LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

ŘSD: ÚOHS zamítl stížnost Metrostavu, stavba obchvatu Svitav začne na prahu nového roku

Silnice I/43 a příprava stavby obchvatu Svitav. Pramen: ŘSDSilnice I/43 a příprava stavby obchvatu Svitav. Pramen: ŘSD

Přeložka má vedle motoristů přinést úlevu zejména obyvatelům Svitav, dnešní silnice ve městě je těsně sevřená zástavbou.

Zpět na článek
14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michael

Mě by jenom zajímalo, proč se to nestaví v dálničním profilu. Vždyť jde o spojení dvou nejvytíženějších dálnic v republice..(D35 bude)..

Ondrej

Dobry den, mel bych jednu otazku. Pocita tato prelozka ve sve kapacite s budoucim vedenim dalnice 43 od Brna? Kdyz vidim infoletak, tak me prekvapuje, ze bude pouze dvojpruhova a ne 4, coz by si jako spojka D35 a Brna kapacitne urcite zaslouzila…

Johniee

D43 (I/43) má vést směr Jevíčko – Mor. Třebová – Staré Město.
Nyní je ještě ve výhledu poslední část trasy jako 2+1, což vzbudilo pochopitelnou nevoli. Takže snad to změní a bude klasická dálnice. Plánované uvedení do provozu 2032.

Karl vB.

To, co označujete jako D43 v trase Jevíčko – Staré město je plánováno jako silnice 1/73. Krátký úsek mezi D35 a 1/35 bude 4pruhový, zbytek od 1/35 dolů na jih pouze 3pruhový.
https://www.rsd.cz/wps/wcm/connect/a97374fe-f347-42b8-82a1-4b1e6b0c3091/09_Pardubicky.pdf?MOD=AJPERES

Karl vB.

Doplnění:
Od křížení se silnicí 1/19 – 2/150 (Boskovice – Kunštát), dojde ke spojení původní 1/43 a nové 1/73, dále jako 1/73 až k D1 jako 4pruhová.
https://www.rsd.cz/wps/wcm/connect/86e90615-93e0-474b-9b77-a7113a1ed11e/11_Jihomoravsky.pdf?MOD=AJPERES

Johniee

pozor na I a 1 🙂
jinak já čerpal z webu ŘSD a tam je uvedeno I/43, stavba 4305, hranice JM kraje – Staré Město

jinak je to ale vcelku šumák :-D, hlavně aby to stálo a jezdilo se …

Jiri

Obchvat Svitav nemá nic společného s bývalou D43, současnou I/43 a budoucí I/73. Všichni chtějí, aby celá I/73 byla 2+2, ale centrální komise MD je jiného názoru. Možná nový ministr změní názor. Brno až Svitávka určitě 2+2, Svitávka až I/35 2+1 a I/35 až D35 příprava na 2+2.

Mirek

Píšu to tu opět, je někdo na ŘSD zodpovědný za podklady předkládané veřejnosti?
Na jejich stránkách je aktualizovaný leták k této stavbě se zásadními rozpory, které převzal i tento článek. Aktualizace k 26.10.2021.
ŘSD: Mimoúrovňové křižovatky:
počet: 2 (délka větví: 1795 m)
ŘSD: Odtud pokračuje
podél průmyslové zóny a dále volným terénem až
k silnici I/35, kterou úrovňově kříží prostřednictvím okružní křižovatky a napojuje se na stávající
kategorizovanou silnici I/43

První MUK je u budoucího napojení 34 (Svitavy Lány). A kde je ta druhá mimoúrovňová křižovatka. Na mapě v tom samém infoletáku také není.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/315/infoletak_s43-hradec-lacnov.pdf?t=2021-10-26%2010:09:10.647

Haxor

Mám ověřené, že nekdo z ŘSD sleduje fórum ceskedalnice.cz. Na chyby v letácích se tam upozorňuje běžně a většinou dojde k nápravě.

Jinak mapky v letácích nemusí odpovídat projektu, řeší se to opakovaně. Je to jenom ilustrační kresba, kterou vytváří grafik a ne projektant.

Mirek

Mapka v letáku souhlasí s popisem v textu letáku 1MUK. Sumární shrnutí stavby v letáku, video a text v článku na tomto webu uvádí 2 MUK.

Karok

Nejsem znalý místních poměrů…tak ze zvědavosti…proč se obchvatu bude stavět křižovatka okružní, mimoúrovňová i klasická?

Mašinka

Protože taky D35

Jiří Kuba

Skvělá zpráva… Obchvat je skutečně potřeba. Až přivede stát ke Svitavám i dálnici, bude průjezdnost ještě plynulejší.

Ála

Tak ještě aby ji budoucí vláda nezařízla v rámci úspor.