ŘSD přidá mezi Brnem a Znojmem na dalších místech třetí pruh, vypsalo třímiliardovou zakázku

Silnice I/53 Znojmo - Lechovice. Foto: ŘSDSilnice I/53 Znojmo - Lechovice. Foto: ŘSD

Část křižovatek projde proměnou na mimoúrovňové.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se pustí do rozsáhlé modernizace další části silnice mezi Brnem a Znojmem. Vypsalo soutěž na opravu a rozšíření silnice I/53 v úseku Lechovice – Pohořelice. Na více než 20 kilometrů dlouhém úseku přidá na části střídavý třípruh

O zahájení soutěže s předpokládanou cenou 3,28 miliardy korun informoval na síti X generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Od července má ŘSD pro tuto stavbu již zhotovitele na základní vytyčovací síť. Rozšíření na 2+1 získalo již pravomocné stavební povolení, dokončuje se majetkoprávní příprava.

ŘSD začíná se soutěží v době, kdy ministerstvo financí výrazně proškrtalo rozpočet ministerstva dopravy na příští rok. Hrozí tak odklad některých nových staveb jak na silnicích, tak na železnici. V případě rozšíření I/53 ale může být její priorita výše než plánované akce na jiných komunikacích I. třídy. Jde o jednu ze silnic, kterou čeká modernizace kvůli rozšiřování jaderné elektrárny v Dukovanech.

I/53 Lechovice - Pohořelice. Foto: ŘSD

Původně plánovalo ŘSD v úseku stejnou opravu jako mezi Znojmem a Lechovicemi, nakonec se rozhodlo pro rozšíření na střídavý třípruh 2+1. Úsek, který má 20,6 kilometru a v Pohořelicích navazuje na dálnici D52 od Brna, který by měl být hotový v roce 2028.

Velkou změnou kromě rozšíření bude proměna některých křižovatek na mimoúrovňové, celkem jich vznikne 5: Oleksovice, Mackovice, Trnové pole, Miroslav a Suchohrdly u Miroslavi.

Kromě rozšíření dojde k částečnému narovnání silnice a v některých místech k menším posunům o řádově desítky metrů oproti stávajícímu stavu. V některých místech silnici výškově vyrovnají, zmizí terénní vlny a všechna napojení polních cest. Kvůli ochraně ptáků vzniknou tři ochranné stěny o délce 242 metrů.

K rozšíření silnice dojde na čtyřech úsecích

Oleksovice –  Mackovice: délka plného rozšíření 1580 m (bez střídání).

Mackovice –Kašenec: délka plného rozšíření 2 x 1200 m (jedno střídání)

Suchohrdly –  Trnové Pole: délka plného rozšíření 2 x 1530 m (jedno střídání). stoupací pruh Pohořelice – MÚK Pohořelice: délka plného rozšíření 1580 m (bez střídání)

Detailně stavbu popisuje informační leták.

Tagy I/53 I/53 Lechovice - Pohořelice Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
33 komentářů