Protože máme špatné zákony. Bohužel tu není reálná síla, která by s tím něco udělala.
Vojta_7
1 rok
Jistě jde o frekventovaný úsek, ale není to druhá dálnice na Moravu…
Pokud se v roce 2023 zahájí pět úseků D35 a celkem 80km dálnic, tak ok. Ale jestli nebudou zahájeny alespoň tři úseky mezi H.K. a Mohelnicí….
Jinak je legrační, proč někdo tak trvá na dálnici až k Liberci. D35 může klidně na skončit u I/16 nebo pokračovat k M.B.. Podobně frekventovaných silnic jako je ta z Jičína do Turnova jsou v ČR desítky…
Trasa Turnov – Jičín nemá o moc nižší zatížení než dál na Hradec, navíc zatížení zcela jistě vzroste. Teď když se jede z oblasti Libereckého kraje do oblasti jižní Moravy a okolí tak je to buď přes D10-Praha-D1, nebo D10-v Bezděčíně sjet na Nymburk-Čáslav-Havlíčkův Brod-D1, nebo Turnov-Jičín-Hradec-Svitavy. Všechny trasy mají svoje mínusy. První v ucpané Praze, další dvě v tom že nevedou po rychlostce. Pokud bude od Jičína dálnice, stane se tahle trasa s přehledem nejrychlejší.
Jel jste po té silnici někdy? Samozřejmě já jakožto Moravák jezdící často za prací do Čech, zejména kolem Prahy bych dal také přednost více úsekům mezi Hradcem a Mohelnicí, ale silnice mezi Hradcem mezi Hradcem a Turnovem je frekventovaná úplně stejně. Kdyby bylo po mém, tak dálnice nevede jen k Liberci, ale rovnou k německým hranicím.
Přesně tak. Jeden konec D 35 by se měl napojovat na Německo a druhý na Polsko. Pak by ta D35 dávala největší smysl. Stejně jako by se D55 měla napojit na Rakousko.
D35 na Polsko kde prosím když na východě jde do Polska D1 i D48.. Neměl jste na mysli spíš Slovensko?
Jinak na západě je čtyřpruh I/35 dotažen až skoro ke hranicím, jen závěr od odbočky I/13 je v polovičním profilu a takto naprosto dostačující. Obzvláště když na německé straně také mají cca 30km až po Lobau také jen max 2+1 a část z toho zatím chybí úplně..
David
1 rok
Škoda, že některým dálnicím chybí dlouhodobá koncepce.
D35 bude za pár let končit u Jičína, dál bude možná někdy dvoupruh. D55 bude končit v Bzenci, dál možná někdy dvoupruh.
D49 ve Vizovicích, D7 v Chomutově a D4 u nějaké vesnice.
Až na to, že Jičín – Turnov se plánuje jako třípruh (část Žernov – Turnov jako čtyřpruh), D55 od Bzence jako klasická čtyřpruhová dálnice, 49 od Vizovic jako třípruh, D4 plynule navazuje na čtyřpruhovou I/20 do Písku a čtyřpruh na 7 nekončí v Chomutově, ale Křimově, dál už to tam vzhledem k náročnému terénu a nezájmu z německé strany na čtyřpruh ekonomicky nevychází.
no obchvat Břeclavi bude a rakušáci v dlouhodobějším horizontu plánují alespoň obchvaty Reintalu a Grosskrutu, takže alespoň spojení kvalitní silnicí I.třídy od D55 na Vídeň bude. Pro osobní dopravu ok, nákladní s otázkou, v současnosti je přes Reintal zákaz tranzitu vozidel nad 3,5 tun..
Ale je. Vždyť na to byly plány že se u Břeclavi propojí česká a rakouská dálniční síť. Jenže my jsme řekli že dálnice půjde přes Mikulov. Opravdu nechápu proč těch spojení nemáme více.
Nemyslím si.. Podle mě budou od MUK Sedlice směrem na Prahu po D11 vyšší intenzity než v úseku peáže D11 s D35 mezi Sedlicemi a Plotištěm… Přecejen přepravní proud Praha-Opatovice-Hradec/Pardubice je velmi silný a rovněž velmi silný bude Praha-D35-Olomouc… Problémem bude spíš samotná MUK Sedlice
Ten relativně krátký úsek má skoro 10 kilometrů, to by mohli lidi zvládnout. 🙂
V nejhorším se tam časem udělá 2×3.
Jarda
1 rok
a k čemu je to dobrý? Vždyť ta dálnice může ohrozit vlakové spoje! Nikdo neinvestuje do železnice, aby se trat elektrifikovala a trochu narovnala a zkapacitnila, aby vlaky mohli jezdit rychleji, jestli tu dalnici postaví, mohlo by to vážně ohrozit vlaky, protože spoj lbc-tur-hk-pa by pak zajel podstatně rychleji nějaký rychlíkový autobus… A pak nastoupí nějaky psychopat jako je borecký a necha vlaky zlikvidovat a sypat bude jen do autíček.
Tomuto postupu už stát vytváří podmínky dlouho – nejznámější případ je asi Praha – Liberec, kde se i o lepší trati uvažuje, ale ne a ne to „vyjít“ (když většina dopravy už je na dálnici), dále pak Domažlice i do budoucna částečně o jediné koleji, u Trutnova a Náchoda už se nesnaží přidat ani kolej do Jaroměře, nemluvě o zcela zabitých směrech z Prahy do Žatce a Karlových Varů, Loun či Mostu bez závleku. Naopak u silnic se budují pomalu už i obchvaty obchvatů, o záměru dostavět další stovky kilometrů dálnic do 10 let nemluvě. Haly v polích, rozlehlá parkoviště…
asitak, třeba taková D6 ještě nestojí celá, ale už to zabíjí vlak, počíta se jen praha – kladno, dal už ne, trat se utlumuje a ruší, to samé směr most/louny/teplice, d7 je v pokročilém stavu výstavby, d8 stojí, vlak těmito směry to už ale zabíjí, vlak do ústí přežil díky tomu, že jde o centralní železniční koridor, nebejt toho že je v ten-t tak by ty vlaky asi neexistovali. Po modernizaci D1 je cesta praha – brno rychlejší komerčním busem a to je trasa také centrální koridor. po dokončení D4 bude rychlejší cesta busem do písku, jedine co pomohlo, tak… Číst vice »
Jaké vlakové spoje? Z HK do Jičína je to víceméně lokální trať. Nevím jestli ji znáte ale mezi Hradcem a Sádovou se kroutí doslova jako žížala. A pokud o tom nevíte tak existuje studie o novém spojení mezi HK a Turnovem a jedna její varianta vede právě přes Hořice a Jičín. Uvidíme jak to dopadne. A nevím jestli to tam znáte ale právě úsek z HK do Jičína patří mezi nejnebezpečnější silnice v republice protože je skoro permanentně přetížený – a nejen kamiony ale i osobními auty. Zkuste si tam jet o víkendu a uvidíte co se tam občas děje.… Číst vice »
Vladimír
1 rok
Proč je trasa z Jičína do Turnova plánována v nedálničním profilu?
Protože v Jičíně se přepravní proud dělí do dvou směrů. Na Bolku a na Turnov. Ta dálnice by v opravdu vzdálené budoucnosti dávala smysl spíš na tu Bolku.
V současné době dává dálnice smysl jen od Jičína.
Ona až bude D35 kompletně hotová z Olomouce až k Jičínu, tak mezi Turnovem a Jičínem ta doprava pořádně naroste, takže čtyřpruh by se tam do budoucna určitě uživil. Problém ovšem je, že tam trasa vede v blízkosti Českého ráje, takže se tam dá očekávat silný odpor.
I/35 Jicin – Turnov je jasny adept na zkulturnenou jednicku se stoupacimi pruhy a MUK, neco na zpusob useku Bily Kostel n/N – Hradek n/N. Zrovna v tomhle useku je hodnota krajiny vysoka.
těším se na tu ucpanou I/35…. jooo to bude sranda… něco jako když dneska předělávají D48 . to bude stejný akorát za pár let po otevření Turnov- Jičín se kopne zas až zjistí jaký dopravní proudy to převede z okolních jedniček.
Ondra
1 rok
Já vůbec neznám místní poměry, ale k čemu je tahle dálnice dobrá? tam je nějaká významnější potřeba na směr HK-Jičín? nebo se časem počítá s propojením až na Turnov/Liberec? Nebo je to jen jako obsluha Krkonoš?
od HK pres Jičín a pak se proudy dělí na Boleslav a Liberec/Jablonec… po dostavbě D35 z Opatovic do Mohelnice vzroste poptávka i po tomto pokračování na Jičín. Rozhodně jde o důležitou dálnici a má smysl takto stavět D35 komplet jak je v plánu…
Jen by me zajimalo kudy budou potom jezdit kamiony MB – Polsko (D11). Obavam se ze si to budou zkracovat Horice – Dvůr Kralove, z ceho budou mit mistni zajiste radost.
Ta II/300 z Hořic do Dvora a dále na Kocbeře není žádná výhra. Jednak špatný průjezd Hořicemi, dále prudké stoupání na výjezdu z Hořic, pokračování do Miletína celkem jde ale hned za Miletínem začíná stoupání k Dehtovu odkud se pak několika prudšími zatáčkami klesá k přejezdu trati Jaroměř – Stará Paka a dále ke Dvoru. A průjezd Dvorem také není žádná sláva – je tam několik kruháků za sebou. To spíše budou jezdit přes Novou Paku a dále na Hostinné kde se od Horek plánuje nová trasa I/16 která by tam odstranila několik problémových míst. Ale to je zatím hudba… Číst vice »
Dalnice
1 rok
Kazdej kilometr nove dalnice kdekoliv dobrej. Uz jen kvuli bezpecnosti!
Jistě. Více přeprav na silnice, více bordelu do vzduchu, více dopravy, více zbytečností z větších dálek, to skvěle zabezpečí naše životy. 🙂
kodl
1 rok
Idealni by bylo zahajit kazdy rok jeden ci lepe dva useky nove D35. Pak se cele dalnice muzem realne do konce roku 2030 dockat. Timto tempem..no uvidime 🙂 Jen tak dale! Nepolevovat ani o pid! Diky!
Ovšem zábor půdy bude podobný, navíc každý bude mít rzavý sajrajt všude. Zkuste nechat stát auto u kolejí, za dva dny bude obsypané poletujícími částmi rzi.
Koleje vytrhat, nechat jen hlavní koridory, kde jsou přepravní výkony, odstranit úzká hrdla a jedem. Evidentně silniční doprava dělá násobky výkonů železnice, ta potřebuje zefektivnit, pak ji lze rozšiřovat. Dokud se nevykouří šotouši z vlivných míst a na jejich místa nedosadí kompetentní lidé, tak to bude stát vždy za starou bačkoru. Největším problémem železnice není silnice, ale lidé, kteří za tou železnicí stojí.
Výborně. A až do Liberce a do Německa. Včera bylo pozdě.
Myslíte, že archeologové vykopou kanonýra Jabůrka?
Sakra proč to takhle nejde i s D0 🙁
Protože máme špatné zákony. Bohužel tu není reálná síla, která by s tím něco udělala.
Jistě jde o frekventovaný úsek, ale není to druhá dálnice na Moravu…
Pokud se v roce 2023 zahájí pět úseků D35 a celkem 80km dálnic, tak ok. Ale jestli nebudou zahájeny alespoň tři úseky mezi H.K. a Mohelnicí….
Jinak je legrační, proč někdo tak trvá na dálnici až k Liberci. D35 může klidně na skončit u I/16 nebo pokračovat k M.B.. Podobně frekventovaných silnic jako je ta z Jičína do Turnova jsou v ČR desítky…
Trasa Turnov – Jičín nemá o moc nižší zatížení než dál na Hradec, navíc zatížení zcela jistě vzroste. Teď když se jede z oblasti Libereckého kraje do oblasti jižní Moravy a okolí tak je to buď přes D10-Praha-D1, nebo D10-v Bezděčíně sjet na Nymburk-Čáslav-Havlíčkův Brod-D1, nebo Turnov-Jičín-Hradec-Svitavy. Všechny trasy mají svoje mínusy. První v ucpané Praze, další dvě v tom že nevedou po rychlostce. Pokud bude od Jičína dálnice, stane se tahle trasa s přehledem nejrychlejší.
Jel jste po té silnici někdy? Samozřejmě já jakožto Moravák jezdící často za prací do Čech, zejména kolem Prahy bych dal také přednost více úsekům mezi Hradcem a Mohelnicí, ale silnice mezi Hradcem mezi Hradcem a Turnovem je frekventovaná úplně stejně. Kdyby bylo po mém, tak dálnice nevede jen k Liberci, ale rovnou k německým hranicím.
Přesně tak. Jeden konec D 35 by se měl napojovat na Německo a druhý na Polsko. Pak by ta D35 dávala největší smysl. Stejně jako by se D55 měla napojit na Rakousko.
D35 na Polsko kde prosím když na východě jde do Polska D1 i D48.. Neměl jste na mysli spíš Slovensko?
Jinak na západě je čtyřpruh I/35 dotažen až skoro ke hranicím, jen závěr od odbočky I/13 je v polovičním profilu a takto naprosto dostačující. Obzvláště když na německé straně také mají cca 30km až po Lobau také jen max 2+1 a část z toho zatím chybí úplně..
Škoda, že některým dálnicím chybí dlouhodobá koncepce.
D35 bude za pár let končit u Jičína, dál bude možná někdy dvoupruh. D55 bude končit v Bzenci, dál možná někdy dvoupruh.
D49 ve Vizovicích, D7 v Chomutově a D4 u nějaké vesnice.
Na D4 plynule navazuje silnice do Písku
Na D7 plynule navazuje I/7 přes Krušné hory v luxusních parametrech (na naše poměry)
Až na to, že Jičín – Turnov se plánuje jako třípruh (část Žernov – Turnov jako čtyřpruh), D55 od Bzence jako klasická čtyřpruhová dálnice, 49 od Vizovic jako třípruh, D4 plynule navazuje na čtyřpruhovou I/20 do Písku a čtyřpruh na 7 nekončí v Chomutově, ale Křimově, dál už to tam vzhledem k náročnému terénu a nezájmu z německé strany na čtyřpruh ekonomicky nevychází.
D55 má končit na D2. Podle mě je to chyba a mělo to vést až na D52.
Není kudy.
no obchvat Břeclavi bude a rakušáci v dlouhodobějším horizontu plánují alespoň obchvaty Reintalu a Grosskrutu, takže alespoň spojení kvalitní silnicí I.třídy od D55 na Vídeň bude. Pro osobní dopravu ok, nákladní s otázkou, v současnosti je přes Reintal zákaz tranzitu vozidel nad 3,5 tun..
Ale je. Vždyť na to byly plány že se u Břeclavi propojí česká a rakouská dálniční síť. Jenže my jsme řekli že dálnice půjde přes Mikulov. Opravdu nechápu proč těch spojení nemáme více.
Ona je nějaká povinnost, aby všechny dálnice vedly až na hranice???
Samozřejmě že není ale napojení na zahraniční jim dává největší smysl.
Stále jsem doufal, že se nějak vyhnou té peáži u Hradce, tam to bude (až se všechno postaví) dost hustý…
Nemyslím si.. Podle mě budou od MUK Sedlice směrem na Prahu po D11 vyšší intenzity než v úseku peáže D11 s D35 mezi Sedlicemi a Plotištěm… Přecejen přepravní proud Praha-Opatovice-Hradec/Pardubice je velmi silný a rovněž velmi silný bude Praha-D35-Olomouc… Problémem bude spíš samotná MUK Sedlice
Nejde ani tak o intenzitu jako takovou ale rovnání se do pruhů (2× na relativně krátkém úseku). Dle mého tam bude více karambolů.
Ten relativně krátký úsek má skoro 10 kilometrů, to by mohli lidi zvládnout. 🙂
V nejhorším se tam časem udělá 2×3.
a k čemu je to dobrý? Vždyť ta dálnice může ohrozit vlakové spoje! Nikdo neinvestuje do železnice, aby se trat elektrifikovala a trochu narovnala a zkapacitnila, aby vlaky mohli jezdit rychleji, jestli tu dalnici postaví, mohlo by to vážně ohrozit vlaky, protože spoj lbc-tur-hk-pa by pak zajel podstatně rychleji nějaký rychlíkový autobus… A pak nastoupí nějaky psychopat jako je borecký a necha vlaky zlikvidovat a sypat bude jen do autíček.
Tomuto postupu už stát vytváří podmínky dlouho – nejznámější případ je asi Praha – Liberec, kde se i o lepší trati uvažuje, ale ne a ne to „vyjít“ (když většina dopravy už je na dálnici), dále pak Domažlice i do budoucna částečně o jediné koleji, u Trutnova a Náchoda už se nesnaží přidat ani kolej do Jaroměře, nemluvě o zcela zabitých směrech z Prahy do Žatce a Karlových Varů, Loun či Mostu bez závleku. Naopak u silnic se budují pomalu už i obchvaty obchvatů, o záměru dostavět další stovky kilometrů dálnic do 10 let nemluvě. Haly v polích, rozlehlá parkoviště…
Haly v polích…
… ve kterých se vyrábějí tramvaje a vlaky. No co? Před objevením Ameriky tam ty haly nebyly a nebyly tam ani celá staletí potom.
asitak, třeba taková D6 ještě nestojí celá, ale už to zabíjí vlak, počíta se jen praha – kladno, dal už ne, trat se utlumuje a ruší, to samé směr most/louny/teplice, d7 je v pokročilém stavu výstavby, d8 stojí, vlak těmito směry to už ale zabíjí, vlak do ústí přežil díky tomu, že jde o centralní železniční koridor, nebejt toho že je v ten-t tak by ty vlaky asi neexistovali. Po modernizaci D1 je cesta praha – brno rychlejší komerčním busem a to je trasa také centrální koridor. po dokončení D4 bude rychlejší cesta busem do písku, jedine co pomohlo, tak… Číst vice »
Cesta Praha – Brno byla busem rychlejší i před modernizací D1.
Je to místní troll, jenom blbě kecá a to pořád…
Jaké vlakové spoje? Z HK do Jičína je to víceméně lokální trať. Nevím jestli ji znáte ale mezi Hradcem a Sádovou se kroutí doslova jako žížala. A pokud o tom nevíte tak existuje studie o novém spojení mezi HK a Turnovem a jedna její varianta vede právě přes Hořice a Jičín. Uvidíme jak to dopadne. A nevím jestli to tam znáte ale právě úsek z HK do Jičína patří mezi nejnebezpečnější silnice v republice protože je skoro permanentně přetížený – a nejen kamiony ale i osobními auty. Zkuste si tam jet o víkendu a uvidíte co se tam občas děje.… Číst vice »
Proč je trasa z Jičína do Turnova plánována v nedálničním profilu?
Protože v Jičíně se přepravní proud dělí do dvou směrů. Na Bolku a na Turnov. Ta dálnice by v opravdu vzdálené budoucnosti dávala smysl spíš na tu Bolku.
V současné době dává dálnice smysl jen od Jičína.
Ona až bude D35 kompletně hotová z Olomouce až k Jičínu, tak mezi Turnovem a Jičínem ta doprava pořádně naroste, takže čtyřpruh by se tam do budoucna určitě uživil. Problém ovšem je, že tam trasa vede v blízkosti Českého ráje, takže se tam dá očekávat silný odpor.
Nebojte, modla neustálého růstu spotřeby jednou zničí i Český ráj. Nejdřív ovšem vlaky.
I/35 Jicin – Turnov je jasny adept na zkulturnenou jednicku se stoupacimi pruhy a MUK, neco na zpusob useku Bily Kostel n/N – Hradek n/N. Zrovna v tomhle useku je hodnota krajiny vysoka.
Žádná zkulturněná jednička by tam rozhodně vzhledem k intenzitám nestačila a naštěstí se tam ani neplánuje. Z Turnova do Rovenska bude čtyřpruh a dále k Jičínu třípruh: https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/268/infoletak_s35-turnov-ulibice.pdf?t=2022-11-21%2010:09:30.741
těším se na tu ucpanou I/35…. jooo to bude sranda… něco jako když dneska předělávají D48 . to bude stejný akorát za pár let po otevření Turnov- Jičín se kopne zas až zjistí jaký dopravní proudy to převede z okolních jedniček.
Já vůbec neznám místní poměry, ale k čemu je tahle dálnice dobrá? tam je nějaká významnější potřeba na směr HK-Jičín? nebo se časem počítá s propojením až na Turnov/Liberec? Nebo je to jen jako obsluha Krkonoš?
Taky té dálnici úplně nerozumím. Nebylo by lepší postavit například krušnohorskou dálnici? (resp. zrekonstruovat stávající I/13)
https://scitani.rsd.cz/CSD_2020/pages/map/default.aspx
No já tam nevidím nic co by tu dálnici nějak vysvětlovalo :/
Jedná se o dálniční propojení Liberce, Turnova, Jičína, Hradce Králové, Olomouce a Lipníku nad Bečvou s tím, že mezi Turnovem a Jičínem se zatím plánuje pouze třípruh. Podrobně je dopravní význam stavby popsán v letáku ŘSD: https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/52/infoletak_d35-horice-sadova.pdf?t=2022-06-13%2008:24:06.87
Ok, taky díky 🙂
od HK pres Jičín a pak se proudy dělí na Boleslav a Liberec/Jablonec… po dostavbě D35 z Opatovic do Mohelnice vzroste poptávka i po tomto pokračování na Jičín. Rozhodně jde o důležitou dálnici a má smysl takto stavět D35 komplet jak je v plánu…
jj, toto už dává jaksi smysl.. díky
Jen by me zajimalo kudy budou potom jezdit kamiony MB – Polsko (D11). Obavam se ze si to budou zkracovat Horice – Dvůr Kralove, z ceho budou mit mistni zajiste radost.
Ta II/300 z Hořic do Dvora a dále na Kocbeře není žádná výhra. Jednak špatný průjezd Hořicemi, dále prudké stoupání na výjezdu z Hořic, pokračování do Miletína celkem jde ale hned za Miletínem začíná stoupání k Dehtovu odkud se pak několika prudšími zatáčkami klesá k přejezdu trati Jaroměř – Stará Paka a dále ke Dvoru. A průjezd Dvorem také není žádná sláva – je tam několik kruháků za sebou. To spíše budou jezdit přes Novou Paku a dále na Hostinné kde se od Horek plánuje nová trasa I/16 která by tam odstranila několik problémových míst. Ale to je zatím hudba… Číst vice »
Kazdej kilometr nove dalnice kdekoliv dobrej. Uz jen kvuli bezpecnosti!
Jistě. Více přeprav na silnice, více bordelu do vzduchu, více dopravy, více zbytečností z větších dálek, to skvěle zabezpečí naše životy. 🙂
Idealni by bylo zahajit kazdy rok jeden ci lepe dva useky nove D35. Pak se cele dalnice muzem realne do konce roku 2030 dockat. Timto tempem..no uvidime 🙂 Jen tak dale! Nepolevovat ani o pid! Diky!
Rychleji do hrobu? Račte, já tam nespěchám.
Asi budete muset založit stranu šotoušů a vyhrát volby s programem „Vlečka do každé dědiny.“
… a na hřbitov. Jelikož nebožtík tam sám od nádraží nedojde.
Ovšem zábor půdy bude podobný, navíc každý bude mít rzavý sajrajt všude. Zkuste nechat stát auto u kolejí, za dva dny bude obsypané poletujícími částmi rzi.
Koleje vytrhat, nechat jen hlavní koridory, kde jsou přepravní výkony, odstranit úzká hrdla a jedem. Evidentně silniční doprava dělá násobky výkonů železnice, ta potřebuje zefektivnit, pak ji lze rozšiřovat. Dokud se nevykouří šotouši z vlivných míst a na jejich místa nedosadí kompetentní lidé, tak to bude stát vždy za starou bačkoru. Největším problémem železnice není silnice, ale lidé, kteří za tou železnicí stojí.
Myslíte vykouří jako vykouří? 😆