ŘSD uzavřelo smlouvu na dálniční most u Napajedel, stavba začne koncem dubna

Místo budoucího mostu přes Moravu na D55. Pramen: ŘSDMísto budoucího mostu přes Moravu na D55. Pramen: ŘSD

Úsek s mostem na severu naváže na nedávno dokončený dálniční obchvat Otrokovic.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Staňa Míček

Je někde k nalezení jak ta dálnice povede přes Napajedla? Tam se asi bude muset bourat, ne?
Opravdu jen dotaz, nezabíjejte mě prosím.

Jan z Rokycan

Z mapy toho moc vidět není (https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/448/infoletak_d55-5506-napajedla-babice.pdf). Ani mapy.cz nejsou o mnoho konkrétnější (https://mapy.cz/zakladni?source=traf&id=51091909).

Dá se předpokádat, že bude muset jít pryč (jinam) ČOV, padne určitě autobusové nádraží a domy u řeky. Je otázka, co bude např. s čp. 706, 784, ty jsou sice mimo trasu a nutný zábor dálnice, ale kdo by chtěl na takovém místě žít…

Petr

Nejsem si jistý, nakolik ještě platí, ale tady je vizualizace z roku 2007, jak to tam bude vypadat (cca od 1:30). https://www.youtube.com/watch?v=v0bxB8kt0lA&ab_channel=HBHProjektspol.sr.o.

Petr

Teda až na to, že místo mostu přes železniční koridor nakonec půjde zářezem pod.

zesp

Původní, tedy stále ještě aktuální stav prostoru, kde bude most stát:

https://silnicnizesp.rajce.idnes.cz/23.02.13_Prostor_budouciho_mostu_D55_pres_Moravu_pondeli_13.2.2023/

Roiman4

Tak asi tak týden už ty porosty nejsou. Jsou vykácený a čeká se na odvoz jen…

Jakub

Jen tak pro zajímavost:
Byl někdy ve stavbě kratší úsek nové dálnice?

Chápu účel a počítá se každý metr. Jen mně to přijde jako kuriozita.

mgr.pavel

Mně to přijde jako zbytečné „salámování“. Kolik peněz se utratí za odstranění současného provizorního sjezdu a za postavení nového, který se zruší za pár let?

Není lepší most postavit až za pár let současně s navazujícím úsekem?

Jan z Rokycan

Stávající most na I/55 je v havarijním stavu. Napajedla jsou trochu zaseklá, tak je dobře, že se udělá alespoň to, na co jsou povolení v pořádku.

Jiří Kocurek

V sousední diskuzi by doporučili jezdit přes Hulín, Vyškov a Buchlovákama ze Zlína do Hradišta. Tam je v havarijním stavu pro změnu opěrná zeď.

Frantík

Pro zajímavost, do Brna (resp. Prahy) po silnici byla během rekonstrukce Buchláků rychlejší jízda směrem UH – Napajedla – D55 – Brno…

Martin

Asi před 2 lety se na tomto mostu docela zdlouhavě opravovala vozovka. Trvalo to několik měsíců, nebyla to jen výměna asfaltu. Tehdy jsem měl za to, že se jedná o rekonstrukci , po které most další velké opravy desetiletí potřebovat nebude..

Jann

Však to klidně může, stávající most se bourat nebude, pro zprovoznění dálničního bude dále sloužit regionální dopravě jako most silnice II. třídy. 👍

mgr.pavel

Aha, tato důležitá informace o havarijním stavu mostu v článku naprosto chybí. Pak to dává smysl (tedy více smyslu by mělo o most řádně pečovat, ale pozdě bycha honiti).

Petr Suchý

Asi záleží, co definujeme jako „úsek nové dálnice“? Přestavby dálničních křižovatek jsou asi kratší, ale nevím, jestli to berete jako „úsek nové dálnice“.
Jinak z poslední doby mě napadá tunel Homole na D35, ten není o mnoho delší.

Jiří Kocurek

Nejkratší dálniční stavbou je most D35 přes koridor u Svitav. Z dálničního pohledu je to asi jen 10 metrů. 😀

https://zdopravy.cz/prvni-usek-casti-d35-u-svitav-postavi-strabag-rail-postavi-most-pro-zeleznicni-koridor-100802/

Jiří Kocurek

Mea culpa, je to most koridoru přes D35.

kodl

Perfektni! Jen tak dale a nepolevovat!