ŘSD vybralo firmu na stavbu obchvatu Lotouše na D7, práce začnou letos

D7 u Panenského Týnce. Foto: Ministerstvo dopravyD7 u Panenského Týnce. Foto: Ministerstvo dopravy

Stavba bude zhruba z poloviny znamenat rozšíření současné silnice I/7 na dálnici, do nové stopy bude odkloněna v podobě obchvatu Lotouše.

Odebírat
Upozornit na
guest
23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Pořád mi vrtá hlavou, jestli by přestěhování, zbourání a výstavba 10 nových RD o 200 m dále nevyšlo v tomto případě ŘSD levněji než obchvat…

Twix

Nevyšlo. To není „obchvat“ ve smyslu že to bude šílená oklika, prostě dálnice povede mimo obec. V té je více než 10 domů a jsou tam křižovatky s místními silnicemi, nemá smysl rvát dálnici zrovna tudy a ještě nějak rovnat ten kopeček, na kterém obec stojí.

Vojta _7

Protože nejsme v Polsku, kde se bourají stovky domů včetně úplně nových, kde si majitelé ani nestihli zasadit trávu…

Dálnice

Tak tak. Ne nadarmo vedla donedavna EU rizeni proti Polsku kvůli porusovani zasad právního státu a země mela zmrazene miliardy z unijních fondu.

Jan

Fanoušci rychlé výstavby dálnic by řekli bohužel že nejsme v Polsku…

Kebab

Tráva se nesází, ale seje. Ledaže…

kubisek

Něco podobného se chtělo v 90.letech, když se stavěl půlpruh. Samotný Lotouš je ještě asi 300m vedle západním směrem, to, čím se projíždí je část Písek. Původně měla dálnice vést mezi Lotoušem a Pískem. Odpor místních v devadesátkách, když se stavěl půlpruh, způsobil, že do teď nemají nic.

Dálnice

Ono by to mozna i ekonomicky vychazelo lip ale vzdycky by se nekdo sprajcnul a i kdyby vsichni majitele dotcenych nemovitosti souhlasili, sletli by se na to aktivisti jako mouchy na ho*no a zacali by vrestet. Uplne to vidim: „RSD vyhladilo obec“, „padesata leta“, „normalizacni praktiky“, „technokraticka zvule“ atd atd…

Dušan Janovský

Můžu vás ujistit, že stejná otázka vrtala hlavou desítkám dopravních inženýrů, stovkám zastupitelů Slaněho, pod které Písek patří, a tisícům nějak dotčených obyvatel. V osmdesátých letech se rozhodlo o demolici části obce a od té doby tam dlouhé desítky let byla stavební uzávěra. Pamatuju si relativně složité propočty při přípravě prvního územního plánu v devadesátých letech. Že ty domy nikdo po těch asi 30 let, kdy by to právně šlo, nezboural, svědčí nakonec o tom, že to prostě nebyl dobrý nápad.

PetrN

Podle tweetu Radka Mátla proběhlo teprve oznámení o výběru zhotovitele, od kterého plyne zákonná lhůta (2 týdny) na odvolání neúspěšných účastníků a až pokud se nikdo neodvolá (tady zřejmě není důvod), tak může být uzavřena smlouva. Doporučuji tak změnit titulek i text v článku.
O podpisu smlouvy bude RM na Twitteru nepochybně informovat také stejně jako u jiných staveb

Jan Sůra

Z tiskové zprávy ŘSD: Právě jsme uzavřeli smlouvu s vítězem tendru na stavbu „D7 MÚK Slaný-západ – Kutrovice.

PetrN

Ok, evidentně v tom mají rozpor, kdoví co je správně. Spíše je zvláštní že neproběhlo předtím oznámení o výběru zhotovitele, protože to dává RM u takových staveb na twitter vždy a v případě podpisu smlouvy to tam vyloženě napíše

Jan Sůra

Každopádně ještě ověřujeme.

haxor

Cedule „Slaný lotouš“ mě při průjezdu vždycky pobaví. Ale za další kus dálnice to vyměním rád 🙂

Lysimachia

na co konkrétně dostanete chuť?

Jan

Šotoušského slanečka…

Jirka

Je treba co nejrychleji zakladni dalnicni sit v CR dodelat. Propadame se na samy chvost dopravni infrastruktury v EU.

MichaelP

Tak jsem si říkal, jestli bude první příspěvek v diskuzi ufňukaný, díky. 😉

Jirka

Co je na faktech ufnukaneho? 😀

David

Mě jesre trochu chybí někdo s dopravní indukcí

Kebab

A taky externality.

Francimor

A obchvat Lotouše to zachrání:-)? Kromě dostavby D11 a D35 tak chybějící úseky dálnic ( nepočítám ty rozestavěné) žádné extra přínosy pro ČR mít nebudou..

Dálnice

O nutnosti dokonceni dalnicni site nikdo nepochybuje (krome par pomatencu). Dobre je, ze do konce dekady bude vicemene hotovo nebo aspon rozestaveno a zbydou uz jenom „cancoury“…