ŘSD vyhlásí počátkem roku soutěž na obchvat Přeštic u Plzně za miliardu
Silnice I/27 v úseku Šlovice - Přeštice. Pramen: ŘSD
Po současném průtahu vedoucím po celé délce přes město projíždí průměrně denně včetně víkendů 20 000 aut.
Teprve soutěž?
Už dnes je tam 20000, nárůst je enormní, Přeštice a hlavně Klatovy extrémně narůstají z důvodu cen bydlení v Plzni. Ale ne, ŘSD si stále pojede tu samou písničku o dvouproudové silnici s nebezpečným křížením, atd. Prostě projekt z devadesátých let bez šance na rozumnou změnu. Kdyby tam ta bada jantarů dala aspoň 3 pruhy na střídačku…
Za mě 2+2.
Tak sláva, ještě Losinou a pošlu na ŘSD flašku osobně… 🙂
Ještě Losinou, Klatovy, Plasy, Kaznějov a dalších asi deset nejhorších míst v kraji… A bude to v cajku. Možná už v roce 2050.
To by muselo být až do Červeného Poříčí. V Lužanech by to šlo na přejezd.
Super. Jelikož to vypadá, že zakončení na jižním konci bude na jeden „furt“, tak by to výhledově chtělo ještě vybudovat MÚK. Směr Přeštice – Klatovy bude přes odbočení doleva na hlavní silnici, což nikdy není komfortní, a úplně tam chybí směr Plzeň – Merklín (to se pak nespíš bude jezdit jinudy).
bude mimoúrovňový nájezd ze silnice II/230
jak je mozne, ze Plzen, Budejice etc. jdou takto dopredu. A v Praze vyhravaji manipulatori a sociopati?
No v Praze neni prave zadna politicka vule delat neco s automobilovou dopravou (mimo jeji tlumeni). Muzeme si o tom myslet co chceme, ale je to tak.
Myslím že vzhledem k intenzitám provozu by si ten úsek zasloužil 2+2. Jinak díky za každý obchvat za každý km moderní silnice.
Přičemž ten druhý železniční most by byla zbytečná investice, kdyby SŽ uvažovala strategicky…
https://mapy.cz/s/dotefopalo
jenže jak by došlo ke křížení silnice a železnice? snad ne přejezd…
Koleje by musely být na estakádě. Místo 10 m dlouhého siničního mostu 30x delší železniční pro 3x větší zatížení.
Ono něco projíždí Přeštice bez zastavení, aby to využilo přeložku na 2x větší rychlost než dnes? Na tom kilometru k oblouku se to sotva rozjede.
Most, ale jinde. 🙂
Podle mě byste si měl radši zapnout turistickou mapu, kde jsou i vrstevnice.
Zbytečný. V praxi bylo již milionkrát ověřeno, že ty hnědý čáry na mapě jsou pro průměrnýho šotoucha příliš složitej koncept.
A nákresný jízdní řád je předmětem uctívání a sěratelský artefakt, nikoliv pracovní pomůvka.
Ty koleje potřebují svařit, podbít, zavést profil V150 a udržovat ho, aby se dal používat celoročně.
Nebojte, to jsem udělal. A věru, nepřekonatelný „kopec“ tam opravdu není.
Máte tam i podélný profil: https://mapy.cz/s/kevogaruro
Převýšení přes 15 m. Násyp vyšší jak 10 m dělat nebudeme, takže druhý úsek je most. Vyznačených 560 metrů berte s rezervou, ale i polovic by bylo ultradrahých.
To je do 10 promile. To půjde 😉👍
prujezd Presticemi je really trestna lavice…..dekuju za obchvat, at uz zmizi poskakovani aut mezi prechody spojene s poskakovanim chodcu mezi auty
ŘSD reálně staví, zatímco Správa železnic o vylepšení trati Plzeň – Klatovy vytrvale jen mluví a rok po roku posouvá termíny ve své interaktivní mapě… Což je škoda, protože ta trať potřebuje vylepšení (+ rozdělení delších mezistaničních úseků hradly + vybudování výhybny Točník) jako sůl.
ŘSD staví obchvaty, co cestu reálně urychlí, naopak Správa zeleznic plánuje vylepšení ve stávající stopě.
Cože to prosím SŽ plánuje ?!?!?
Aaaale, kolega se pouze upsal a ze slova „opravu“ omylem udelal vylepseni… 😉
SŽ nic neplánuje, ta dělá studie na různá témata…
Souhlas. Narovnat, rychlost min. 120kmh a předjízdné i odstavné koleje pro plzeňský uzel. Díky přivaděči je možné plánovat i uzel silnice-zeleznice…
Rozjedete se na těch 120 km/h na dráze 800 m dlouhé? V Přešticích zastavují rychlíky a pokud by nově projížděly, tak ten uzel silnice-želenice bude k ničemu.
Ono pravdepodobne neni mysleno jen okoli Prestic, ale cela trat Plzen – Klatovy.
Přesně.
Stavba je zcela jednoznačně nutná se čtyřmi pruhy a bez bariér jako je kruhový objezd! Za pár let to budou rozšiřovat a opravovat?
Souhlas, za Přeštice to chtělo dotáhnout 4-pruh. Sice frekvence Přešticemi a okolím klesne, ale ne tak zásadně. Škoda.
Já si to také myslím, ale údajně se v Přešticích lámající intenzita projeví tak, že ti co jedou do Přeštic, nebo v nich odbočují, sjedou už za Lukavicí na starou silnici, a proto už nepojedou po obchvatu a tedy nutnost čtyřpruhu odpadne. Takže díky za pěknou silnici, po které se táhlými oblouky sem tam potáhneme za ávií supící do kafilerky v Biřkově (v létě je to opravdu zážitek), či jiným plžem gumokolním 🙂
Kdyby bylo aspoň těleso na případné budoucí rozšíření připraveno, něco ve stylu západního ochvatu Plzně.
Mě právě překvapuje, že ten čtyřpruh zařízli už za Lukavicí. Taky bych ho čekal alespoň až k té mimoúrovňové křižovatce na novém úseku. I ŘSD v letáku uvádí: „Na trase je navržena jediná mimoúrovňová křižovatka s přeložkou silnice II/230. … Prostřednictvím této křižovatky je napojeno město Přeštice.“, takže i ŘSD předpokládá, že i lidé z Přeštic budou tuto novou silnici používat a nebudou jezdit najíždět až k Lukavici.
Před pár lety bych to také napsal, ale teď už ne.
Myslím že těch pár km kolem Přeštic v uspořádání 2+2 už by nic nevyřešilo.
Kolik času by se ušetřilo? A kolik půdy by se zase zabralo. Stejně za Přešticemi je už silnice 1+1 a 2+2 se neplánuje.
Ono celá cesta do Klatov by stačila klasická státovka 1+1 (event. 1+2), ale s mimoúrovňovými křižovatky. MK zajistí často o dost lepší plynulost a bezpečnost.
P.S: za Přešticemi trochu intenzita dopravy klesá
Kruhový objezd je vedle zmiňované silnice. Resp. když sjedete z nově budované silnice, tak přijedete na kruhový objezd, kde můžete vyjet buď na původní silnici nebo na cesty do okolních obcí. To mi přijde ok.
Podle scitani dopravy z 2020 jelo v useku mezi Presticemi a Luzany ve vsedni den necelych 12000 vozidel za den, z toho 2259 tezkych nakladnich. Takze ten usek na 4 pruhy je uplne v klidu. Dnes se planuji dalnice v mistech s polovicni dopravni intenzitou.
jenže pak máme celkem velké množství silnic, kde je potřeba taky udělat obchvaty a přeložky, v této oblasti se stačí podívat na tahy I/19, I/20, I/22, I/26 (a to jsme jen na jihozápadě ČR)
To samozrejme mame, ale nic to nemeni, ze na 12k vozidel denne je treba 4 pruh.
jako 2+2 je možná zbytečný luxus a kruhový objezd tam nikde nevidím. Sice je zde provoz, ale nelze zde očekávat nějaké zásadní navýšení tranzitu (neb není kam by jezdil. do Bavor přes Ž.R.?) naopak 2+2 bych zařadil a použil jinde a to na silnici I/20 až pod sjezd Blovice…
2+2 to mělo být minimálně po křižovatku s II/230, dál už je to k diskuzi. A to s přihlédnutím k tomu, že trasa obchvatu je vedena celá v oblouku, čili bez reálné možnosti bezpečně předjet.