ŘSD vybralo firmy na stavbu obchvatu Přeštic na I/27, začne se v březnu
Silnice I/27 v úseku Šlovice - Přeštice. Pramen: ŘSD

Přeštice budou na nový obchvat napojeny mimoúrovňovou křižovatkou.
Přeštice budou na nový obchvat napojeny mimoúrovňovou křižovatkou.
Neudelat tah na jižní Plzeňsko v 2+2 je amatérismus.
Třeba obchvat mnohem většího Kolína má taky dva pruhy a není připravený na rozšíření. Důležité jsou alespoň MÚK…
Přesně tak! MÚK je ta hlavní důležitost. Dále bych na takové tahy dal zákaz traktorům. Ale stavět všude 2+2 to fakt nejde.
Jen pro to šílené a neodpustitelné že tam nejsou normální čtyři pruhy
Je to naprosto v souladu s významem a dopravním zatížením i v daleké budoucnosti. Dnešní kamióny nemají problém jet 90 v v celé délce přeložky a do deseti let bude většina nových aut plně autonomní. Takže všichni pojedeme stejně a na to jeden pruh stačí. Jsem z profese technokrat a autíčkář, ale s tím zaasfaltováním krajiny se to nemusí přehánět.
Přezdívka sedí, do deseti let plně autonomní? Haha, ani za 30 let ne,,,
Hm a proč? EK poručí, Čína dodá.
Takže až po MÚK u Dolní Lukavice intenzity na 4 pruhy jsou, ale pak se ten provoz rozptýlí do Dnešic a zmíněné Dolní Lukavice a dál stačí dva pruhy?
Ještě bych to pochopil, kdyby ŘSD tvrdilo, že se Přeštice mají napojit právě na MŮK u Dolní Lukavice, ale v článku i v letáku je zmíněno, že město Přeštice se napojí MÚK na obchvatu, který se teď bude stavět.
Nechci vám do vašich dojmů moc kecat, ale podle sčítání dopravy v roce 2020 před Přešticemi 17 tis/24h, za Přešticemi 11 tis/24h. Bylo to sice za kovidu, tak ten provoz bude o něco vyšší ale ten poměr ne. Takže ano, za tou MÚK se provoz dost snižuje.
Ale já nerozporuju, že před Přešticemi a za Přešticemi je výrazně jiná intenzita. Jen podle mě nedává smysl, že čtyřpruh bude končit zrovna na MÚK u Dolní Lukavice když ŘSD tvrdí, že se Přeštice napojí MÚK I/27 x II/230. Proč tedy čtyřpruh nekončí až na této křižovatce? Nebo proč ŘSD nenapíše, že město Přeštice se má napojit skrz MÚK u Dolní Lukavice (což asi pro nějakou část města bude pravda)?
Já nevím, asi aby se pochlubili s tou MÚK na západě, ale ta stará cesta od Plzně normálně povede na ten ktuhák, je to vidět i v letáku. A většina dopravy do Přeštic asi pojede rovnou z toho sjezdu jak končí ctyřpruh.
Doporučuji si projet trasu Klatovy / Plzeň nebo obráceně téměř jakýkoliv den v týdnu v době, kdy se lidé z nějakého důvodu přesunují. V 95% se zařadíte do kolony aut, ve které pojedete celou dobu. Předjíždět lze na celé trase cca na 3 místech a navíc to nedává smysl, protože se jen zařadíte do kolony o pár aut dříve.
Nebezpečné situace na této silnici vznikají převážně proto, protože kapacita je naprosto vyčerpaná a nelze bezpečně předjíždět. Rychlost jízdy se často pohybuje od 30 km/h (vesnice) po max. 70 – 80 km/h mimo vesnici.
Toto platí jen pokud „netrčíte“ za pomalejším vozidlem a ja říkáte, bezpečně předjet nemůžete…
achjo stará I/27 bude pořád stát. Do Přeštic se z MÚK na konci čtyřpruhu pojede po dnešní I/27. Čtyřpruh končí a doprava se rozděluje do dvou pruhů staré a dvou pruhů nové I/27. Ty cesty červeně v mapě vidíte.
Přeštice budou napojeny na obě MÚK, to je čisté slovíčkaření. Západní kousek Přeštic, Husova ulička alias městská II/230 bude prostě napojeno. Nekončí to zdí.
Pokud pojedou kamióny podle předpisů, tak se za nimi potáhnete rychlostí 80km/hod.
V realu jedou 85 GPS. Takze misto 90 jedete 85. Zhroutite se z toho?
Přesně tak. Párkrát jsem si vyzkoušel jet schválně stejnou trasu na loudu a na divočáka a rozdíl po 100 km byl sotva pár minut. Nebylo to ani na kávu. Nestojí to fakt za to.
Ovšem spotřeba o polovinu vyšší a adrenalinu plný kecky.
Stejna zkusenost. Predjet jeden kamion (nebo obecne jakekoliv pomalejsi vozidlo) znamena na tomto typu komunikace temer okamzite dojet dalsich 5. Pritom pomalejsi znamena „jedouci 80-90“. Takze nastupuje rezim „vlacek“. Ten kdo dospel uz na to prisel, ten kdo jeste nedospel vyrazi zurive predjizdet a usetri par desitek vterin. A obcas si nabije hubu. A tom se vyplati.
Takže obhajujete dvoupruh, protože zdržení je, podle vás, zanedbatelné.
S tou plnou automii bych byl opatrny ale jinak souhlas. Pres hranice se s zadnym vyznamnym tranzitem nepocita, velka cast dopravy konci v Presticich a jejich prumyslovych zonach a dvoupruh uplne staci ted i v budoucnu…
No, ona ta silnice tam bude, a bude to novostavba „na zeleném poli“ dokonce s můk takže tam je 1+1 opravdu „fraglich“… „Zaasfaltovaných cca. 3m (šířky) navíc by opravdu nebyl žádný zásadní rozdíl. Netvrdím že to muselo být D26,5
Také otázka jak se k tomu přistupuje. Dál za Přeštice se čtyřpruh neplánuje, tak z mého pohledu už ten „kousek“ co bude 1+1 není tak hrozný :). Důležité jsou MUK a ta zrovna na jižní části obchvatu chybí. Jsem zvědavý jak se tam bude od Přeštic za velkého provozu najíždět.
No klidně bych si dokázal představit že „na jihu“ se nebude dát odbočit doleva… pouze jednostranné napojení. Ostatní můžou najet na můk…
Chápu, že to aktuálně vychází na 1+1. Ale je trestuhodné, že případné rozšíření na 2+2 je zabito mj. třípolovým nadjezdem SO 220 (v MÚK) a krátkým železničním SO 222.
Tahle stavba měla být připravena jako půlprofil. Nemluvě o tom, že se akce mohla využít k přeložení trati blíž k staré I/27, esíčko s poloměry kolem 300 m fakt není hodno rychlíkové trati.
Když to je těžké, to můžeme stavět polovinu silniční sítě s tím, že se to jednou rozšíří. Nakonec to dopadne, jako D3 veselí – ČB, kde se půlprofil dálnice postavil a připravené mosty nakonec bouraly.
Všechny nové silnice většího významu by měly podle mě vznikat ve čtyřech pruzích a všechny silnice první třídy by měly být do budoucna nahrazeny čtyřpruhovými. Teď nemyslím že všechno mají být dálnice ale stačí prostě a jednoduše užší čtyři pruhy bez odstavných pruhů a klidně třeba jen 100 km/h rychlost ale hlavně aby byl oddělený proti směr a bylo to bezpečné a nebyly tam žádné kruhové objezdy
Když to je těžké – na I/53 Pohořelice – Znojmo máte obdobné intenzity a čtyřpruh se taky nestaví… dtto spousta jiných jedniček (a mnohdy i dvojek) s intenzitami kolem 10 tis. málokdy ekonomicky vyjdou na čtyřpruh, maximálně střídavý třípruh – nehledě na to, že čtyřpruh mimo kategorii D se moc stavět nechce z důvodu bezpečnosti….
A I/D/6 je výjimka, kde se D staví primárně z jiných důvodu než jsou intenzity dopravy…
I ten třípruh by byl lepší než novostavba (především s mosty) v šířce 11,5m přitom volná šířka 13,5m by nejspíš jakžtakž stačila, 16,5m by bylo plně OK (na obchvatu a v blízkosti MŮK bu jistě omezení na 90-100kmh nikoho neurazilo)…
Nevím zda/proč má eventuelně náš stát s takovými silnicemi problém, ale když nevadí třeba v Německu (jako novostavba V=100kmh)
https://mapy.cz/s/fasuvesoma
jak jsem psal, střídavý třípruh není investičně nijak extra dražší (narozdíl třeba od čtyřpruhu) a může fungovat bezvadně – např. Weinviertler Schnellstrasse
On existuje i podobně úsporný čtyřpruh, dokonce i u nás, třeba severní část obchvatu Tábora… tam kde lze očekávat potřebu vyšší kapacity a rychlost není primární (stejně jsou poblíž budovy takže „dálniční“ rychlosti by vadily)…
https://mapy.cz/s/dovavogodo
Takový obchvat kolem Slaného nebo některé jihočeské obchvaty už nyní nestačí nebo je tam dost smrťáků, právě protože se šetřilo.
Tak obchvat Slaného jestli máte na mysli I/16 je naštěstí dočasný problém, protože aktuálně nahrazuje severní čast pražského okruhu jakožto spojení z D8 na D5 přes I/16 a D7, o čemž svědčí pro úsek Slaný-D8 nejvyšší intenzity nákladní dopravy ze všech silnic I.třídy v ČR společně s I/35 Litomyšl-Mýto či I/68 Třinec-Jablunkov, a to cca 3000 návěsových souprav v pracovní den.
Ja docela nechapu, proc se nekdo nezabyva prestavbou silnice trinec -statni hranice na dalnici. Intenzity na to jsou, u slovaku to vypada, ze pohnuli s pripravou D3 do ziliny, mohlo by to byt rychlejsi nez D/I/49… je to v podstate jen par kilometru
Ano z Prahy/Německa k Žilině a dále na východ to po dostavbě D35 bude lepší přes Jablunkov. Na druhou stranu se dá poměrně brzy čekat velmi významný úbytek tranzitujících kamionů z Polska (Těšín) na Slovensko, a to kvůli dostavbě polské S1. Ale pozor, až se v budoucnu dostaví D/I/49 tak to z obchvatu Olomouce k tunelu Višňové pod Žilinou bude o 15km kratší právě po D49 oproti cestě přes Jablunkov. I kdyby byl ctyrpruh na I/68, tak min pro nákladní dopravu vyhraje D49, protože může stejně jen 80-90 a tim padem to bude rychlejší
Já jsem tím chtěl jen říct to, že silnic s obdobnými intenzitami (tj. kolem 10-12 tis.) je u nás spousta (a ano, i tam jsou smrťáky), čili postavíte čtyřpruh za Přešticemi a nastane řev, proč ne čtyřpruh z Třeboně do ČB, proč ne čtyřpruh z ČB do Písku, proč ne čtyřpruh ze Znojma do Pohořelic, z Chrudimi do Pardubic a takhle bych mohl pokračovat do aleluja…. čili když bychom takhle všudy stavěli čtyřpruh, tak asi za chvíli dojdou love. Ale ty dojdou tak jako tak, to zatím vypadá…
Zrovna Slaný ale jako půlprofil stavěný je.
4 pruh nedává smysl. Další prodloužení směr Klatovy je neufinacovatelene v podobě 2+2. Takze 1+1 je dostačující.
Narovnání tratě k současné 1/27 mi přijde vzhledem k terénu jako totální utopie
… jako slevy v obchodech. Zvedeneme to o 50% a pak dáme slevu 40% 🙂
🤦♂️🤦♂️🤦♂️
To je démon
Na procenta si ve škole chyběl, co 😃