ŘSD: ÚOHS zamítl stížnost Metrostavu, stavba obchvatu Svitav začne na prahu nového roku
Silnice I/43 a příprava stavby obchvatu Svitav. Pramen: ŘSD
Přeložka má vedle motoristů přinést úlevu zejména obyvatelům Svitav, dnešní silnice ve městě je těsně sevřená zástavbou.
Mě by jenom zajímalo, proč se to nestaví v dálničním profilu. Vždyť jde o spojení dvou nejvytíženějších dálnic v republice..(D35 bude)..
Dobry den, mel bych jednu otazku. Pocita tato prelozka ve sve kapacite s budoucim vedenim dalnice 43 od Brna? Kdyz vidim infoletak, tak me prekvapuje, ze bude pouze dvojpruhova a ne 4, coz by si jako spojka D35 a Brna kapacitne urcite zaslouzila…
D43 (I/43) má vést směr Jevíčko – Mor. Třebová – Staré Město.
Nyní je ještě ve výhledu poslední část trasy jako 2+1, což vzbudilo pochopitelnou nevoli. Takže snad to změní a bude klasická dálnice. Plánované uvedení do provozu 2032.
To, co označujete jako D43 v trase Jevíčko – Staré město je plánováno jako silnice 1/73. Krátký úsek mezi D35 a 1/35 bude 4pruhový, zbytek od 1/35 dolů na jih pouze 3pruhový.
https://www.rsd.cz/wps/wcm/connect/a97374fe-f347-42b8-82a1-4b1e6b0c3091/09_Pardubicky.pdf?MOD=AJPERES
Doplnění:
Od křížení se silnicí 1/19 – 2/150 (Boskovice – Kunštát), dojde ke spojení původní 1/43 a nové 1/73, dále jako 1/73 až k D1 jako 4pruhová.
https://www.rsd.cz/wps/wcm/connect/86e90615-93e0-474b-9b77-a7113a1ed11e/11_Jihomoravsky.pdf?MOD=AJPERES
pozor na I a 1 🙂
jinak já čerpal z webu ŘSD a tam je uvedeno I/43, stavba 4305, hranice JM kraje – Staré Město
jinak je to ale vcelku šumák :-D, hlavně aby to stálo a jezdilo se …
Obchvat Svitav nemá nic společného s bývalou D43, současnou I/43 a budoucí I/73. Všichni chtějí, aby celá I/73 byla 2+2, ale centrální komise MD je jiného názoru. Možná nový ministr změní názor. Brno až Svitávka určitě 2+2, Svitávka až I/35 2+1 a I/35 až D35 příprava na 2+2.
Píšu to tu opět, je někdo na ŘSD zodpovědný za podklady předkládané veřejnosti?
Na jejich stránkách je aktualizovaný leták k této stavbě se zásadními rozpory, které převzal i tento článek. Aktualizace k 26.10.2021.
ŘSD: Mimoúrovňové křižovatky:
počet: 2 (délka větví: 1795 m)
ŘSD: Odtud pokračuje
podél průmyslové zóny a dále volným terénem až
k silnici I/35, kterou úrovňově kříží prostřednictvím okružní křižovatky a napojuje se na stávající
kategorizovanou silnici I/43
První MUK je u budoucího napojení 34 (Svitavy Lány). A kde je ta druhá mimoúrovňová křižovatka. Na mapě v tom samém infoletáku také není.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/315/infoletak_s43-hradec-lacnov.pdf?t=2021-10-26%2010:09:10.647
Mám ověřené, že nekdo z ŘSD sleduje fórum ceskedalnice.cz. Na chyby v letácích se tam upozorňuje běžně a většinou dojde k nápravě.
Jinak mapky v letácích nemusí odpovídat projektu, řeší se to opakovaně. Je to jenom ilustrační kresba, kterou vytváří grafik a ne projektant.
Mapka v letáku souhlasí s popisem v textu letáku 1MUK. Sumární shrnutí stavby v letáku, video a text v článku na tomto webu uvádí 2 MUK.
Nejsem znalý místních poměrů…tak ze zvědavosti…proč se obchvatu bude stavět křižovatka okružní, mimoúrovňová i klasická?
Skvělá zpráva… Obchvat je skutečně potřeba. Až přivede stát ke Svitavám i dálnici, bude průjezdnost ještě plynulejší.
Tak ještě aby ji budoucí vláda nezařízla v rámci úspor.