ŘSD začne letos s kácením v místech budoucího obchvatu Bruntálu na I/45, stavba vypukne příští rok
V rámci stavby za více než 600 milionů korun bude na silnici I/45 nově napojena silnice I/11 mimoúrovňovou křižovatkou.
Dopravně zatížený Bruntál může s mírnou nadějí vzhlížet k příštím několika rokům, během kterých by se měl zbavit části tranzitu. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) hodlá ještě letos vykácet dřeviny a vytyčit staveniště budoucího východní obchvatu na I/45.
ŘSD nyní vybírá z pěti nabídek na provedení těchto přípravných prací. Samotná stavba pětikilometrového obchvatu by pak měla proběhnout v letech 2024 až 2027. „Spolu s přípravou území stavby probíhá dokončení zadávací dokumentace určené pro výběr zhotovitele,“ sdělil mluvčí ŘSD Miroslav Mazal.
ŘSD přitom odmítá, že by plány nabraly zpoždění, ač původně uvádělo jako rok zahájení stavby letošek. „Původně avizovaný rok 2023 počítal s kácením a vytyčením jako součástí celkové stavby. Nyní jsou tyto dvě představební aktivity zajištěny samostatně a v souladu s dlouhodobým plánem začne odstranění dřevin včetně základního vytyčení obvodu stavby ještě v tomto roce,“ doplnil Mazal.
Centrem Bruntálu projíždí zhruba 14 000 aut všech kategorií denně (z toho je 2400 kamionů). Ve městě se severo-jižní silnice I/45 protíná se západo-východní silnicí I/11.
Východní obchvat v podobě přeložky I/45 má být první etapou celkového řešení, na jehož konci by měl být Bruntál zbaven tranzitu. V rámci stavby za více než 600 milionů korun bude na silnici I/45 nově napojena I/11 mimoúrovňovou křižovatkou. Definitivní řešení má v budoucnu přinést severní obchvat, tedy přeložka silnice I/11 mimo město.