ŘSD uzavřelo smlouvu na další část D7. Obchvat Lotouše se začne stavět v říjnu
D7 na obchvatu Loun. Pramen: ŘSD
Stavba bude zhruba z poloviny znamenat rozšíření současné silnice I/7 na dálnici.
Stavba bude zhruba z poloviny znamenat rozšíření současné silnice I/7 na dálnici.
Proč jsou ty úseky D7 tak hodně fragmentovany?
Fragmentovalo se to už docela dávno, aby se snížilo riziko, že se to celé zastaví kvůli případným problémům na jedné z částí. Jak je vidět, zpoždění skutečně nastalo asi o rok. Náhodou na všech úsecích podobné, ale nemuselo to tak vyjít.
Byl jeden šotouš z Lotouše,
Co neublížil by ani mouše.
Pak postavili mu dálnici,
On praštil je všechny palicí,
Zavřeli šotouše z Lotouše.
Ano, zavřeli, to souhlasí. Ovšem za to, že jezdil na vlak po silnici: „Železnice tam nevede“ nebylo uznáno jako argument.
ano jsou to dvě vesnice Lotous a Písek rozumějši je silnice mezi nima a lesem jenže inženyři raděj zničej vic poli ktere nejsou jejich tak se u nés hospodaři
Tato varianta byla na stole před 30 lety, pro velký odpor obyvatel je to nyní jediná obec, kterou se projíždí na trase Praha – Chomutov
https://mapy.cz/s/korubujeju
Na vrstevice se dívali? Desetimetrový zářez z jedné strany z té druhé ještě hlubší.
Původně to byly dvě samostatné části. Dnes je to administrativně obojí Lotouš jako městská část Slaného. Varianta vedení silnice lesem mezi oběma částmi Lotoušem a Pískem (nevím, jestli se tenkrát hovořilo již o čtyřproudé dálnici) narazila naštěstí na nesouhlas tehdejšího vlastníka lesa, tj. Vojenských lesů a statků. Ostatně při pohledu na mapu se tato varianta nejeví jako vhodná s ohledem na napojení na stávající silnici č. 7 a vzdálenost mezi oběma částmi Lotouše.
Bude to obchvat osady Písek. 🙂
Překvapuje mě, že to vede tak blízko Lotouše. To kolikrát v jiným obcích řvou, i když to vede i stovky m daleko a vyřvou si, aby to bylo ještě dál. 🤔
Tady byli rádi i za tohle, protože stávající stav je takový, že jim vše jezdí přímo pod okny. To je přesně ten rozdíl, když stavíte dálnici jako obchvaty dopravou přetížených obcí, nebo ji vedete dosud nedotčenou krajinou…
Když vidím podobný obchvat, tak si vždy říkám, jestli by nebylo levnější prostě vykoupit všechny ty domy na cestě a okolo a rozšířit stávající silnici? Zkusilo se to vůbec někdy?
A cena za dálnici bude stejná a přidá se bourání a odkupy.
Mám pocit že zrovna právě tady se s tím počítalo, ty domy napravo od stávající silnice ve směru na Louny měly být zlikvidovány
Naposledy se s tím počítalo snad kolem roku 1995, byly proti tomu ale protesty a tak se změnila trasa dálnice.
Ano, byla to varianta průtahu obcí, kdy by dálnice vedla přímo pod okny levé zbylé části zástavby. S tím logicky obyvatelé Lotoše – Písku nesouhlasili.
Ano, zkusilo. Například výpadovka z Nuselského mostu směrem na D1 je zčásti stavěná na zbořeništi. Například západo-východní průtah Plzní byl stavěn na zbořeništi. Moc se to neosvědčilo.
Kde je ta nebo ten Lotouš? To neznám.
mapy.cz, případně google mapy vám rády napoví.
A je to tedy ten Lotouš, nebo ta Lotouš? To mapa nenapoví.
Název: Lotouš
Datum vzniku:
Název – 2.p: Lotouše
Název – 3.p: Lotouši
Název – 4.p: Lotouš
Název – 5.p:
Název – 6.p: Lotouši
Název – 7.p: Lotouší
Je zvláštní, že křížení s I/16 je navrženo kolizně, s dvěma „téčky“. To bude mrtvých. Přitom s D6 je s nájezdy ve všech směrech. U D8 je to s kruháky, což je sice bezpečnější, ale málo propustné.
Na první pohled se mi zdálo, že nemáte pravdu. Ale ty mínusy, co dostáváte, jsou neopodstatněné. opravdu existuje kolizní místo a to na od Mělníka na dálnici směr sever, resp. z dálnice od Prahy směr západ. Ostatní větve jsou bezkolizní. Dobrý postřeh, díky.
I od Řevničova na jih k Praze to má být stejně. Ta MÚK má být klasická osmička, Tyhle směry ale nebudou příliš vytížené, převážně je budou využívat k nájezdu na dálnici jen místní, kterých tam není mnoho.
Asi by to nemusela být plnohodnotná osmička. Ale proč alespoň nezachovají výjezd od Chomutova směrem na Mělník. Tento směr je hodně vytížený.
Co si pamatuji, tak ta křižovatka se projektovala v rámci přeložky I/16 (byla dlouhou dobu součástí té přeložky i s těmi cca 300 m dálnice). A to bohužel v době úsporných opatření Víta Bárty.
Víta Bártu už přece po 15 letech není možné akceptovat jako výmluvu, proč je dneska stále něco blbě…
Ptát se musíte na ŘSD, jinak pozemky jsou (skoro) vykoupené pro čtyřlístek.
Pravidlo cislo jedna: kazda nova velkorysa silnice musi byt doprasena nejmene jednou prusecnou krizovatkou ci kruhacem!
A aspoň jedním omezením na sedmdesát v extravilánu.