ŘSD přidá mezi Brnem a Znojmem na dalších místech třetí pruh, vypsalo třímiliardovou zakázku
Silnice I/53 Znojmo - Lechovice. Foto: ŘSD

Část křižovatek projde proměnou na mimoúrovňové.
Část křižovatek projde proměnou na mimoúrovňové.
Já nevím. Třetí pruh je přímá a sugestivní pobídka k předjetí. Ale jede dnes nějaký kamion po rovině méně než 90? Jezdí tam traktory? Trakaře? Tak koho předjíždět? Další prachy daňových poplatníků ve prospěch Turků, kteří se nevejdou do vlastní kůže. Podpora anarchie. Nebo ne?
Traktory tam běžně jezdí a jet za nimi 20 km bez možností předjetí je pěkná otrava nejen pro auta, ale i pro cestující v autobusech.
Je-li to tak aspoň 10x za den… Pak ale nebrečet, že prachy nejsou jinde.
A je-li to jen 9x za den, třípruh nemá nárok na existenci! To jsou moudra 🙂 Doporučuji se po třípruhu svézt, měl jsem tu možnost na Rujáně. Zvýšení plynulosti oproti přetíženému dvouproudu je opravdu značné.
Hoďte teorii do… kamen, skoro na kasždém vytíženém úseku silnice I. třídy se minimálně ve špičce tvoří kolony. Zkuste si změřit jejich rychlost, ale 90 to není, vždycky se najde aspoň jeden co jede 80 (i míň) a tak kde není jak předjet (1 jízdní pruh, provoz v protisměru), tam jede taková kolona podle svého nejpomalejšího „člena“… klidně 10-20 kilometrů. Z hlediska ceny – 11,5m a 13,5m je dost malinký rozdíl v ceně… Samozřejmě, vzhledem k tomu jaká je tam rovina (směrová, výškové vlny teď budou srovnávat) tak by si to zasloužilo aspoň ve směru kde aktuálně budou 2 pruhy… Číst vice »
Jezdi tam kde co. Mne tohle naopak prijde jako dobry kompromis (vykon/cena). Ale mam pochyby o tech muk. Dal bych tam velke kruhace. A problem jsou ty branisovice od krumlova.
Koukám, že většina si sem přišla zase jen a jen stěžovat. No život je krátkej na to, aby si člověk jen stěžoval, ale je to každého volba. Ta silnice byla ještě před 15 lety úplně tragická, dneska Znojmo – Lechovic až na konec obchvatu super a pak to jede úplně v klidu. A jet pár km za traktorem není žádnej problém a komu vadí, že musí jet někdy 80 až 90, má problém se sebou. Dálnice tu nikdy nebude, to je asi jasný. A kdo ví, kde bude. Aktuálně se ukazuje, že stavební boom posledních let, jaký byl na silnicích,… Číst vice »
Proč stěžovat?
Silnice Znojmo – Pohořelice potřebuje jednoznačně min 2+1 v celé trase.
To není žádný přehnaný požadavek.
To je „držení se při zemi“ a nekomplikování situace (kdyby byla dálnice, musela by se řešit ještě doprovodná komunikace, a to už je „spousta asfaltu“ nějakých 9m + 26m), s nějakou rezervou na zvýšení frekvence do budoucnosti…
Ano, já reagoval na pana Zdeňka, který napsal úplný blábol.
Za traktorem je to 20-30 někdy dokonce i 50 km/h.
Takhle by měly vypadat všechny silnice I. třídy.
Mimo vesnice, třípruh.
Současný stav silnic I. třídy „patníkujeme po původní polní cestě přes všechny vesnice a režím 1+1“ je tragický
Porad nechapu, proc z toho neni D53. Na D53 by pomerne snadno navazovala S3. Stejne tak by mi prislo smysluplnejsi smerovani rakouske A5 na Breclav, kde by navazala D55, cimz by doprava Viden – Polsko nemusela zahlcovat Brno. A kombinaci D2-A5 a k tomu D53-S3 by byly dve kapacitni spojeni, pro pripad, ze se na jedne z nich neco zasadniho stane. A kdyz by se pak dobudovalo D38, jeste lepe, dalsi ulehceni uzlu Brno. Nicmene s D52 a A5 uz asi nehneme, kdyz jsme si to takhle pred lety domluvili – ale optimalni mi to neprijde…
tak ono by mozna stacilo, kdyby se u Pohorelic udelal dreieck a jedna cast dalnice by sla na Znojmo a druha do Rakouska
Kdy už se proboha přestane v diskuzích opakovat tento stále nesmyslný kočkopes? Z Prahy jsou dálnice do všech směrů a relace Brno – Vídeň si nezaslouží vlastní dálniční tah a má ho sdílet s trasou na Bratislavu?! Stejnou logikou by byla zbytečná D6, když se může udělat odbočka z D5 na Vary. Nebo proč se staví D3 v Posázaví, když je touto optikou možná protáhnout D4 do Budějic?
a proc by tam nemohly byt tri pruhy po cele delce a pred Breclavi se to rozdelilo? uz to mohlo davno stat a neresil se problem v Novymi Mlyny…
Pořád stále opakovaný nesmysl. Proč se touto optikou staví D3 přes Posázaví a nedotáhne se “pouze” z Tábora do Mirošovic, když vedou z Prahy do Mirošovic 3 pruhy na D1. Taky se má D1 rozšířit na 4 pruhy a nechat hlavní tah na Budějovice tudy? Relace Brno – Vídeň potřebuje vlastní přirozené dálniční spojení, tedy přes Mikulov. Už tady tu mantru o jednoduché dálniční spojce přes Břeclav, která by vedla přes nově vyhlášenou CHKO Soutok, 3 železniční tratě a řeku Dyji neopakujte. Stejně jako rozšíření D2 na 3 pruhy přes Hustopeče.
Ha-ha, DODNES nestojí tři pruhy ani na D1, a na tom se snad shodneme že by byly potřeba ještě víc než na D2??
Takže takový vyjádření „už to mohlo dávno stát“ je jen plácnutí!
A do toho Mikulova (Pasohlávek, Věstonic, Pavlova, Dunajovic) tam chcete jezdit i do daleké budoucnosti přes Břeclav nebo kudy? Víte o tom že od D2 tím směrem není jediná kloudná cesta, všechno jsou to II. třídy klikaté mezi vinicemi a často přes obce… tam je za trest jezdit.
Ta silniční síť by měla být SÍŤ, a ne jen holá kostra!
Ale ten nesmyslný kočkopes, že stačí D4 do Budějovic, když se ještě nikdy nikomu nepodařilo po D4 dojet do Benešova, táborské aglomerace, Soběslavi nebo Veselí je poměrně oblíbený a objevuje se vždy znovu a znovu s úporností egyptského průjmu.
Vídeň-Brno šlo protáhnout po D2 ve variantě 3 pruhu, ono ta relace Brno-Vídeň je dost slabá, většina provozu přes Mikulov tvoří Praha a Ostrava.. obojí by se mohlo Brnu lehce vyhnout, D52 protáhnout do Znojma a tím pádem by Brno mělo 2 možnosti jak se dostat do Vídně, od Polska by to jezdilo přes Břeclav po D55 mimo D2 a od Prahy by se jezdilo po D38. Takhle se zatěžuje D1 a celé Brno nesmyslným transitem, který tam vůbec nepotřebuje. Je z toho druhá „Praha“. Teď už je samozřejmě pozdě, ale koncepčně by to bylo rozhodně lepší.
Jezdit z Brna do Vídně přes Znojmo. To je opravdu špatný vtip. Přestaňte tyhle nesmyslné a údajně jednoduché dálnice Jihlava – Znojmo, Pohořelice – Znojmo nebo Břeclav – Großkrut vymýšlet jen proto, že tu někdo nesmyslně glorifikuje umělé betonové Nové mlýny.
Ja bych to jako uplny nesmysl nevidel … dusledkem soucasneho trasovani je veskery tranzit a tim padem kolaps kolem brna. Kdyby se udelala D38 jihlava – znojmo, tak by pretahla vyznamnou cast tranzitu na jih a po dokonceni D55, ktera stahne od brna polaky, by to tam byla uplna pohodicka a stacila by odbocka z D2 smer viden kolem breclavi
Pohádky o jednoduché dálniční spojce přes Břeclav, která by vedla přes nově vyhlášenou CHKO Soutok, 3 železniční tratě a řeku Dyji. Další pohádka je rozšíření D2 na 3 pruhy přes Hustopeče. Úplný nesmysl. Násep přes umělé betonové Nové mlýny je proti tomu maličkost.
A jaký tedy má smysl končit s D55 u Břeclavi bez napojení na rakouskou dálniční síť? Buď pojedou Poláci po D55 a pak přes Valtice na D52 anebo kolem Brna po D1… obojí za mne špatně…
Aby se nemuselo předělat 10km D1 na 3+3 tak postavíme 50km 2+2… jistě, tomu říkám zjednodušení. Ostatně, s tím jak se dodělává D35, tak tranzit z Polska přestane mít důvod se hnát na Prahu/Jihlavu a pro frekvenci Praha-Vídeň to bude v pohodě stačit co se chystá na I/38 za nový úsek(y) mimo obce…
Do toho Znojma snad jeste pribude poradna modernizovana jednicka z Jihlavy. Skoda, ze tam porad nemaji obchvat.
Chybí mu (obchvatu Znojma, pravda jen 1+1 ale s múk) asi 700m aby fungoval, plus dalších 500m propojka k I/53 aby fungoval líp… samozřejmě dokončení Dobšice-Oblekovice je zatím jen čára v mapě, ale i tak by to dost pomohlo i bez toho, komplet by se míjelo historické centrum…
dál na Hatě je plánován střídavý třípruh, dokončení snad do 2032… jestli teda budou prachy 🙂
Lepší by byl klasický čtyřpruh. Ale i tak díky za to.
Škoda, že Pohořelice – Znojmo nejsou 2+2 v celé délce. Přes den v pracovní dny je tam provoz značný. Na rovinkách spousta lidí jezdí hodně přes povoleny limity. Kde nejsou okružní křižovatky je problem se napojit nebo silnici přejet kolmo. Navíc, Znojmo a Brno jsou dvě největší města na Jižní Moravě.
Ano, bylo by to lepší. Čtyřpruhovou komunikaci nelze navrhnout jako směrově nerozdělenou, zatímco třípruhovou lze. Zatímco uspořádání 2+1 lze navrhnout na stávajících silnicích kategorie S11,5 prakticky bez stavebních úprav, tak nejužší uspořádání 2+2, které naše norma zná, je S20,75, tedy rozšíření o více než 9 metrů oproti stávajícímu stavu, včetně s tím spojených zemních prací a hlavně záborů pozemků.
Pohořelice Znojmo má být 2+2. O kolik víc by to bylo než tenhle kočkopes 2+1?
V 2020 tam bylo 12 000 aut ve všední dny.
Čtyřpruhovou komunikaci nelze navrhnout jako směrově nerozdělenou, zatímco třípruhovou lze. Zatímco uspořádání 2+1 lze navrhnout na stávajících silnicích kategorie S11,5 prakticky bez stavebních úprav, tak nejužší uspořádání 2+2, které naše norma zná, je S20,75, tedy rozšíření o více než 9 metrů oproti stávajícímu stavu, včetně s tím spojených zemních prací a hlavně záborů pozemků.
A kapacita uspořádání 2+1 dosahuje až 20-25 tisíc vozidel denně, což je pro tuto intenzitu provozu naprosto dostatečné.
Při takovém provozu by tam ale neměly být úrovňové křižovatky.
Stavíme dálnice pro 9 000 vozidel (D6 2020) tak nevykladejte ze 2+1 je pro 25 000 aut, 20 000 aut jezdí na prodloužené Rudné z Ostravy do Opavy a v režimu 2+1 by ta cesta absolutně nezvládla pobrat dopravu.
Doufám, že tamní řidiči jsou rádi aspoň za toto. Taková silnice 11 v úseku HK – Vamberk má intenzitu provozu 12-17 tis. vozidel denně a zlepšení je v nedohlednu – vyjma částečného uspořádání 2+1 u plánované Severní tangenty v HK, což je ale z hlediska celého úseku prakticky jen drobná změna k lepšímu.
Tahle relace ma proti I/11 obrovskou vyhodu v terenu – na rovine se dela 2+1 jako fik… to bohuzel za hradcem na vamberk/zamberk nejde tak jednoduse… i kdyz by si to zaslouzilo lepsi silnici
Jedenáctka je v tomto úseku taktéž na rovině, kopce začínají až za Vamberkem. Terén není takovou překážkou, ale demolici několika objektů by si třípruh vyžádal, o tom žádná. Mrzí mě, že ŘSD neuvažuje s třípruhem (ani výhledově, formou územní rezervy a širších mostů) u současných a připravovaných novostaveb, jako jsou třeba obchvaty Častolovic, Kostelce a Doudleb.
Tohle by si zasloužila plošně i celá I/38. Ideálně v režimu SPMV. Odlehčilo by to D1 a Brnu…
ano, ale až po tom, co se postaví obchvat Znojma… Je třeba prvně odstranit největší dopravní špunty…
Tam by se mělo začít stavět na začátku příštího roku…
Obchvat znojma mel stat uz 30 let, tohleto je mezinarodni ostuda doslova – srovnatelna se zazitkem vystupu na brno hl.n. Co si musi myslet cizinec jedouci po kultivovane weinviertler schnellstrasse pote, co vjede kolem trpasliku po zvlnene jakoze jednicce do znojma, kde ho jako vrchol vseho ceka okruzni zazitek kolem osvoboditele na marianskem namest, to by me fakt zajimalo… a pak po vesnickach bez obchvatu trada na jihlavu… vidlakov hadra
Ve stylu rakouské S3 by to bylo fajn.
Tam má být dálnice. Žádnou dědinou to nevede a bez MÚK je to k ničemu nehledě na to, že na té silnici I. třídy neustále jezdí jezeďácí s traktorama….
Největší chybou záměru vidím vypuštění MÚK u Branišovic. Pro řidiče, kteří již nyní hrají ruskou ruletu při odbočení z II/386 (směr M.Krumlov) směrem na Brno – a moc se jim to vzhledem k hustému provozu nedaří je to docela špatná zpráva, že se i po tří miliardové investici pro ně nic nezlepší. Osobně bych odtud po křížení s D52 viděl do budoucna nutnost plnokrevného čtyřpruhu a MÚK jako samozřejmost…
Myslím že je jenom otázka času než se začne plánovat D53 Znojmo – Pohořelice. Znojmo je druhé největší město JMK, čím dál víc funguje jako noclehárna Brna a nevede do něj železnice takže všichni jezdí auty a autobusy které už mají jízdní řád připomínající spíš MHD než meziměsto.
Už se plánuje „vysokorychlostní“ trať Unkovice-Hrušovany nad Jeviškovou, nabralo to za poslední rok, docela spád, teď se k záměru vyjadřují dotčené obce teď, plán výstavby je po roce 2032.
Tak si pak porovnáme cenu s touto… odhaduju tak 5x – 10x tolik.
Za ty love, co Nejlepší Správa propálí na “plánování”, ŘSD postaví silnici…
Pročež máme chtít raději auta se všemi negativy a stát v tom nemá žádné slovo. Tak jistě.
Jo. Raději pojedu po silnici, která existuje v reálu, než po VRTce, co existuje jen ve vizualizaci.
Na 108 se drží JR delší dobu bez výraznější změny , není to jako např. Příbram – Smíchov.
A taky úrovňový přístup na autobusovou zastaváku
mozna se tam pocita s obchvatem, protoze provoz je tam pres obec uz dost intenzivni. moc autem nejezdim, ale nemam to tam rad, radeji jsem jel pres pravlov – povrch horsi, ale jinak pekna cesta.
Na dalších místech… takže někde už ty 3 pruhy jsou, anebo se tam teď přismrká pár km, aby se neřeklo?
A jak je to třeba s nákladní dopravou, vyskytuje se tu? Aby to pak neodpadlo jako na I/38, kde do stoupacího pruhu primárně nacpou kamiony a ve finále nepředjede nikdo nikoho…
od Lechovic po kruháč tuším na Tasovice je jaoby žalostnej tříprůh na 2 úsecích, jinak to byla rekonstrukce za miliardy, dlouho to bylo zavřený a je to celkem hrůza
Jo, doposud je v úseku Lechovice-Znojmo (tedy ten jehož „oprava“ byla právě dokončena) je 1 slovy JEDEN úsek s dodatečným (řekněmež stoupacím, moc do kopce to tam není ale trochu jo) pruhem je… končí to teda kruháčem, úplně supr. Průjezd kruháčem za jakýmkoliv náklaďákem (i menším) je v okamžiku minimální rychlosti 30kmh, zrychlení na výjezdu pěkně povlovné…
Ale fakt je že 2 kiláky dál už byl kruháč dlouho, tak teď jsou tam dva, pěkně mimo obec na silnici první třídy 🙁
Před 5ti lety fungl nový obchvat Lechovic je v 1+1.
A je důvod předjíždět pořád někoho, kromě kamionů a s nimi v pruhu jedoucích pomalejších aut? Má to být doprava, ne závod.
Kolik tady bude maximální povolená rychlost ve zdvojeném pruhu? Pomalá vozidla (traktory) budou vyloučeny? I kdyby ne, tak v Německu a Rakousku je na dvoupruhých silnicích I. třídy max rychlost 100 km/h. Takže tady by to mělo být podle mého názoru také, tedy pokud nebude 110 km/h a vyloučená pomalá vozidla. Má to skoro větší smysl než 150kh/h na dálnicích,
Obecně lze navýšit (místně) pro potřeby plynulosti provozu rychlost o 20km/h více oproti obecné úpravě (90 km/h). Příslušní správci komunikací (ŘSD, správa silnic kraje) mohou podat žádost o takovéto umístění dopravního značení k dopravně správnímu orgánu, který vyžádá stanovisko PČR a pak rozhodne… No a na čem to padne, to vás nechám hádat….
No, aspoň rovné úseky mimo obci s múk a dvěma pruhy (aspoň ten směr kde 2 jsou) by si tu „závratnou“ stovku zasloužily… když už tam nebudou výjezdy z pole!
Ono neformálně se tam stejně bude jezdi tak 110 km/h, aby pospíchači předjeli v tom vymezeném úseku co nejvíc vozidel v pravém pruhu. Holt to bude porušování předpisů, ale to bohužel v ČR spousta řidičů absolutně neřeší. Takže značka, neznačka, jezdit se tam bude minimálně tou stovkou, o to strach nemám.
Hmm, sice konečně aspoň nějaký posun, ale ta silnice měla vypadat minimálně jako vlastně téměř navazující rakouská S3 (Hatě — Stockerau), tedy konstantní 2+1 vedená mimo obce s mimoúrovňovými kříženími, o její vysoké kvalitě provedení ve srovnání s nedávno rekonstruovaným úsekem od dyjské křižovatky do Lechovic raději nemluvím.
Snížit pro rok 2026 o čtvrtinu rozpočet MD opravdu nechápu, vždyť snad všichni vědí jak je v naší zemi dopravní infrastruktura zaostalá, že ani o čtvrtinu vyšší rozpočet by stále nestačil. Bohužel je tu snad už tradicí, že lepší budoucnost raději projíme. Je jasné, že peněz nikdy nebude dostatek, ale proč třeba musíme mít nižší spotřební daň z nafty, než před více jak 10 lety opravdu nechápu, obzvláště pak v poměru k růstu platů v daném období.
Ono ty dalnice se docela dostavují, neni rozestavěno třeba 200km … ale podle mě to hodně ukazuje jak moc ekonomický sci-fi jsou VRT. SŽ obecně úplně propalila tohle desetiletí na smysluplné projekty a tak zůstane jen skanzen.
Jen průpis státní dopravní politiky. Ty organizace spolu nemají soupeřit. Jenže už se to tu vžilo, jako spousta dalších nelogických přístupů.
Nedivte se, mladých je málo takže volby vyhrávají důchodci kteří se té lepší budoucnosti nedožijí.
Jasná priorita jsou důchdci – to říkal Babiš.
Pro současnou vládu jsou jiné priority než budování dopravní infrastruktury. Proto navrhla takový rozpočet.
A proto 4 roky navrhovalo rozpočty, kde na dopravní stavby nebyly peníze, ze?
Hm, tato silnice je jedinou spojkou Brno-Znojmo (nepočítám rozbité okresky oklikou) a budeme ji odkládat?? To jakože třeba Ostrov-Klášterec se postaví 2+1/110kmh paralelně ke krajovce, a tady toto by někdo jakože nechal v 1+1 s úrovňovýma křižovatkama??
Zatím se dalo vymlouvat že „nejsou papíry“ ale to už neplatí!
Ale tady se staví na jižní Moravě, tady nejsou Cechy, tak se nedivte.