ŘSD vybralo firmy na stavbu obchvatu Přeštic na I/27, začne se v březnu

Silnice I/27 v úseku Šlovice - Přeštice. Pramen: ŘSDSilnice I/27 v úseku Šlovice - Přeštice. Pramen: ŘSD

Přeštice budou na nový obchvat napojeny mimoúrovňovou křižovatkou.

Odebírat
Upozornit na
guest
22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Registrovaný uživatel

Jen pro to šílené a neodpustitelné že tam nejsou normální čtyři pruhy

Pako

Je to naprosto v souladu s významem a dopravním zatížením i v daleké budoucnosti. Dnešní kamióny nemají problém jet 90 v v celé délce přeložky a do deseti let bude většina nových aut plně autonomní. Takže všichni pojedeme stejně a na to jeden pruh stačí. Jsem z profese technokrat a autíčkář, ale s tím zaasfaltováním krajiny se to nemusí přehánět.

Míša

Přezdívka sedí, do deseti let plně autonomní? Haha, ani za 30 let ne,,,

Pako

Hm a proč? EK poručí, Čína dodá.

Petr Suchý

Takže až po MÚK u Dolní Lukavice intenzity na 4 pruhy jsou, ale pak se ten provoz rozptýlí do Dnešic a zmíněné Dolní Lukavice a dál stačí dva pruhy?
Ještě bych to pochopil, kdyby ŘSD tvrdilo, že se Přeštice mají napojit právě na MŮK u Dolní Lukavice, ale v článku i v letáku je zmíněno, že město Přeštice se napojí MÚK na obchvatu, který se teď bude stavět.

MP22

Nechci vám do vašich dojmů moc kecat, ale podle sčítání dopravy v roce 2020 před Přešticemi 17 tis/24h, za Přešticemi 11 tis/24h. Bylo to sice za kovidu, tak ten provoz bude o něco vyšší ale ten poměr ne. Takže ano, za tou MÚK se provoz dost snižuje.

Petr Suchý

Ale já nerozporuju, že před Přešticemi a za Přešticemi je výrazně jiná intenzita. Jen podle mě nedává smysl, že čtyřpruh bude končit zrovna na MÚK u Dolní Lukavice když ŘSD tvrdí, že se Přeštice napojí MÚK I/27 x II/230. Proč tedy čtyřpruh nekončí až na této křižovatce? Nebo proč ŘSD nenapíše, že město Přeštice se má napojit skrz MÚK u Dolní Lukavice (což asi pro nějakou část města bude pravda)?

MP22

Já nevím, asi aby se pochlubili s tou MÚK na západě, ale ta stará cesta od Plzně normálně povede na ten ktuhák, je to vidět i v letáku. A většina dopravy do Přeštic asi pojede rovnou z toho sjezdu jak končí ctyřpruh.

martin.gth

Doporučuji si projet trasu Klatovy / Plzeň nebo obráceně téměř jakýkoliv den v týdnu v době, kdy se lidé z nějakého důvodu přesunují. V 95% se zařadíte do kolony aut, ve které pojedete celou dobu. Předjíždět lze na celé trase cca na 3 místech a navíc to nedává smysl, protože se jen zařadíte do kolony o pár aut dříve.
Nebezpečné situace na této silnici vznikají převážně proto, protože kapacita je naprosto vyčerpaná a nelze bezpečně předjíždět. Rychlost jízdy se často pohybuje od 30 km/h (vesnice) po max. 70 – 80 km/h mimo vesnici.

Slávek

Pokud pojedou kamióny podle předpisů, tak se za nimi potáhnete rychlostí 80km/hod.

Dálnice

V realu jedou 85 GPS. Takze misto 90 jedete 85. Zhroutite se z toho?

Pako

Přesně tak. Párkrát jsem si vyzkoušel jet schválně stejnou trasu na loudu a na divočáka a rozdíl po 100 km byl sotva pár minut. Nebylo to ani na kávu. Nestojí to fakt za to.
Ovšem spotřeba o polovinu vyšší a adrenalinu plný kecky.

Dálnice

Stejna zkusenost. Predjet jeden kamion (nebo obecne jakekoliv pomalejsi vozidlo) znamena na tomto typu komunikace temer okamzite dojet dalsich 5. Pritom pomalejsi znamena „jedouci 80-90“. Takze nastupuje rezim „vlacek“. Ten kdo dospel uz na to prisel, ten kdo jeste nedospel vyrazi zurive predjizdet a usetri par desitek vterin. A obcas si nabije hubu. A tom se vyplati.

Dálnice

S tou plnou automii bych byl opatrny ale jinak souhlas. Pres hranice se s zadnym vyznamnym tranzitem nepocita, velka cast dopravy konci v Presticich a jejich prumyslovych zonach a dvoupruh uplne staci ted i v budoucnu…

Václav

Také otázka jak se k tomu přistupuje. Dál za Přeštice se čtyřpruh neplánuje, tak z mého pohledu už ten „kousek“ co bude 1+1 není tak hrozný :). Důležité jsou MUK a ta zrovna na jižní části obchvatu chybí. Jsem zvědavý jak se tam bude od Přeštic za velkého provozu najíždět.

Lysimachia

Chápu, že to aktuálně vychází na 1+1. Ale je trestuhodné, že případné rozšíření na 2+2 je zabito mj. třípolovým nadjezdem SO 220 (v MÚK) a krátkým železničním SO 222.
Tahle stavba měla být připravena jako půlprofil. Nemluvě o tom, že se akce mohla využít k přeložení trati blíž k staré I/27, esíčko s poloměry kolem 300 m fakt není hodno rychlíkové trati.

Libor

Když to je těžké, to můžeme stavět polovinu silniční sítě s tím, že se to jednou rozšíří. Nakonec to dopadne, jako D3 veselí – ČB, kde se půlprofil dálnice postavil a připravené mosty nakonec bouraly.

Registrovaný uživatel

Všechny nové silnice většího významu by měly podle mě vznikat ve čtyřech pruzích a všechny silnice první třídy by měly být do budoucna nahrazeny čtyřpruhovými. Teď nemyslím že všechno mají být dálnice ale stačí prostě a jednoduše užší čtyři pruhy bez odstavných pruhů a klidně třeba jen 100 km/h rychlost ale hlavně aby byl oddělený proti směr a bylo to bezpečné a nebyly tam žádné kruhové objezdy

Otto

Když to je těžké – na I/53 Pohořelice – Znojmo máte obdobné intenzity a čtyřpruh se taky nestaví… dtto spousta jiných jedniček (a mnohdy i dvojek) s intenzitami kolem 10 tis. málokdy ekonomicky vyjdou na čtyřpruh, maximálně střídavý třípruh – nehledě na to, že čtyřpruh mimo kategorii D se moc stavět nechce z důvodu bezpečnosti….

A I/D/6 je výjimka, kde se D staví primárně z jiných důvodu než jsou intenzity dopravy…

Démon

… jako slevy v obchodech. Zvedeneme to o 50% a pak dáme slevu 40% 🙂

Lysimachia

🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

MP22

To je démon