silnice udělali bg lépe.
Kruháky můžou být problematické, pokud jsou příliš malé, tohle není ten případ ani náhodou.
Kruháky jsou problematické vždy, protože ačkoliv jedete po hlavní, musíte dávat přednost, tedy nezanedbatelně zpomalit nebo rovnou zastavit.
Přínos z hlediska bezpečnosti je nepopiratelný.
Jsou i bezpečnější druhy křižovatek.
Přínos k bezpečnosti je v tomto místě v podstatě nula. Odbočovací pruh by bohatě stačil, je to přehledné místo, ke kruháku žádný důvod, naopak bude způsobovat kolony, nic víc. Podjezd pod lokálkou s minimální frekvencí vlaků jsou další peníze daňových poplatníků v kanále (a kapsách korupčníků).
Kdyby za to radši začali stavět novou silnici mimo vesnice, o které se mele už od doby reálného socialismu, udělali by lépe.
A co ekologie a plynulost dopravy? Ta podle vás není důležitá?
Tak to není úplně pravda, pokud kruhový objezd není řešen dopravními značkami nebo semafory tak jsou vám vozidla jedoucí po kruhovém objezdů povinné dat přednost : )
Brzdit a rozjíždět se bude deset tisíc aut denně . To budou Zelení zelení , denně tam padne barel ropy
Nejenom jeden. Pak brzdová obložení a na závěr pomuchlané plechy, vyšetřování, blokace, mnohaklilometrové kolony.
Ještě tu máme zvýšený hluk, otěr pneumatik a makroekonomické škody od zdržování dopravy.
To ovšem vaříte z vody nebo vydáváte své sny za realitu, protože okružní křižovatka ma fůru nectností ale rozhodně je ze všech úrovňových nejbezpečnější, nějaké fabulace o mnohakilometrových kolonách v důsledku vyšetřování nehod je vaše (špatná) spisovatelská licence.
Ta hlavní tady není jen pro Vás, já se na ni chci taky mít šanci vecpat. Nemusí to ovšem být zrovna pomocí kruháku, dokonce lépe, pokud Vám tam při mém příjezdu od Rovenska semafor hodí červenou!
Milý Jůzo , když se neumíš rozjet , vrať řidičák . Pokud se na této trase nedokážete zařadit do provozu tak nezoufejte a svěřte se do rukou profesionálů drážní nebo silniční dopravy .
Součástí této stavby je narovnání tohoto úseku silnice.
Podle mapy je teď silnice rovná a po úpravě bude klikatá s kruhovým objezdem.
Na severním konci je teď esíčko, které se přesune k jižnímu konci pod trať a roztáhne, podle nákresu.
misto malého esička velké. Myslite, že z Borku do Ktovy předjedete pomalu jedouci vozidlo?
Předjet se dá jedině před přejezdem (jedu-li do Jičína), pokud není něco v protosměru, jinak ne. Navíc si hromada dementů navykla místo 90 jezdit 70, takže jsou na řadě míst dlouhé kolony a od Kbelnice až do Turnova je málo míst k předjetí. Osobně bych zavedl pokuty nejen za překročení rychlosti, ale i za bezdůvodné zdržování dopravy.
Narovnání toho esíčka je v pořádku, ale jen slabé alibi na zcela zbytečný kruhák, který přinese jen problémy.
Expert se pozná. Bezdůvodně pomalá jízda je přestupek a platí to už hodně roků.
Akorát praxe poněkud pokulhává. Třeba na této silnici, a třeba od Kutné Hory do Kolína, kde si telata ještě nevšimla, že zmizela rychlostní omezení, když už je v KH nadjezd dávno v provozu a mnoho a mnoho dalších úseků.
Děkujuuuuuuu! Dalšímu řidiči, který běžně a taky třeba denně používá auto!!
Mám hold tu drzost denně používat auto, neboť hromadnou dopravou bych vše těžko stihl (neumím pracovat 24 hodin denně jako pan ministr) a těžko bych řadu věcí, které vozím tahal vlakem či busem. S něčím by mě tam ani nevzali.
Jak může být doprava plynulejší, když tam fláknou kruháč?
Třeba tak, že se nebude stát na přejezdu?
Na přejezdu se stojí jen přes den jednou za hodinu na pár minut, na kruháči bude potřeba brzdit 24/7. Náhradu přejezdu nezpochybňuji, ale kolotoče na křižovatce s každou okreskou prostě k plynulejší dopravě nevedou.
Staci se odnaucit jezdit stylem brzda-plyn a volnej kruhac teto velikosti klidne projedete plynule (plynule nerovna se bez zmeny rychlosti, ale bez nahlych prudkych zmen rychlosti)
No na druhou stranu bych asi nechtěl bydlet v těch domcích hned vedle, a poslouchat, jak se tam všechna auta při výjezdu z kruháku rozjíždí (zvlášť náklaďáky, ty umí udělat docela řev)
Přesně!
Chapu, na treti stranu zdaleka nejvetsi hluk ty auta i nakladaky delaj pri nutnosti co nejrychlejsiho rozjezdu z nuly do zatacky pri najezdu na hlavni, coz kruhak casto eliminuje.
kolik náklaďáků vyjíždí od Rovenska a kolik jede po I/35 ??
Náklaďáků rovně hromada, protože slavná vláda zavedla mýto, tak jak zavedla a na Rovensko téměř žádný.
K tomu kruháči můžete dojet tak že brzdu použijete jen v případě že budete muset zastavit na 0. Ono z té 50ky to není zas takový problém sundáte nohu z plynu a podřadíte. A když koukáte dál než na konec kapoty u kruháče obvykle není ani potřeba zastavit kolikrát netřeba ani přibrzdit.
Zkuste ro projet s betonmixem v 50 km/h a nepřevrátit se. Neriskoval bych to. Obzvlášť když do poslední chvíle nevíte, kam protijedoucí pojede. Často je to šetřílek, kterému je líto vyhodit blinkr. Nabourat se nehcete, ikdyž máte přednost. Natož, když přednost nemáte.
Tím chci řit, že zpomalení na 20 km/h i míň je naprosto přirozené pro většinu řidičů. Tady to možná bude tak 20 až 30 km/h. A pak se tam objeví cedule s nápisem „Nepoužívejte motrovou brzdu ve vozidlech nad 6,5 tuny.“ Ona totiž dělá randál.
Díky zjednodušení (dávání přednost z jedné strany) se zvýší propustnost i bezpečnost na křižovatce s kruhovým objezdem.
Pane, vy to tam zřejmě neznáte, co?
Takže dávat přednost z jedné strany je plynulejší a bezpečnější, než když ji 99,99 % aut nedává vůbec? Dobrý pokus o demagogii, ale bohužel předem odsouzený k neúspěchu.
Kdyz uz se to zveda kvuli prejezdu tak proc ne mimourovnova krizovatka