ŘSD ukázalo další část okruhu Brna. Spojení s Ostravskou radiálou uleví dopravě na jihovýchodě města
Stavba převede tranzitní dopravu východ–sever mimo obydlenou zástavbu Židenic.
Jihovýchodní část brněnského Velkého městského okruhu (VMO) nazvaná „I/42 VMO MÚK Ostravská radiála“ se posunula opět dál ke své realizaci. Ředitelství silnic a dálnic na projektu spolupracuje s brněnským magistrátem, ten má na starosti zejména majetkoprávní přípravu.
Brno nyní představilo video vizualizaci chystané stavby, ve které je prezentována samotná trasa a jednotlivé křižovatky a úseky. ŘSD upozornilo, že se projektanti musí vypořádávat se stísněnými prostorovými poměry danými stávající železniční tratí, železniční vlečkou a tramvajovou tratí.
Součástí stavby je mimo jiné vybudování tří mimoúrovňových křižovatek, přeložka tramvajové trati, doplnění tří kilometrů cyklotras a šesti kilometrů pěších tras.
Stavba převede tranzitní dopravu východ–sever mimo obydlenou zástavbu Židenic. Vyřeší také aktuální problém s velkým množstvím levých odbočení, která komplikují dopravu z centra města do Vinohrad a Líšně. Zlepší se také současná nevhodná napojení okolních areálů.
„Je dokončen koncept dokumentace pro územní řízení a probíhá jeho připomínkování s následným dopracováním do čistopisu. Zahájení stavebních prací předpokládáme v roce 2027 a jejich dokončení o tři roky později,“ přiblížil postup přípravy stavby ředitel Závodu Brno ŘSD David Fiala.
Tříkilometrový úsek Ostravské radiály bude umístěn ve čtyřech městských částech Černovice, Slatina, Židenice a Líšeň. Celá stavba „I/42 VMO MÚK Ostravská radiála“ je podrobně popsána v letáku ŘSD.
„Součástí stavby je potřebné doplnění chybějících pěších tras a cyklostezek. Kromě toho bude vysázeno velké množství zeleně,“ uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková.
Město nyní jedná s majiteli nemovitostí, aby přípravu stavby co nejvíce uspíšilo. Kladný posudek EIA získal úsek už v roce 2019.