ŘSD rozšíří odpočívku na D1 u Jihlavy, nové řešení čeká i památník obětem nehod
Odpočívka Pávov dostává nové osvětlení. Pramen: ŘSD

Proměna odpočívek na obou stranách dálnice vyjde na více než 300 milionů korun.

Proměna odpočívek na obou stranách dálnice vyjde na více než 300 milionů korun.
mě přijde, že parkovacích míst by mohlo být ještě mnohem více, akorát by se muselo dost zeminy odtěžit, ale v tom místě není snad žádná dědina, která by dělala NIMBY, tak bych čekal ještě tak 2x tolik parkovacích míst zejména pro kamiony…další na řadě by mohlo být výrazně zmodernizovat a zvýšit místa u devíti křížů….
Zajímavé je, že když si přes vyhledávací tag v dolní části (Odpočívka Pávov) zobrazíte články na toto téma, tak úplně némlich to samé bylo ve článku před více než čtyřmi lety a v tuhle dobu už se mělo stavět…
Ještě by mě zajímal osud dlouhodobě uzavřeného podchodu mezi oběma stranami, zda se plánuje během rekonstrukce nějaká revitalizace a znovu otevření nebo ho úplně zruší (zasypou)…
Díky za případné info.
Zkusím možná někdo bude vědět, proč ke na této odpočívce (snad jako na jediné u nás) nadjezd nad dálnicí a zle přejet ze strany směrem na Prahu na Brno?
Snažím se to už dlouho zjistit a nic moc jsem nenašel.
Ono by nebylo špatné kdyby takový přejezd (či podjezd) u „oboustranných“ odpočívek byl častěji… umožnilo by to lépe využívat kapacitu, dále gastronomii pokud je jen jednostranně…
Ale jestli se na to koukám správně tak „legálně“ lze přejet jen ze směru na Prahu (sever) do směru na Brno (jih) pro opačnou změnu by se musel pokaždé na tom parkovišti otočit o 180 čož s osobákem jistě nebude problém ale s větším vozidlem nevím…
Teď koukám že opačnou změnu směru jde provést na křižovatce „čtyřlístku“ o kilometr dál…
Podle mě kvůli snažší a rychlejší zimní údržbě všech větví MÚK Jihlava. Ono těch využití by se za dobu existence našlo více, ale těžko říct co byl ten původní záměr. ČS OMV jsou tam až od let 1991 a 1992, motoresty netuším, ale je tam i podchod + ten nadjezd a mám dojem, že přes noc bývalo otevřeno jen na jedné straně.
Není to jediná odpočívka s propojením. Kompletní propojení má odpočívka D1 Střechov, propojené jsou i obě strany odpočívek D2 Ladná, D5 Rudná, D5 Kladruby, D5 Rozvadov.
I u některých nových odpočívek se to zvažovalo nebo plánuje. Je to výhodné i z hlediska špičkového využití parkovacích kapacit.
Přesně tak, na tranzitních dálnicích bývají dost nevyvážené intenzity dle směrů, zatímco v pondělí převažují intenzity kamionů směrem na západ, ve čtvrtek a pátek je to naopak, toto výrazně zlepší využitelnost…