ŘSD u ministerstva životního prostředí znovu obhájilo středočeskou D3
Zahájení výstavby středočeské části dálnice D3 se předpokládá v roce 2027, uvedení do provozu pak v roce 2030.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se podařilo opětovně získat souhlas ministerstva životního prostředí s plánovanou středočeskou částí dálnice D3. Ministerstvo už podruhé prodloužilo kladné stanovisko z procesu posuzování vlivů na okolí (EIA), které bylo vydáno v roce 2012. Informace se objevila v databázi EIA.
Poprvé prodloužilo MŽP platnost svého kladného stanoviska v roce 2017 o pět let, do 1. února 2022. O další pětileté prodloužení požádalo ŘSD už v listopadu 2021, dočkalo se až nyní po dvou a čtvrt roce čekání. Stanovisko je nyní platné do února 2027.
Příprava všech pěti úseků středočeské části D3 o celkové délce 59 kilometrů je nyní ve fázi územního řízení. Vydání nepravomocných územních rozhodnutí očekává ŘSD ve druhé polovině roku 2024 (ještě nedávno uvádělo začátek roku 2024).
„ŘSD nicméně očekává ze strany odpůrců stavby využití všech právních prostředků, včetně soudního přezkumu, proti územním rozhodnutím. V zájmu urychlení přípravy byly zahájeny práce na dokumentaci pro stavební povolení,“ uvedl mluvčí ŘSD Jiří Veselý.
Středočeská část D3 bude začínat křižovatkou s Pražským okruhem u Jesenice, odkud bude trasa pokračovat na jih kolem Jílového, Hostěradic, Václavic, Voračic a Nové Hospody. Na Benešov ji napojí šestikilometrová Václavická spojka. Proti této trase se vymezuje především spolek Alternativa středočeské D3.
Součástí projektu je mimo jiné 51 mostů, 14 nadjezdů, sedm tunelů a 37 protihlukových stěn o celkové délce 17 kilometrů. Předpokládané náklady činí 38 miliard bez DPH. „Zahájení výstavby celé středočeské části dálnice D3 je předpokládáno v roce 2027, uvedení do provozu pak v roce 2030,“ doplnil aktuální předpoklad termínů Veselý.