ŘSD přestaví křižovatku I/38 s nájezdem a sjezdem na D1 u Jihlavy, přibude kruhový objezd

Křižovatka I/38 a D1 v Pávově. Foto: Google Street ViewKřižovatka I/38 a D1 v Pávově. Foto: Google Street View

Křižovatka bude po úpravách připravena na přepravu nadrozměrných nákladů do Dukovan.

Zpět na článek
14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
LKB

RSD uvadelo, ze uplna MUK na 112. km D1 nelze podle aktuálních technických norem pro dalnice, dokud tam není novy kolektorovy most ve smeru na Prahu (kolektorovy most ve smeru na Brno tam je). Ja si myslim, ze první krok by mel byt udelat uplny najezd za smeru od Havlickova Brodu z I/38 na Prahu na D1 (kde je odbočení doprava), at se tam nemusi pomerne hloupe odbocovat doleva. A v dalším kroku udelat kolektorovy most a mimourovnovy sjezd Brno – Jihlava. V clanku uvedene reseni povazuji za zcestne, protože zbytecne konzervuje soucasny stav.

Radek

Proč tedy Jihlavské ŘSD nenavrhlo a neprosadilo tento most udělat při modernizaci D1, když už více jak 10 let je toto místo jedno z nejvíce nehodových míst v kraji Vysočina? Co má větší prioritu? Takové „co nejlevnější opatření“, které se tam za poslední roky udělaly považuji za provizorní řešení.
Touto okružní křižovatkou na dlouhou dobu zamezí rozšíření směrově rozdělené komunikace směrem k H. Brodu, které by si tato komunikace, vzhledem k intenzitám provozu, zasloužila.

Radek

Ach jo, místo vytvoření plnohodnotné MÚK, která by v místě s tak vysokou intenzitou jistě být měla, se udělá takovéto zpomalovací řešení.
Jihlavské ŘSD styďte se!

medvěd

Souhlas. Tranzitní silnice degradovaná na okresní asfaltku. Hanba. Až kamiony rozlámou kruhák , tak nechat příslušného úředníka škodu zaplatit !

Bvovka

Tomu se musí zabránit aby to nedopadlo jako v Mostě nebo v Pardubicích

Karl vB.

Jak?
Co konkrétně navrhujete?

Zlámalík

To je totální nesmysl, sorry. Namísto postavení plnohodnotného nájezdu na D1 se zabetonuje jakési polořešení, navíc mizerně dimezované. Namísto přípravy rozšíření I/38 na čtyřpruh všude, kde to jde (ta silnice si to zaslouží a místo na to je) se tady bude dělat další špunt. Ekologie, braň se!

Karl vB.

Toto řešení bude zcela zapadat do celkového stylu tohoto bizarního jihlavského úseku komunikace 1/38. Od severu bude ohraničen tímto kruhovým objezdem, na jihu je „dočasně“ ukončen polovičním profilem a tunelem plánovaným pro jeden směr, kterým se jezdí obousměrně (60 km/h), mezi tím krátké nájezdy, tam kde je nájezd, donedávna nebyl sjezd a opačně.
https://mapy.cz/zakladni?x=15.5647982&y=49.4011285&z=17&pano=1&base=ophoto&pid=68843173&yaw=3.443&fov=1.257&pitch=-0.031

Qěcy

Další kruháč na dálkové silnici. Na dálkové silnici nemá kruháč či pohledávat. Ta má být trasována obdobně jako dálnice. Bez propadů rychlosti pod 80 km/h.

Pavel Skládaný

No, to by bylo báječné sjet po rampě z D1 od Brna a „bez propadu rychlosti“ frčet na Jihlavu či Havlíčkův Brod. Zatím se tady čeká a čeká a čeká rychlostí nula i několik minut. Okružní křižovatka, která nabídne možnost průjezdu bez zastavení rychlostí 20-30 km/h bude obrovským požehnáním. Váš názor překvapí, běžný byl okolo roku 1998, ale dnes už vzácnost.

Beekee

Je to prakticky totožný design jako v Pardubicích u Parama. Velká rychlá okružka co se jezdí jako spirála, ale není tak značená. Intenzita je jen lehce nižší… Hmm, nepoučitelní 🙁

Milan

Proč se raději nepostaví chybějící nájezdy na dálnici, msto tam je?

noerf

Jste se zbláznil. Dělat jednoduché a účelné komunikace.🤨🙂
Čím více okružních křižovatek tím lépe, alespoň se ekologicky zpomalí doprava, co na tom, že chodem na prázdno a následným zrychlením se spálí více paliv a vyprodukuje více emisí. Kruháče si vzít nedáme.

Plešák

Neříkám že to tam nepomůže…ale kolaps dopravy každý den odpoledne se stává o křižovatku dál…automat na Stříteži…kvůli tomu je pak až problém v místě plánované úpravy…ale tam se kruhová křižovatka nevejde…