ŘSD už má projektanty úseku nové pražské radiály. Přípravu části Hostivařské spojky převzalo od města

Pražská Kutnohorská ulice v místě budoucího napojení na spojku k Pražskému okruhu. Zdroj: Mapy.czPražská Kutnohorská ulice v místě budoucího napojení na spojku k Pražskému okruhu. Zdroj: Mapy.cz

Úsek Hostivařské spojky mezi Kutnohorskou ulici a budovanou částí Pražského okruhu je nutný pro jeho kolaudaci.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
zemko

a to se vsechno bude propojovat na te male krizovatce u krtkova sveta nebo tam udelaji i nejake normalni krizeni?

Robert

Ne, bude to ústit mnohem blíž k Uhříněvsi. Hned za halou Eclipse. Tedy asi 1,2km od té krtkovy blbosti.

Bram

Nic proti, ale funkci radiály v této oblasti mnohem efektivněji zastane vnější kruh stavba 511 spolu se Štěrboholskou spojkou.

Lukáš Kníže

Ještě že to ŘSD přebralo. Když vidím, jak Hřib podceňuje přípravy nových projektů (nejvíce je to vidět u MO), nemuseli bychom se Hos. spojky vůbec dožít.

Vojta

ŘSD by mělo převzít veškeré stavby v blízkosti D0. Třeba obchvaty Březiněvsi, Písnice i spojení mezi Černým Mostem a Čakovicemi, protože to je vlastně přivaděč k D10… Jinak se nic nepostaví.
Tady na jihovýchodě je těch navržených staveb žalostně málo- na to jak je tam špatná dopravní situace….

Původní Intercity

ŘSD by hlavně celkově měla převzít stavby silnic odpovídajícím silnicím I.třídy na území Prahy. Jednak by se aspoň konečně začalo stavět a především v jiných krajských městech ŘSD stejné silnice staví. Namátkou městské okruhy v Brně nebo Hradci Králové, severní spojka v Českých Budějovicích atd. Pražáci platí nejvyšší daně v republice a dostanou z nich jen to co je příjmem dle rozpočtového určení daní, investice do ostatních krajů tak přes SFDI a ŘSD dotují ze svého a nic z toho nemají.

Adam Ř

Logičtější by bylo ty peníze dát Praze ať si to dělá sama, protože otázka využití uličního profilu (ve kterých je velká část významných tahů v Praze vedena) je přirozeně politická (je to dokonce hlavní otázka komunálu) a tedy by si jí měli řešit místní skrze své politiky, ne státní úředníci.

Ricco

Ó jak na západě Prahy závidíme…

RDP

Že dávno máte okruh i tunel ? Hostivařská spojka mohla /měla stát už dávno, nezávisle na okruhu

Adam Ř

Máte tam zcela hotový vnitřní okruh, téměř hotový vnější a tři radiály 2+2, to všechny pro třetinu obyvatel Prahy

MartinS.

Které tři radiály 2+2 jsou na západě Prahy? Nějak se jich nemůžu dopočítat.
Evropská, Karlovarská/Bělohorská/Patočkova, Plzeňská/Vrchlického i Radlická jsou minimálně z části pro běžný provoz 1+1 a pokud je i jen část 1+1, jako by celá ta radiála byla 1+1.

Honza

Vy na „západě“ Prahy jste protekční a máte okruh, metro A, tramvaj na Dědinu. Na východě Prahy si taky zasloužíme alespoň něco málo, aby nám tranzit nejezdil středem Hostivaře a Horních i Dolních Měcholup.

Pavel

Praha je zoufale neschopná realizovat jakékoliv větší infrastrukturní projekty. Hostivařská spojka je v plánu desítky let a kdyby se toho neujalo ŘSD tak ještě bude.
Dříve jsem na Béma nadával, ale zpětně musím říct Bém stavitel. S Městským okruhem a radiálami se nic neudělalo, pořád samý projekce vizualizace studie a skutek utek.

MP22

Dost si protiřečíte, je to ohraná písnička s tím Bémem, všechno co „stavěl“ bylo připraveno radami před ním a někdy dávno před ním. Právěže Bém s přípravou dalších věcí neudělal vůbec nic (a samozřejmě i ti po něm) a proto to teď vypadá tak, jak to vypadá…

David

Nejen Praha, stačí se podívat na přiváděče k dalnici v Pardubickém…

Podle model, kdy kraje a Praha platí ŘSD za přípravu dopravních staveb ma smysl. ŘSD umí dodávat…by se pak nebylo rozšíření chodníku mezi nádražím a Vinohradskou jako mezigenerační projekt.

Dálnice

S neschopnou Prahou máte naprostou pravdu, od dob Kasla a Koukala se tahle sbírka zvadlých růží k ničemu nezmohla. Jediná organizace, která je schopná v segmentu IAD efektivně fungovat je Mátlovo ŘSD. Ohledně Béma omíláte jen stokrát vyvrácený nesmysl. Bém nic nestavěl, stavěly firmy. Bém se jen vezl na tom, co připravili ti před ním. Jen k vám se ta fakta ještě nedostala…

Náhodný Kolemjdoucí

Tak kdo jiný by měl autům vycházet vstříc než ŘSD? Ředitelství vodních cest?

Dálnice

Tak kdo jiný by měl pracovat na přípravě infrastruktury na území hl.m.Prahy než magistrát? A jde jim to? Možná to Ředitelství vodních cest by bylo úspěšnější…

DavidS

Bém tak prodražil Blanku, že Prahu v tomto ohledu vyčerpal…

Původní Intercity

No jo vyčerpal ji tak, že si v současnosti Praha místo výstavby dopravní infrastruktury kupuje například budovy prázdné pošty Na Strži, kterou k provozu svého magistrátu a poskytování služeb pro daňové poplatníky nijak nepotřebuje. Nebo vesele plánuje vyhození 20 miliard za výstavbu zbytečné Vltavské filharmonie, tedy neskutečně předraženého dotování volnočasové aktivity pár jedinců z daní všech obyvatel Prahy.

MP22

Místo pošty budou domy s nájemními byty pro preferované profese, to se v metropoli docela hodí. A filharmonie taky, v Praze se nechodí jen fárat ale obyvatelé mají kulturní povědomí, zatím sem žádnou petici proti nezaznamenal.

Michy

Pořád ten stejný nesmysl o velkém staviteli Pavlovi Bémovi?

Tomáš

Aha. Takže tu máme důkaz, že ŘSD je schopné po neschopné Praze převzít projekty, které Praha zločinně úmyslně blokuje.
Lobujte všichni u Radka Mátla za převetí Radlické radiály, aby konečně byla první přímá bezsemaforová spojka i na západě Prahy.

Zrs

To, co nazýváte zločinem, je vůle značné části Pražanů. Je nás mnoho, kdo Radlickou zrůdiálu dokončenou vidět nechceme nikdy. A budeme znovu volit strany, které mají v programu důležitější věci. To je demokracie, nikoli zločin.

Dálnice

Je nás mnoho, kdo chceme vidět dokončenou RR co nejdříve. Jednou to bude. Jen mnohem mnohem dražší.

Honza

Koupil jste si levný byt v trase plánované RR? A teď vám to začalo vadit?

Náhodný Kolemjdoucí

Po tom snad Praha volá dlouhodobě, aby ty desítky miliard na RR zaplatil stát.

Původní Intercity

Jakkoliv je celé současné vedení Prahy neschopné, toto je naprosto správné a oprávněné. Obyvatelé Prahy platí nejvíc na daních, které pak stát utrácí v jiných regionech a v Praze z investic ŘSD nevidíme nic. Tuto klíčovou infrastrukturu má v Praze stát platit napřímo z daní Pražáků a ne je posílat jinam.

Dejf

no tak to s těma daněma zase není tak horký, prostě kde si dáte sídlo firmy? tam, kde je minimální šance, že na vás přide kontrola z finančáku jinak, než na udání. ve zlámaný lhotě se úřednice nudí a počet kontrol na hlavu mají jasně daný, takže je to tam prostě větší opruz. takže mít sídlo a odvádět daně v praze je spíš vzdor proti aparátu, než že bychom tady ty prachy my pražáci fakt všechny vydělali.

Petr

A k čemu je dobrá RR, když není vyřešen Barranďák? Kolona nebude v Radlické, ale bude před vjezdem do tunelu RR v Jinonicích. Celkový přínos tak nic moc. Daleko přínosnější je dokončit městský okruh včetně napojení na Vysočanskou radiálu.

Adam Ř

Přímá bezsemaforová spojka MO a D0 již na levém břehu je: Strakonická

Tomáš

Díky kruhovým objezdům to bude jedna kolona 🙁

Honza V.

Což nevím, jestli je zrovna k děkování.

Vítek

Kdyby se to nepodařilo včas postavit, mohla by být z Hostivařské spojky spíše Hostivařská brzda? 😉