ŘSD vybralo firmy pro rozšíření odpočívky Zeleňák na D2, přibude 107 míst pro kamiony
Odpočívka Zeleňák na D2 dostane nový mobiliář, ilustrační foto. Pramen: ŘSD
Vítězné sdružení šlo do soutěže s cenou 342 milionů a dobou výstavby 145 dnů.
No, pořád byly teze, jak podporujeme nákladní železniční dopravu, ale do vleček šla třetina toho, co tady do jednoho odpočívadla.
Tedy MD jen veřejně lže. Lepší by bylo, kdyby na MD rovnou řekli my se na nějaké zelené snahy můžeme vyprdnout a budeme dotovat jen kamiony, půjdeme na ruku ropné loby. Ať fakt proboha netvrdí, jak budeme podporovat ekologickou železnici, když každý půlden vypadne článek kolik milionů z daní občanů jde do kamionové dopravy. Proboha.
S ohledem na třetinovou spotřebu nafty na železnici proti kamionům (pro přepravení stejného množství) je jasné, kdo z toho bude mít největší profit, producenti ropy.
Nejsem zastánce kamionu, ale ať chceš nebo ne, kamiony tady budou ještě hodně dlouho, a třeba časem budou jezdit na vodík. Každopádně tohle schvalují, lepší parkovat správně a bezpečné na dálnici, než chaoticky všude kamnse vlezou.
Většina inženýrů a zastánců kolejové dopravy si ve svatém tažení proti kamionům, neuvědomuje, že kdybychom to vše nechali na kolejích, tak tu vypukne hladomor.
Reálný svět není zvědavý na doručení mezi středou a nedělí za 3x takovou cenu podle toho jak to vyjde a zda nezačne hořet lokomotiva nebo někdo neshodí dráty… Reálný svět žije teď a tady a koridor nemá takovou kapacitu jako vedle vedoucí dálnice.
Bohužel, také bych raději viděl ekologičtější způsoby dopravy, ale bohužel. Člověk míní, život mění.
„Většina inženýrů a zastánců kolejové dopravy si ve svatém tažení proti kamionům, neuvědomuje, že kdybychom to vše nechali na kolejích, tak tu vypukne hladomor.“
Jsme z tří čtvrtin v základních potravinách soběstační, pravda kvůli dovozu jsme např. vytrhali milion jabloní.
Asi třetina potravin se vyhazuje.
Pokud jste to psal jako ironii, tak moji reakci beru zpět.
Respektive, když si dopravce „zařídí“ takové věci jako loko, vagony, fíru atd. tak ještě tak nějak rozumně vyjde nějaká ucelenka (ale kdo toho má tolik, že), jeden vagon = problém, kusová zásilka (třeba jedna paleta) = prosímvás nevotravujte s tím…
Kontejner?
Hladomor v českých zemích byl naposled v 18. Stoleti…. Kamionová doprava se masivně začala rozjíždět v okolo 1960… asi dvě století vám tam nesedí… mimochodem jak malé číslo kamionu znamená hladomor?? 10 za rok ? 100 za rok???
Len taka drobnost. Koncom toho 18 storocia sa odhaduje, ze v Cechach a na Morave zilo nejakych 4.5 mil. obyvatelov. Takze by som povedal, ze tak trochu menej ako teraz.
Jenomže ta největší zátěž pro ekologii je betonování krajiny.
A spotřeba energie, která rozhodně s přechodem na její ukládání do vodíku neklesne. Na vše jsou potřeba nějaké zdroje, a že budou třeba na druhé polokouli, je úplně jedno.
Většina vleček je soukromých a jezdí se tam na naftu. Byl by řev, jak stát posílá prachy už tak bohatým podnikatelům…
„Většina vleček je soukromých a jezdí se tam na naftu.“
Nicméně časy se mění: https://cs.wikipedia.org/wiki/Dvouzdrojov%C3%A1_lokomotiva
Příště třeba: Vektron Dual, mám pocit, že už je u ČD Carga.
Jo, mění, ale dost pomalu… i u nás už tuším i vypsali výběrko na tuto donedávna kacířskou technologii…
Ale fakt je že ten kus samotné vlečky bude mít zatrolejovaný fakt málokdo (tím spíš že 25kV)…
A na silnici rychle. Právě jste ohodnotil dopravní politiku státu.
No jo, sice se cosi hodilo do vleček, ale když pak mluvíte s jejich provozovateli, snaží se jich co nejrychleji zbavit. Ta administrativní zátěž a legislativní podmínky, které musí splnit, aby ji mohli držet v provozu, je obrovský kámen, co ty firmy tíží. A nedejbože, pokud tam mají ještě třeba přejezd veřejné komunikace. V kombinací se „spolehlivostí“ železnice jako takové, přepraným a diktátem ze strany dopravců je to pak konečná. Tak to alepoň slýchávám na jednáních. Vlečka se vyplatí opravdu jen těm největším firmám, které produkují, či dovážejí hromadné substráty. Tak to prostě je. Kdo o tom noc neví, pak… Číst vice »
A co si zjistit, proč to tak je, a co by se s tím dalo (mělo) dělat? Ne, radši řekneme, že teď to nejde, tak to nepůjde nikdy. Příčiny neřešíme.
No, on i ten titulek uváděl DALŠÍCH 100M do vleček…
To už je taková kulturní válka šotoušů v čele s p. „Inženýrem“ versus zbytek světa. Nebo aspoň zbytek osazenstva zdejších diskuzí.
Pro ty, kteří nemají argument a zabývají se diskutéry nepochybně.
A co jste přinesl za argumenty vy, vyjma posvátné mantry „zalévání krajiny betonem“? Připomínám, že např. v takovém Německu stále voda existuje, i když tam toho betonu v krajině mají více, než my.
A drastické zvýšení mýtného, které tady konstantně prosazujete a které odnese zase jenom koncový zákazník, to prosadíte jak, na sílu? Gratuluji k neznovuzvolení, v případě, že byste se snad někdy dostal do politiky.
„.A drastické zvýšení mýtného, které tady konstantně prosazujete a které odnese zase jenom koncový zákazník, to prosadíte jak, na sílu? “
Škoda, že už to, co píšu sem nedáte celé. Ve Švýcarsku, kde solidně zvedli mýtné na všech cestách kupodivu nezavládl hladomor.
„Připomínám, že např. v takovém Německu…“
Jo, na 9. řádku: https://www.futurefarming.cz/blog/zemedelska-puda-v-ohrozeni-zname-duvody-i-reseni/
Když v tom máte tak jasno, kolik bude stát rohlík kompletně nebo většinové dopravovaný železnicí, pokud do jeho ceny rozpočteme investice do infrastruktury pořízené na to, aby se k Vám vůbec dostal?
Aby to bylo takové obraznější…
Někdo tady na dopravě, za dobu co diskuzní forum existuje navrhoval rozvážení rohlíků po železnici? Toto se podle mého názoru nestalo ani v době, kdy se stavělo nejvíc tratí.
Moje maličkost tady píše o zvednutí mýtného, aby to bylo takové přesnější.
Navíc i ty rohlíky (jakož i jiné potraviny) by bylo záhodno přepravovat na co nejkratší vzdálenosti, po místních cestách. Ale je oblíbeným argumentem, že bez základních potravin z daleké ciziny to nejde. No jo, když místo pořádně zaplacené práce utrácíme za dálnice…