ŘSD ukáže západní část severního obchvatu Opavy, na novostavbu pustí veřejnost
Stavba obchvatu Opavy. Foto: ŘSD
Den otevřené silnice je plánován na sobotu 9. září nedaleko Stříbrného jezera.
Den otevřené silnice je plánován na sobotu 9. září nedaleko Stříbrného jezera.
Svahy zářezů místo zeleně vysypané kamením, v létě tam bude 80 stupňů.
Že by to mohlo být v záplavové oblasti a kamenná rovnanina ochranou proti vymletí? Časem to stejně zaroste skalničkama.
Záplavová oblast v zářezu do horizontu? Skalničky místo stromů? Welcome to Utah.
Co tak sleduju, tak Opava bude mít plnohodnotný obchvat okolo celého města. Má vůbec nějaké město u nás totálně kruhový obchvat města?
Pomohlo tomu i to, že bylo voleno co nejlevnější řešení. Na celém okruhu po dokončení budou jen 2 MÚK (u Komárova a u Stříbrného jezera), vše ostatní jsou rondely, popř. na jižním obchvatu i průsečné křižovatky, silnice jsou stavěny pouze jako 2pruhové. Okruh má být dokončen v r. 2029 posledním úsekem na jihozápadě města mezi I/46 a I/11, ve stejném roce by snad mohl být dokončen i obchvat místní části Komárov. Bez jasné časové perspektivy je přeložka I/46 na Ratiboř a obchvat Malých Hoštic.
Za mě by si nejen Opava zasloužila obchvat 2+2 s MÚK. Ale lepší něco než nic.
To bezesporu. Tohle „low-costové“ řešení ulehčí samotnému městu, pro tranzitní dopravu to ideální nebude.
Bez problémů i pro tranzit stačí. Jedině ty kruháče to trochu zpomalují. Teď bude „průjezd“ Opavou bez problémů.
Jediný problém je už jen Komárov.
Teď ještě opravit a zrychlit i další železniční tratě do Opavy.
Úsek severního obchvatu mezi Globusem a Kauflandem měl v roce 2020 podle sčítání intenzitu 15 tis. vozidel/24 hod. ve všední dny. Při uspořádání 1+1 to už ve špičkách přináší problémy, nepřekvapivě zejména při najíždění na kruháče, pomohlo by tomu jejich „překreslení“ do spirály a rozšíření alespoň nájezdů na 2 pruhy.
Ono by stačilo, aby řidiči jedoucí po kruháku využívaly i levý pruh… Zejména ti co jedou od globusu do Kateřinek.
Není-li rondel řešen do spirály, má kdokoli „právo“ objíždět jej pomaloučku celý kolem dokola v pravém pruhu a blokovat vjezd všem ostatním. Proto volám po překreslení do spirály.
Jestliže šlo o cenu, uniká mi smysl obřího nájezdu silničky od Pilszcze. Ve srovnání s nájezdem z I/57 na D1 u Hladkých Životic, kde je třeba při odbočení na rampu přibrzdit na 40 km/h (a proč ne), připomíná odbočení/připojení Pilszcz křížení dálnic.
Tam není primární silnička, ale mimoúrovňový nájezd od kruháče na směr Krnov.
Máte pravdu. Ale obchvat je přerušen několika rondely i v místech s asi větším, množstvím odbočování a připojování. Jestliže se šlo po ceně, uniká mi, proč právě za sádrákem bylo třeba tak velkorysého řešení, když jinde stačí úrovňové křížení.
Hradec králové: https://mapy.cz/s/jusadenado
Je tam vidět, jak se město rozrostlo. Ale už od první republiky se počer obyvatel v ČR moc nemění, jen lidi už nemusí žít v 6 lidech v kuchyni.