ŘSD vypsalo tendr na přestavbu rizikové křižovatky na dálničním přivaděči v Jihlavě
Silničáři přestaví stávající stykovou křižovatku na kruhový objezd s takzvanými bypassy.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začíná naplňovat plány na přestavbu rizikové křižovatky silnice I/38 s dálnicí D1 v Jihlavě-Pávově. Aktuálně vypsalo tendr na stavební firmu, která promění stykovou křižovatku severně od dálnice na kruhový objezd. Předpokládaná hodnota zakázky je 64 milionů korun.
Křižovatka D1 s I/38 má při pohledu s ptačí perspektivy podobu trojlístku. Vratnou rampu při jízdě od Brna do Jihlavy a přímý nájezd od Havlíčkova Brodu na Prahu tak nahrazuje styková křižovatka, kterou účastníci nedávné dopravní konference v Jihlavě vyhodnotili jako třetí nejrizikovější místo na silnicích v Kraji Vysočina.
Jen za poslední dva roky zde došlo k 26 nehodám, během kterých dva lidé zemřeli a 11 jich bylo zraněno. Podle posledního sčítání dopravy projede tímto místem denně více než 12 500 vozidel, z toho přibližně 30 procent tvoří nákladní auta.
„Naším záměrem je přestavba stávající stykové křižovatky silnice na okružní křižovatku,“ uvedl mluvčí ŘSD Jiří Veselý. Nová okružní křižovatka má mít vnější průměr 44 metrů. Všechny vjezdy a výjezdy okružní křižovatky budou jednopruhové, oddělené fyzicky dlážděným ostrůvkem.
Pro dominantní směry (Jihlava – Praha, Brno – Havlíčkův Brod, Havlíčkův Brod – Jihlava/Brno) budou zřízeny takzvané bypassy. „Toto řešení by mělo zajistit plynulý a přehledný provoz. V rámci stavby dojde rovněž na úpravu severní větvě mimoúrovňové křižovatky,“ doplnil Veselý. Maximální doba pro zprovoznění je v tendru stanovena na 196 dnů.
Záměr nabral zpoždění. Podle dřívějších vyjádření ŘSD se mělo stavět už v roce 2022.