ŘSD začalo soutěžit rozšíření D1 kolem Brna, postaví nový most přes koridor
Dálnice D1 u Brna. Foto: Google Street View
Řidiči mají jezdit ve dvou zúžených pruzích v každém směru, jak byli zvyklí při velké modernizaci dálnice D1 mezi Prahou a Brnem.
No překvápko, jen dokončili rekonstrukci ve stávající šířce, už je akorát čas začít rozšiřování… a předtím se stavěly protihlukové stěny, samozřejmě tak že se nejmíň místy budou muset zase posouvat. Tomu říkám jasná vize a šetření…
Opravdu nechápu, proč tento extrémně vytížený úsek je plánován pouze v režimu 3+3. Bez problému by vycházel i na 5+5 s ohledem na budoucí nárůst dopravy.
Budeme rádi aspoň za malé radosti…
Myslel jsem si, že ŘSD je na tom s plánováním staveb lépe jak SŽ, ale evidentně jsem se mýlil. Nebylo by lepší nejprve dostavět D35 a D55, které silně zredukují provoz okolo Brna a pak se teprve potenciálně pouštět do křižovatky D1/D2/D52?
Jako nepřed čtvrtstoletí počkat a pak možná???
„těším“ se na jednokolejný provoz/výluku koridoru jižně od brna.
jen doufám, že nikoho nenapadne, že nám stačí svitavy a vysočiny a vindobony a metropolitany nepošle přes olomouc a přerov….
nebo by mohli vytáhnout zrezivělá mostní provizoria, zprovoznit albatrose a hrbouna a po doplnění mostů u hevlína to odklonit v retroprovozu na bývalý StEG
Nejdřív měli postavid VRT do Brna, pak se mohli začí s*át s dálnicí. I tou VRT by dálnici ulevili…
Ale to jsou nesmysly… Byl jste nekdy na tom useku? Videl jste skladbu vozu? Jak konkretne ulevite usekum, kde je problem krizeni s 2 dalnicemi a s najezdem z I50?
Ta dálnice se měla stavět už za ministra Bárty (2010), který to tehdy zařízl. Děkujte tam (Věci veřejné).
Postavte D55 a D35 a ulevíte D1 u Brna.
Možná, ale nikdy ne tak aby zrovna tento konkrétní úsek mohl zůstat 2+2, to je prostě trapné. Ostatně, D35 přece uleví i Praze, tam by se taky mělo rezignovat na 511?
Chapu to spravne, ze nas ceka dalsich 8 az 10 let kolapsu a chaosu na brnenske D1?
Bude to mnohem horší. Zatímco mezi Mirošovicemi a Kývalkou, kde probíhala modernizace, jsou podle posledního sčítání dopravy průměrné intenzity 35 – 40 tisíc vozidel, u Brna je to 65 – 77 tisíc.
Kodl: Preferuješ současný stav?
Ja osobne bych preferoval to na tech 6 pruhu rozsirit uz v dobe puvodni modernizace.
Nebo když už to neudělali a musí to rozšiřovat teď tak ne na 6 ale rovnou na 8 pruhů.
No to jsem taky nepochopil, když se tak dlouho sr… věnovali useku mezi exity 190 a 194, že to nerozšířili. A PHS u Popůvek a Starého Lískovce se taky stavěly už v době, kdy se vědělo, že se dálnice bude rozšiřovat. No ale když ono se pak líp rozhazuje, že.
Amen
To samozřejmě, to byla kravina, ale jaksi stroj času nemaje, toto řešení už není k dispozici…
Barranovskýmu mostu se taky věštilo, že během rekonstrukce doprava zkolabuje.
To sice jo, ale v Brně je to opakovaně vyzkoušené – problém a dálnici není město schopný pobrat a zachvilku objízdné trasy stojí taky.
Ten je a) kudy objet, b) z velké části zatížen vnitropražskou dopravou, což mu dává další alternativy, c) ještě pořádně nezačal.
D1 kolem Brna? Něco málo frekvence (hlavně místní, kteří používali dálnici jako náhradu za neexistující okruh) se přesune dovnitř města na už teď ucpané komunikace, zvlášť s omezením na svrateckém nábřeží. A ten zbytek? (Jasně, teoreticky se Brno dá podjet. Třeba přes Tetčice s padacím mostem…)
Kdyby se ŘSD umělo inspirovat v zahraničí, tak levnější a jednodušší by bylo nechat stávající 2+2 D1 jako kolektor obsluhující exity a k tomu postavit mezi km 190 a 203 2+2 novostavbu pro tranzit. Ale my jsme řekli ne. My to raději budeme patlat 20 let po částech a výsledkem bude 3+3 guláš rychlého tranzitu s pomalejším exitovým provozem a tomu odpovídající kolizní situace.
A prozradíte nám, kde se v okolí Brna nachází ono mýtické území, kde by bylo možné postavit dálniční novostavbu pro tranzit?
Jihozápadní tangenta?
Zamítnuta Jihomoravským krajem, dál?
Zamítnuto bylo všechno, protože se kraj nechtěl hádat s obcemi. (Těm se samozřejmě dálnice na katastru nebude líbit nikdy.) Přežila jen modřická spojka, a to se říká kdoví jestli.
Ale podle toho, co někdo někdy zamítl, se nemůžete rozhodovat, to nepostavíte nikdy nikde nic. Bez trochy odvahy to prostě nepůjde.
Tady přece nejde o žádnou odvahu. Pokud kraj (tedy politici) stavbu zamítnul, ŘSD (tedy úředníci) ji samozřejmě připravovat ani stavět nemůžou.
Tak to budou muset zvládnout ti politici.
Než namítnete, že řeč je o ŘSD, tak není. Řeč je o „území, kde by bylo možné postavit dálniční novostavbu pro tranzit“.
Aha, takže jste mi jen potvrdil, že žádná alternativa nebude a můžeme být rádi, že tu dálnici rozšiřují na 3+3.
Kromě toho na to nikdo nechtěl dát peníze.
Není pravda že Jmk zamitnul
Ty obě 2+2 by mohly vést do značné míry v souběhu, čili by se jednalo fakticky o rozšíření D1 a to po většinou na katastru města Brna.
O patro výš nad D1?
A kde to v zahraničí provedli takto?
Třeba v Bratislavě – Petržalce.
Bylo by , to krásné, ale nikdo v tuhle dobu nemá politockou sílu to prosadit. Zákony jsou špatné. Obce se jistojistě vzbouří proti stavbě a korunu tomu nasadí Voda z Tetčic a Děti země.
Souhlasím, dopadne to, jako severní část pražského okruhu.
Přiznám se, že té diskusi níže moc nerozumím: Tady se řeší nárůsty dopravy, jako by se snad dál mělo jezdit autama. Ale skoro žádná auta nebudou, o tom, přece, melouni rozhodli. Pár nejbohatších bude mít elektromobil a zbytek, buďto VHD, nebo pěkně doma sedět !
Kdo to rozhodl? Melouni? 😀
Vážně myslíte že má někdo moc takovou pitomost prosadit?
Zákaz výroby aut se spalovacími motory – tato zpráva vás minula ?
Tak horké to asi nebude, ojetiny se spalovacími motory budou moct jezdit dál a vzhledem k tomu, že není dnes problém potkat vůz r.v. 2000, tak min. do 2060 ještě budou „normální“ auta furt běžně jezdit. No a mezitím snad budou elektro za normální cenu, s normálním dojezdem a normální životností baterky. Teda pokud sem někdo mezitím nehodí atomovku, pak už to bude jedno 🙂
Ano, auta vyrobená okolo roku 2000 skutečně čtvrt století vydržej, ale ty dnešní krámy prošpikované elektronikou ?
A normální ceny baterií ? Věřím v technický pokrok, ale jsem realista. Trakční baterie je tady s námi už téměř 130 let a srovnám-li parametry aktuálních s těmi od Křižíka, není ten rozdíl tak zásadní, jaký bychom potřebovali. A nějak radikálně to vylepšit za 13 let, to by byl spíše zázrak.
Ostatně, elektron je sice velmi vhodný k transportu energie, ale že by byl stejně vhodný k jejímu masivnímu ukládání ? Moc tomu nevěřím.
Víte, co se říkalo v roce 2000?
Ano, auta vyrobená okolo roku 1990 skutečně čtvrt století vydržej, ale ty dnešní krámy prošpikované elektronikou ?
Nebudou, ceny pohonnych hmot budou tak vysoke, ze se nevyplati na ne jezdit.
Jestli máte křišťálovou kouli, rád bych se zeptal, za kolik budou akcie (třeba TSMC)?
A nebo cena obilí… Stoje jsou těžké, tak jim tak dáme ještě nekolik tun baterií nebo ultradrahý drahý vodík.
Protože nikdy neviděl na benzínce autobus, tak mu nedošlo, že autobus potřebuje palivo taky.
A pak se strašně vztekal, že autobusáci zdražují, když zdražila nafta, jak si on sám přál.
Máte nějaké zásadní pochyby že podle situace, lidi přinejhorším zaskřípou zuby a nějaké ty elektrické vehikly si pořídí? Na příměstský provoz jejich kapacita vystačí bohatě, takže zrovna tady zásadní pokles nehrozí…
Jinak by byly na zastavení dopravní stavby všechny.
Do současné VHD se všichni nevejdeme. Nezaznamenal jsem navýšení investic do VHD, aby mohla nahradit individuální mobilitu po zákazu aut se spal. motory. Doma sedět!
Choďte ven mezi lidi, na vzduch, udělá se vám lépe.
Fakt nechápu proč kolem Brna není rovnou 4+4. Ty intenzity jsou šílené. Každou chvíli nějaká nehoda a ty zácpy jsou více než šílené.
Ideální by bylo nové propojení s D52 a D2 jižně od Brna, aby se proudy aut oddělily už někde u Ostopovic.
To v nějakým plánu je (bylo). Místním se to nelíbí.
Jihozápadní tangentu (propojení D1 a D52) Jihomoravský kraj zamítnul. Jižní tangenta (propojení D52 a D2) se připravuje: https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/439/infoletak_d52-jizni-tangenta.pdf?t=2022-05-30%2009:28:05.374
Jihozápadní tagenta usnula, stejně jako celá D43 (dnes I/73)
Takový kousek mezi těmi MÚK by si zasloužil pruhy 4 v každém směru. Ty intenzity tam i do budoucna budou obrovské.
Stejně by většina používala levé dva 🙂
Podle letáku tam bude
To přijde opět na řadu až po dokončení celého úseku 3+3, stejně jako teď po dokončení modernizace dálnice a všech dotčených mostů.
Nejdříve za 30 let 😀
Podle kolon, které tam každý den jsou i na 40 minut, jsem si myslel, že už se tam začalo pracovat na rozšíření. Jen jsem si nevšiml žádných dělníků okolo. Přisoudil jsem to technologické pauze.
To je správně, pauza skončí cca za 3 roky.
Já jel z Prahy do Brna po 6 letech a myslel jsem že je nějaká bouračka, jak se to kompletně zastavilo asi 30 km před Brnem. A nebyla.
Zpoždění tak min. 10 let…
Jenže co je horší – dalších skoro 10 let bude D1 u Brna rozkopaná – prvně úsek mezi MÚK Brno-centrum a Brno-jih, pak postupně další úseky… Nevím proč to nešlo najednou. Ale aspoň nějaký výhled na zlepšení pro ty, co se dokončení 3+3 od Kývalky po Holubice skutečně dožijí. Otázku je – než to dokončí, aby ty 3+3 ještě stačily…
Podle mne v klidu, to už bude D35, takže část lidí bude jezdit „vrchem“ a D55 už (doufám) bude taky dost velký kus, tam se taky část přesune. Ty 3+3 by stačit mohly.
Ono se kdysi předpokládalo, že se napřed postaví tangenty, tím vznikne přímé propojení směrů Vyškov-Bratislava(-Vídeň), Praha-Vídeň(-Bratislava) a Vídeň-Bratislava a tomuhle úseku se vybuduje objízdná trasa, což by dávalo smysl z obou pohledů. Pak západní tangenta umřela, východní usnula, a ani na tu kapacitní propojku vídeňského a bratislavského směru u Modřic to moc nevypadá, aspoň ne včas. O severní dálnici, která (až jednou bude) od Brna taky odvede dost frekvence, škoda mluvit. O brněnském městském okruhu, který by obstaral něco podobného vevnitř, taky ne, tam se staví na severu úsek, který sice bude hezky vypadat, ale vůbec nic nevyřeší. Takže začneme… Číst vice »
Východní tangenta není ani v ZÚR, takže je prakticky mrtvá, řekl bych.
Když se rozšiřovala A1 u Lince, tak jako objízdná trasa posloužila dálnice na Pasov a spojka na ni. Tady se to nabízelo taky, bohužel JZT byla pohřebna hodně hluboko.
„se staví na severu úsek, který sice bude hezky vypadat, ale vůbec nic nevyřeší.“
Protože je to úsek. Kdyby se nestavěl žádný úsek a čekalo se na celek, tak není ani Husovický tunel. Zkuste si to představit bez něj.
na druhou stranu…je pravda, že když si představím křižovatky na vinohradech, tu u líšeňské pošty, odbočku na vlkovu a křižovatku u aralu…s intenzitami, co jsou nyní na gajdošové, tak ten most nad majlontem bude největším visutým parkovištěm na světě….
Inu, částečně to řeší blbé odbočování „nahoru“ na Vinohrady, a taky tunel pod Vinohrady třeba jednou bude… rozhodně to nebude nanic, už teď zlepšení. Samozřejmě, je reálné že se úzké hrdlo přesune jinam…
Podle mne tak 20. Dnešním intenzitám dopravy by odpovídaly tak 4 pruhy. Byť by někdo namítnul, že i to bude za chvíli málo…
Čtyři pruhy jsou tu už dnes.
Mezi exity 189 a 201?
Ano, v obou směrech dohromady.