Kolik asi stojí zhotovování šipek pro blbý?V každém případě někdo vymyslel Ameriku a pár lidí si z toho mastí kapsu.Účastnik silničního provozu by měl umět odpočítat dvě sekundy, jinak by neměl co dělat v provozu,jakožto držitel plechové zbraně.Psychotesty pro majitele řidičského průkazu,plus postihy za nedodržování předepsaného odstupu.Jediná možnost něco změnit.Maximální rychlosti se překračují, jako se nebudou mnozí vzrušovat sledováním šipek.Nehledě co v noci, za mlhy a co když náhodou napadne sníh.Všichni ti,co se v dnešní době lepí na zadky a ohrožují svou blbosti toho před sebou nejspíš budou v pr…i.Vyhozený peníze.
Mojmír
2 let
U nás by se především mělo řešit, aby na šestipruhových dáonicích nebyl pravý pruh úplně prázdný, většina jela jak ovce prostředkem a ty co si myslí, že jedou rychle se řítili úžasnou rychlostí 110 km/h tím levým.
Když se řekne X-pruhová dálnice, myslí se tím počet pruhů v jednom směru. Kde u nás je 6 ti pruhová dálnice? Jsem překvapen a rád bych to věděl.
Franta
2 let
Je mi líto, ale naše domácí pravidlo „dvou sekund“ (někdy se říkalo tří) je nebetyčný nesmysl. Germánské halber Tacho je mnohem praktičtější. JKo obvykle Češi desítky let vynalézají… aby nakonec stejně přijali to, co jinde už dávno funguje.
Není to nebetyčný nesmysl, je to exaktně to, co je potřeba dodržovat. A odhadnout dvě sekundy umí každý. Halber Tacho je jenom přibližný přepočet těch dvou sekund na vzdálenost – a osobně si myslím, že většina lidí se bude při odhadování vzdálenosti hodně mýlit. Jinak správně by to mělo být 0,55 periodických tachometrové rychlosti v km/h – je to 2/3,6.
Rozdíl a podstatný je v odhadu podle té které metody. U německého odhadování vzdálenosti je to jen o vizuálním odhadu, který je velice subjektivní. U českých dvou sekund je to jednodušší, oodříkat si jednadvacet, dvaadvacet dokáže každý.
A už jsi viděl od nějakého Němce názorný výklad pravidla Halber Tacho?
To se rozevřou dva prsty (palec a ukazováček) na vzdálenost odpovídající poloměru ciferníku tachometru – s komentářem, že tohle je ta správná vzdálenost, jak máš bejt nalepenej na kufru předchozího auta…
PeJ
2 let
Myšlenka je to zajímavá, ale vzhledem k životnosti vodorovného dopravního značení (VDZ) mi připadnou šipky příliš velké. Cca 2/3 plochy vycházejí do stop vozidla a náklady na opravu hektarů VDZ budou naprosto nesmyslné. Menší šipka kolem 1,75 m by mohla stačit.
Stan
2 let
Dodržování bezpečně vzdálenosti přichází v úvahu jen při zaplněnosti všech pruhů. Jinak přeci dojedu někoho, předjedu a pokračuju dál svým tempem.
Takže kdyby zvýšili počet pruhů, žádné šipky nebudou potřeba.
A nebo kdyby důsledně stíhali chronické brzdiče či levoproudaře, za kterými se štosují kolony.
Už se těším až Vás potkám rozstřískaného na dálnici, jezdím celkem často a hodně a k lidem s Vašimi názory mám doslova despekt. Všem bych Vám nechal sebrat řidičáky.
Pohled do statistik nehodovosti naznačuje, že spíš on potká rozstřeleného Vás. V každém případě někomu něco podobného přát může jen mimořádně ohavně vyvinutý dezolát na úrovni ruSSáka.
To těším se bylo ironicky, většinou kvůli těmhle debilům čekám v kolonách a opravdu to nic příjemného není. A jestli Vám přijde normální, že pokud predjíždíte na dálnici maximální povolenou rychlostí a lepí se na Vás řidič, co jede často o 40-50 km/h víc než vy, tak jste debil jako on.
Je naprosto nemožné, aby se na mě lepil někdo, kdo jede o 40-50 km/h více než já. Buď musí zpomalit na moji rychlost nebo mě nabourá😉 Na mě se někdo lepí jen zcela ojediněle a to přitom nemám ani 90 koní, takže buď já mám velké štěstí nebo spíš vy děláte něco špatně…
Ano on je debil že jede nad limit. Na druhou stranu vážně je takový problém při předjíždění na 5 vteřin zvýšit rychlost nad 130, předjet, zařadit se a dal pokračovat svojí rychlostí? Za chvilkovych 140-150 za hodinu kvůli předjetí vás nikdo kamenovat nebude. A on ať si dělá co uzná za vhodné, snažit se ho vychovávat je akorát cesta do problému. Stačí koukat do zrcátek a odhadovat. Když se za mnou cosi rychle přibližuje tak buď nezahájim předjíždění nebo to naopak rozjedu abych předjel a hned mu šel z cesty.
Zase se tu kopeme do sebe, jak je u nás vše na dvě věci a jak to mají v Rakousku a Německu lepší, ale chlapci a děvčata, proč? V Rakousku řidiči nepoužívají blinkry stejně jako u nás a ještě se nalepí po předjetí těsně před vás, že vám auto oznámí „Lepíš se“. Když spatří policajty, tak dupnou na dálnici na brzdy, aby náhodou nejeli těch svých 135 km/h a nedostali minimální pokutu. Po cestě potkáte nehody všude, v Rakousku ve většině převrácený auto na střechu, prostě chrápou ve stylu „Mám asistenty“. V Německu potkáte policajty za hranicema na A17 za… Číst vice »
Agresivní jízda má úplně jiné projevy, než jízda vyšší než stanovenou povolenou rychlostí. Problikávání je zcela v pořádku, jako upozornění „jsem za tebou, čum do zrcátek“, „jsi nebezpečný“, „vadíš, protože nedodržuješ pravidla“ (typicky při jízdě po komunikaci se dvěma a více pruhy). Nezaměňovat s problikávači, kteří tímto úkonem si agresivně vynucují, abyste uhnul mezi kamiony, ačkoli předjíždíte a máte tam přes sto čtyřicet tacho, zatímco oni mají v takovém provozu potřebu jet sto osmdesát. To v pořádku není a dá se to označit jako agresivní jízda, která by měla být tvrdě postihována. O lepičích nemluvě. Ve zmíněném Rakousku mám většinou… Číst vice »
Tom
2 let
V Německu je pravidlo na odstup jednoduché: Halber Tacho (=půlka tachometru). Znamená, když jedu 100 km/h, dodržují odstup 50 m, při 150 km/h odstup 75 m atd. Akorát k tomu řidič potřebuje kloudné pneu a ne nějaký čínský šrot jako LingLong, co je v Čechách moc oblíbené. To si zaplatíš možná půlku od něco lepšího, ale brzdící cesta je o 5-10 m delší a navíc zvadnou o polovinu najetých kilometrů. Ale hloupí Čecháček si myslí, že to je černé a kulaté, takže to stačí. A těch amatérů po českých silnic jede dost, které ani nezvládají kruhové křižovatky anebo nájezd na… Číst vice »
A je mě jasné, že kupa lidí zde bude urážení díky mého komentáře. Ale je to tak. Vidím to každý měsíc když jedu do Čech. Mě připadá že hodně českých řídičů nechápe co se děje kolem nich na silnici a zrcátka na autě jsou jenom dekorace. Nesmíme navíc zapomenout, že mlhovka je pěkná celoroční dekorace na autě. To trochu mží a silnice svítí jak vánoční stromeček. 🎄
A o Slovácích a Poláků už vůbec nemluvím. To je ještě horší…
krteček
2 let
Mě osobně se víc než šipky, líbí víc rakouský kolečka v mlžnejch úsecích a doplňkový tabule vidíš tři jeď 80, dva 60 jeden 40. Bezpečná vzdálenost je dobrá věc, jen by to chtělo aby ti co se bojí jezdit se radši nechali odvézt a nezdržovali ostatní jizdou po prostředku a v = 60 km/h. Jen by u nás musela fungovat VHD i do horní dolní a ne jen mezi Prahou a Ostravou. Bohužel nejvíce nehod jde za těmi bojácnými řidiči. Bohužel u nás není minimální rychlost, takže i když pojedu na dálnici s osobákem 50 km/h nikdo mi nemůže nic… Číst vice »
To se týká jen technického stavu vozidla plus nákladu, nejde o nějakou přikázanou minimální rychlost.
Naopak, řidič má povinnost přizpůsoit rychlost jízdy kdečemu, což i na dálnici může znamenat klidně jízdu desítkou, bez povinnosti ji opustit.
Popravdě, znám člověka, co dostal za pomalou jízdu po dálnici pokutu – už to bude dobře dvacet let. Komunikace PČR ve stylu „pane řidiči, máte nějaký technický problém? Ne? Tak pak 70 na dálnici bezdůvodně opravdu jet nemůžete“. Takže nějak to určitě jde – nebo přinejmenším v minulosti šlo…
KarelI
2 let
Ještě by byl dobrý průzkum, kolik řidičů nikdy neopustí levý pruh, když vozidlo za nimi bude dodržovat bezpečnou vzdálenost. 😉
A druhy průzkum , kolik řidičů zpomalí na rychlost jedoucí kolony v souvislého proudu aut aniž by nutilo najizdenim a blikanim aby před nimi jedoucí se náhlá vyhnuli do poměrně malé mezery mezi kamiony vpravo a nechá všechny žít aniž by si osobovalo právo “přednostní jízdy. “ Proste když to jede ,sice pomalu ale jede , tak jsem na našich dálnicích rad . A vidím li před sebou ze to proste je nahusto , tak nedělám ze sebe de ila agresivitou. Abych pak nebyl zmíněn v krimizpravach . Nebo alespoň Zelené vlně a nadávalo by na to v duchu či… Číst vice »
Pár takových je, ale většina se tak nějak přizpůsobí. I když je fakt, že jsem jeden z mála, kdo si v případě hustého provozu v levym nechává odstup. Ten se hodí i pro to, abych nemusel pokaždý na brzdu když kolona zpomalí.
Tak po tom co se opravila D1 už se to trochu zlepšilo ne? Do tý doby nikdo dobrovolně v pravým pruhu jet nechtěl z pochopitelných důvodů. Nicméně, tak jako tak řidič nemá povinnost opustit levý pruh pokud za ním někdo jede, ale jen pokud má vedle sebe volno.
To ovšem neplatí v obci, kde na PK s vozovkou o více jízdních pruzích lze užít libovolného jízdního pruhu. Přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom jízdním pruhu rychleji než vozidla jiném jízdním pruhu (jízdních pruzích). Je spousta trotlů, kteří tohle neví, svítí na auto před sebou a dožaduje se uhnutí, zatímco v ostatních pruzích jedou auta spokojeně a i rychleji.
Ono je toho tam ale více: “Pokud by vozidla jedoucí současně ve všech jízdních pruzích bránila v jízdě rychleji jedoucímu vozidlu, musí řidič jedoucí v levém krajním jízdním pruhu tento pruh co nejdříve uvolnit; to neplatí, užívá-li řidič levého krajního jízdního pruhu k odbočování, otáčení nebo při souběžné jízdě podle odstavce 3.“
Vyzkoušeno v praxi na D1.
Naprosto nepochopitelná realizace. Že je to na 2 sekundy se člověk nedozví, na jakou je to rychlost (130/80/jiná?) se člověk nedozví, že má mít vzdálenost alespoň dvě šipky se taky nedozví.
Myšlenka dobrá (dodržování odstupů je sakra důležité), provedení naprosto zoufalé.
Tak pořád se to dá použít tak, že si vyberete jednu konkrétní šipku a odpočítáte di dvě sekundy od okamžiku, kdy ji projelo auto před vámi. Sice to tak nebyl myšleno a k tomuhle se dají použít i patníky nebo značky, ale co…
To je fakt neskutečné, že se tu zkazí i takhle jednoduchá věc. Přitom to stačilo okopírovat z Rakouska nebo Německa. Ne, my musíme jít svou vlastní českou cestou…
Ono je lepší nejdřív nadělat šipky a pak vysvětlit, k čemu jsou, než někomu roky tlačit do hlavy „až jednou potkáš šipku, tak bude znamenat“…
Jirka
2 let
Jel jsem tento týden po D-1 a vůbec jsem nepochopil k čemu ty šipky jsou, ostatní evidentně taky ne. Bohužel musím konstatovat, že Češi jezdí doslova jako hovada, přičemž problém není ani tak rychlost, ale právě to nedodržování bezpečných rozestupů. Tohle má podle mě jediné řešení postavit Policii na každých 10 km dálnic a pokutovat, pokutovat, pokutovat.
Já bych to zkombinoval. Musíte brát v úvahu, že velká část obyvatel tohoto státu jsou blbci, kterým jen autoškola nepomůže. Koneckonců prošli si jí všichni.
Však oni to i lepiči pochopí, až jim přijde na „dobírku“ album fotek pořízených podél celé D1, na kterých jsou imrvére někomu na kufru natolik, že je vidět s bídou jedna šipka…
Ne. Předpokládám 130 km/h. Pokud jedou 30 km/h, je vše v pořádku. Děkuji za upozornění !
Honza
2 let
Už jsem si značení na dvou úsecích vyzkoušel, ale moc moudrý jsem z toho nebyl. Předpokládám, že je nakreslené na odstupy v 130 km/h, ale že by to bylo jasně popsané, případně i jaký by měl být rozestup v menší rychlosti značení už neříká, pokud jsem tedy něco nepřehlédl, ani jsem si nebyl jistý jestli se opravdu jedná o rozestup dvou šipek. Nevzpomenu si jaké mají přesně značení v Rakousku, ale přišlo mi že jejich svislá dopravní značka říká více. Určitě by bylo vhodné, aby měli řidiči představu, jaká je bezpečná vzdálenost i v menší rychlosti. Typicky při předjízdní kamionů,… Číst vice »
To těžké není, problém je v dopravních předpisech a jejich vymáhání. To nedodržování bezpečných rozestupů je tragédie, která stojí za drtivou většinou řetězových nehod na dálnicích. Opravdu si myslím, že je na čase postavit dálniční policii na každých 10 km dálnic a chytat, chytat, chytat. Další problém vidím v předjíždění kamionů, to kdyby se plošně zakázalo, tak by se taky zprůchodnily rychlé pruhy.
Blbec bude předjíždět stejně bez ohledu na rozdíl rychlostí, mimochodem předjíždět když na to nemá je zakázáno už dneska.
Slušní kamioňáci udělají v pravém kolonu za lenochem stoupajícím 60-70, v levém bude kona za autobusem jedoucím 90-100, autobus se nebude mít kam vrátit.
Ale proč? Plně by to stačilo na opravdu problematické úseky a pravidelně pány kamioňáky pokutován za porušení zákazu. Nicméně to je i na nás, pokud mám kameru v autě a stane se to, stačí trocha snahy a zajít na PČR. I zpětné klepnutí si člověk prostě zapamatuje a když se mu to stane vícekrát, tak pak už počká až úsek skončí. Kdyby to bylo všude, stejně by to ničemu nepomohlo akorát byste více nadával…
Pokutovat taky za nedání přednosti při změně pruhu. Za omezování plynulosti pomalým předjížděním,….
Pokud se budou náklaďáky předjíždět akorát slušně podle současného zákona, ubyde hlasů o úplný zákaz.
Cestující z autobusů poděkují, vmax autobusu 100, kamion 80, prakticky kolona za línějším kamionem. V levém stejně kolona za někým kdo jede v lepším případě 125 a nesmyslně brzdí aby dělal fantomové kolony.
Na maximální povolenou rychlost koho? Osobních aut? Autobusů? Náklaďáků? A nemá být náhodou dopravní značení srozumitelné na první pohled, a ne že se o tom musí diskutovat na internetu, co to vlastně znamená?
Maximální povolená rychlost na dálnici je 130 km/h. Snad každého musí napadnout, že to odpovídá této rychlosti. Pokud to je dostatečné pro tuto rychlost, pak je to jistě dostatečné i pro nižší rychlosti. Tohle značení navíc není nové. Vyskytuje se myslím před Vysokým Mýtem. Ale ano, pokud tam není informační tabule, je to chyba.
Ne, mýlíte se, maximální povolená rychlost na dálnici není 130 km/h. Maximální povolená rychlost na dálnici se liší podle typu vozidla. Proto jsem ty typy vozidel do komentáře psal.
Peeetr
2 let
Už udělali podobné šipky u všech nájezdů na dálnice, aby auta nemohla omylem najet do protismětu, že mají čas na tyhle podružnosti?
Ne, tam se dává jenom ruka a zelený kolečko kolem vertikální značky jednosmerky.
mic
2 let
Když jsem se před třiceti lety potuloval po Francii, měli tam tento problém vyřešen přerušovanou čárou. Požadovaná vzdálenost byla 52m. Takže byla dvoumetrová čára a padesát m mezera. Byly k tomu k dispozici i nějaké letáky na mýtech a pumpách … Takový přístup mi přijde celkem jednoduchý na pochopení a celkem snadno se dá vzdálenost odhadnout i z fotky. A není třeba stříkat další a další značky…
Ano, je hlavně špatně, že tato jedna z nejčastějších příčin nehod není postihována body (narozdíl třeba od jízdy bez pásů, která nehodu nezpůsobí, nebo nerespektování zapomenuté osmdesátky na dálnici). Na druhé straně mi přijde jednodušší ji měřit tím časem (např. to pravidlo 2s, i když přesnější by bylo méně pro nižší rychlosti a více pro vyšší), které celkem funguje i když se kolona plouží 60, i když někdo v krajní nouzi jede 180. Tyhle značky v jiných rychlostech než projektovaných moc nefungují. Ale osobně si nemyslím, že by třeba řidiče bílé dodávky na snímku vlevo nebo šedivého osobáku vedle něj… Číst vice »
Rakušáci to mají vyřešené jednoduše. Kdo se přiblíží k autu vpředu na vzdálenost menší než odpovídající odstupu 0,4 vteřiny, jde o tzv. Vormerkdelikt. Kdo se přiblíží na 0,2 vteřiny, na místě odevzdává řidičský průkaz. To bych velice uvítal, neboť v ČR by se dálnice krásně uvolnila, třetina řidičů by vypadla ze hry při jediné jízdě.
Naše PČR není schopna pokutovat ani jízdu v levém pruhu, myslíte, že by zavedení něčeho takového nečemu pomohlo? V životě by nikoho nechytili. V Rakousku mají aspoň (stejně jak v Německu) na mostech místa pro měření odstupů a následné pokuty, u nás je to věc nemyslitelná, je to složitější, než čekat na nájezdu až někdo kolem proletí 145 km/h…
Podle insidera to mají nastavené na 156km/h. Podle tachometru v autě (který lže) je to tak 170. Řekl bych slušná rezerva.
Osobně si nemyslím, že by s rychlostí na dálnicích byl u nás nějaký zásadní problém. Vetší průser je, že se lidi nedívají před sebe. Ze svojí zkušenosti vím, že co jsem viděl, to jsem nějak ukroutil. Bohužel, vyjímka potvrzuje pravidlo…
Já taky neříkám, že je největší problém rychlost na silnicích, naopak, tady jsme za jedno. Jako největší problém vidím věnování se řízení (sledovat situaci 3 – 5 aut před sebou, zrcátka atp.), ale na PČR to zatím tak bohužel nevidí.
Ale jděte. Tohle umí kvalitní laserový scanner, dnes je dozor nad provozem v rozhodující míře automatizován (tj. žádná PČR nad tím nemusí pobíhat v terénu). Zkuste se projet v Rakousku a lepit se na auta před sebou či překračovat rychlost, budete překvapen, jak operativně Vám dojde obsílka. Aneb „my problémy s falešným vrchním nemáme. Protože my co? Protože my okamžitě inkasujeme!“
Kolik asi stojí zhotovování šipek pro blbý?V každém případě někdo vymyslel Ameriku a pár lidí si z toho mastí kapsu.Účastnik silničního provozu by měl umět odpočítat dvě sekundy, jinak by neměl co dělat v provozu,jakožto držitel plechové zbraně.Psychotesty pro majitele řidičského průkazu,plus postihy za nedodržování předepsaného odstupu.Jediná možnost něco změnit.Maximální rychlosti se překračují, jako se nebudou mnozí vzrušovat sledováním šipek.Nehledě co v noci, za mlhy a co když náhodou napadne sníh.Všichni ti,co se v dnešní době lepí na zadky a ohrožují svou blbosti toho před sebou nejspíš budou v pr…i.Vyhozený peníze.
U nás by se především mělo řešit, aby na šestipruhových dáonicích nebyl pravý pruh úplně prázdný, většina jela jak ovce prostředkem a ty co si myslí, že jedou rychle se řítili úžasnou rychlostí 110 km/h tím levým.
Stejný problém jako v Rakousku, Německu, o Itálii ani nemluvě.
Když se řekne X-pruhová dálnice, myslí se tím počet pruhů v jednom směru. Kde u nás je 6 ti pruhová dálnice? Jsem překvapen a rád bych to věděl.
Je mi líto, ale naše domácí pravidlo „dvou sekund“ (někdy se říkalo tří) je nebetyčný nesmysl. Germánské halber Tacho je mnohem praktičtější. JKo obvykle Češi desítky let vynalézají… aby nakonec stejně přijali to, co jinde už dávno funguje.
Není to nebetyčný nesmysl, je to exaktně to, co je potřeba dodržovat. A odhadnout dvě sekundy umí každý. Halber Tacho je jenom přibližný přepočet těch dvou sekund na vzdálenost – a osobně si myslím, že většina lidí se bude při odhadování vzdálenosti hodně mýlit. Jinak správně by to mělo být 0,55 periodických tachometrové rychlosti v km/h – je to 2/3,6.
než zareaguje na 2 vteřiny tak je pozdě.
Ony už samy ty dvě sekundy jsou jen přibližné číslo, takže řešit desetiprocentní rozdíl mezi nimi a Halber Tachem může leda tak nějakej účetní…
Rozdíl a podstatný je v odhadu podle té které metody. U německého odhadování vzdálenosti je to jen o vizuálním odhadu, který je velice subjektivní. U českých dvou sekund je to jednodušší, oodříkat si jednadvacet, dvaadvacet dokáže každý.
Nejde o řešení rozdílu, ale o to, odkud se ta polovina tachometrové rychlosti vzala.
Je to jinak formulované vyjádření téhož.
Né, ten klíček je aluminiovej…
A už jsi viděl od nějakého Němce názorný výklad pravidla Halber Tacho?
To se rozevřou dva prsty (palec a ukazováček) na vzdálenost odpovídající poloměru ciferníku tachometru – s komentářem, že tohle je ta správná vzdálenost, jak máš bejt nalepenej na kufru předchozího auta…
Myšlenka je to zajímavá, ale vzhledem k životnosti vodorovného dopravního značení (VDZ) mi připadnou šipky příliš velké. Cca 2/3 plochy vycházejí do stop vozidla a náklady na opravu hektarů VDZ budou naprosto nesmyslné. Menší šipka kolem 1,75 m by mohla stačit.
Dodržování bezpečně vzdálenosti přichází v úvahu jen při zaplněnosti všech pruhů. Jinak přeci dojedu někoho, předjedu a pokračuju dál svým tempem.
Takže kdyby zvýšili počet pruhů, žádné šipky nebudou potřeba.
A nebo kdyby důsledně stíhali chronické brzdiče či levoproudaře, za kterými se štosují kolony.
Už se těším až Vás potkám rozstřískaného na dálnici, jezdím celkem často a hodně a k lidem s Vašimi názory mám doslova despekt. Všem bych Vám nechal sebrat řidičáky.
Pohled do statistik nehodovosti naznačuje, že spíš on potká rozstřeleného Vás. V každém případě někomu něco podobného přát může jen mimořádně ohavně vyvinutý dezolát na úrovni ruSSáka.
To těším se bylo ironicky, většinou kvůli těmhle debilům čekám v kolonách a opravdu to nic příjemného není. A jestli Vám přijde normální, že pokud predjíždíte na dálnici maximální povolenou rychlostí a lepí se na Vás řidič, co jede často o 40-50 km/h víc než vy, tak jste debil jako on.
Je naprosto nemožné, aby se na mě lepil někdo, kdo jede o 40-50 km/h více než já. Buď musí zpomalit na moji rychlost nebo mě nabourá😉 Na mě se někdo lepí jen zcela ojediněle a to přitom nemám ani 90 koní, takže buď já mám velké štěstí nebo spíš vy děláte něco špatně…
Ano on je debil že jede nad limit. Na druhou stranu vážně je takový problém při předjíždění na 5 vteřin zvýšit rychlost nad 130, předjet, zařadit se a dal pokračovat svojí rychlostí? Za chvilkovych 140-150 za hodinu kvůli předjetí vás nikdo kamenovat nebude. A on ať si dělá co uzná za vhodné, snažit se ho vychovávat je akorát cesta do problému. Stačí koukat do zrcátek a odhadovat. Když se za mnou cosi rychle přibližuje tak buď nezahájim předjíždění nebo to naopak rozjedu abych předjel a hned mu šel z cesty.
Jo a můžete mi prosím ocitovat ty statistiky?
Jistě. https://www.policie.cz/soubor/informace-o-nehodovosti-srpen-2022-docx-pdf.aspx
Aha, takže když po jinak prázdné dálnici pojedou dvě auta nalepená jedno na druhém, tak je to v pořádku, protože nejsou zaplněny všechny pruhy…?
Když někoho dojíždíte v pravém, tak ho přece vidíte a můžete včas přejet do levého, tak to dělám já.
Používáte při řízení mozek? To se u nás neodpouští. Zároveň ovšem vyžaduje…
Sorry, ale fakt si nemyslím, že používám mozek míň , než někdo kdo si říká Kebab.
Jistě bych si mohl říkat i jinak, například Jirka.
Novinka to až tak není… Jestli jsem hledal správně tak značka už u nás existuje od r. 2016… Škoda jen že to je zas po Evropě různé v různých zemích
třeba tady to je i s rychlostí https://mapy.cz/s/jakutogetu
Zase se tu kopeme do sebe, jak je u nás vše na dvě věci a jak to mají v Rakousku a Německu lepší, ale chlapci a děvčata, proč? V Rakousku řidiči nepoužívají blinkry stejně jako u nás a ještě se nalepí po předjetí těsně před vás, že vám auto oznámí „Lepíš se“. Když spatří policajty, tak dupnou na dálnici na brzdy, aby náhodou nejeli těch svých 135 km/h a nedostali minimální pokutu. Po cestě potkáte nehody všude, v Rakousku ve většině převrácený auto na střechu, prostě chrápou ve stylu „Mám asistenty“. V Německu potkáte policajty za hranicema na A17 za… Číst vice »
Agresivní jízda má úplně jiné projevy, než jízda vyšší než stanovenou povolenou rychlostí. Problikávání je zcela v pořádku, jako upozornění „jsem za tebou, čum do zrcátek“, „jsi nebezpečný“, „vadíš, protože nedodržuješ pravidla“ (typicky při jízdě po komunikaci se dvěma a více pruhy). Nezaměňovat s problikávači, kteří tímto úkonem si agresivně vynucují, abyste uhnul mezi kamiony, ačkoli předjíždíte a máte tam přes sto čtyřicet tacho, zatímco oni mají v takovém provozu potřebu jet sto osmdesát. To v pořádku není a dá se to označit jako agresivní jízda, která by měla být tvrdě postihována. O lepičích nemluvě. Ve zmíněném Rakousku mám většinou… Číst vice »
V Německu je pravidlo na odstup jednoduché: Halber Tacho (=půlka tachometru). Znamená, když jedu 100 km/h, dodržují odstup 50 m, při 150 km/h odstup 75 m atd. Akorát k tomu řidič potřebuje kloudné pneu a ne nějaký čínský šrot jako LingLong, co je v Čechách moc oblíbené. To si zaplatíš možná půlku od něco lepšího, ale brzdící cesta je o 5-10 m delší a navíc zvadnou o polovinu najetých kilometrů. Ale hloupí Čecháček si myslí, že to je černé a kulaté, takže to stačí. A těch amatérů po českých silnic jede dost, které ani nezvládají kruhové křižovatky anebo nájezd na… Číst vice »
A je mě jasné, že kupa lidí zde bude urážení díky mého komentáře. Ale je to tak. Vidím to každý měsíc když jedu do Čech. Mě připadá že hodně českých řídičů nechápe co se děje kolem nich na silnici a zrcátka na autě jsou jenom dekorace. Nesmíme navíc zapomenout, že mlhovka je pěkná celoroční dekorace na autě. To trochu mží a silnice svítí jak vánoční stromeček. 🎄
A o Slovácích a Poláků už vůbec nemluvím. To je ještě horší…
Mě osobně se víc než šipky, líbí víc rakouský kolečka v mlžnejch úsecích a doplňkový tabule vidíš tři jeď 80, dva 60 jeden 40. Bezpečná vzdálenost je dobrá věc, jen by to chtělo aby ti co se bojí jezdit se radši nechali odvézt a nezdržovali ostatní jizdou po prostředku a v = 60 km/h. Jen by u nás musela fungovat VHD i do horní dolní a ne jen mezi Prahou a Ostravou. Bohužel nejvíce nehod jde za těmi bojácnými řidiči. Bohužel u nás není minimální rychlost, takže i když pojedu na dálnici s osobákem 50 km/h nikdo mi nemůže nic… Číst vice »
Dobrý den, jen vsuvka – vozidlo musí na dálnici na rovině vyvinou rychlost min 80 kmh, jinak ji nemůže používat, (příp. opustit na nejbližším exitu).
Tak tu rovinu bych hledal leda v Polabí a na pár místech jinak prd.
Vyvinout asi úplně není nařízeno… píše se tam o minimální konstrukční rychlosti 80 km/h, nepíše se tam, že musí jet minimální rychlostí.
Ale zase se píše, že se nesmí omezovat bezdůvodně pomalou jízdou…
Vozidlo by to vyvinulo, ale točvolant tomu brání…
To se týká jen technického stavu vozidla plus nákladu, nejde o nějakou přikázanou minimální rychlost.
Naopak, řidič má povinnost přizpůsoit rychlost jízdy kdečemu, což i na dálnici může znamenat klidně jízdu desítkou, bez povinnosti ji opustit.
Popravdě, znám člověka, co dostal za pomalou jízdu po dálnici pokutu – už to bude dobře dvacet let. Komunikace PČR ve stylu „pane řidiči, máte nějaký technický problém? Ne? Tak pak 70 na dálnici bezdůvodně opravdu jet nemůžete“. Takže nějak to určitě jde – nebo přinejmenším v minulosti šlo…
Ještě by byl dobrý průzkum, kolik řidičů nikdy neopustí levý pruh, když vozidlo za nimi bude dodržovat bezpečnou vzdálenost. 😉
A druhy průzkum , kolik řidičů zpomalí na rychlost jedoucí kolony v souvislého proudu aut aniž by nutilo najizdenim a blikanim aby před nimi jedoucí se náhlá vyhnuli do poměrně malé mezery mezi kamiony vpravo a nechá všechny žít aniž by si osobovalo právo “přednostní jízdy. “ Proste když to jede ,sice pomalu ale jede , tak jsem na našich dálnicích rad . A vidím li před sebou ze to proste je nahusto , tak nedělám ze sebe de ila agresivitou. Abych pak nebyl zmíněn v krimizpravach . Nebo alespoň Zelené vlně a nadávalo by na to v duchu či… Číst vice »
Pár takových je, ale většina se tak nějak přizpůsobí. I když je fakt, že jsem jeden z mála, kdo si v případě hustého provozu v levym nechává odstup. Ten se hodí i pro to, abych nemusel pokaždý na brzdu když kolona zpomalí.
Tak po tom co se opravila D1 už se to trochu zlepšilo ne? Do tý doby nikdo dobrovolně v pravým pruhu jet nechtěl z pochopitelných důvodů. Nicméně, tak jako tak řidič nemá povinnost opustit levý pruh pokud za ním někdo jede, ale jen pokud má vedle sebe volno.
Řidič musí jet vpravo, kromě objíždění, předjíždění,…
To ovšem neplatí v obci, kde na PK s vozovkou o více jízdních pruzích lze užít libovolného jízdního pruhu. Přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom jízdním pruhu rychleji než vozidla jiném jízdním pruhu (jízdních pruzích). Je spousta trotlů, kteří tohle neví, svítí na auto před sebou a dožaduje se uhnutí, zatímco v ostatních pruzích jedou auta spokojeně a i rychleji.
Ono je toho tam ale více: “Pokud by vozidla jedoucí současně ve všech jízdních pruzích bránila v jízdě rychleji jedoucímu vozidlu, musí řidič jedoucí v levém krajním jízdním pruhu tento pruh co nejdříve uvolnit; to neplatí, užívá-li řidič levého krajního jízdního pruhu k odbočování, otáčení nebo při souběžné jízdě podle odstavce 3.“
Když vedle sebe nemá volno, tak buď předjíždí nebo jde o souběžnou jízdu.
…nebo souběžné jízdy.
Vyzkoušeno v praxi na D1.
Naprosto nepochopitelná realizace. Že je to na 2 sekundy se člověk nedozví, na jakou je to rychlost (130/80/jiná?) se člověk nedozví, že má mít vzdálenost alespoň dvě šipky se taky nedozví.
Myšlenka dobrá (dodržování odstupů je sakra důležité), provedení naprosto zoufalé.
Jojo, mysleli jsme to dobře, ale je z toho paskvil, jako vždycky.
Nám o bezpečné vzdálenosti říkali v autoškole (před 12 lety). Tuším, že i existovalo vodorovné značení „>“, ale učili nás to na sloupcích při krajnici
Tak pořád se to dá použít tak, že si vyberete jednu konkrétní šipku a odpočítáte di dvě sekundy od okamžiku, kdy ji projelo auto před vámi. Sice to tak nebyl myšleno a k tomuhle se dají použít i patníky nebo značky, ale co…
To je fakt neskutečné, že se tu zkazí i takhle jednoduchá věc. Přitom to stačilo okopírovat z Rakouska nebo Německa. Ne, my musíme jít svou vlastní českou cestou…
Mě šipky, pokud by se to lépe komunikovalo, přijdou jako poměrně dobré řešení
Šipky mohou být dobré řešení. Ale já bych radši nic nevymýšlel (vidíte, jak to dopadne) a prostě to kopíroval i s chlupama z Rakouska nebo Německa.
Ono je lepší nejdřív nadělat šipky a pak vysvětlit, k čemu jsou, než někomu roky tlačit do hlavy „až jednou potkáš šipku, tak bude znamenat“…
Jel jsem tento týden po D-1 a vůbec jsem nepochopil k čemu ty šipky jsou, ostatní evidentně taky ne. Bohužel musím konstatovat, že Češi jezdí doslova jako hovada, přičemž problém není ani tak rychlost, ale právě to nedodržování bezpečných rozestupů. Tohle má podle mě jediné řešení postavit Policii na každých 10 km dálnic a pokutovat, pokutovat, pokutovat.
Je vyzkoušené, že represe je méně účinná než edukace. Pokutovat, pokutovat a pokutovat není nejšťastnější řešení.
Nezlobte se na mě, ale všemožná edukace tady probíhá pořád dokola a zcela bez výsledku.
A co místo pokut zavést třeba 1hodinu opakování v autoškole? Cena je podobná jak pokuta
Já bych to zkombinoval. Musíte brát v úvahu, že velká část obyvatel tohoto státu jsou blbci, kterým jen autoškola nepomůže. Koneckonců prošli si jí všichni.
Však oni to i lepiči pochopí, až jim přijde na „dobírku“ album fotek pořízených podél celé D1, na kterých jsou imrvére někomu na kufru natolik, že je vidět s bídou jedna šipka…
Kéž by.
Na ilustračním fotu dodržuje bezp.vz. jediné vozidlo.
Ono je z té fotky poznat jakou rychlostí ta auta jedou ?
Ne, ale je vidět že Koro ještě neřídí.
Ne. Předpokládám 130 km/h. Pokud jedou 30 km/h, je vše v pořádku. Děkuji za upozornění !
Už jsem si značení na dvou úsecích vyzkoušel, ale moc moudrý jsem z toho nebyl. Předpokládám, že je nakreslené na odstupy v 130 km/h, ale že by to bylo jasně popsané, případně i jaký by měl být rozestup v menší rychlosti značení už neříká, pokud jsem tedy něco nepřehlédl, ani jsem si nebyl jistý jestli se opravdu jedná o rozestup dvou šipek. Nevzpomenu si jaké mají přesně značení v Rakousku, ale přišlo mi že jejich svislá dopravní značka říká více. Určitě by bylo vhodné, aby měli řidiči představu, jaká je bezpečná vzdálenost i v menší rychlosti. Typicky při předjízdní kamionů,… Číst vice »
Rakušáci mají na svislém značení vyznačené rychlosti. Např. jedeš 80 – musíš vidět 2 šipky, jedeš 100 – musíš vidět 3 šipky. To na D1 není.
Na ty přeplněné dálnice se už takhle auta nevejdou, to je pak těžké udržovat dostatečné rozestupy…
Hromadným nehodami v levém pruhu se část aut vykartuje.:-) udělá místo těm normálním .
To těžké není, problém je v dopravních předpisech a jejich vymáhání. To nedodržování bezpečných rozestupů je tragédie, která stojí za drtivou většinou řetězových nehod na dálnicích. Opravdu si myslím, že je na čase postavit dálniční policii na každých 10 km dálnic a chytat, chytat, chytat. Další problém vidím v předjíždění kamionů, to kdyby se plošně zakázalo, tak by se taky zprůchodnily rychlé pruhy.
Blbec bude předjíždět stejně bez ohledu na rozdíl rychlostí, mimochodem předjíždět když na to nemá je zakázáno už dneska.
Slušní kamioňáci udělají v pravém kolonu za lenochem stoupajícím 60-70, v levém bude kona za autobusem jedoucím 90-100, autobus se nebude mít kam vrátit.
Ten zákaz bych dal samozřejmě i těm autobusům a čemukoliv jinému, co není osobní auto včetně sol a hodně bych přemýšlel nad dodávkami.
Ale proč? Plně by to stačilo na opravdu problematické úseky a pravidelně pány kamioňáky pokutován za porušení zákazu. Nicméně to je i na nás, pokud mám kameru v autě a stane se to, stačí trocha snahy a zajít na PČR. I zpětné klepnutí si člověk prostě zapamatuje a když se mu to stane vícekrát, tak pak už počká až úsek skončí. Kdyby to bylo všude, stejně by to ničemu nepomohlo akorát byste více nadával…
Pokutovat taky za nedání přednosti při změně pruhu. Za omezování plynulosti pomalým předjížděním,….
Pokud se budou náklaďáky předjíždět akorát slušně podle současného zákona, ubyde hlasů o úplný zákaz.
Cestující z autobusů poděkují, vmax autobusu 100, kamion 80, prakticky kolona za línějším kamionem. V levém stejně kolona za někým kdo jede v lepším případě 125 a nesmyslně brzdí aby dělal fantomové kolony.
Cestujícím v autubuse je tohle většinou úplně u zadku.
A na základě jakého fyzikálního principu ty symboly mění rozestupy podle rychlosti, jakou přes ně vozidla jedou ?
To jako někdo nepochopil, že to je upravené na maximální povolenou rychlost?
Na maximální povolenou rychlost koho? Osobních aut? Autobusů? Náklaďáků? A nemá být náhodou dopravní značení srozumitelné na první pohled, a ne že se o tom musí diskutovat na internetu, co to vlastně znamená?
Maximální povolená rychlost na dálnici je 130 km/h. Snad každého musí napadnout, že to odpovídá této rychlosti. Pokud to je dostatečné pro tuto rychlost, pak je to jistě dostatečné i pro nižší rychlosti. Tohle značení navíc není nové. Vyskytuje se myslím před Vysokým Mýtem. Ale ano, pokud tam není informační tabule, je to chyba.
Ne, mýlíte se, maximální povolená rychlost na dálnici není 130 km/h. Maximální povolená rychlost na dálnici se liší podle typu vozidla. Proto jsem ty typy vozidel do komentáře psal.
Už udělali podobné šipky u všech nájezdů na dálnice, aby auta nemohla omylem najet do protismětu, že mají čas na tyhle podružnosti?
Ne, tam se dává jenom ruka a zelený kolečko kolem vertikální značky jednosmerky.
Když jsem se před třiceti lety potuloval po Francii, měli tam tento problém vyřešen přerušovanou čárou. Požadovaná vzdálenost byla 52m. Takže byla dvoumetrová čára a padesát m mezera. Byly k tomu k dispozici i nějaké letáky na mýtech a pumpách … Takový přístup mi přijde celkem jednoduchý na pochopení a celkem snadno se dá vzdálenost odhadnout i z fotky. A není třeba stříkat další a další značky…
Ano, je hlavně špatně, že tato jedna z nejčastějších příčin nehod není postihována body (narozdíl třeba od jízdy bez pásů, která nehodu nezpůsobí, nebo nerespektování zapomenuté osmdesátky na dálnici). Na druhé straně mi přijde jednodušší ji měřit tím časem (např. to pravidlo 2s, i když přesnější by bylo méně pro nižší rychlosti a více pro vyšší), které celkem funguje i když se kolona plouží 60, i když někdo v krajní nouzi jede 180. Tyhle značky v jiných rychlostech než projektovaných moc nefungují. Ale osobně si nemyslím, že by třeba řidiče bílé dodávky na snímku vlevo nebo šedivého osobáku vedle něj… Číst vice »
Měl být samostaný komentář, pardon.
Rakušáci to mají vyřešené jednoduše. Kdo se přiblíží k autu vpředu na vzdálenost menší než odpovídající odstupu 0,4 vteřiny, jde o tzv. Vormerkdelikt. Kdo se přiblíží na 0,2 vteřiny, na místě odevzdává řidičský průkaz. To bych velice uvítal, neboť v ČR by se dálnice krásně uvolnila, třetina řidičů by vypadla ze hry při jediné jízdě.
Naše PČR není schopna pokutovat ani jízdu v levém pruhu, myslíte, že by zavedení něčeho takového nečemu pomohlo? V životě by nikoho nechytili. V Rakousku mají aspoň (stejně jak v Německu) na mostech místa pro měření odstupů a následné pokuty, u nás je to věc nemyslitelná, je to složitější, než čekat na nájezdu až někdo kolem proletí 145 km/h…
Podle insidera to mají nastavené na 156km/h. Podle tachometru v autě (který lže) je to tak 170. Řekl bych slušná rezerva.
Osobně si nemyslím, že by s rychlostí na dálnicích byl u nás nějaký zásadní problém. Vetší průser je, že se lidi nedívají před sebe. Ze svojí zkušenosti vím, že co jsem viděl, to jsem nějak ukroutil. Bohužel, vyjímka potvrzuje pravidlo…
Já taky neříkám, že je největší problém rychlost na silnicích, naopak, tady jsme za jedno. Jako největší problém vidím věnování se řízení (sledovat situaci 3 – 5 aut před sebou, zrcátka atp.), ale na PČR to zatím tak bohužel nevidí.
Ale jděte. Tohle umí kvalitní laserový scanner, dnes je dozor nad provozem v rozhodující míře automatizován (tj. žádná PČR nad tím nemusí pobíhat v terénu). Zkuste se projet v Rakousku a lepit se na auta před sebou či překračovat rychlost, budete překvapen, jak operativně Vám dojde obsílka. Aneb „my problémy s falešným vrchním nemáme. Protože my co? Protože my okamžitě inkasujeme!“