ŘSD přestaví za 80 milionů nebezpečnou křižovatku na I/23 u Telče
Stavba silnice, ilustrační foto. Pramen: ŘSD
Silnice 3. třídy se na hlavní napojuje na vrcholu kopce a ještě v zatáčce, což výrazně zvyšuje riziko nehody.
Křižovatka na horizontu je průser. Navíc tvar křižovatky není pořádně vyznačen ! Stojíte na horizontu a zezadu vás zbouraj (odbočujeteli na Dobrou vodu od Krahulčí) . Bohužel v Mrákotíně prdla hráz rybníka a nyní je křižovatka důležitá pro místní. Sice tam dali šipky, ale většina projíždějících nemá tuchy, co je čeká. Dole pod křižovatkou dali aspoň omezení na 70 (napojení polňačkou od Dobrý Vody) . Celý kus od škrobárny v Krahulčí do Mrákotína by chtěl narovnat – ty zatáčky jsou opravdu nebezpečné – vyhazovačky. Dejte tam prosím pořádný odbočovací pruh s pořádným rozhledem !
Celé to značení je tam na dvě věci, dle mapy.cz.
Od Třebíče napřed „křižovatka mimo obec“, potom „pozor zatáčka“ a za ní značka „křižovatka v obci“. Následuje směrová cedule jindřichův Hradec rovně (hlavní zahýbá vpravo!!) a Dobrá voda vlevo.
Totál zmatené značení…
I/23 by potrebovala upravu na vicero mistech, nejen tady…
Kdyby v celé délce spňovala alespoň parametry pro trojku…
Wiki: S 6,5/50; S 6,5/60 (1+1 pruh) – použití jen při provozních intenzitách nižších než 1 000 vozidel/24hodin v obou směrech
Tak kus u JH byl do konce 90. let opravdu jen III. třída. A pak šup na I/23.
Od Kývalky po D3 by těch míst bylo tak padesát, ne-li víc. Obchvaty sídel, mimoúrovňová křížení s železnicí, napřímení trasování.
Po Třebíč určitě, tam to dává smysl. Pak dál je to taková spíš silnice třetí třídy, nevím, jestli by se vyplatilo ji přestavovat, protože stejně by to bylo hrozné. Náklady by byly enormní. To jedině, že by se měl stavět nový „jižní“ tah od Brna až na D3 do Budějovic. To by pak chtělo ale rovnou silnici kompletně v nové stopě.