ŘSD začalo se stavbou dalšího přivaděče k D35, vyjde o 30 % levněji

Vizualizace obchvatu Sezemic. Foto: ŘSDVizualizace obchvatu Sezemic. Foto: ŘSD

Sezemicemi dosud projede kolem 10 tisíc aut denně.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin V.

Ahoj. Je nějaký přehled o hustote dopravy na jednotlivých místech? Docela by mě zajímalo nějakých virtualnich top 10 obcí které mají přes město největší transit a čekají na obchvat.

Lukáš Kníže

Konečně! Mám z toho velikou radost. Tu mi jen trochu kazí Pardubický kraj, který hodil ze stolu i východní obchvat Sezemic. Škoda!

Vladimír

Kdy budou zeleznicini stavby aspon o 20% levenejsi ?

Leinad

Až Spržel po vzoru ŘSD začne naschvál přestřelovat odhady.

Karel Mio

Už aby to bylo. Jinak Pardubice mají vůči dálnicím takovou zvláštní polohu, jak jsou daleko, kdy vlastně žádný pořádný přivaděč ve stylu Plzně, Budějic nebo Olomouce nepřichází moc v úvahu. Jediný víceméně přímý čtyřproudový směr z města je I/37 a dále na Jaroměř po D11, případně do budoucna na D35 na Jičín. Na Prahu je to okolo Opatovic po dálnici asi 10km zajížďka oproti cestě přes Bohdaneč, nebo zvlášť z východní strany města se jezdí „zadem“ přes Sezemice a II/298, což asi po otevření SV obchvatu pozbyde smysl. K D35 na Olomouc je už teď na II/322 sice obchvat Dašic,… Číst vice »

P73

Zminný bude mít snad brzo taky obchvat.

J.Š.Hájek

No díky za to ! Oni už to tam tak trochu předrozhrabali, tak to snad stihnou v termínu. Hlavně aby to nedopadlo jako s výstavbou kruhového objezdu na ulici Poděbradská – Globus. Dneska se tam sešla asi 20-ti hlavá partička v oranžových a žlutých vestičkách a všichni se tvářili strašně vážně. Pouze jeden jediný člověk tam chodil s vodováhou která měla asi 2 m na délku a zjišťoval jestli tam ty sklony jsou. Říkám mu že nejsou. Sleduji to průběžně od konce srpna co tam natáhli ten asfalt který po zaválcování šel shrabat rukama. Ty kanalizační v pusti na kruháku… Číst vice »

Jan

Copak si za těch virtuálních 30% asi koupíme…

martin749

„Zapomenuté“ odpočívky a protihlukové stěny.

Petr Korbel

Kdo můžete, vyražte k Sezemickému akvaduktu. Je to zatím krásné místo, ale brzy už nebude.

Adam

Tyhle stavby by se měli stavět už s tou dálnicí.

Maverick

Chysta se i nejake propojeni obci Starocernsko – Veska? Koukam ze tem obcim Veska, V.Kolodeje, Lany u D. to z pohledu jednodussiho spojeni s dalnici moc nepomuze…

Jan M

ne každá obec musí mít přímou cestu k dálnici nebo přeložce jedničky. Pro místní nebude problém jet o kilometr nebo dva dál. Plus každá zmiňovaná obec má tři směry, kudy se dá jet.

Maverick

Samozrejme ze nemusi, ale kdybych tam bydlel tak kazdy denne usetreny kilometr-dva jsou dobry, navic by to byly dalsi minusovy auta co nepojedou pres Sezemice 👍

David

Zkuste do širší úvahy přidat počet obcí v Česku, hustotu jejich rozšíření a příjmy rozpočtu a uvidíte, že na tohle opravdu ČR nemá a nikdy mít nebude.

Jaaa

Hlavně bychom si tu krajinu zabetonovali už úplně.

Dusanh

Most je n-polový nebo n-pólový? Nejsem si jistý, ptám se. Díky.

Panoramix

První výraz je odvozenina od slova „pole“, druhý výraz od slova „pól“. Co je asi v tomto případně správně? 🙂

Karel Mio

Tzv. most dipól-dipól.

Pavel

Mám tento server docela rád, protože nám dává celkem objektivní informace z oboru dopravy a dopravních staveb. Ale nevím, proč nám páni redaktoři stále a tvrdošíjně vnucují, že mosty mají póly? Pane Sůro, pane Šindeláři – mosty mají POLE! Prosím, buď se těmto výrazům vyhněte nebo je používejte správně, jinak devalvujete svou práci a úroveň Vašeho serveru.

Michal Dvořák

Nechci úplně zasahovat do tohoto češtinářského kroužku, vaše vysvětlení zní logicky. Ale oficiální infoleták od ŘSD (odkaz je v článku) tam má také „osmipólový most“ – buď tam také mají chybu, nebo čeština umožňuje obě varianty.

Lysimachia

Ne, neumožňuje, umožňují to jen automatické úpravy ve Wordu či kdovíkde. Je to hrozný nešvar a jako platící čtenář by byl rád takovýchto úletů ušetřen.

František

Se mi líbí, jak severní část obchvatu Sezemic je dvojka a tak jde za krajem – takže ti nebude hotové ani do konce desetiletí?

Nezasveceny

Ktereho desetileti?

yxc

Jestli tou severní části myslíte tu přeložku II/298, tak tu kraj odpískal, s tím že není potřeba a ušetří se tím nemalé peníze.

František

Krása, takže ne desetiletí, ale století…

Lukáš Kníže

A socan Netolický pokračuje ve vedení kraje jako hejtman dál. 🤦‍♂️

4 pruhy nejsou což je peklo

4 pruhy nejsou což je peklo

Mech

Tak ještěže dopravní indukce vygeneruje dvacet tisíc aut. Prostý zákaz průjezdu pro tranzit by situaci v Sezemicích vyřešil s minimálními nároky na prachy daňových poplatníků.

Dusanh

A kudy se z Pardubic pojede na D35? To je jako z Cimrmana – měli tam dálnici, ale nemohli na ni z krajského města najet…

Rodney

No zase tak málo možností nemají…I/37, II/322. Nejsem proti této stavbě, ale rozhodně se mají jak dostat na D35.

Jiří Kocurek

Takže na I/36 dáme zákaz průjezdu pro nákladní vozidla a pošleme je na II/322. Geniální.

Ještě všem dokázat, že takové opratření nenaindukuje dopravu v Zimném, ani v Hrochově Týnci. A už vůbec to nezvýší spotřebu a emise.

Jiří Kocurek

Jo a ještě bychom mohli poslat nákladní vlaky z koridoru přes Skuteč nebo přes Týniště, aby v Uhersku nebyly potřeba předjízdné koleje.
Železniční ekvivalent ono nápadu – koridor přece naindukoval vlaky.

Mech

Ahá, proto se ty nové koleje nestaví. Ještě by mohly naindukovat zvýšení zlé vlakové dopravy a to přece nechceme. Raději trhat.