ŘSD přebere dálnici D4 u Prahy a dotáhne zrušení přechodu na Zbraslavi
Podchod pod Strakonickou na Zbraslavi. Autor: Josef Habersberger
Podobná situace je na čtyřproudé silnici u letiště, která se posléze mění na dálnici D7. I tam by měl přechod zmizet
Ta oblast mezi Zbraslaví, Dobřichovicemi a Čísovicemi je naprosto tragická na tangenciální spojení. A to jak autem, tak VHD. Divím se, že to místním nevadí.
Přebírala snad Popelka hrášek, ne? Nebylo by lepší, aby ji převzala?
Možná nějaká právničtina, podobně jako ‚ustanovení se zrušuje‘.
Jo, zrušuje je odporné slovo. Možná to někoho vzrušuje, ale vždy bylo, že se někde něco ruší.
Jenže to se může rušit, rušit a rušit třeba léta a furt nebude zrušeno. Proto „zrušuje se“ .
v březnu měla začít výstavba d4 a pořád nezačala a už je 30.03
Začaly přípravné práce, prořezávají tam teď stromy.
Začala příprava.
Během posledních 2 týdnů zmizelo obrovské množství stromů od Příbrami až po Mirotice. A to jsou jen ty na první pohled viditelné změny.
1. Přechod přes Lipskou má zmizet nikoli s výstavbou MÚK Lipská – Aviatická, ale s výstavbou nového napojení D7 na Pražský okruh
2. Odkud plyne (nepravdivé) tvrzení, že přechod u Zbraslavi téměř nikdo nevyužívá?
Občas tam asi někdo projde, ale třeba já tam jezdím poměrně často a nikdy jsem nikoho neviděl 🙂
ach jo, takže Vy tam během vteřiny projedete, nikoho nevidíte a hned z toho usuzujete, že tam nikdo nechodí. To jsou myšlenkové pochody 🙁
Přečetl jste si můj příspěvek celý a pořádně? Vidíte toho smajlíka?
Vidíte, a já tam už viděl dvojí nakládání černého pytle.
To bude už dost dávno.
Od roku 2006 tam nedošlo ani k jedné nehodě s účastí chodce, natož se smrtelnými následky.
Jo, to nerozporuju, zřejmě jsem viděl tu v roce 2006 a nějakou předtím.
Ani ve 2006 žádná nebyla, starší statistiky nemám.
Uf..
Lepší než když si vymýšlíte.
Speciálně kvůli Vám jsem našel i ty starší; sražený chodec byl v místě pouze jeden, v roce 1994. Ani ten nezemřel.
Odkaz? každopádně havrany jsem tam viděl na vlastní oči a od tý doby tam právě proto pedanticky dodržuju 50.
Třeba to byla srnka 😀 Prostě šla do černýho pytle.
Hledejte, najdete.
Váš komunikační prasostyl Vás zcela diskvalifikuje z normální diskuze a já na Vás už seru. Sbohem.
je to v tý statistice vlevo dole, to si pamatuju přesně-:))
Ano, podchod by tam byl zcela na místě.
Srny?
Opravdu jsem tam v životě pouštěl chodce 5x. Jezdil jsem tam hodně často od roku 2002 do roku 2016.
A já tam tudy chodím 300 let a ještě jsem tam neviděl žádný strašidlo 😆
Jak rika pan Kubrt, jezdim tudy denne do prace a za pet let jsem zde chodce videl dvakrat.
Podchod tak vypada jako hodne draha sranda, ale je asi pravdepodobny, ze ho bude vyuzivat vic lidi nez neprijemne prechazeni „dalnice“, jak tvrdi Scheinherr.
za 30 let co tam jezdím jsem tam nikoho přecházet neviděl!
Jen jsem musel občas setřít sklo 😀
Tak v tom případě to nebyl chodec. http://zpravyceskyraj.cz/wp-content/gallery/cache/17074__320x240_img_0033.jpg
Já tam 30 let přecházím a nikdy jsem tam neviděl auto 🙂
Ad 2, tam je hlavně syptomatické, jak se v článku se jako hlavní problém uvádí skutečnost, že tam auta musej zpomalit na 50, a nikoli fakt, že přecházení je tam o život. Přitom pěšky se z těch baráků za dálnicí „do civilizace“ dostat jinak nedá, plus tamtudy vede pěší zkratka z Baní do Lipenců.
Chůze holt asi není doprava.
Lipence nejsou civilizace?
Uf…
To je Váš jediný argument pro napojení té oblasti pěší trasou na Baně místo na Lipence? IMO je podchod zbytečný luxus a pěší spojení z těch domů do Lipenců naprosto dostačující.
Uf… Prosímvás, ušetřete mne toho nehorázného plácání blbostí. Ty baráky jsou součást Baní, do Lipenců je to třista metrů pěšinou přes les a pole.
Jasně. A přestavba pěšiny na normální cestu by neomezovala ty ošklivé plechovkáře. Vždyt já vám rozumím…
Vy jste fakt blbej jak program TV Barrandov. Jak asi řeší ta vaše výstavba komunikace do Lipenců kolizní místo ve zcela jiném směru? To jako lidi, co potřebujou z těch baráků na Baně či Zbraslav, půjdou místo toho do Lipenců, kde bude teleport, nebo jak to jako myslíte? A pěší spojení Baně – Lipence byste jako odmával vůbec, co tam maj ty lidi co brouzdat? A stejně tak je opravdu zoufalý ten pokus o podsunutí mi, že bych „omezoval plechovkáře“. Jo, jasně, zrušení neřízenýho přechodu přes (faktickou) dálnici, to je fakt úplně brutální výpad proti automobilismu. Boha jeho, to je… Číst vice »
Vám asi nedochází, že lidi nutíte chodit do sousední obce „kde nic není“ a autobus tam jezdí jednou za hodinu, místo aby se mohli pohybovat po vlastní obci ve které jsou a které přísluší, je tam spojení s civilizací, jen skrz ni jaksi vede „dálnice“.
Prostě nejde všechno na světe podřídit rychlé jízdě. Zhůvěřilost je, že tam nikdo bezpečné propojení neudělal a jen nakreslil zebru.
Na Baních též nic není a cesta tam kde „něco je“ vyjde přes Lipence nastejno. Jasně že podchod bude lepší, ale pro deset domů (z toho polovinu chat) a teoretickou pěší trasu Baně-Lipence mi to nepřipadá jako priorita.
Berte to tak, že oni jsou tam doma, vy tam jen projíždíte. Pokud někomu uděláte přes náves liniovou stavbu, tak se holt musíte postarat i o těch pár odříznutých domů. Neexistuje se na to vykašlat a doporučit chodit jinam.
To je stejné jako když se má omezit tranzit v centru Prahy a všichni řeší, jestli to neomezí autíčka. Ale že tam nedá projít, ani projet na kole, a tramvaje denně stojí v zácpách, což tvoří dohromady 80 % cest, nikoho moc nezajímá.
Já teda spatřuji rozdíl u omezení dopravy v centru, kde určitě mají mít větší prioritu tramvaje a chodci, a omezení dopravy na dálnici vedoucí z města. Tam opravdu spatřuji primární problém v tom, že tam dochází ke zpomalování dopravy, to není nějaká promenáda. Nicméně bezpečnost chodců je samozřejmě také velmi důležitá. Ale nepřijde mi nic divného na tom poukázat na problém, že se na dálnici musí jezdit 50 kvůli přechodu, vždyť to je uplně bizarní.
A ano, vím že to tam ještě papírově není dálnice. Fakticky ale ano.
Jasně, že na takovou komunikaci mimo město přechod nepatří. Jen je potřeba vyřešit, aby tam pěší a cyklisti měli tu silnici jak překonat. Což se teď stane a je to dobře.
Jinak ona to není dálnice ani fakticky, dokonce to není ani silnice pro motorová vozidla, takže tam může jet i traktor, moped nebo cyklista. Nevím, jestli si to každý řidič uvědomuje, když se tam valí 130…
A to se konkrétně děje kde?
Ano, tato prezentace „problému“ není nejšťastnější. A jistě i zbytečné emise, které kvůli náhlému zpomalení a následné akceleraci jsou neporovnatelné s případným jiným průserem. Přidávám se k něm, kteří tam nikdy neviděli přecházet živou duši (lidi z Lipenců využívají služeb nové místní autobusové linky 242, nebo své tradiční 241), ale to pořád nic neznamená: v ul. Za Dálnicí pár (od světa odříznutých) domů prostě je a přístupová cesta nemá alternativu. Obezřetnost na tomto místě je na místě 🙂 Častěji však kvůli kloboukům a jiným panikářům s tendencí zadupnout brzdu, když na rychlostní komunikaci spatří padesátku, čímž tam vzniká nejedna kolizní… Číst vice »
Není to „rychlostní komunikace“. Je to normální silnice, i když čtyřpruhová, ale pořád s omezením na 90, v obci na 80, před přechodem na 50.
A musí mít panikář neschopný v obci normálně zpomalit na 50 řidičák?
Podoba otázka, jako jestli řidičák musí mít ten, kdo schválně vybržďuje – vlastně v tom nebude velký rozdíl.
Co je na zadupnutí brzdy při omezující značce kloboučnického? Kloboučník je naopak ten, co jede padesát s hrůzou v očích už kilometr „Máňo, tady někde je ten přechod“ .
Tak napojíme dolů https://mapy.cz/turisticka?mereni-vzdalenosti&x=14.3516749&y=49.9477766&z=16&base=ophoto&rm=9guGsxXIftGvNTIL6oKGNTI4L9KgNaLE6VL5QBNZYoMeQaHdYS2vYDKxNjHZN7
Ono to zpomalení a opakovaný rozjezd vygeneruje docela slušné množství smradu – to je to, oč tu běží.
Ano, o tom se tady mělo mluvit od začátku a ne Fackovy vymyšlené výlevy o havranech a černých pytlích.
Presne tak.
Zruseni prechodu se tyka teto stavby, nikoli te zminovane v clanku:
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/112/infoletak_d7-muk-aviaticka-muk-ruzyne.pdf
Taky jsem si všiml, že to Mátl zase popletl.
Jinak tuhle bouli stavějí kvůli D0 k Suchdolu, která ale jen tak nebude – a kdoví, jestli budě vůbec v této trase. A pak taky kvůli nové ranveji, která nejspíš taky nebude. A to se vyplatí.
To ano, souhlasim. Ale rekl bych, ze krome ranveji a D0 tam jde i o to, aby se z toho useku stala plnohodnotna dálnice D0xD7. Navic se to ma zkapacitnit na 3×3 pruh. Ikdyz realizace ranveje a D0 na Suchdol jeste treba bude trvat, za me ma i tak smysl tuto stavbu provest. Je to dobra priprava do budoucna. Rovnez doufam, ze to nejak i uklidni ten pripojovak z Evropsky na D0/D7 smer letiste. Tam se stalo uz takovych nehod a vzdy to zaseka D0 az po sjezd na Repy.. a to tam je uz 3×3 reseni. Pak jeste dotahnout… Číst vice »
K bodu 2.)
Někde byl rozhovor s místními a tam tvrdili, že se tam bojí a raději chodí přes nadjezd. A ja se jim nedivim. Ja tam chodce pouštěl jednou, ale během 2 minut přejít nikdo nemohl, protože v levém pruhu se jezdilo vesele dal…
Pokud tvrdíte že je nějaké tvrzení nepravdivé čekal bych že ho budete nějak rozporovat. Nejlépe daty.
Jezdím v Praze každý den a za 20 let jsem tam potkal cca 3 osoby. To je dost málo za tu dobu.
Ten přechod na Zbraslavi je velmi využívaný. Já tamtudy jezdím teprve 45 let a před 7 roky jsem tam viděl přecházet skupinku mládeže.
Takže úsek D0 – Jíloviště, půjde přestavět na plnohodnotnou dálnici?
časem snad nějak ano, ale sklon je dost veliký na dálnici. tak uvidíme, co z toho bude..
To není o sklonu, to je o doprovodné komunikaci.
Chlapi… To už je hnidopišství 🙂 … Říkejme si tomu jak chceme, hlavně, když tam nebudou chodci, bude to dostatečně široký, budou trochu delší připojováky a něco se udělá s těma zastávkama (možná se však něco již změnilo – jsem z Mähren a už jsem tam s ohledem na C-19, a i předtím déle nejel). Obslužná komunikace je problém, avšak to bych řešil až za pochodu. A i když by nám to dali třeba od DO po Cukrák na 110 (z kopce zpátky na cca 90) , a potom zvýšit na standart 130, tak by to byl docela přínos. Hlavně… Číst vice »
obstrukce nejsou a za pochodu nelze řešit nic, co odporuje legislativě 🙂
Problem je zde hlavne chybejici doprovodna komunikace mezi Zbraslaví a Jílovištěm. Plány uz samozrejme jsou, ale pochybuju, ze se dockame v tomto desetileti.
Do té doby tam můžou traktory, cyklisti a mezi nimi řidiči neznající předpisy povalí 130…
Problém není postavení doprovodné komunikace, ale její napojení do Jíloviště. https://www.lidovky.cz/byznys/doprava/promeni-se-konec-d4-u-prahy-v-dalnici-tok-resi-co-s-problematickou-silnici.A170718_133824_ln-doprava_pave
Časem určitě dle technické studie z roku 2017. Ale k tomu vede ještě dlouhá cesta…
Studie: https://jiloviste.cz/uploads/file/0/086838ff2c8168cba4879a31ce8f6e5b.pdf
Teda dle developerského projektu Aleje v Líšnici soudím, že tamní zastupitelstvo muselo zešílet.
Jinak za studii díky.