ŘSD začalo s výkupy pozemků pro dostavbu spojení Ostravy s Opavou, hotovo má být po roce 2030
Silnice I/11 u obce Mokré Lazce Zdroj: Mokrolazecký zpravodaj

Stavba obchvatu čeká obec Nové Sedlice.
Stavba obchvatu čeká obec Nové Sedlice.
Už včera bylo pozdě. Nicméně to nevyřeší daleko zásadnější problém, a to špatně řešený kruhový objezd u Kauflandu na obchvatu Opavy.
Ten kruhac není špatný ,jen lidi čumí doleva místo před sebe.Vlevo se dívám až jsem první.Jezdim tama 4xdenne a vždy se srazí nepozornosti
Za mě špatný je a to z důvodu, že se u něj každý všední den tvoří kolona až ke kruháči u Globusu. O vypatlanosti některých řidičů a řidiček je škoda mluvit. Nicméně kdyby se tam udělal minimálně dvoupruh na najetí (jako u Globusu) a dodělaly se přímé odbočky na Globus – Kravaře a centrum – Globus, všem by to pomohlo.
Řekl bych, že podobný provoz je právě u onoho Globusu a problém s kolonami (od Ostravy a z centra) jsem tam nezaznamenal. Nicméně ten bude vyřešen novou cestou za pár let.
…a co Správa železnic a zkapacitnění a zrychlení trati Opava – Ostrava?
Už se stalo, Wiki:
V letech 2005–2006 probíhala komplexní modernizace celé trati, která zahrnovala rekonstrukci železničního spodku a svršku, elektrizaci a výstavbu nového zabezpečovacího zařízení.
Jen zapomněli přidat druhou kolej
Díky tomu je spojení tišší, rychlejší a mnohem více lidí vlakem jezdí. Je pravda že druhá kolej by se asi hodila. Pouze si nejsem jistý jak by se tam vlezla.
Nebude, ještě by nám snad lidi začali jezdit vlakem.
Pokud myslíte druhou kolej, ta se tam v současné stopě vejde jen těžko, s velkými náklady. Trať je na úzkých hrázích, na svahu, i mezi domy. Obcházet tyto překážky by znamenalo mnoho ostrých oblouků. Případné napřímení by muselo být po většinu trasy na estakádě. Odpovědní lidé neumí najít prostředky ani na mnohem levnější projekty.
Já bych osobně raději viděl ucelený návrh na novou trať přes Hlučin, v součinnosti s přeložkou I/56. Ale čekat „ambiciózní“ koordinaci různých institucí je asi ještě méně rozumné, než čekat přestavbu „bezvýznamné regionální trati“ (tak to vidí v Praze) za několik miliard.
Teorireticky by se na rovinkách mohlo zrychlit po zavedení ETCS, dnes je tam 100 km/h. Až by se dalo říct, že do zprovoznění Uničovky to byla nejlepší jednokolejka na Moravě.
Kdyby tam kapacita chyběla, tak může jezdit 471 dvojmo, což je souprava pro 600 lidí, nebo si kraj může doobjednat EMU400 z pražské zakázky. Snad to bude některým stačit.
Tam kapacita chybět nebude. A prakticky se už zdvojeně jezdí z Opavy v lichou, kdy během 5 minut jede R a Os.
Spíš než rychlost na trati chybí alespoň nějaké dvoukolejné úseky. Ne zřídka se stává že opožděný rychlík z Prahy zpozdí osobák do Opavy který křižováním zpozdí další v opačném směru na který čeká ve Svinově rychlík na Prahu.
Nešel by udělat dvojkolejný aspoň jeden mezistaniční úsek, pro letmé křižování?
Já myslím, že několik by se dalo. Kdyby se ovšem chtělo.
To by určitě šlo. Ale trať, kterou by mohl přímý rychlík zvládnout za 15 minut – což bychom v roce 2025 od takového spojení očekávali – z toho nebude nikdy.
Jak někdo mohl na dělený čtyř pruh navrhnout urovňovou křižovatku… 2x
To seš asi jenom trochu slepej.
Co máte na mysli? Tady žádnou nevidím, pokud mne zrak nešálí. Jinak úrovňový kruháč na děleném čtyřpruhu bude třeba u Úlibic, takže asi v pohodě..
viz. https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/51/infoletak_d35-ulibice-obchvat.pdf
Na tom čtyřpruhu není žádná úrovňová křižovatka. Těmi úrovňovými křižovatkami uvedené v letáku jsou ty 2 kruháče po sjetí z I/11.
Pak je špatně článek.
smazáno pro drzost