ŘSD vybralo projektanty pro další část Pražského okruhu, čeká na klíčové razítko EIA
Lochkovský most na Pražském okruhu. Foto: Things to upload, CC BY-SA 4.0/Wikimedia Commons
ŘSD aktuálně počítá se zahájením stavby v roce 2027.
Problemem Prahy není to, ze z ni/do ni usti všechny dalnice. To je naopak logicke, Cechy jsou historicky monocentricka země a všechny zemske cesty vždy vedly do hlavního města, navíc i hlavni tranzitni trasy Drazdany-Viden a Norimberk-Vratislav vedou primo přes Prahu. Problemem Prahy, je, ze jeji okruh, nebo vlastne oba okruhy a jejich radialni spoje nebyly dodnes dostaveny. A to torzo, které existuje, je velmi pretezovano. KDYBY existovala severni část okruhu, nepojede spousta kamionu po okruhu jihem. KDYBY existovala Radlicka radiala, nepojede spousta aut přes Barrandov a po useku D0 Barrandov-Zlicin. KDYBY uz existoval usek D0 Bechovice-Modletice, nejezdi kamiony po… Číst vice »
Souhlas. Vytahovat one more lane a indukci ve chvíli, kdy plánovaná infrastruktura není kompletní, je čirá demagogie.
To přetěžované torzo se dostavením severu až tak neodlehčí (nějaké kamiony odpadnou, ale zase půjdou nahoru osobáky) a naopak existující D0 mezi D10 a D11 po dostavbě severu kvůli nárůstu dopravy způsobené dostavbou severu pravděpodobně zkolabuje, viz DIP k okruhu.
to mě vždycky zajímalo, proč vadi kamiony a kolony na Šterboholský a nevadí třeba kamiony a kolony u Černého Mostu.
Je to opravdu ta nejlepsi varianta? Nerazi se to tamtudy jenom protoze si nekdo v okoli budouciho okruhu koupil pozemky, nebo tak neco podobneho?
Pred par lety porovnaval ty varianty Mott Macdonald (a to je slusna konzultacka) a vysla jim jako nejlepsi severni varianta pres Rez.
Hlavne ale at uz to je.
Jiné varianty jsou již zastavěné a odpor by byl velký. V této variantě je alespoň opora v územním plánu, takže NIMBám se dá říci, že už o dálnici desítky let nazpět měly vědět.
Přátelé Suchdola nebojte se-už jsem se spojila s panem Patrikem a předsedou Vody z Tetčic a vše budeme odborně řešit.Nedáme Vás-budeme za Vás i s Vámi úspěšně bojovat a navrhneme lepší řešení.Kvalita života musí mít přednost před auty a uspěchaným životním stylem pár jedinců.
Bydlim v Kralove Dvore 350 metru od D5 a chtel bych Vam rict: „Jdete do haje“ 😉
Vážená Jano, nesleduji činnost protestních hnutí až tak podrobně, ale není už vodník z Tetčic (p. Dvořák?) na pravdě boží? Ale jen lovím z paměti a můžu se plést. Na ověření z netu jsem teď línej.
Pár NIMB bude znepříjemňovat život několika milionům lidí. Vítejte v Česku
Kolik „milionů“ je dotčeno tím, že ta dálnice v té trase není? Jen věcná připomínka…
Bydlím v Přední Kopanině. Byt mám skoro na dráze, nad hlavou mi litá 400 letadel denně, 200 m vzdušnou čarou mám D7, 300 m se má stavět D0 od Ruzyně a nikdy by mě nenapadlo tohle napadat. Je to ubohý.
Paní, ono je to naopak. Pár jedinců jako vy nemůže brzdit veřejný zájem milionů lidí.
Věřím, že stavbu i dokumentace připraví tak kvalitně, aby s tím škůdce Patrik nic nezmohl.
Howgh.
Nebuďte tak nesmyslně zatažený.Usnul jste a sladce spinkáte v minulém století.Dnes mají Děti Země a podobná sdružení právo se vyjádřit a navrhovat pro společnost lepší vize a domáhat se dodžování základních práv.Díky těmto sdružením-jsou u nás lépe stavěny stavby-které konečně odpovídají evropským standardům.Nechceme zalívat celé česko betonem a asfaltem.Celosvětová globalizace a green deal-je hodnotově jediná správná věc i pro Vás.Tak už vstávat a nehajat-nebo to vše zaspíte a budete starý protiva.Sluníčko do Vaší rozhárané duše.Mějte sluníčkový den
vážená paní, to právo jim nikdo nebere. Jen nesmějí chtít nesmysly. Soud jim stejně většinou všechno shodí. Bohužel jen většinou, když náhodou ne, způsobí to akorát problémy. Ale s D1 to prohráli, to uznejte. A u D49 ještě uvidíme.
Jinak to byl vtip století, že se díky nim staví lepší stavby, upřímně jsem se zasmál, děkuji. A s tím greendealem totéž. A opravdu ještě nejsem starý. Také Vám neříkám, ze jste stará.
A SOKP musí být kompletní, aby plnil svůj účel. Nikdo nechce zalévat Čechy betonem.
Aby SOKP plnil účel, tak nestačí, aby byl kompletní, ale musí být taky navržen a realizován dobře. Pokud je třeba východ SOKP naprojektován tak, že má být u Černého Mostu těžce přetížen a bude to tam s velkou pravděpodobností vypadat jak dnešní sjezd D5 -> D0, tak svůj účel plnit nebude a všichni si budou drbat hlavu a marně dumat, kde se stala chyba a jak to řešit.
Tohle nemuze psat zivy pricetny clovek. AI? Provokace?
Milionům? Přeháníte. Jo, pár set tisíc možná, naopak jedinci jsoucí proti také nejsou jen dva (nebo „pár“ v širším smyslu). Jen abychom byli přesní. 🙂
OK díky za upřesnění 🙂 ale ať tak, či onak, je mnohonásobně víc těch, co SOKP chtějí, to se určitě shodneme.
A pak se divíte, že ekolog je oro většinu národa sprosté slovo 🤦♂️
Jsem si původně myslel, že kvuli tomu se stavěl obchvat Slaného od D7-D8…..
Není tomu tak. Obchvat Slaného je regulérní I/16, t.č. využívaná místo chybějící D0.
Ne, nestavěl.
To jste si myslel špatně.
Ale ta silnice od D7 k D8 je vynikající věc, vesnicím na původní trase se pořádně ulevilo.
Tak o tom žádná, všem vesnicím na staré I/16 i Slanému se od tranzitu muselo neskutečně ulevit.
Nechápu proč se pořád prosazuje tato nejmíň vhodná trasa. Na západě se takovéhle stavby projektují velice daleko od zastavených území. V Čechách je asi ještě pozůstatek komunistického myšlení že lidi mají držet hubu a mají být rádi že vůbec nějaká dálnice je i když jim třeba vede přímo pod okny. 30 let jsem bydlel na Opatově hned vedle začátku brněnské dálnice a vím moc dobře co to znamená. Celé Jižní město 100 000 lidí v hluku prachu a smogu. Neuvěřitelně to degraduje životní podmínky a neuvěřitelně zvyšuje stresový Faktor. Jsem pro civilizaci, mám ji rád, ale dá se to dělat… Číst vice »
Souhlas. Za pár let okruh Praha pohltí a budeme stavět nový 🙂
A to něak umenšue potřebu dostavět ten současný?
ono to chce hlavně stavět silnici i tak, aby nebylo potřeba v Praze 10 okruhů o 8 pruzích…a u Brna se už děje to stejné..vše do Prahy a vše do Brna i když polovina aut tam vůbec nepotřebuje..a má to i na km delší..
Nu, polovina… Víme přesně, kolik je přes hranice Prahy tranzit a kolik cílová doprava? Jinak souhlasím, neustále další dálnice celkový problém neřeší.
„Za pár století nebude Karlův most stačit“ … plačky nad rozvaleným Juditiným mostem, přepsáno do současné češtiny.
Tak tam nestavte. No když u budoucí/ existující dálnice jsou pozemky levnější….
Pardon, omlouvám se, ale severněji nikdo nežije, nebydlí? Desítky let je v této stopě okruh plánován a zanesen v mapách. Víc není co dodat.
Ano, správně, kupodivu bydlí. Propojení D10, D8, D7 a D6 aktuálně supluje do značné míry I/16.
Což odpůrcům D0 samozřejmě nevadí, to se jich netýká.
Která je minimálně mezi D7 a D8 nedávno velmi solidně opravená a přeložená mimo obce…
„Nová“ je už prakticky z Mělníka.
Predne – severni cast okolo Suchdola byla naplanovana daleko od zastaveneho uzemi – okruh je tam naplanovan uz od 30 let minuleho stoleti a vsichni kdo si tam postavili dum toto museli vedet. Benefitovali tak z nizkych cen pozemku okolo nej. Ted prisla doba, kdy zjisti, proc vyly ty pozemky tak levne …..
jasně, ve 30 letech minulého století tam naplánovali dálnici pro desítky tisíc aut za den… mimochodem, v průběhu těch desítek let byl okruh v územním plánu od sedmdesátých přes Roztoky a přes Suchdol je zase až od konce devadesátých let (viz archiv ÚP). A obytná výstavba která je teď v Suchdole nejblíže k okruhu se do ÚP dostala nebo byla již realizována v době, kdy okruh přes Suchdol nevedl.
Není pravda. Varianta přes Suchdol byla proktována už v ZÁKOSu od roku 1974: https://www.ceskedalnice.cz/prilohy/praha-zakos.jpg
V 80. letech byly územně chráněny 2 varianty – tedy i ta severní přes Roztoky. Ta ale byla po roce 1990 opuštěna a území, kde měla vést bylo zastavěno, Ale přes Suchdol se s okruhem uvažovalůo vždy.
tohle jako „vždy“ rozhodně nevypadá, ÚP z 1971 https://imgur.com/a/2sY8bqY A pořád vám uniká podstata problému a tou je to, že problémem okruhu neni ani tak ta silnice samotná, ale doprava na okruhu. A až do devadesátých let se na okruhu předpokládaly jednotky až hodně nízké desítky tisíc aut za den, se kterými by nikdo problém neměl. Akorát vy jste si z původních plánů vytáhl jen tu čáru na mapě a ignorujete její tehdejší kontext. Takže až do devadesátých let veškerá výstavba probíhala s předpokladem, že tam má jezdit pár tisíc aut za den, což je nic a najednou tam má… Číst vice »
Postavte to co nejrychleji
Mostů je málo, snad tam udělají stavebně oddělenou část pro chodce a cyklisty (třeba pod úrovní mostovky, ať netrpí hlukem aut).
Jo, nevím jak snadné je to konstrukčně ale jinak je to dost rozumné… výška nějakých 2,20 by měla stačit, provedení lehké (ocelové?), a ještě může sloužit jako inspekční lávka…
Jako bylo by fajn kdyby si to tam Praha prosadila
No, pro chodce tedy moc nevím, odkud / kam by chodili, zvlášť na pravém břehu tam v blízkosti nic moc není. Pro kolisty možná, že by se pro výlety dalo přejet jednoduše na druhou stranu. Ono už teď tam jsou přívozy, takže nějak se dostat dá.
(Mnohem důležitější jsou tyhle stavebně oddělené části na Libeňáku, ale to se opakuju.)
Naopak tahle oblast je v současnosti dost oblíbená pro chodce, pro cyklisty ani moc ne – těm pomůže to, že se dostanou přes řeku bez ztráty nadmořské výšky.
Ano, do těch polí a lesíků se chodí na procházky, venčit psy a tak. Ale proč by ti lidé chtěli jít dál přes most? A stejně, proč by chtěli lidi ze Suchdola chodit na procházku sem přes most, když mají přírodu za humny?
On ten most bude docela dlouhý, minimálně půl kilometru, možná i víc, to není pár kroků.
Jo, je to jenom půl kilometru. Od nejbližší zástavby budete za 10 minut pěšky na druhé straně. To je vážně jenom kousek a chodit pořád dokola jen do jednoho místa moc lidí nebaví.
Jen že musíte jít i zpátky a to je už 20 minut nepříliš příjemné procházky navíc. A ta nejbližší zástavba jsou rodinné domky s malou hustotou obyvatelstva, tedy takhle rozumně blízko je to jen pro pár desítek lidí.
Pro chodce raději lávku až dál po proudu v Roztokách, u Únětickéh potoka, např.
Vedle dálnice, která má být co nejdál od zástavby… nechtělo by se mi chodit.
Nechápu že neudelsjinejaky zákon aby to nemohli teroristi z Chaber napadat a hlavně aby nesli osobní zodpovědnost a platili škody
Proč nazýváte lidi, kteří nechtějí ve své blízkosti míti hlučné a smradlavé kamiony, a denně kolony teroristy? To jim chcete přikázat jako za minulého režimu? Ve spoustě obcí kamiony jen ničí, aniž by za to dopravci něco hradili. A naopak ještě kamionům z daní občanů opravují silnice.
miluju argument hluku….. to vám jednou takhle jedu se znamýma do jedný pr..ele světa kde má ale vézt VRT asi 600 m od vesnice a ještě v zářezu …… to se jen tak bavíme právě o tý trati s místníma jak t oje hrozné že neví co proti tomu mají dělat. v tom přijede nějaký loiza na harley a volá na souseda ..“tak co dem se projet??? “ a v tu ránu začal kravál jako prse přes celou vesnici plyn naplno že na místě nebylo slyšet vlastního slova a ty lidi na ty šulínky ještě mávaly a zdravili ( asi… Číst vice »
Ano, to je v pohodě. To je hluk, který si dělají sami a sami ho mohou ovlivnit, to u VRT neplatí.
jasně ….. řeknou ať už tam nejezdí a je to co ? 😀 😀 😀 trapný argument. O tom vlaku ani nebudou vědět až se to vybuduje. ale o tom šulínkovi budou vědět pokaždé všichni. ale asi to je opět v pohodě co?
Sorry, ale dopravci platí silniční daň, spotřební daň z paliv, mýto…. Je na státu a legislativě, jak se tyto poplatky přerozdělí. .
Zastupitelé Chaber dostali nedávno možnost zbavit se překážky dalšího rozvoje MČ a uvolnit pro ni prostor, ale oni řekli „ne“ a tak jim tam infrastrukturní stavba bude tvořit překážku rozvoje další dekády.
Takže to jsou lidé, kteří neví co chtějí, já bych se nebál, okruh bude.
„Kupkův“ tunel za 6 miliard 🙂
To bude sranda, až jim to lanovkove rozhodnutí vybouchne do ksichtu. A cokoli jiného by teď bylo na prokurátora pro příslušné úředníky.
To je tak, když si někdo mysli, ze zákulisními cestickami prosadí svou…
Ať už to je hotový a můžeme z Ústecka jezdit normálně na letiště. Bouchat do gezichtu to bude všem těm co věděli, že tam bude víc jak padesát let dopředu dálnice a stejně levněji nakoupili pozemky. Ať se jdou historicky znemožnit.
Na to letiště potřebujete denně? Mimochodem, Od rychlíku z Ústí jezdí z hlavního nádraží přímý autobus… Zase, proč má někdo snášet bordel z aut jen pro vaše extra pohodlí… 🙂
Co?
Asi má na mysli zamítnuní projektu lanovky pro narušení krajinného rázu udolí Vltavy. Jen teda netuším, z čeho tam chce vyvařit trestný čin.
Taky si myslím, že je to od ŘSD předčasné vyhazování peněz. Projekt dálnice skrz cenné území přírodního parku, kde není vhodné stavět ani lanovky, bude snadno napadnutelné u soudu. Udivuje mě vžitá představa, že když se komplikovaný projekt projednává na sílu bez alternativ, tak že to půjde rychleji. A to se přitom mohla do druhého opakovaného projednávání EIA zahrnout i tunelová varianta pod přírodním parkem. Ale to by nesměla být ŘSD tak neschopná.
Nad přírodním parkem bude most. Tunel pod přírodním parkem by musel být i pod Vltavou, což by bylo dost těžko realizovatelne. Výškový rozdíl mezi mostem a případnym tunelem pod Vltavou je enormní a v praxi by to znamenalo, že kvůli klesání a stoupání by musel být celý úsek prakticky veden v tunelu. Nebo jak byste ten tunel prakticky řešil?
Prosím vás, podívejte se nejdřív alespoň na mapu, když už to tam neznáte osobně.
Jako jo. Okruh by byl fajn, ale říct ze dálniční supermost je OK, ale lanovka narušuje krajinný ráz. Doklad ze všechny tyhle procesy jsou jen byrokracie pro zbytečné úředníky s výsledkem dle zadání, nikoliv objektivní posouzení čehokoliv
Lanovka z Podbaby do Bohnic měla sloužit pouze k osobní dopravě, byla spíše levnější variantou propojení Podbaby s Bohnicemi. Lepší alternativou je most pro pěší, cyklisty, MHD a IZS, na který by vzhledem k velkému převýšení musel navázat tunel ve směru do Bohnic, aby tu trať tramvaje vyjely.
Zaspal jste dobu, prokurátor už dávno nemáme. A jinak těžko může být správní řízení předmětem trestního stíhání. Samozřejmě výsledek EIA může být napaden u správního soudu. No myslím, že nějaké právnické vzdělání je vám dost vzdálené.
Netřeba ani tak právnické vzdělání, i obecné právní povědomí lidem chybí. A nejen to.
Pak tady čtem hlody, že firma neplatí DPH, protože si ho při nákupu odečte…
Ona ho ale opravdu neplatí 🙂 poplatníkem je koncový zákazník a plátci to DPH „jen“ vybírají.
Měl jsem zato, že víte, že spoustu věcí nelze odečíst ze základu DPH. Jinak řečeno: DPH platí i firmy, které koncovým zákazníkům neprodávají.
Např. ČD Cargo 45 mil. Kč za rok 2022, resp. 65 mil. Kč za rok 2021, ať zůstaneme u dopravy: https://www.ceskedrahy.cz/sites/default/files/soubory-ke-stazeni/financni-zpravy/vyrocni-zprava_2022.pdf