ŘSD ukáže západní část severního obchvatu Opavy, na novostavbu pustí veřejnost
Stavba obchvatu Opavy. Foto: ŘSD![Stavba obchvatu Opavy. Foto: ŘSD](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2023/09/opava-severni-obchvat-zapadni-cast-2022-11-foto-68.jpg)
![Stavba obchvatu Opavy. Foto: ŘSD](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2023/09/opava-severni-obchvat-zapadni-cast-2022-11-foto-68.jpg)
Den otevřené silnice je plánován na sobotu 9. září nedaleko Stříbrného jezera.
Den otevřené silnice je plánován na sobotu 9. září nedaleko Stříbrného jezera.
Svahy zářezů místo zeleně vysypané kamením, v létě tam bude 80 stupňů.
Že by to mohlo být v záplavové oblasti a kamenná rovnanina ochranou proti vymletí? Časem to stejně zaroste skalničkama.
Záplavová oblast v zářezu do horizontu? Skalničky místo stromů? Welcome to Utah.
Co tak sleduju, tak Opava bude mít plnohodnotný obchvat okolo celého města. Má vůbec nějaké město u nás totálně kruhový obchvat města?
Pomohlo tomu i to, že bylo voleno co nejlevnější řešení. Na celém okruhu po dokončení budou jen 2 MÚK (u Komárova a u Stříbrného jezera), vše ostatní jsou rondely, popř. na jižním obchvatu i průsečné křižovatky, silnice jsou stavěny pouze jako 2pruhové. Okruh má být dokončen v r. 2029 posledním úsekem na jihozápadě města mezi I/46 a I/11, ve stejném roce by snad mohl být dokončen i obchvat místní části Komárov. Bez jasné časové perspektivy je přeložka I/46 na Ratiboř a obchvat Malých Hoštic.
Za mě by si nejen Opava zasloužila obchvat 2+2 s MÚK. Ale lepší něco než nic.
To bezesporu. Tohle „low-costové“ řešení ulehčí samotnému městu, pro tranzitní dopravu to ideální nebude.
Bez problémů i pro tranzit stačí. Jedině ty kruháče to trochu zpomalují. Teď bude „průjezd“ Opavou bez problémů.
Jediný problém je už jen Komárov.
Teď ještě opravit a zrychlit i další železniční tratě do Opavy.
Úsek severního obchvatu mezi Globusem a Kauflandem měl v roce 2020 podle sčítání intenzitu 15 tis. vozidel/24 hod. ve všední dny. Při uspořádání 1+1 to už ve špičkách přináší problémy, nepřekvapivě zejména při najíždění na kruháče, pomohlo by tomu jejich „překreslení“ do spirály a rozšíření alespoň nájezdů na 2 pruhy.
Ono by stačilo, aby řidiči jedoucí po kruháku využívaly i levý pruh… Zejména ti co jedou od globusu do Kateřinek.
Není-li rondel řešen do spirály, má kdokoli „právo“ objíždět jej pomaloučku celý kolem dokola v pravém pruhu a blokovat vjezd všem ostatním. Proto volám po překreslení do spirály.
Jestliže šlo o cenu, uniká mi smysl obřího nájezdu silničky od Pilszcze. Ve srovnání s nájezdem z I/57 na D1 u Hladkých Životic, kde je třeba při odbočení na rampu přibrzdit na 40 km/h (a proč ne), připomíná odbočení/připojení Pilszcz křížení dálnic.
Tam není primární silnička, ale mimoúrovňový nájezd od kruháče na směr Krnov.
Máte pravdu. Ale obchvat je přerušen několika rondely i v místech s asi větším, množstvím odbočování a připojování. Jestliže se šlo po ceně, uniká mi, proč právě za sádrákem bylo třeba tak velkorysého řešení, když jinde stačí úrovňové křížení.
Hradec králové: https://mapy.cz/s/jusadenado
Je tam vidět, jak se město rozrostlo. Ale už od první republiky se počer obyvatel v ČR moc nemění, jen lidi už nemusí žít v 6 lidech v kuchyni.