ŘSD vybralo firmu na stavbu obchvatu Lotouše na D7, práce začnou letos
D7 u Panenského Týnce. Foto: Ministerstvo dopravy
Stavba bude zhruba z poloviny znamenat rozšíření současné silnice I/7 na dálnici, do nové stopy bude odkloněna v podobě obchvatu Lotouše.
Pořád mi vrtá hlavou, jestli by přestěhování, zbourání a výstavba 10 nových RD o 200 m dále nevyšlo v tomto případě ŘSD levněji než obchvat…
Nevyšlo. To není „obchvat“ ve smyslu že to bude šílená oklika, prostě dálnice povede mimo obec. V té je více než 10 domů a jsou tam křižovatky s místními silnicemi, nemá smysl rvát dálnici zrovna tudy a ještě nějak rovnat ten kopeček, na kterém obec stojí.
Protože nejsme v Polsku, kde se bourají stovky domů včetně úplně nových, kde si majitelé ani nestihli zasadit trávu…
Tak tak. Ne nadarmo vedla donedavna EU rizeni proti Polsku kvůli porusovani zasad právního státu a země mela zmrazene miliardy z unijních fondu.
Fanoušci rychlé výstavby dálnic by řekli bohužel že nejsme v Polsku…
Tráva se nesází, ale seje. Ledaže…
Něco podobného se chtělo v 90.letech, když se stavěl půlpruh. Samotný Lotouš je ještě asi 300m vedle západním směrem, to, čím se projíždí je část Písek. Původně měla dálnice vést mezi Lotoušem a Pískem. Odpor místních v devadesátkách, když se stavěl půlpruh, způsobil, že do teď nemají nic.
Ono by to mozna i ekonomicky vychazelo lip ale vzdycky by se nekdo sprajcnul a i kdyby vsichni majitele dotcenych nemovitosti souhlasili, sletli by se na to aktivisti jako mouchy na ho*no a zacali by vrestet. Uplne to vidim: „RSD vyhladilo obec“, „padesata leta“, „normalizacni praktiky“, „technokraticka zvule“ atd atd…
Můžu vás ujistit, že stejná otázka vrtala hlavou desítkám dopravních inženýrů, stovkám zastupitelů Slaněho, pod které Písek patří, a tisícům nějak dotčených obyvatel. V osmdesátých letech se rozhodlo o demolici části obce a od té doby tam dlouhé desítky let byla stavební uzávěra. Pamatuju si relativně složité propočty při přípravě prvního územního plánu v devadesátých letech. Že ty domy nikdo po těch asi 30 let, kdy by to právně šlo, nezboural, svědčí nakonec o tom, že to prostě nebyl dobrý nápad.
Podle tweetu Radka Mátla proběhlo teprve oznámení o výběru zhotovitele, od kterého plyne zákonná lhůta (2 týdny) na odvolání neúspěšných účastníků a až pokud se nikdo neodvolá (tady zřejmě není důvod), tak může být uzavřena smlouva. Doporučuji tak změnit titulek i text v článku.
O podpisu smlouvy bude RM na Twitteru nepochybně informovat také stejně jako u jiných staveb
Z tiskové zprávy ŘSD: Právě jsme uzavřeli smlouvu s vítězem tendru na stavbu „D7 MÚK Slaný-západ – Kutrovice.
Ok, evidentně v tom mají rozpor, kdoví co je správně. Spíše je zvláštní že neproběhlo předtím oznámení o výběru zhotovitele, protože to dává RM u takových staveb na twitter vždy a v případě podpisu smlouvy to tam vyloženě napíše
Každopádně ještě ověřujeme.
Cedule „Slaný lotouš“ mě při průjezdu vždycky pobaví. Ale za další kus dálnice to vyměním rád 🙂
na co konkrétně dostanete chuť?
Šotoušského slanečka…
Je treba co nejrychleji zakladni dalnicni sit v CR dodelat. Propadame se na samy chvost dopravni infrastruktury v EU.
Tak jsem si říkal, jestli bude první příspěvek v diskuzi ufňukaný, díky. 😉
Co je na faktech ufnukaneho? 😀
Mě jesre trochu chybí někdo s dopravní indukcí
A taky externality.
A obchvat Lotouše to zachrání:-)? Kromě dostavby D11 a D35 tak chybějící úseky dálnic ( nepočítám ty rozestavěné) žádné extra přínosy pro ČR mít nebudou..
O nutnosti dokonceni dalnicni site nikdo nepochybuje (krome par pomatencu). Dobre je, ze do konce dekady bude vicemene hotovo nebo aspon rozestaveno a zbydou uz jenom „cancoury“…