ŘSD vybralo firmu na stavbu obchvatu Lotouše na D7, práce začnou letos
Stavba bude zhruba z poloviny znamenat rozšíření současné silnice I/7 na dálnici, do nové stopy bude odkloněna v podobě obchvatu Lotouše.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vybralo po řadě odkladů firmu na stavbu úseku dálnice D7 od mimoúrovňové křižovatky Slaný západ ke Kutrovicím. Jeho nejdůležitější součástí je obchvat osady Lotouš, která dnes na trase působí jako špunt.
(Pozn.: Opravili jsme původní chybnou informaci, kterou uvedlo ŘSD v tiskové zprávě, že byla podepsána smlouva. K tomu ještě nedošlo, byl proveden zatím jen výběr zhotovitele).
Zakázku na 3,4 kilometru dlouhý úsek získala společnost Silnice Group, která byla v tendru ze šesti uchazečů nejlevnější. Nabídla cenu 532 milionů, což představuje zhruba 64 procent ceny předpokládané (828 milionů).
„Na stavbu je vydáno stavební povolení, dokončuje se majetkoprávní příprava a archeologický výzkum. Práce by měly být zahájeny ve čtvrtém čtvrtletí tohoto roku,“ uvedl mluvčí ŘSD pro střední Čechy Jiří Veselý.
Stavba bude zhruba z poloviny znamenat rozšíření současné silnice I/7 na dálnici, do nové stopy bude odkloněna v podobě obchvatu Lotouše. Ves bude před hlukem z dálnice chránit 600 metrů dlouhá stěna.
Předpoklad zprovoznění nového jízdního pásu je v roce 2025, zcela hotovo má být o rok později. Zda budou termíny dodrženy, není jisté, uzávěrka tendru se několikrát odkládala, původní termín pro podání nabídek byl 29. ledna.
K dokončení D7 ve středních Čechách přitom zbývají celkem tři úseky. Vedle úseku MÚK Slaný západ – Kutrovice jde o části Knovíz – MÚK Slaný západ (6,5 km) a Kutrovice – Panenský Týnec (6,8 km). U úseku Kutrovice – Panenský Týnec už ŘSD vyhlásilo nejvýhodnější nabídku, smlouvu ale zatím neuzavřelo, uzávěrka tendru pro část Knovíz – MÚK Slaný západ byla posunuta na 29. srpna.
Téměř 17 kilometrů dálnice (všechny tři navazující středočeské úseky) by se pak mělo motoristům otevřít v letech 2026 a 2027.