ŘSD přestaví křižovatku u Chlumce v blízkosti D8 na okružní

Křižovatka na silnici I/30 u Chlumce. Foto: Google Street ViewKřižovatka na silnici I/30 u Chlumce. Foto: Google Street View

Křižovatkou denně projede přes 12 tisíc aut.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka

Ted už tam nastupuje jen pár lidí,diskuse a plán změny přišel když ještě fungovala Magna,předtím Chabařovické strojírny.Dnes tam jezdí pár lidí.Ubylo i aut,přeci jen na jedné směně bylo 70,ráno 100lidí.A k tomu zásobování kamiony,dodávky + následná expedice. S tim provozem je to diskutabilní,ráno 5,45-6,15 je takový normál.Pak skoro nic.6,45-7,30 bych řekl,že je silnější.A kolem 9-10-11 tam třeba člověk nepotká nikoho.Pak smaozřejmě zase odpoledne v určitých časech. Kruháč tam vytvoří ráno kolaps. Co se týče předělávání křižovatky u Větruše,tak proč?Světelná,značená a to,že tam někdo někomu vjede na červenou enn ivina křižovatky,ale toho člověka.Stejně jako ústecký rondel,za mě suepr křižovatka.Chce to,ale místo… Číst vice »

Martin

Kdyby radši udělali kruháč na Všebořická/Havířská X Lipová/Plynárenská. Odbočit vlevo z těch vedlejších je téměř vždy za cenu risku. 🙁

lutic@seznam.cz

Radeji zmenit rondel v usti na kruhak,to je potrebnejsi než tuto krizovatku.

Míla

Celou dobu jsem si myslel, že se jedná o zlepšení napojení dálničního sjezdu…A ono ne! A pak přechody pro chodce hned na ramenech kruhového objezdu jsou nebezpečné. Možná to sami znáte…

Koro

Nehodil by se kruháč spíš až dál u benzinky?

Petr Frýdlant

Ano hodil by se u benzínky a pak tato křižovatka co je na fotce a dokonce i sjezd a nájezd na D8 směr Praha.

PetrN

místem neprojede 12tis. aut denně (to je na I/13, ale dle CSD dokonce 17000 a RPDI(Po-Pá) tam je 19700 aut/den což je na kruháč fakt hodně, pokud tak turbookružní se svěma pruhy na vjezdu i výjezdu v přímém směru. Pozn1. sčítáno přímo v místě budoucí okružky
Pozn2. zmíněných 12tis voz je na navazujícím úseku I/13 směr Teplice.

Rudolf 33

Takže místo zablokované silnice třetí třídy zablokujeme i silnici první třídy. Gratuluji.

IvoK

Kruháče na hlavních silnicích mimo města jsou krokem zpět. Je to pomalý, způsobuje zácpy a další překážka v provozu. Křížení mábýt mimoúrovňový a nebo upravit z křižovatly X na T s připojovacími pruhy.

Další hrůza

Vznikne další peklo a brzda? Důležité je kolik projede aut po hlavní a kolik po vedlejší přeci. Pokud 11500 po hlavní a třeba 500 po vedlejší tak tam kruháč nemá v žádném případě co dělat. Smysl by měl pouze pokud by to bylo 6000 po hlavní a 6000 po vedlejší

M H

Otázka je, co jiného tam postavit, aby to vedlo ke zpomalení dopravy a zvýšení bezpečnosti chodců (píše se o autobusové zastávce). Nemyslím si, že značka přechodu a omezení na 50 km/h by mělo nějaký úspěch…možná tak s úsekovým radarem a nebo se semaforem. Proti tomu je kruháč ideální, jelikož řidiče jednoduše donutí zpomalit sám o sobě a bez dalších nákladů na provoz…otázka spíše je, jestli má vhodně navržené rozměry (tj. jestli se tam pohodlně vytočí i kamion či náklaďák s vlekem).

RedBaron

No pokud jsou tam dálniční intenzity, pak jedině plnohodnotná mimoúrovňová křižovatka, nic jiného nedává smysl.

David

Nemůžete po celé republice stavět MÚK. Na to prostě nemáte peníze. Musíte umět vytvořit smysluplné řešení i s omezeným rozpočtem. Křižovatek s takovouto intenzitou je tisíce.

Jiří Kocurek

Na kolik vyjde podchod pro chodce, když mají být důvodem pro takovouhle investici?
Přičemž doufám, že nejsou jediným důvodem pro kruháč, ale také provoz z vedlejší.

RedBaron

Ale to je přece o nějaké koncepci. To jestli se bude nebo nebude stavět MÚK má dát právě jasná koncepce, kde jsou kritéria daná. Jedno z nejdůležitějších je právě denní zatížení, pokud bude křižovatka urychlovat dopravu, zkracovat čekací doby na odbočení a připojení a zlepšovat bezpečnost projíždějících aut i chodců a cyklistů pro desítky tisíc lidí denně, pak bude kritérium naplněno.

IvoK

Podívejte, jak to řeší v D a A. Mimoúrovňově.