ŘSD uzavřelo smlouvu na další část D7. Obchvat Lotouše se začne stavět v říjnu

D7 na obchvatu Loun. Pramen: ŘSDD7 na obchvatu Loun. Pramen: ŘSD

Stavba bude zhruba z poloviny znamenat rozšíření současné silnice I/7 na dálnici.

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin V.

Proč jsou ty úseky D7 tak hodně fragmentovany?

Dušan Janovský

Fragmentovalo se to už docela dávno, aby se snížilo riziko, že se to celé zastaví kvůli případným problémům na jedné z částí. Jak je vidět, zpoždění skutečně nastalo asi o rok. Náhodou na všech úsecích podobné, ale nemuselo to tak vyjít.

218

Byl jeden šotouš z Lotouše,
Co neublížil by ani mouše.
Pak postavili mu dálnici,
On praštil je všechny palicí,
Zavřeli šotouše z Lotouše.

Jiří Kocurek

Ano, zavřeli, to souhlasí. Ovšem za to, že jezdil na vlak po silnici: „Železnice tam nevede“ nebylo uznáno jako argument.

Mirek

ano jsou to dvě vesnice Lotous a Písek rozumějši je silnice mezi nima a lesem jenže inženyři raděj zničej vic poli ktere nejsou jejich tak se u nés hospodaři

kubisek

Tato varianta byla na stole před 30 lety, pro velký odpor obyvatel je to nyní jediná obec, kterou se projíždí na trase Praha – Chomutov

Jiří Kocurek

https://mapy.cz/s/korubujeju

Na vrstevice se dívali? Desetimetrový zářez z jedné strany z té druhé ještě hlubší.

MiraV

Původně to byly dvě samostatné části. Dnes je to administrativně obojí Lotouš jako městská část Slaného. Varianta vedení silnice lesem mezi oběma částmi Lotoušem a Pískem (nevím, jestli se tenkrát hovořilo již o čtyřproudé dálnici) narazila naštěstí na nesouhlas tehdejšího vlastníka lesa, tj. Vojenských lesů a statků. Ostatně při pohledu na mapu se tato varianta nejeví jako vhodná s ohledem na napojení na stávající silnici č. 7 a vzdálenost mezi oběma částmi Lotouše.

WHN

Bude to obchvat osady Písek. 🙂

Změna je na dohled

Překvapuje mě, že to vede tak blízko Lotouše. To kolikrát v jiným obcích řvou, i když to vede i stovky m daleko a vyřvou si, aby to bylo ještě dál. 🤔

Tomáš

Tady byli rádi i za tohle, protože stávající stav je takový, že jim vše jezdí přímo pod okny. To je přesně ten rozdíl, když stavíte dálnici jako obchvaty dopravou přetížených obcí, nebo ji vedete dosud nedotčenou krajinou…

RJD

Když vidím podobný obchvat, tak si vždy říkám, jestli by nebylo levnější prostě vykoupit všechny ty domy na cestě a okolo a rozšířit stávající silnici? Zkusilo se to vůbec někdy?

Pavel

A cena za dálnici bude stejná a přidá se bourání a odkupy.

Radek Vizi

Mám pocit že zrovna právě tady se s tím počítalo, ty domy napravo od stávající silnice ve směru na Louny měly být zlikvidovány

Někdo neznámý

Naposledy se s tím počítalo snad kolem roku 1995, byly proti tomu ale protesty a tak se změnila trasa dálnice.

MiraV

Ano, byla to varianta průtahu obcí, kdy by dálnice vedla přímo pod okny levé zbylé části zástavby. S tím logicky obyvatelé Lotoše – Písku nesouhlasili.

jirik.e

Ano, zkusilo. Například výpadovka z Nuselského mostu směrem na D1 je zčásti stavěná na zbořeništi. Například západo-východní průtah Plzní byl stavěn na zbořeništi. Moc se to neosvědčilo.

král j

Kde je ta nebo ten Lotouš? To neznám.

El Barto

mapy.cz, případně google mapy vám rády napoví.

hroch.obojzivelny

A je to tedy ten Lotouš, nebo ta Lotouš? To mapa nenapoví.

Bidlo

Název: Lotouš
Datum vzniku:
Název – 2.p: Lotouše
Název – 3.p: Lotouši
Název – 4.p: Lotouš
Název – 5.p:
Název – 6.p: Lotouši
Název – 7.p: Lotouší

Miroslav

Je zvláštní, že křížení s I/16 je navrženo kolizně, s dvěma „téčky“. To bude mrtvých. Přitom s D6 je s nájezdy ve všech směrech. U D8 je to s kruháky, což je sice bezpečnější, ale málo propustné.

Mirek/

Na první pohled se mi zdálo, že nemáte pravdu. Ale ty mínusy, co dostáváte, jsou neopodstatněné. opravdu existuje kolizní místo a to na od Mělníka na dálnici směr sever, resp. z dálnice od Prahy směr západ. Ostatní větve jsou bezkolizní. Dobrý postřeh, díky.

Jarda Š.

I od Řevničova na jih k Praze to má být stejně. Ta MÚK má být klasická osmička, Tyhle směry ale nebudou příliš vytížené, převážně je budou využívat k nájezdu na dálnici jen místní, kterých tam není mnoho.

Miroslav

Asi by to nemusela být plnohodnotná osmička. Ale proč alespoň nezachovají výjezd od Chomutova směrem na Mělník. Tento směr je hodně vytížený.

kubisek

Co si pamatuji, tak ta křižovatka se projektovala v rámci přeložky I/16 (byla dlouhou dobu součástí té přeložky i s těmi cca 300 m dálnice). A to bohužel v době úsporných opatření Víta Bárty.

Sova

Víta Bártu už přece po 15 letech není možné akceptovat jako výmluvu, proč je dneska stále něco blbě…

kubisek

Ptát se musíte na ŘSD, jinak pozemky jsou (skoro) vykoupené pro čtyřlístek.

Dálnice

Pravidlo cislo jedna: kazda nova velkorysa silnice musi byt doprasena nejmene jednou prusecnou krizovatkou ci kruhacem!

jirik.e

A aspoň jedním omezením na sedmdesát v extravilánu.