ŘSD vypsalo tendr na dálniční obchvat Loun, vyjde na miliardu
Ředitelství silnic a dálnic pokračuje v budování chomutovské dálnice D7. Aktuálně vypsalo soutěž na zhotovitele dálničního obchvatu Loun, předpokládaná cena
Ředitelství silnic a dálnic pokračuje v budování chomutovské dálnice D7. Aktuálně vypsalo soutěž na zhotovitele dálničního obchvatu Loun, předpokládaná cena za více než šest kilometrů činí 977 milionů korun bez DPH.
Termín pro podání nabídek je stanoven na začátek července, je ale možné, že se kvůli dodatečným dotazům firem posune. V případě, že soutěž proběhne hladce, počítá ŘSD se zahájením stavby ještě letos, hotovo by pak mělo být za dalších 28 měsíců.
Projekt spočívá především v přestavbě dnešní dvoupruhové silnice I. třídy (I/7) na čtyřpruhovou dálnici. Proto jej ŘSD také označuje jako zkapacitnění obchvatu města Louny. Obchvat v polovičním profilu je hotov už od roku 1999.
Podobně byly dvoupruhové obchvaty v minulosti vybudovány i na dalších úsecích budoucí D7: Chlumčany, Postoloprty a Panenský Týnec.
I na nich ŘSD chystá zkapacitnění v podobě dálničního uspořádání. Tendr na 3,5 kilometru dlouhý dálniční obchvat Panenského Týnce už od prosince běží, cena je odhadována na 758 milionů bez DPH. Stavět by se mělo od letoška do roku 2021.
Následovat by měl 4,5 kilometru dlouhý obchvat Chlumčan, který naváže na obchvat Loun. Budovat by se měl v letech 2020 až 2022. V období 2022 až 2024 pak má dojít i na téměř pětikilometrový obchvat Postoloprt. Tím bude hotova celá D7 v Ústeckém kraji. V letech 2022 až 2024 má dojít i na dokončení středočeské části dálnice, především obchvatu Slaného, čímž bude D7 fakticky hotova. Poté se bude ještě upravovat u Prahy, mimo jiné v souvislosti s výstavbou pražského okruhu a nové ranveje na letišti.
Dálnice D7 je jedinou v tuzemské síti, která se loni rozrostla. U Postoloprt přibyly čtyři nové kilometry. Celkem má D7 měřit 80 kilometrů, 43 kilometrů je hotovo.