ŘSD: ÚOHS zamítl stížnost Metrostavu, stavba obchvatu Svitav začne na prahu nového roku

Silnice I/43 a příprava stavby obchvatu Svitav. Pramen: ŘSDSilnice I/43 a příprava stavby obchvatu Svitav. Pramen: ŘSD

Přeložka má vedle motoristů přinést úlevu zejména obyvatelům Svitav, dnešní silnice ve městě je těsně sevřená zástavbou.

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zamítl návrh společnosti Metrostav Infrastructure na zrušení tendru na obchvat Svitav (I/43 Hradec nad Svitavou – Lačnov). Oznámil to šéf Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl. Silničáři tak podle něj mohou přistoupit k výběru zhotovitele.

Společnost Metrostav Infrastructure se domáhala zrušení výběrového řízení z důvodu jeho netransparentnosti. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) obdrželo šest nabídek, s nejnižší cenou za téměř deset kilometrů nové silnice přišlo sdružení firem Eurovia a M-Silnice. Jeho nabídka ve výši 786,9 milionu je na 63 procentech ceny předpokládané (1,25 mld. Kč).

„Stavební povolení by mělo být vydáno začátkem listopadu, zahájení stavby předpokládáme začátkem roku 2022,“ sdělil deníku Zdopravy.cz Mátl. Hotovo by mělo být v roce 2023.

Silnice I/43, Svitavy, obchvat. Pramen: ŘSD

Silnice I/43, Svitavy, obchvat. Pramen: ŘSD

Přeložka má vedle motoristů přinést úlevu zejména obyvatelům žijícím v blízkosti stávajících silnic I/43, I/34 a II/366, které procházejí centrem města těsně sevřené zástavbou. Silnice I/43 navíc prochází úzkými a nízkými podjezdy pod tratěmi Brno – Česká Třebová a Žďárec u Skutče – Svitavy. Podjezdy jsou vedeny jako dopravní závada. Nově se silnice s tratěmi vůbec křížit nebude.

Novostavba bude měřit téměř deset kilometrů, součástí bude osm mostů, dvě mimoúrovňové křižovatky a šest protihlukových stěn. Silnice I/43 je hlavní spojnicí východních Čech s Brnem.

Tagy I/43 ŘSD Svitavy obchvat
13 komentářů