ŘSD začalo s opravou mostu na silnici I/11 na Slovensko, jezdí se kyvadlově
Most na silnici I/11 u hranic se Slovenskem. Pramen: ŘSD
Silnice I/11, jako důležitá severní spojnice Čech, Moravy a Slovenska se opravuje prakticky permanentně.
…“důležitá dopravní spojnice Čech, Moravy a Slovenska“…
Daleko více než Moravu spojuje Slezsko. To však ve výčtu chybí.
Konkrétní úsek spojuje zejména Polsko-Slezsko-Slovensko.
Vzhledem k tomu, že v tomto úseku jezdí denně jeden kamion za druhým (hlavně polské SPZ a často od pohledu přetížené), tak se tomu ani příliš nedivím. Navazující úsek Čadca-Žilina je taky velká chuťovka… Chtělo by to konečně začít seriózně řešit omezení kamionové dopravy, protože to přerostlo do skutečně obludných rozměrů a i tam kde jsou dálnice je prakticky vždy pravý pruh ucpaný těmito monstry…
Úplně stejné kamiony jezdí i v Polsku a tam nejsou hlavní silnice ani zdaleka tak rozbité. Vlastně ani na Slovensku, jejich I/11 má sice horší parametry, ale takové krátery jako na české straně jsem tam nikdy neviděl.
Třeba v úseku Svrčinovec – Čadca se měnil asfalt po dostavění úseku Svrčinovec – Skalité (2017) a letos na jaře znovu, protože tam byly rozpady povrchu a hluboké koleje (dodnes jsou k vidění ve Svrčinovci u hřbitova, kde nechali povrch z 2017).
není nad to když si Hyundai a Kia notuje skrze kamiony…to se pak musí opravovat….
Upřímně mě asi zas tak nepřekvapuje, že silnice která má přes 300 kilometrů se každou chvíli někde opravuje 🙂
Chtěl jsem napsat stajný názor 🙂 Není to o špatné kvalitě, ale o tom, že je dlouhá a vytížená. Se svými 316 km je sinice I/11 nejdelší silnicí I. třídy v ČR. Na Ostravsku je to dokonce nejvytíženější silnice. Články by to chtělo ne jen přepisovat od zdroje, ale věnovat tomu také doplnění o větší všeobecný přehled, který tady často musejí doplňovat právě diskutující. Spousta článku tady potom vypadá jako neobjektivní bulvár. Každopádně mým pohledem musí patřit stránky zdopravy.cz k nejnavštěvovanějším u nás. Já čtu denně a to nepatřím k žádným šotoušům a jiným dopravním fanatikům – v dobrém slova… Číst vice »
Tak nějak. Je-li životnost povrchu 10 let, znamená to 30 km ročně vyměnit.
Nápodobně u litinových vodovodních truh se počítá životnost okolo 100 roků. Má-li VaK ve správě 1000 km vodovodního potrubí, znamená to 10 km ročně vyměnit.
A na druhou stranu aut, co po ní opravdu jedou z Čech na Moravu nebo opačně je minimum, protože D1 nebo D35+I/35 je pro hlavní směry rychlejší.
Spíš jsem se pousmál nad těmi obchvaty na Hradecku a příkladem Doudleb, když to je na hodně dlouhou dobu taky příklad jediný.
Nezapomínejte ovšem, že severní část republiky je mnohem zalidněnější, než jižní, a ta spousta obyvatel se také někudy potřebuje do svých cílů dostat. Silnice nejsou jen pro ty, co jedou „hlavními směry“.
Když se v této silnici ihned po dostavění i v nejnovějších úsecích objevují neustále několik cm hluboké a dm široké díry, asi něco nebude v pořádku.
Buďme v klidu. Řsd celou situaci pečlivě monitoruje a teprve až bude vozovka v kritickém stavu, tak začne konat. Tohle je jejich modus operandi v MS kraji.