ŘSD se změnilo na státní podnik, značka i generální ředitel přežili
Řidičům se otevřelo prvních pět kilometrů z nové dálnice D48. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
ŘSD si zachovalo svůj název a značku, ačkoliv v původních plánech se chystala proměna na Správu dálnic a silnic.
No značka…
Logo je koukám nové.
Zajištění financování ze SFDI ve tříletých obdobích je rozhodně krok správným směrem. Dosud se mnohdy stávalo, že financování bylo k dispozici až kolem půlky stavební sezóny, což je prostě pozdě když se musí vyčerpat do konce roku.
… a navíc se už v listopadu řeší uzávěrka roku.
Všem pěkný nový rok, jen bych požádal o identifikaci zákona o SŽ, nevím jaký to je a z roku… Díky…
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2002-77
Ode dneška už můžeme takhle -> https://www.e-sbirka.cz/sb/2002/77/2020-01-15
Sbírka zákonu je oficiálně online.
To bude klondajk
To jsem zvědavý, jestli se fakticky opravdu něco změnil, nebo jestli bylo hlavním důvodem vytvoření 6hlavé dozorčí rady, která bude jistě velmi dobře odměňována. 🙁
Proč s.p. a ne s.o. jako SŽ? Dá se vysvětlit proč je to tak?
Protože dle § 19 zákona o SŽ se firma SŽ řídí zákonem o státním podniku (=stejně jako Ředitelství leteckého provozu, s.p.).
A dle judikatury vykazuje firma SŽ také prvky nad rámec státního podniku = čili firma SŽ je hybrid mezi státním podnikem a akciovou společností.
Zbývá udělat poslední drobnou úpravu = aby firma SŽ si za své dluhy (a chyby) odpovídala sama, tj. bude-li firma SŽ insolventní ve smyslu Insolvenčního zákona, tak nechť nastoupí účinky Insolvenčního zákona.
Osobně bych nevylučoval, že už ze současného znění zákona by mohl soud dovodit, že firma SŽ může být předmětem insolvenčního řízení jako dlužník.
SŽ je hybrid mezi příspěvkovou organizací státním podnikem.
Stát si ji založil na správu svého železničního majetku.
Proč by si SŽ měla za své dluhy odpovídat, když spravuje (opravy, ´držba, investice) na pokyny státu majetek státu?
Vám není divné, že SŽ(DC) takto funguje už 20 let a mezi politiky není ohledně hospodaření nějaký zásadní rozpor?
K prvnímu odstavci.
Fakt, že firma SŽ se řídí zákonem o státním podniku vychází ze zákona o SŽ.
Fakt, že soudy rozhodly o charakteru SŽ, tak jak rozhodly jsem Vám v dřívějších diskuzích asi tak 30x nebo 40x doložil.
Nenalezl jsem nic o tom, že by firma SŽ měla prvky příspěvkové organizace. Např. forma závazných údajů ve výroční zprávě firmy SŽ Vaše tvrzení vylučuje.
Ke zbytku Vaší reakce- státní kasa po hrůzovládném rozhazování za Babiše a Okamury je prázdná a zadlužená. Čímž je vyřešeno Vaše dilema.
Citujte úplně, protože se zákonem o státním podniku řídí „přiměřeně“..
Soudy jen rozhodly, že smlouvy se mají dodržovat, to nemá s právní formou nic společného.
A to že nevytváří zisk není charakter příspěvkové organizace?
A na poslední otázku jste jako obvykle neodpověděl. Proč teda nějací politici nepožadují to, co chcete? Pro mě to dilema není, já hospodaření SŽ problém nevidím. Je to prostě jen správce majetku, který dělá co vlastník požaduje.
Řízení letového provozu České republiky, s. p. … asi bylo myšleno
To jsem se ptal při vzniku návrhu zákona taky. Nikdo nic nevysvětlil, ale asi to bude tím, že státní organizace není právně vlastně nijak pořádně definovaná a nikomu se nechtělo dělat další společnost pro fungování státu položenou „na vodě“.
Spíš by se měla změnit SŽ z s.o. na s.p., jelikož to je jediná entita s touto právní formou momentálně…je to relikt…který zbytečně komplikuje situaci
Firma SŽ se ze zákona po celou dobu své existence řídí zákonem o státním podniku. Akorát v posledních letech vlivem judikatury jednoznačně nastalo, že firma SŽ je hybrid mezi státním podnikem a akciovou společností.
O jaké konkrétní judikature je řeč? Prosím o odkazy.
Ech je Troll, lepší nereagovat a mínusovat.
Jenže SŽ jako státní podnik by musel podnikat, což nedělá.
A u toho ŘSD jsem taky na podnikání zvědavý, tam to bude hezky zaonačené pod nějakou státní objednávku na údržbu a investici do silnic.
Spíš naopak očekávám změnu ŘSD na státní organizaci (jako příspěvkovou-neziskovou organizaci s vlastní právní subjektivitou).