ŘSD posune železniční trať na Valašsku kvůli proměně křižovatky
Křižovatka v Zašové na silnici I/35. Foto: Google Street View

Omezení na trati Valašské Meziříčí - Rožnov pod Radhoštěm začnou příští rok.
Omezení na trati Valašské Meziříčí - Rožnov pod Radhoštěm začnou příští rok.
Škoda že se ty každoroční dlouhé výluky nevyužijí alespoň ke zvýšení traťové rychlosti. Ta šedesátka je tam ostuda v dnešní době. A v Zašové rekonstrukcí pravděpodobně zmizí i manipulační kolej s nákladištěm. Ještě že se tady povedlo nákladní dopravu už v podstatě zlikvidovat.
Otázkou je, proč dělat nákladiště v obci, v zástavbě. Uhlím se už téměř netopí (když, tak místním dřevem) a v obci je FVE.
O kus dál k Rožnovu je pila. Vedle té pily by to šlo a randál z překládání kontejnerů by nikoho nerušil.
Myslím, že ŘSD udělá přeložku na standardních 90 🙂 (ano vím je to v obci … )
Souhlas ty 60 tky jsou ostuda.
Otázkou je, kdo by tam co nakládal. Dřevo se vagonuje ve Stříteži a žádný další větší zdroj nákladů kolem Zašové není. Když už lamentovat nad likvidací nákladní dopravy, tak spíš o pár kilometrů dál u zrušené vlečky zuberských gumáren.
Kde se ve Stříteži nakládá dřevo, když je tamní vlečka pily už dva roky zrušená? Majitel nesnesl tíhu nákladů na provoz vlečky při tom, že je trať každý rok několik měsíců ve výluce. V Zašové se dřevo nepravidelně nakládalo po celou dobu, jinak už zbývá jedině Rožnov, ale tam zase vadí nakládka místním obyvatelům…
Nicméně stejně by dávalo větší smysl zřídit VNVK ve Stříteži, pokud by ji někdo chtěl vyrábět.
Jo, tohle o stovce traťové jsem slyšel na poradě už před 7 lety a všichni z toho měli srandu….
Na trati řízené dle předpisu D3 se víc, jak 60 km/h. jezdit nebude. Aby to SŽ dovedla do ještě většího rozkladu, tak tam, kde se na D3 jezdí rychleji, se bude rychlost snižovat na 60 km/h. (viz. nedaleká trať Horní Lideč – Bylnice).
To je geniální řešení, po čtvrtstoletí co je bylnická řízená podle D3, tak se sníží rychlost… Na to už fakt chybí slova.
A že by se v době dálkovin udělalo spíš řízení dle D1?
Bude alespoň na odkloněné trati přejezd nahrazen mimoúrovňovým křížením?
Na to tam fakt není místo a trošku přepal na křížení silnice třetí třídy a trati s řízením D3.
Za mě elegantní řešení.Třeba co jsem viděl v Italii kde jsem fotil drážní archeologii, to vymysleli tak, že na hlavní dali značku STOP, aby vždycky kdo by skončil na přejezdu v době přijíždějícího vlaku mohl projet a nezůstal na přejezdu když je na hlavní provoz.Druhá věc je že STOPku v případě že řidič viděl, že z prava nikdo nejede nikdo nedodržuje, ale v Itošce jsou všeobecně stopky jen informativní
Tedy vymysleli něco, co stejně nefunguje. Jinak tohle je E442, mezinárodní evropský tah.
Mít na takové silnici STOPku kvůli přejezdu, který ani nevede přes ní … nebyla by to tak trochu degradace významu té značky?
Jestli by tam nestačilo jenom DPvJ…
V Mladé Boleslavi je to tak řešeno, že při nájezdu z železničního přejezdu na kruhový objezd mají auta hlavní silnici.
Tak ŘSD začala fušovat i do železnice. Nechtějí to přebrat celé? 😁
Jako nadělat oblouky do rovných tratí? Radši snad ani ne.
Ona je hned vedle zastávka, takže tam vlak stejně brzdí na 0 km/h.
Ne vždy, Zašová je zastávka na znamení 🙂
Dobře, tak tedy brzdí pod 40 km/h. Ikdyby to někdo někdy zrychlil na 100 km/h, tak stejně tou zastávkou tak rychle projíždět nemůže.
Pokud tedy někdy nezavedeme tlačítko na zastávkách na znamení, jako třeba ve Švýcarsku. Pak by šlo projíždět i vyšší rychlostí, když nikdo nezmáčkne tlačítko ve vlaku ani na nástupišti.
A máte tedy někdo výkres, jaký tam bude poloměr oblouku?
Abychom nestahovali kalhoty když _most_ je ještě daleko.
Kalhoty se obvykle stahují před brodem.