ŘSD prodlouží silnici 2. třídy u Postoloprt, chce odklonit dopravu z elektrárny Počerady

D7, obchvat Postoloprt, MÚK Březno, vizualizace. Pramen: ŘSDD7, obchvat Postoloprt, MÚK Březno, vizualizace. Pramen: ŘSD

Na posouzení přeložky silnice 2. třídy závisí pokračování stavebního řízení k dálničnímu obchvatu Postoloprt.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Stepan

A to v 3/2025 elektrárnu uzaviraji….

mirek

Skoda je, ze se tento problem neresil uz pred X lety. Kdyz se podivate na mapu, tak oba stavujici MUK Brezno i Postol.zapad jsou prakticky bez nejekych sirsich vazeb, navic jen cca 3-4 od sousednich MUK. Vhodnejsi by byl MUK v miste napojeni II/255 namisto obou techto MUK. Chapu ale, ze na takove rozhodnuti je pozde, tedy se hledaji nahradni reseni…

Zbyněk

1. Počerady, to je ta elektrárna, kterou měl ČEZ odstavit někdy v roce 2010? Pak to prodal a jakýmisi kejklemi to jede dodnes?

2. Je v Počeradech vůbec nějaká zaznamenatelná druhovýroba?

OldaS.

2 Best a.s.

Martin Verner

Ad 1: ještě je tam paroplynka, ta pořád patří ČEZu a jako plynový zdroj má tu budoucnost poněkud delší.

kubisek

Na paroplynce pracuje asi 30 lidí a nějak moc se tam toho nevozí. 😀

Al de Baran

Moc to nechápu: stejně tam budují most, aby propojili Hálkovu ulici, tak proč pomocí toho mostu neudělají nájezd na dálnici (stačil by jednosměrný od/do Loun) a místo toho projektují 2 km souběžné silnice, včetně asi ne zrovna laciného mostu přes Ohři..?

Michal Szlaur

No asi bych se hlavně ptal, jestli opravdu bude po roce 2029 elektrárna v provozu – myslím tím tu uhelnou část, kam jezdí nejvíce nákladních aut a je s tím spojena i okolní druhovýroba. Pokud ne, tak těch kamiónů razantně ubude …

Pavel

Přesně tak. A kdyby nevycházely vzdálenosti k sousedním křižovatkám, tak radši zrušit ty, kolem nich nejsou tak významné cíle.

P73

Tak stejně by tam musela být doprovodná komunikace, ne?

Bobek

To je celkem platný argument, stará silnice s mosty přes Ohři a její záplavové území pro doprovodku patrně nevyhoví ani šířkově, ani (aktuálně) únosností, a celou ji přestavět by vyšlo ještě dráž.

Jiří Kocurek

https://mapy.cz/s/karebepofe tolik k únosnosti.

Gejza

Nebo bychom se mohli začít chovat ekonomicky a ekologicky racionálně a namísto zbytečných staveb téměř nevyužívaných doprovodných komunikací připustili omezení dopravního režimu na dálnici. Když teď všechny dopravní situace musí uspokojit stávající síť, proč by to proboha neměla umět zkapacitněná síť se čtyřpruhem namísto dvojpruhu? O pár článků později se píše o rozsudku NSS, který konstatuje, že by se normy měly aplikovat podle místních podmínek, a tady kvůli normám zase vyhazujeme stamiliony a zbytečně zabíráme volnou krajinu na předimenzovanou síť.

Couler

Postavit dálnici místo staré silnice a nemít doprovodku je naopak ještě horší řešení než obecně současné/staré silnice. Doprava se tam navalí, pak se něco stane a co pak že ? Projekty dálnic, vedle kterých není nebo se nedostavuje doprovodka, by měly zapovědět. A pořád nějaké v přípravě máme .. Staví se to tak víceméně úplně všude. Nevymýšlejme kolo ..

Gejza

A co když se něco stane i na doprovodce? Měla by tam být další doprovodka? Není to neustálé lpění na předimenzovaných dálničních stavbách náhodou příčinou toho, že ani po 57 letech od znovuzahájení výstavby dálnic v ČR nemáme dostavěnu základní síť? Na rozdíl od řady jiných zemí, kde nejen že nestaví doprovodky, ale ani dálnice tam, kde na to nejsou intenzity?

Jiří Kocurek

Pokud se něco stane na doprovodce, tak to nejspíš nebude tak velký masakr se řetězovkou. Ozvláť když tvrdíte, že po nich nikdo nejezdí.

Doprovodka doprovodky je cyklostezka…

Jiří Kocurek

A na té dálnici se omezí rychlost, protože by po ní mohl jet traktor, kombajn nebo tak něco. A udělají se z ní sjezdy na pole. Mimo jiné se bude muset zrušit status dálnice, protože bagr, kombajn i traktor a konstrukční rychlost 80 km/h u těchto strojů je nesmysl.

Furt strachy s úbytkem zemědělské půdy a nakonec jim alarmista přístup na pole sebere, protože vůbec nepřemýšlel na důsledky svých nápadů.

Gejza

Na obsluhu polí není potřeba doprovodka s parametry silnice II. třídy a novým mostem přes Ohři.