ŘSD začíná s geotechnickým průzkumem pro šestipruhovou D10 u Mladé Boleslavi

Rozšířená D10 u Mladé Boleslavi. Foto: ŘSDRozšířená D10 u Mladé Boleslavi. Foto: ŘSD

Stavba má začít v roce 2026.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Sova

Je to dobrá zpráva, ale termín katastrofální. Taková „drobnost“ a má to trvat v optimistické variantě 5 let (takže reálně klidně 10)? Jak pak mají v téhle zemi vzniknout ty klíčové velké infrastrukturní projekty…

Daniel Jablonecký

A co všejanská spojka a nové propojení Prahy s Mladou Boleslaví vlakem? To už úplně usnulo, zdá se.

Granja

Řekl bych, že 6 (slovy šest) traťových kolejí tam určitě nebude.

Ivo Studený

A k čemu jsou tři pruhy? https://www.rajce.net/f1570931824

kodl

To tempo vystavby proste nestaci. #Sorry RSD

Daniel Bečvář

A jaké tempo byste si představoval? Na takovéhle výkřiky se stačí podívat realisticky. Aktuálně má ŘSD v realizaci historicky nejvíce staveb. V příštím roce to půjde ještě nahoru, protože se bude hodně staveb zahajovat, zatímco do provozu toho půjde poměrně méně. Pak už ale bude stát narážet na finanční limity, protože bude v realizaci přes 300 km staveb, z nichž většina budou dálnice, což je poměrně drahá záležitost. A k tomu je třeba ještě připočíst, že velké plány má v příštím roce i Správa železnic (Masaryčka, Smícháč, Bubny, Kladno atd.).

a8n

O plánech SŽ bych pomlčel, Masna ani Smíchov se zatím nesoutěží, navíc na Smíchově to bude kvůli MI na začátku v omezeném rozsahu. V první polovině 2023 neočekávám zahájení žádné větší stavby, leda Buben, pokud se nestihnou letos.

Dachs

Tempo určují vize, finance a v prvé řadě legislativa. Nikoli fakt, že jde o úsek s velkou nehodovostí, v posledních letech i kapacitní nedostatečností, a s dlouhodobě nevyhovujícím řešením MÚK u Bezděčína, ale i těch dalších. Na pár kilometrech se tu proplétají několikeré proudy, s velkým podílem nákladní dopravy (I/38, I/16, D10). Ví se o tom dlouhé roky, ledy se pohnuly paradoxně až v době „šetření“. Buďme za to rádi.

Jarda

a k čemu je to dobrý? Vždyť d10 končí v turnově, nemá napojení na mezinárodní síť asi jako d4, taky končí ve vnitrozemí, tohle má smysl u dálnic, co mají mezinárodní význam.

Petr

to je ale úplně jedno jestli má či nemá napojení… i přesto jsou na D10 tak vysoké intenzity že si třetí pruh víceméně zaslouží.. není to samozřejmě tak hrozné jak na D1 u Brna, ale i tak…
Navíc na D10 za posledních řekněme 10 let narostly intenzity jednoznačně nejvíc z celé naší dálniční sítě… oproti tomu na D4 toho moc nejezdí kromě úseků u Prahy…

Petr

Tohle je vhodné u dálnic, které mají vysoké intenzity provozu. A to D10 u Mladé Boleslavi rozhodně je. Přetížení dálnice obzvlášť ve špičce přináší spoustu nebezpečných situací.
Rozhodně to tady má větší význam než mnohé dálnice s přímou mezinárodní návazností.

Karel

Nezpomínáte, že tento úsek D10 je zároveň využit pro silnice I/16 a I/38? Na množství provozu je to významně znát.

TheBearspook

Křižující komunikace 16 a 38.

Zrzek

D10 sice končí u Turnova, ale pokračuje jako I/10 dále na Harrachov a do Polska a křižuje s I/35 dále na Hrádek nad Nisou a dále do Německa. Můžu říci, že je to spojení s Německem hojně využívané ND. Rychlejší spojení s Berlínem a trajektovými přístavy do Skandinávie. Ne každý musí jezdit po D8 a A17 na věčné parkoviště A4 u Drážďan.

Poudy

A co posunutí sjezdu u Bezděčína k jihu, stále je v plánu? Pokud ano bylo by vhodné udělat zároveň.

A přijde mi že na mostech přes Jičínskou je na třetí pruh dostatečná rezerva, to se s tím už dříve počítalo?

Petr

v dokumentaci EIA k rozšíření D10 na 3+3 od Prahy až po Mladou Boleslav jsem viděl dvě varianty MUK Bezděčín, myslím že obě byly posunuté na jih od té stávající, jedna řádově asi 200m a druhá asi 1km (k místu kde se odchyluje současná I/16 na západ). Jestli už je rozhodnuto o konkrétní variantě to nevím