ŘSD řeší možný tunel kolem Jablonce, začne další hydrogeologický průzkum
Nová jablonecká západní tangenta má na severu začínat u křižovatky ulic Tovární a Široká. Foto: Google Street View

O západní tangentě se mluví desítky let. Spojila by silnici I/65 se silnicí I/14 v prostoru nynější křižovatky z prosečského sídliště.
Ve svém důsledku ale západní tangenta vůbec nic neřeší. Uleví se sice okružní křižovatce U zeleného stromu a ulici 5. května (tedy části centra), ale celý problém se jen přesune na nově vybudovanou OK Široká a stávající U jízdárny. Tisíce aut se tedy jen „vymístí“ mimo úplné centrum a stejně budou najíždět na trasu Jablonec – Janov a Jablonec – Smržovka. Ve výsledku se na OK, která sdílela dvě třetiny provozu (Liberec, Janov), připojí ještě původní provoz na Harrachov, který byl veden ulicí 5. května. Takže tam, kde doposud byly v dopravní špičce kolony už od Lukášova (cca2 ,3 km)… Číst vice »
plus ještě bonus nový kruháč u bývalé porodnice..to bude další lahůdka..ano kus města se tím objede, ale dopravně to neřeší vůbec nic..naopak způsobí nové dopravní komplikace..jen nebudou přímo v centru. S ohledem na to, že trasa vede srnčím dolem, je její přínos přinejmenším velmi sporný
Samotná západní tangenta nic moc neřeší.
Bez jižní tangenty nedává smysl, ale o té se už neuvažuje – to zas vymyslel nějaký odborník.
Přešlapování ohledně západní a jižní tangenty Jablonce ukazuje, kam vede dálniční populismus. Zatímco se staví dálnice podél úseků silnic I. třídy s intenzitami dopravy pod 10 tis. aut denně, je problém postavit obchvat města, kde tisíce tranzitujících aut obtěžují desetitisíce obyvatel. A takhle to půjde dál, pokud se budou stále plánovat nové dálnice (které mají v rámci přípravy přednost) namísto toho, aby se pozornost přesunula na obchvaty a přeložky silnic I. třídy.
Ten obchvat už mohl dávno stát, ale narazilo se na klasické „not in my backyard“…
Jo, a kde? Postavit to Srnčím dolem by bylo zvěrstvo, aka „auta nade vše“.