ŘSD zavře kvůli opravám silnici I/50 u Bučovic
Silnice I/50 v Nesovicích. Autor: P.matel – Vlastní dílo, Volné dílo, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4116212
Vytížena silnice I/50 propojuje Jihomoravský a Zlínský kraj.
To flikování po 2 km úsecích trvá nekonečných cca 5 let. Letos, loni a předloni v době dovolených je opravdu opět úžasné.
Dlouhé objížďky hlavně lufťáci nerespektují a slováci už vůbec, protože kontroly od Pach jsou tam minimální.
to uzavření a ty děsně dlouhé objížďky jsou totiž generálně blbej nápad, takže ani fízlové to vlastně neuznávají. Kdyby to trvalo měsíc a né tři léta, pak bych ty objížďky zvážil. Takhle jsem to za poslední 3 roky 2x objel a jindy jsem jel schválně uplně jinudy,
Mno, lufťáci znalí místních poměrů už raději na I/50 mezi Holubicemi a Buchlovskými kopci vůbec nejedou. Buď jedou po D1 do Ivanovic a pak přes Morkovice na 50 u Střílek, anebo po D1 a D55 až do Napajedel a pak přes Bílovice až do Uherského Brodu. Oficiální objížďky jsou pro tranzit na/ze SK totální nonsens, nicméně o existenci objízdných tras pro tranzit se neznalý řidič dozví max. z Google Maps/Waze.
Jako znalý nelufťák souhlasím, ale je to krkolomné. Slováci a další stejně jezdí zákazem schovaní mezi kamiony a nikomu to nevadí 😀
tak zákaz je tam z důvodu nedostatečné kapacity, že nejde vše nahnat na kyvadlovku, ale v době kdy je zákaz jizdy kamionůba tudíž tam ani žádné nejsou (třeba v neděli odpoledne/večer) je jízda osobáku přes uzavírku obhajitelná a taky to tak dělám..
Pred dvaceti lety tam (bohuzel ciste teoreticky) mela byt D50 s 4 pruhy v ramci minimalizace produkce CO2 cestami na Slovensko a dnes se o dvacet let pozdeji rekonstruuji ty nebohe 2 pruhy, co tam jsou. A ani D49 o kus na sever na tom neni zase tak o moc lepe… a buchlovske kopce radsi ani nekomentovat.
Napsal jsem spatne: tam mohla byt D50.
Původní plán D1 za Brnem byl právě přibližně v trase současné I/50. Plány se ale po rozpadu Československa změnily a v roce 1996 vzala D1 tímto směrem definitivně za své.
Ano lobby ze Zlína dříve Gottwaldov si to protlačila
Je to pravda, uprděný gottwaldov by dálnice jinak míjely úplně a na předměstí do Otrok se jim nechce 🤣. Jinak dálnice z Holubic na TN byla v plánu ja píše Karel.
Se jim nechce do Otrokovic? Zajímavé, že jich tam jezdí tolik, až silnice nestíhá.
A jinak je to průmyslová oblast okolo řeky Moravy, D55 by šla sotva jinudy. Ostatně proč tam Císař Ferdinand stavěli železnici. Rozhodně ne kvůli Zlínu a ani D49 nepovede přímo do Zlína. Závist?
Buchláky jsou po rozšíření naprosto OK, akorát hlavně řidiče z ciziny dodržování rychlosti a zákazu předjíždění je vůbec nezajímá.
Uplne ok je tech par kilaku 2+1, zbytek je tragedie. A jako clovek, co tu padesatku jezdi denne mi muzete verit, ze cely usek od hranic po Holubice fakt ok neni. Ta dalnice tam uz davno mela byt.
„Vytížena silnice I/50 propojuje Jihomoravský a Zlínský kraj.“.
Tento titulek se mě moc nelíbí. Silnice je především nejméně špatnou ze všech nevalných možností, jak se dostat z české D1 na slovenskou D1, čili mezinárodní tranzitní koridor. Je to nejpoužívanější propoj většiny ČR a většiny SR … a vzhledem k tomu má ostudné parametry a řešení je bohužel dál, než v nedohlednu.
Ty parametry nejsou zas tak špatné. Hlavní špunt v podobě Bučovic se má do několika let odstranit obchvatem, místy by pravda sneslo přidat pruh…
Brankovice, Malínky a Kožušice mají ovšem aspoň prozatím smůlu.
Těch špuntů a špuntíků (jako Malínky) je tam víc. Zapomenu na D50 a zasním se. Obchvaty a tři pruhy na střídačku i po rovině, ne jenom přes vršky. Jako v Rakousku. Úplně by stačilo. Přesto tudy na Slovač jezdím rád.
Nebýt Bučovic a teď už i křižovatky ve Slavkově nevidím větší problém z Holubic až po Hrozenkov
To ny bylo ideální, ale není to žádoucí páč si už někdo namyslel zbytečnou a léta v kopřivách d49 takže logické spojení se SR cca středem obou republik už nehrozí.