ŘSD u ministerstva životního prostředí znovu obhájilo středočeskou D3
Dálnice D3 přes Posázaví, vizualizace. Pramen: ŘSD
Zahájení výstavby středočeské části dálnice D3 se předpokládá v roce 2027, uvedení do provozu pak v roce 2030.
Bude BIBIONE….
Před 10 lety bylo pozdě!!!
Jak můžeme bez toho betonu žít?
To je pořád nějaký posuzování. Co může být horšího, než kolona pomalu jedoucí kolona aut jedoucí po normální silnici, než víceméně konstantní rychlostí jedoucí vozidla….rychleji projektý úsek, tudíž méně splodin ve vzduchu a o bezpečnosti ani nemluvím.
A proč jsou ty kolony na normálních silnicích? Není to počtem jízd/aut?
Proč nepostavit něco, co tu dopravu opravdu ze středních Čech odvede? Před 4 roky:
https://domaci.hn.cz/c1-66707250-stat-pripravuje-novy-stredocesky-okruh-se-ctyrmi-sty-kilometry-dalnic-ma-ulevit-cestam-okolo-prahy
To je běh na dlouhou trať, prozatím ty obchvaty obcí v nezatíženějších místech. Kdyby výhledově doprava nerostla a klesala, jak si mnozí přejí (a 3D tisk může ledacos změnit), tak budou obchvaty dostačující.
Pro vláčkaře: V té době by mohla být už hotová VRT Brno-Praha, čímž vznikne tlak na přestavbu tratě Jihlava-Tábor(-České Budějovice). Což by znamenalo hledat novou trasu okolo Žirovnice, možná nějak takto: https://mapy.cz/s/duzuzamoho nebo taky úplně jinak. Ale 160 km/h by to chtělo. Něco takového bych si tam přál taky.
A platit to bude kdo?
Tak si pojdme projit ty duvody PROC D3 NE pekne poporade: 1.“Znici se Posazavi“, „zlocin“ atd. – tak jasne, cele Posazavi od Pikovic po Zdar bude zalito betonem a chaticky/kulnicky/boudicky i s jejich prepady septiku do reky budou vyskrtnuty z UNESCO… 2. „Staci rozsirit I/3“ – vyborne, lidi v Benesove, Cercanech a Milicine uz se nemuzou dockat a napojeni na uz dnes pretizenou D1 u Mirosovic se pak nejak vyresi… 3. „Lidi maji jezdit vlakem“ – to da rozum, kdo, jak a kam bude jezdit rozhodne UV Sotoklubu. Jen mi pripomente kolik dostali v poslednich volbach hlasu… 4. „E55“ –… Číst vice »
Možná ještě na nějakého chráněného bobra, veverku či jinou eko3,14čovinu.
Ale jinak shrnuto bezvadně
Na obchvaty obcí na 1/19 a 1/34 mezi Táborem a Humpolcem a přetrasování E551 tudy, což bude znamenat výrazné zkrácení E551.
No a teď položíme vedle sebe stanoviska EIA na D3 a na bohnickou lanovku. To je snad na žalobu za zneužití pravomoci v jednom z těch případů (za mě u té lanovky teda). Protože není prostě možné, aby přechod dálnice přes Sázavu měl menší vliv na krajinný ráz, než ta lanovka u čističky…
Klidně může. A myslím to zcela vážně. Bohnická lanovka by neovlivnila jen pohled na čističku, ale i strašila by i třeba u botanické zahrady, což je velmi pěkná lokalita. Opačně by vadila v pohledu odtamtud směrem k Dejvicím. Tohle u mostu odpadne. Navíc most má sám estetickou hodnotu, samo o sobě je to zajímavé dílo a do krajiny zapadne. Na rozdíl od lanovky, jejíž sloupy asi těžko můžou být něco jiného než čistě účelová věc. Jak napsal u jednoho článku někdo – bylo by to, jako kdyby tamtudy vedli trasu VVN. A pak tu je samozřejmě to, že ZOO a… Číst vice »
Naprosto souhlasím. Ta banda demagogů co tu plácá něco o „zničeném Posázaví“ to vykresluje jako Boubínský prales.
Ve skutečnosti je to poměrně hrůzný terén plný zbastlených bud, ve velké míře nelegálně přestavovaných na trvalé bydlení.
Pokud by se kvůli přírodnímu rázu neměla stavět dálnice, pak by se kvůli němu měly z údolí vypráskat i chaty…
V kterém příspěvku je zde Posázaví vykreslováno jako Boubínský prales? S vypráskáním hrůzobud z údolí vřele souhlasím.
Tady asi ne, ale už jsem četl asi od místních chatařů příspěvky typu: Poslední nezastavěné místo v ČR, poslední kus nedotčené přírody… apod. Samozřejmě trochu přeháním, ale ne tolik, jak by se na první pohled zdálo.
A paneláky nad Botanickou tam nestraší? A určitě bych negeneralizoval, že most sám o sobě má estetickou hodnotu, zapadne do krajiny a není účelový. To hodně záleží jak je most navržen, stejně tak jako ta lanovka a její sloupy, které byly v tomto případě velmi vkusně navržené.
Ty už tam jsou, s nimi se nic nenadělá. Krom toho jsou přece jen za lesem.
Most přes Sázavu je navržený tak, aby do krajiny zapadl, mimochodem stejně, jako most přes Vltavu na okruhu u Suchdola.
Sloupy budou pořád tyče trčící do vzduchu, při určítém pohledu bude pohled přetnutý lany,… Podívejte se na stráň u Klíčova k Vysočanům, jak to tam zdobí vedení 110kV.
Tohle ať si nechají do mexických slumů, tam není co zkazit (navštívil jsem nějaké).
Dalsi pohadka o terminu dokonceni jeste v tomto desetileti. Z meho pohledu naproste Sci-Fi a utopie. Ten odpor Nimbystu a jinych individu bude a zustane bohuzel obrovsky a podle meho nazoru je naprosto nerealne, v tomto desetileti zacit se stavbou.
Takž už zbývají jenom právníci Metrostavu a Miroslav Patrik?
Třeba v tomto případě Patrik trefí alespoň směr dálnice v odvolání.
Tenhle stát dodnes neopustilo bolševické myšlení. Tohle je výsledek.
V čem je dobudování (v tomto případě se nebojím napsat základní) dálniční infrastruktury bolševické?
Trochu zmatení pojmů, ne? Bolševické myšlení je ukrást někomu pozemky, nepodrobit nic legislativnímu procesu nebo posuzování, narvat stavbu hned za plot pana Vomáčky, kterého se rovněž na nic neptat. A když by se ptal, najít něco (ev. vymyslet si), na základě čeho drzého Vomáčku zavřít.
Dědictví je jiné: neefektivita a nepružnost státu (legislativa, ale je to pořád i v lidech na příslušných postech).
Předesílám, že nejsem odpůrce dopravních staveb. Ale vedení D3 Posázavím je urbanistický zločin, který nikdy neměl nikoho ani napadnout. Jasně, nejde vyhovět všem, ale tady jiné vhodnější trasy existují. Dnes už je na ně pozdě, ale toto trasování je z různých důvodů obrovská chyba.
Něco konkrétnějšího?
Dálniční spojení ČB a Prahy přes Písek je jen nepatrně delší (o cca 7 km), je ovšem s daleko lepšími sklonovými i směrovými poměry. Vyžaduje mnohem méně mostních staveb. Dálnice Posázavím je nejen urbanistický konfliktní, ale i stavebně složitá a drahá. Za velmi problematické považují někteří urbanisté vyústění D3 vedené Posázavím u Jesenice, pokračování do Prahy není vyřešeno a ani není žádné uspokojivé řešení plánováno (já vím, co to vlastně je uspokojivé řešení…). A ano, svoji váhu má i nezničení krajinného rázu Posázaví. Podotýkám, že k Posázaví nemám žádné osobní vazby. Snažil jsem se být věcný.
Jiné trasy nepochybně existují. Otázka je, nakolik jsou „vhodnější“.
Dál by mě zajímalo, jaký zločin je vedení D1 Posázavím.
Úplně stejný. Akorát vám to nepřijde divné, protože jste si zvykl.
A kudy teda ta dálnice má vést?
Někudy jinudy než okolo jirčanské řadovky šotouška Jááá. To dá rozum asi.
A do okruhu by se D3 měla zapojit někde jinde než od jihu – třeba u Ořecha nebo ve Kbelích, tam to dává větší smysl.
Někam jinam než do Brna, aby nešla ani přes Vysočinu? 🙂
Panenská příroda a panorámata. 😀 Ste nevěděl?
To všechno dálnice zničí.
To je ten romantický pohled z vrchu.
Když jde člověk kolem vody, to je jedna architektonická perla vedle druhé…. většina napadena kutilem.
Kudy jinudy by měla D3 vést?
Z Prahy do Budějovic prostě přes Sázavu musíte.
Ještě že D1 postavili za komunistů, dnes by byl stejný problém, chataři by se bouřili, že vede Posázavím.
Ne, nejsem příznivcem komunistů, ale je věčná škoda, že aspoň ten kousek D3 z Prahy přes Sázavu se za nich nestihl postavit.
Nemusíte. Jde to i přes Písek.
D1 – bydlím 7 km od Hvězdonic, po vybudování protihlukových stěn už slyším auta na mostě pouze někdy (hlavně před deštěm), tedy pokud jde o soustavný hukot. Ale přejetí dilatačních spár je slyšet pořád. Vůbec těm lidem okolo Jílového nezávidím.
Jestli se vám stýská po metodách komunistů máte pořád na výběr, taková Čína by se vám mohla líbit. Nebo Severní Korea.
Někde jsem četl studii ohledně stavby dálnic, každá taková stavba generuje nárůst počtu automobilů, aby to ve výsledku neskončilo ucpanou D3 u Prahy a ucpanou 3 z Mirošovic.
To je bezva nápad, takže podél D4 jsou všichni sluchově postižení a 2x intenzivnější hluk z dálnice v tomto skvělém řešení neuslyší?
Stejně tak neslyší hluk obyvatelé okolo dnes přetížené I/3, že, protože do Benešova a Vlašimi se začne jezdit přes Písek?
Proč by se do Vlašimi mělo jezdit přes Písek? Do Vašimi se už teď po dálnici jezdí, podívejte se na mapu.
Z Vlašimi nejsem ale z I/3 dost velký proud před Benešovem mizí – mohl by to být i samotný Benešov a k tomu něco za ním. Ovšem problém Písku nám to neřeší, že…
Určitě existují trasy delší, se ztracenými spády a peáží po D1, jejichž hlavní výhoda je, že nevedou okolo vaší boudy u Sázavy…
Až na to, že já žádnou boudu na Sázavě nemám 😀…
Přesně tak, dneska je pozdě řešit alternativu, když dálnice končí u Miličína..
Ono to s tou stavbou nebude až tak horké……….těch rádoby termínů výstavby už bylo………….
Jedou pěkně, letos by se mělo dokončit přes 100km dálnic, příští rok o něco míň, ale pořád super a k tomu nové a nové zprávy a další výstavbě!
Nakonec nebude v krajině nic jiného než silnice a k dopravě jiný motorizovaný prostředek než auto. Jestli je to super, nevím.
Pro lidi, kteří neudělají bez auta ani ránu to super je. Sledujte hlasování.
Je spousta autobijců, kteří by zakazalovali auta jen proto, aby měli prázdnou silnici pro sebe.
Nečetl jsem tady ani jinde, že by někdo zakazoval auta. Byi by nějaký odkaz?
čím to je, že ti největší pomatenci se vždycky tak zaklínají odkazy?
Čím to je, že se na diskuzích objeví lidé, kteří místo argumentů útočí na oponenta?
Hurá hurá hurá. Po okruhu nejdůležitější stavba u nás
Je to tak, velkou část života jsem dojížděl z Prahy za Klatovy a po D5 to byla vždy v pátek večer úplná pohodička i při silnějším provozu. Občas jsem potřeboval v pátek večer jet někam k Táboru a říkal jsem si, že dojíždět tím směrem, tak rodiče moc neuvidím. Od sjezdu z D1 až k D3 jedna dlouhá kolona, zmar a opruz. Chudáci lidé, kteří žijí v těch vesnicích na této trase.
Tak jim tam nejezděte autem. Na jih je to v podstatě nejslabší směr, přesto se tam stavějí dvě dálnice, zatímco železnice směr Písek je pomalu na odpis. Do Tábora lze jet z Prahy už delší dobu velmi pohodlně také vlakem, a snad všichni z té kolony nejedou do zapadlých vesnic. Akorát je tam možná láká ta dálnice v dalším úseku, no…
To asi Františku neláká, protože intenzity provozu pod Táborem jsou výrazně nižší než před Benešovem.
A ty kamiony dáte kam? do jižního expresu těžko. U nás si musíte, vybrat buď budou na kolejích lidi nebo náklad…
Kam s kamiony? To se zeptejte všech, co potřebují k životu větší a větší spotřebu a dovoz toho, co si umíme vyprodukovat u nás. Omastit mýtné, to by bodlo!
Spis regulovat tranzit… rumunum/bulharum/madarum/srbum se vyplati o 100 km delsi trasa a navic jeste stat pred brnem uz od velkeho mezirici nez jet pres rakousko… proc asi?
Zpolatnit každý km na všech cestách.
Opravdu si jako myslíte, že to něčemu pomůže? Okruh je u Jesenice zacpaný už teď, kudy si jako myslíte, že budete jezdit?
úplně stejně, akorát ta auta od jihu na okruh nenajedou u modletic, ale u jesenice…
No úplně si nemyslím, že by D3 byla důležitější než dostavba D52 a D35…
Mit vollgas wieder..!:-))) přeju hodně zdaru a žádné sesuvy jako unás na D8
Super. Snad ekokněžstvo od Hladíka prestane házet klacíčky pod nohy.
Kněžstvo? Právo jezdit autem snad ještě není nadřazeno právu na zdravé prostředí…
Bohužel ano.
Někteří už se odvažují odepřít cestu na operaci do nemoctnice.
Což by byl zločin ve formě ublížení na zdraví s trvalými následky, kdyby někomu místo kloubní protézy zbyl dožitovně invalidní vozík. Jen proto, aby se nejelo autem.
Sáně borový, pěkně hlazený!
Hele, když přidáš ke jménu X, tak jsi to furt ty šotouši 🙂
S ohledem na to, jak se v posledních letech rozjela příprava a v druhém kroku stavba mnoha úseků jiných dálnic, tak tím pádem ubývají „nesplněné“ úkoly a lze se plnou silou opřít i do těch zapeklitějších oříšků.
Jen tak dál!
Jak je to s přípravou dalších staveb? Jistě, zbývá tu krom D3 i připravit pražský okruh (a to snad jen severní část, na jižní by už měla být příprava hotová), D52, možná něco na D35 (nevím)…
A co dál? Vždyť po dokončení to bude snad kompletní dálniční síť.
Kterých zapeklitějších oříšků? Jmenujte. Po dostavění dálniční sítě nemá ŘSD nic, jen obchvaty a případně třípruhy silnic I. třídy.
Já nepíšu o oříšcích PO dostavění sítě. Ale v posledních letech se hodně pohlo s těmi snazšími, takže je prostor na ty složitější…
S jihovýhodní částí pražského okruhu se pohnulo, se severní se to hýbe teď, D1 u Přerova se staví, D49 taky. Zbývá tento úsek D3, pak D52 – a jaký další oříšek tam je?
Maximálně I/73 nebo zbývající část D55 a D35. A navazující úsek D49. A pak možná dálniční obchvat Karlových Varů s tunelem. Ale to je všechno a celkem ve mně vyvolává nejistotu, že ŘSD ani vláda nemají žádný plán pro dálniční síť po roce 2030… Jen čas od času nějaký návrh namalovaný do mapy nebo nějaké koncepce, ale konkrétního nic (i když všichni víme, že příprava dálnice je na 8 let a více).
Ja urcite krome kompletace dalnicni infrastruktury vidim jako hlavniho kandidata alernativni tah Plzen-Tabor-Humpolec jako odlehceni tahu D5-D0-D1. A hned potom Jihlava – Znojmo…