ŘSD varuje cyklisty, aby nejeli přes staveniště dálničního mostu. Objížďka vede po hlavní silnici
Zákaz vjezdu pro cyklisty u Napajedel. Foto: ŘSD
Podle ŘSD bude cyklostezka v příštích dnech zlikvidována.
Podle ŘSD bude cyklostezka v příštích dnech zlikvidována.
Jojo, u nás zase začali na jedné straně rekonstrukci chodníku a na druhé ho zase rozkopali a dělají sítě. A na oba dali „Chodník uzavřen, přejděte na druhou stranu“.
> Uzavření cyklostezky kritizovala například starostka Otrokovic.
Věta „Řešení z našeho pohledu není ideální, ale je jediné možné.“ je dle autora článku kritikou?
Starostka Otrokovic je loutka.
Jak jinak to mělo být vymyšleno a zrealizováno?
Bezpečnější cyklostezka (rozšíření odstavneho pruhu), provizorní objížďka, náhradní doprava…
Je to již několikátý článek na dané téma, který jsem četl a kde se zejména v diskusích všichni nad uzavřením cysklostezky rozčilují.
Doposud jsem však nezaznamenal smysluplný návrh řešení, jak to mělo být lépe vyřešeno a nevidím ho ano zde.
Pouze NIMBY na jiný způsob…
Problém je, že cyklostezek není tolik jako silnic pro auta. Jsme tady rádi za každý metr, abychom se nemuseli motat mezi auty a i to málo prostě zaříznou. Jak píšou mnozí pode mnou, šlo dopravně-inženýrské opatření řešit i jinak. Obecně jen napíšu, že chápu, že se stavební stroje musí na stavbu nějak dostat a vím, že mají nějaký manipulační prostor. Neznám situaci detailně, nemám k dispozici dokumentaci, ale mám za to, že kde je vůle, jde vyřešit vše.
A chodců se tady nikdo nezastal. Přestože tam mají zákaz taky.
Chodec je natolik svobodné individum, že ten si cestu vždycky najde a skoro nic mu nejde zakázat.
To ano, ale musí být inspirace pro nějaký „nástřel“, kterou snad má každý (chceme dálnici odtud tam, chceme vlak tam a tam…).
Ale ty tu naštěstí jsou.
Ja popravde ani moc nerozumim, proc je kolem toho takovy halo. Mame obycejnou silnici. V obci s limitem 50 km/h. Mame povinnej odstup metr a pul pri predjizdeni. Za pripadnou nehodu bude odpovedny ten, koho lze nejsnaze chytit. Takze mame klasickou situaci, kdy je „bezpecnost zajistena predpisem“ uplne stejne jako vsude jinde. Proc to nikde jinde nevadi, ale tady je to neprekonatelnej problem? Jiste, ani bych nad pripominkama nepozvednul oboci, pokud by objizdka pro cyklisty mela vest prikladmo po ctyrpruhu mimo obec s limitem 90 km/h, tam uz je spousta prostoru pro prusvih, ale todle? To uz se dneska lidi… Číst vice »
V daném místě je taková frekvence jízdy automobilové dopravy, že se tam prostě cyklista motat nechce a nemá. Je pěkné, že na vině možná bude řidič automobilu, ale ten cyklista už pak tu srážku nemusí zdravotně rozchodit, papír/nepapír.
Jestli chtěli cyklisty na 2 roky odklonit z hodně využívané cyklotrasy, měli trochu zapnout mozky a i nějakou tu korunu navíc utrousit, třeba postavit provizorní zpevněnou komunikaci/násep/ponton/lávku a vyvést cyklotrasu dočasně obloukem mimo.
Když se stavěl obchvat FM, tak cyklostezka vedla přímo přes staveniště, a žádný problém tam nebyl. Ale chápu, že vyjednávací pozice města FM je asi vyšší než tady…
Jen pro zajímavost, F-M a Otrokovice jsou jediná města v ČR, kde je zpoplatněný dálniční obchvat města.
Proč ŘSD nezaplatilo novou cyklostezku na ulicích Napajedelská a Kvítkovická, když jim prej jde o bezpečnost cyklistů před úrazy? Ta současná objížďka žene cyklisty, včetně dětí, pěkně na silnici plnou kamionů směřujících do průmyslových zón v Otrokovicích.
Udělat tohle řidiči, tedy že ignorují značku, tak se tady sesypou příznicvi krátkého procesu a budou u zákazu vjezdu rovnou střílet.
Zákazy platí pro všechny bez výjimky.
Jak se to vezme.
Jakou obdobnou povinnost sesednout z kola na kdejakem konci stezky nebo prejezdu maji ridici v autech?
Zákaz vjezdu. U kol, lze sesednout a jít pěšky tam, kde není bezpečné pro ostatní aby jel cyklista na kole, u aut je rovnou zákaz
Řidič může jít taky pěšky.
A vezme si sebou auto? Asi ne, co?
však to “ ignorování značek“ řidiči dělají zcela běžně, je to dokonce tak běžné, že se už nad tím nikdo ani nepozastavuje …
Přesně, dost často jezdím za řidiči aut, kteří nerespektují DZ s omezenou rychlostí „70“, a jedou tam 45. Bezdůvodné zpomalování provozu jim zjevně nic neříká, hlavně že si vezou p…. a v koloně jsou zásadně na prvním místě.
měl jsem sice na mysli klasické nerespektování značek stop dej přednost v jízdě, nerespektování jednosměrek, značky průjezd zakázán včetně dodatků, průjezd na červenou , rychlá jízda typicky v zónách s omezenou maximální rychlostí ale chápu vás. Na druhou stranu si neodpustím poznámku, že maximální rychlost není rychlostí doporučenou a už vůbec ne minimální. Jsou dokonce situace, kdy si řidiči “ dodržování“ ,z důvodu jejich vnímání takové rychlosti jako „minimální „, celkem nevybíravě vynucují…
Tak tak, znacka.70 jenom znamená že nemůžete jet rychleji než 70, ale další pravidla o bezpečnosti jízdy pořád platí.
Přitom základní myšlenka oddělení provozu cyklistů od provozu automobilového někomu evidentně ušla. Stejně jako fakt, že mezi Otrokovicemi a Napajedly se na kolech i podél Moravy jezdilo mnohem dřív, než tam byla cyklostezka. Dva roky v tak vytíženém směru posílat cyklo a auta spolu….To je dost zásadní problém. Dovolím si říci přímo časovaný průser.
Totálně zamrdat silnici první třídy a odsoudit řidiče ke stání v několikakilometrových kolonách. Provizorní nájezd fungoval docela obstojně a ještě v současné fázi stavby tam klidně mohl být. A stejné je to s těmi cyklisty. Jenže to by muselo ŘSD plánovat a hlavně přemýšlet. Jenže ono je to takto snadnější.
Součástí projektu mělo být zpevnění a rozšíření krajnice u silnice, která slouží jako „objížďka“ a samozřejmě zajištění jejího bezpečného používání cyklisty vhodnou úpravou dopravního značení.
Ale jsme v Česku, tady se řeší jen auta.
Tak staví se to na něčím katastru, takže předpokládám, že místní odbor dopravy má právo to připomínkovat, resp. neschválit/nepřevzít, kritizovat to nepomůže.
Zrovna v Otrokovicích by si asi nestěžovali.
Tomu úseku se vyhýbám i autem. Jen ten kruháč u nadjezdu je tak nepřehledný a ucpaný, že raději jezdím jinudy. Ještě tam teď potkávat cyklisty. No potěš. Snad to nikoho nebude stát život.
Jakékoli přechodné značení, tedy i tuto objížďku cyklostezky po silnici I. třídy schvalují z hlediska bezpečnosti provozu dopravní „inženýři“ PČR.
Pomáhat a chránit? Koho?
Autíčkáře. Sami jsou to autíčkáři, nic jiného neznají.
Přeju, abyste je nikdy nemusel volat, protože na kole by mohli dojet pozdě.
Dopravní inženýr u PČR, co rozdává „buchary“ na dopravní projekty a stavby, tak toho do terénu nedostanete…. Ti pomáhají zásadně od stolu.
Ve Švýcarsku jsem na výletu potkal podobnou stavbu – ovšem na náklady stavby zde byly permanentně dva mikrobusy s vlekem, a prevazely pěší a cyklisty asi 4 km po obchvatu, a vyložili je az za stavbou….
Zde u připomínek mi bylo odpovězeno, že by to byl problém a stejně by na něj nikdo nečekal…..
ŘSD, kdo jinej. Oni na kole nejezdí, hezky všude autem.
Spíš to vypadá, že si ze stezky udělali příjezdovou cestu na staveniště, to určitě šlo řešit i jinak. Chápal bych nějaká krátkodobější omezení např. v době umisťování mostovky, ale zavřít to na 2 roky je fakt síla.
ŘSD jsou cyklisté a pěší u řiti, řeší jen pohodlí pro automobilisty – přesně v duchu „svět patří autům“ a ostatní ať uhnou, jedno kam. Je to vidět při řešení podjezdů i mostů přes hlavní silnice. Obdobně se ovšem chová i SŽ.
Nevypadá. To tak je.
Není rozumnější udělat objížďku takto?
https://mapy.cz/turisticka?planovani-trasy&rc=97q4.xTm6ai-Ijut5C1iF.esP5n-&rs=pubt&rs=coor&rs=stre&rs=firm&ri=15262251&ri=&ri=138282&ri=2378862&mrp=%7B%22c%22%3A121%7D&xc=%5B%5D&x=17.5328622&y=49.1909492&z=15&ovl=8
Akorát je to bohužel kvůli bezpečnosti delší než pro auta… (Jasně po silnici zakázané jet není ale známe polovodiče…)
Takže – je to sice blbost, ale něco hodím do placu? Zkuste sám přijít na to, co je ve Vašem návrhu špatně.
Řekl bych že stejně pojedou po Bartošově ulici (ta vpravo v Napajedlech), akorát ta vede do Zlína …
Tady se zas sešla skvadra ruděvidících, klid ještě dostanete infrakt jinde než na kole 😀. A že jsou na tom chodci stejně bídně to nikomu nevadí. Konkrétně objízdná trasa končí shodně na stejném místě a to v Otrokovicích, jehož MÚ to tak povolil a jeho starostka si stěžuje, že to tak je, ale že nemá cyklostezky v obci ji už nevrzušuje.
https://mapy.cz/turisticka?pid=99311322&newest=1&yaw=1.426&fov=1.257&pitch=0.127&x=17.5271243&y=49.1901761&z=18&ovl=8
Asi takhle: dokud investoři nebudou mít zákonnou povinnost zajistit v případě omezení bezpečnou objízdnou trasu, na cyklisty se v naší krásné zemi bude myslet až na posledním místě.
Mají v celku slušnou objížďku. Kruhový objezd snad pro cyklisty nepředstavuje problém. A dál už je to pohoda.
Kruhový obejzd představuje problém pro řidiče aut. A odnášejí to cyklisté. https://mestemnakole.cz/2017/02/nehody-cyklistu-praze-za-poslednich-deset-let/
nebo také tady: https://nehody.cdv.cz/statistics.php?h=2c6s
Tak jsem si ten kruháč vyjel. https://nehody.cdv.cz/detail.php?p1=150506220022
Žádná další na něm není, srážka s chodcem je 8 let stará, o kus vedle a v roce 2016 tam kruháč nebyl.
Já ho včera projel na kole. A brzdil jsem před řidičem, který mi nedal přednost. To se na kruháčích děje denně, naštěstí nejezdím první rok a tak jsem to čekal. Opravdu bezpečná objížďka. Doporučuju vyzkoušet osobně několikrát týdně. Slušným řidičům a řidičkám tímto děkuji, já je taky respektuju.
Jak ta bezpečná objízdná trasa měla vypadat? Můžete to popsat nebo nakreeslit do mapy?
Až se opět bude ŘSD podivovat, že místní dálnici někde nechtějí, ať si vzpomenou na to, jak jsou k místním přívětiví…
Všechno to jsou kverulanti, nimbysti, ekoterorosti a brzdiči pokroku. Republiku svobody pro motoristy si rozvracet nedáme.
Jakožto stavbyvedoucí dostanete úkol: Zorganizovat návoz materiálu na stavbu lávky pro cyklisty. Na kole.
Ne? Fakt ne? A proč ne?
Jak to tedy mělo být vyřešeno?
Stejne jako se stavi provizorni nahradni trasy na silnicich. Tam to jde.
Zúžit hlavní, alespoň mobilním značením oddělit cyklopruh v dostatečné šířce, v místě křížení dát zpomalení na 30, vše řádně označit jako objížďku. To je absolutní minimum a stojí to pár šupů. A měla by to být samozřejmost. Obdobně řešit omezení chodníků při jakékoli stavbě.
Vy na té Kvítkovské a Napajedelské vidíte prostor pro cyklopruh? Já tedy ne.
Navíc tam jsou co chvíli odbočky.
A v Pardubicích cyklostezku pod stavbou mostu přes Labe neuzavřely, ale tady to prej jinak není možné. Asi jiný kraj jiný mrav.
To je taková BOZP klasika. Hlavně nejezděte někudy, kde je to sice o něco bezpečnější, ale jsem tam za to odpovědnej. Klidně jeďte po extrémně frekventovaný silnici. Sice je to často ještě nebezpečnější, ale není to můj rajón, tak je mi to jedno…
BOZP stavby by měl odpovídat i za bezpečnost objízdných tras. Takhle je pro ně strašně jednoduchý a lákavý se odpovědnosti zbavit, respektive přehodit ji jinam…
Přesně. Tyhle bláboly BOZO o bezpečnější trase s hustým provozem jsou tak akorát na ránu. Svoje děti by tudy neposlal. Takhle příšerně nezodpovědnou přípravu už jsem neviděl dlouho. Vůbec se nedivím, že se paní starostka Otrokovic ozvala.
Jak to tedy mělo být řešeno?
Tak ŘSD už důrazněji varuje, ale ještě pořád nevíme proč přes stavbu nevede nějaká dočasná lávka nebo tak něco…
Protože to nejde v těch místech.
V jiných zemích to jde. Vždycky. A v mnohem stísněnějších místech než je moravská niva.
Jakoze postavíme náhradní lavku buď skoro na hladině řeky, což by nešlo, protože to bude křížit pořad stavbu a občasná vysoká hladina řeky nebo si představujete, že se postaví nějak 40-50metru vysoká lávka a bude překlenovat stavbu dálnice ? 😂
Ta cyklostezka je uzavřena kvůli stavbě toho mostu a přepelování… sranda to není. Až by se tam někdo zranil či zabil a že to někteří neměli daleko k tomu ( děda sklouzl do Moravy, když obchazel zábrany… ), tak se bude křičet…
Proč lávku? Normálně by investor postavil provizorní stezku kousek východněji, a po postavení mostu přes Moravu a obnovení původní cyklostezky by provizorní stezkz zrušil a dostavěl na jejím místě dálnici.
Běžně se tak děje u křížení silnice a stavěné dálnice. I u nás.
Jako kudy? Pořad se neřeší překlenutí I/55 a stavební objekty? Plus ještě tam je odtok slepého ramena Moravy a pole, kde majitel šel do tahanic… Bavil jsem se zástupci města Napa a z MI Road. 10 let bylo na řešení problemu, vědělo se o tom. Ale nikdo to nechtěl řešit a když se začalo stavět, tak bylo pozdě…
Jakože přes nádraží s nataženou trakcí to jde, a tady ne – proč konkrétně?
Jde to ale cyklisté to nezaplatí, tak pojedou kousek oklikou. A není pravda že po silnici první třídy, tu jen kříží.
To křížení je bezpečnost sama, že…
Cyklisté, jako všichni ostatní, platí daně. 😉
Tím vyvoláte jen flamewar, že jich platí přesně tolik, kolik se jim vrací v cyklostezkách a péči o ně.
Jaký je rozdíl v dani třeba pro mne? Používám v ČR auto, kolo, bus, vlak, MHD. Vše řádně zdaněno. I cykloservis a ND. To zní jako že mi někdo bude vracet daň za km ujeté na kole místo autem? No to asi ne.
Hlavně mají stejná občanská práva jako kdokoli jiný. Jako by postižení, nemocní, důchodci a děti neměli vůbec do ničeho kecat, protože daně neplatí.
Tohle zavání kuriálním systémem, kterej jsme snad opustili už v roce 1907.
To není IMO úplně šťastná replika,
táž občanská práva mají i ti automobilisté
Nepochopil jste. Píše „jako kdokoliv jiný“.