ŘSD vybralo firmy pro stavbu dalšího úseku D6. Začne se v létě

Nový úsek D6, přeložka Krupá. Pramen: ŘSDNový úsek D6, přeložka Krupá. Pramen: ŘSD

Aktuálně se na dálnici D6 staví čtyři úseky o celkové délce zhruba 33 kilometrů.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš

Nejdůležitějším chybějícím úsekem se stává úsek od pražského okruhu po strahovsky tunel 2 + 2 ideálně 3 + 3. S tím vše co? U Bílé hory obzvlášť a místo tam je!

Adam Ř

A kam by ty auta potom pokračovaly? Musel byste asi rozšířit MO

Městské plánování je hodně jiná disciplína než plánování infrastruktury mimo města, protože ve městě je extrémně málo místa. Každý metr dálnice co si vymyslíte bude stát miliony. Žádné množství dálnic přitom zácpy nevyřeší.

Místo sice je, ale jen po Kukalovu, dál by se musel rušit park či domy

Dálnice

Vy budete asi místní znalec, Kukale. 3+3 je nereálný extrém ale regulérní radiála 2+2 je potřeba. Dnešní stav je nimbystický aktivismus ve své krystalické podobě. Auta se posouvají krokem od jednoho neserizeneho semaforu ke druhemu na Patockove a vrcholem je totalne zprasena krizovatka Vypich. Auta to samozrejme objizdeji pres rezidencni ctvrte v sirem okoli. Okruh neni nutne rozsirovat, on totiz ani neexistuje, pouze jeho fragmenty. Belohorska radiala ma vyprojektovane vesmes (polo)tunelove vedeni ale Praha dnes razi pristup „proc neco resit, staci se na to vys*at”…

VRTjecesta

Mátl jede! Tak to má být. Mimochodem, už někoho napadlo, že by se to jmenovalo Dálnice Jiřího Bartošky?

Happy

Pojmenovávat dálnice po někom no nevím. Jinak určitě přejmenovat ulici po něm, jak se již řešilo👍

Pražák

On by asi nejvíce ocenil kdyby po něm pojmenovali golfové hřiště. Jednak měl golf rád a taky by ho to pobavilo. .

Martin Prager

Tak co vím, tak ve Varech koluje petice za přejmenování stávající Moskevské na ulici Jiřího Bartošky.

Dálnice

Nenapadlo a snad ani nenapadne. Dalnice maji, krome sveho oficialniho oznaceni Dx, jeste neoficialni jmena, ktera se vice mene odvozuji od nejdulezitejsiho cile pri ceste z hlavniho mesta. Takze je brnenska (D1), breclavska nebo bratislavska (D2), budejovicka (D3), strakonicka (i kdyz az do Strakonic nevede) D4, plzenska (D5), karlovarska (D6), chomutovska (D7), ustecka (nekdy chybne oznacovana za teplickou) D8, boleslavska (D10), hradecka (D11), hanacka (D46) a samozrejme Prazsky okruh (D0). Tesinska (D48), frydecka (D56) nebo zlinska (D49) se moc nepouzivaji. D35 a D55 se zadnym jmenem zatim hovorove neoznacuji. A pak je jeste par tahu, ktere dostaly „rimska“ jmena Via… Číst vice »

DavidS

Přijde mi to jako extrémně nepraktické pojmenovávat po někom zrovna dálnice. Navíc jich máme relativně málo na počet slavných lidí.

Ulice v pohodě, tam se to nabízí a dokonce to k tomu pravděpodobně směřuje, ale dálnice? Že bych jel Bartoškou do Varů? Fakt divný. Navíc, takhle vůbec netuším, kam by mě taková dálnice mohla vlastně dostat. Čísla a popřípadě města jsou v tomhle daleko praktičtější.

Gilgameš

Zajímalo by mě, jestli v těch místech kdokoli s plánovačů někdy byl. Celý úsek od Olšových vrat po Bošov je nádherná široká silnice, kam by se skoro vešly dva a dva pruhy, kde stejně skoro všichni nějakých těch sto deset jezdí. Kolonu jsem tam asi v životě nezažil. Takhle se promrhávají miliardy na obchvat obchvatu na jedné z nejméně využívaných státovek v ČR.

mic

Zase se to snadno projednává, nikdo proti tomu neprotestuje …
Taky bych raději viděl dokončenou stavbu SOKP, ale co už …

Jan

Ano, ta frekvence je nižší. Ale tady se staví řekněme do budoucna. Teď nikdo neprotestuje, tak se toho využije. Důvod výstavby i s menší frekvencí: 1. Doufají, že to pomůže s zastavením odchodů lidí z Karlovarského kraje. 2. Možnost vzniku průmyslových zón blízko dálnice – k tomu je využít i zbytky státovky. 3. Při údžbě nebo nehodě na D5 to bude alternativa pro menší část Německa. 4. Alternativa pro Německo to bude i díky odpočívadlům, není lehké je na D5 přidávat v tom množství co je potřeba. Tady nějaká budou a kamiony sem i díky mírně delšímu času zajedou. Lepší… Číst vice »

Petr David

„Ano, ta frekvence je nižší. Ale tady se staví řekněme do budoucna.“

Do budoucna je potřeba dělat něco se zadržením vody, bez které se na rozdíl od betonu neobejdeme. Totéž platí o zábírání půdy.

Petr David

A ještě do toho budoucna, neobejdeme se kvůli extrémnímu počasí stavbě přehrad. Uvývá kamenivo, ubývá písek, mysleme na tu budoucnost!

Karel Endler

Však jo, úsek Petrohrad – Lubenec bude těsně u přehrady Kryry.

Jan Cermak

Je třeba dělat obé. Není v tom rozporu. Pro půdu je nejhorší zemědělství.

Petr David

Já tedy nepotřebuji potraviny, které se dají vyprodukovat u nás tahat ze španělska, Francie… Jsem pro podporu místních producentů a pro výrazné zdražení nákladní dopravy, to znamená, že nepotřebuji další rozšiřování už dnes přebujelé dopravy. Tahat věci sem a tam Evropou je totální konina.
„pro půdu je nejhorší zemědělství“
?

Zdenek

Vaše slova tesat do kamene. Tak nejprve výrazně zdražíme nákladní dopravu, posléze zastavíme úrodnou půdu těmi černými nesmysly abychom ulehčili práci místním producentům potravin a žrát budeme co? Občasnou elektřinu z polí?

Petr David

Pokud píšete o fotovoltaice, tak o ní jsem nenapsal ani slovo, navíc výrazně, opravdu výrazně jsem proti výstavbě na orné půdě. Prosím podsouvejte si cokoli komukoli, ale ne mojí maličkosti. Díky.
Co se týče zdražení nákladní dopravy, tak tam bych postupoval jako Švýcaři.

Jan Cermak

Philip Lymbery: Zbývá šedesát sklizni. Nakladatelství Práh . Studujte

Petr David

Tam se píše o degradaci půdy na planetě. Co to má společného s přebujelou dopravou v Evropě o které píšu? Ve Španělsku k degradaci půdy nedochází a u nás ano? Něco jsem přehlédl?

Jan Cermak

Patrně bydlíte na jiné planetě než já.

Petr David

Zkuste psát k věci, tedy dejte argument. Pokud možno k dopravě.

JirkaA

Na ten Merkredwitz už jsou nějaky kousky dálnice, tak s tím asi jednou počitaji?

KomentářeJaromíraSoukupa

Taky se počítá, že to bude možná alternativa pro kamiony z Německa místo silnice I/13 při cestě do průmyslové zóny triangl u Žatce.

Jan Cermak

Miliardy se promrhavaji dnes a denně ve všech odvětvích státu. Tohle je investice do budoucna. Součást sítě. Jsou určitě důležitější úseky. Ale dobudování na dohled. Naučili jsme se po 25 letech stavět dálnice. Super. A teď to ostatní ..železnice,byty,fabriky,vrtule…..

J.K.

Dálnice se staví jako ucelený kapacitní tah, proto to takto bude.

Železnice to dělá jinak a pokud jí „vyjde“ na novém koridoru do Německa pomalý jednokolejný kus, tak ho tam nechá, naštěstí ŘSD je v tomhle normální.

Petr David

Železnice nic jinak nedělá. Za dopravní politiku odpovídá ze sta procent MD.

SYN

Nojono, nějakou myšlenku v tom vidím, ale víte zase je tu otázka legálnosti… 100 nelegálních (i když mírně) vs 130 legálních?
To by se to tu muselo „ošidit“ o něco co by se později bez komplikací dalo dodělat pokud/až hustota provozu stoupne…

Frantisek

Jo, mohli by se tam podívat a zrušit tu lokálku a ušetřit most. Svoz palivového dříví se dá dělat i levněji

Vincenzokr

Tvl tak to Teda nevím, já se tam něco najezdil a najezdim, za mě hrozná silnice a určitě mezi olsovkama a třeba hvězdou se dva a dva pruhy nevejdou… Kolon jsem tam zažil taky dost….

Jarda Š.

Tu silnici projektoval Dr. Ing. Fritz Todt, hlavní architekt německých dálnic, později též nechvalně proslulý jako nacistický ministr válečného průmyslu.