ŘSD postaví v Brně další exit z D1, začalo hledat dodavatele
Křižovatka Slatina na D1. Foto: Google Street View

Podle návrhu vznikne další křižovatka (exit 200) pro přímé napojení do průmyslové zóny Černovice. Úpravy se budou týkat i stávající křižovatky Brno-Slatina.
Už je i vykácena okolní zeleň..
jak tohle zlepsi spojeni na letiste? jako, ze Aviaticka bude primo na D1 napojena? to ale neni zlepseni pro nikoho krome IZS a zamestnancu letiste, ne? vzdyt tam je zakaz vjezdu
Už teď je v Brně po 1,5 km 2x křížení D1. Jednou na Vídeň, jednou na Bratislavu. To je tak blízko, že se tam auta nikdy nestihnou zařadit a může tam být třeba 10 pruhů. A jestli přibude další sjezd, jen se průjezd Brnem zhorší. Nikdy to nebude lepší.
Viz schéma z letáku ŘSD přiloženého k článku. Navržené napojení průmyslové zóny bude tvořit jednu útvarovou MÚK s dnešní MÚK 201, takže zůstane zachován stávající počet připojení na D1 a odpojení z D1.
Jedná se zároveň o součást rozšíření na šesti pruhovou dálnici okolo Brna.
To je to místo, kde bude souběh deseti pruhů
Dokonce 11, ve směru na Ostravu bude ve stoupání čtvrtý pruh
Tak to bude jiny masakr na D1 u Brna mezi lety 2026 – 2029.
Kudy jezdit…kudy jezdit…
Horší, než to co přijde od ledna zhruba na rok, už to do konce stavby zkapacitnění D1 i zkapacitnění D2 nebude 😉 …… A i tady je největším faktorem ukázněnost a ohleduplnost řidičů – kolony závisí jen a jen na nich/vás/nás
Zase klasická nekonceptnost ŘSD. Na začátku milénia se řešilo připojení na Černovickou terasu. Tlaky na vybudování zesílili 10 let zpět, kdy někteří politici zainvestovali do pozemků, kde měl stát Amazon. Mezitím se začalo řešit rozšíření D1. Jelikož projekt sjezdu na Černovickou terasu se dostal časového skluzu, bude se realizovat de facto souběžně s rozšiřováním D1 u Brna. Místo toho, aby se projekt sloučil s úsekem Brno Jih – Brno Východ a stavěl se v jedné etapě, udělají se nyní sjezdy (kolektory) a mosty přes dálnici. A vrámci rozšíření D1(Brno Jih – Brno Východ) se pak hlavní trasou budete trefovat, mezi… Číst vice »
Cože?
Jde o princip, jeden úsek rozkopete 2x. Na 2 roky tam uděláte špunt, aby jste postavil kolektory, musíte přeložit kabely, kanalizaci abyste udělal stojky pro most ve střeďáku, takže omezit jízdní pruhy. To samé u krajních pruhů, bo budete upravovat na D1 příkopy, odvodnění, svodidla a svahy u kolektorů. Až to uděláte, tak to na 2 roky zase rozkopete, bo budete předěávat hlavní trasu D1 a tam se mění šířkové uspořádání a klopení, takže ty kolektory i tak mustíte překlopit a znovu napojit. Další věc třeba u letiště budete mít přes Evropskou zhotovíte 2 nové mosty na kolektorech. Za 2… Číst vice »
Výstavba kolektorů až takový problém právě že není – stavba MÚK Čt (200) bude mít minimální dopad na provoz, jelikož většina stavebních objektů nezasahuje do stávající D1 (stavba bude po bocích obou jízdních pásů) a i samotné napojení finálních kolektorů bude „provizorní“ (v místě finálního napojení bude pak šestipruh). Následná stavba šestipruhu bude v místě obou sjezdů (200 a 201) díky předchozí stavbě plynulejší, než kdyby se jelo najednou …. Jinými slovy: Místo jedné pětileté stavby máte dvě čtyřleté, které se ve dvou letech překrývají (pokud vše klapne jak má) – stavět to jinak a v jiném pořadí nedává smysl… Číst vice »
Jestli ono to nááááhodou není stavěné i s tím rozšířením 😉Možná lepší o stavbě něco vědět dřív, než napíšete totální blbinu
Hlavní trasa:
délka: 2510 m
kategorie: MS2c 14/9,5/50 Viz Infoleták.
Bylo to projektované zvlášť, 1. se teď má stavět jsezd Černovická terasa a až po té v roce 2028 hlavní trasa Brno jih – Brno východ.
https://letaky.rsd.cz/media/stavba/438/leaflet/infoletak_d1-01313-muk-cernovicka-terasa.pdf
https://apdos-v2.creativesound.cz/media/stavba/13/leaflet/infoletak_d1-01311-brno-jih-brno-vychod.pdf
Ano, zcela logicky tomu tak je. Dokonce ta první stavba byla připravovaná i na 2 etapy než se z toho stala jedna stavba, pokud chcete zabíhat do detailů. Za prvé je příprava nového a úpravy stávajícího napojení o něco náročnější, než liniové přidání jednoho pruhu (ale to jsem teď hodně zjednodušil) a za druhé jde o dvě nezávislé stavby, protože ta druhá nemůže vzniknout bez té první a ta první může vzniknout naprosto nezávisle (což je v dnešní době finanční nejistoty SFDI možná i výhra – důležitá stavba za 2mld. může začít, pokud už by to bylo 5,5mld. je otázka,… Číst vice »
„Kolektory jsou navrženy v poloze, která respektuje výhledové rozšíření dálnice D1 na šestipruhové uspořádání. Kolektory jsou připojeny na dálnici prostřednictvím odbočovacích, resp. připojovacích pruhů.“
Možná lepší o stavbě něco vědět dřív, než napíšete totální blbinu
Přijde mi logické napřed postavit kolektory a teprve potom rozšiřovat (=uzavřít během stavby) dálnici. Po kolektorech se dá vést objížďka lépe než bez nich.
A to jako navrhujete pod tím „krátkým“ mostem s III/15283 který je stavěný na čtyrpruh postavit šestipruh a teprve pak most rozšiřovat na šestipruh? 🤯 Mimochodem, všimnul jste si třeba i toho, že v době, kdy se bude ještě stavět na stavbě kolektorů a mostů, tak se bude už rozšiřovat dálnice na šestipruh? Ony ty stavby na sebe totiž krásně navazují. Šla by z toho udělat jedna stavba, ale proč, když by objem prací byl úplně stejný a i harmonogram prací by se nezměnil… Naopak příprava MÚK Čt zcela logicky a správně probíhala v předstihu (a to ještě na 2… Číst vice »
samozřejmě II/380 🤦♂️
Jo a ještě jedna malá: Ty stavby jsou takhle poskládané i z důvodu, aby se v místě netvořily tolik kolony. V tom co popisujete je právě ta logika – ze dvou „úzkých“ mostů na MÚK Brno-Slatina (201) na kterých by jste musel překlápět provoz (o provizorním rozšíření jednoho z mostů aby jste mohl stavět v režimu 2+2 ani nemluvě), máte najednou před výstavbou šestipruhu na místě už luxusní sestavu dvou úzkých mostů a dvou kolektorových mostů, ušetříte za provizoria, provoz budou kazit jen nezkušení a neukáznění řidiči a výstavba nových širokých mostů pro šestipruh může v klidu probíhat 😉
Jsem si říkal, kde to vlastně je a podle obrázku už je to jasné, je to vedle toho nájezdu, kde to střelci hážou rovnou do levého pruhu.
Vzájemná vzdálenost MÚKů Slatina a Černovice je podezřele malá, to nebude podle normy
Proto kolektory
Díval jste se na mapku? Z pohledu D1 se jedna o jednu MÚK
Z volně dostupné zadávací dokumentace vyplývá že doba na zprovoznění od zahájení stavby bude pouhých 248-394 dní a přesná doba bude předmětem nabídky jednotlivých uchazečů. Takže to bude výrazně rychlejší než uvádí infoleták. Plus samozřejmě běžných 365 dní na dokončovací práce již bez vlivu na provoz…
No potěš to pak budou Tuřany zasekaný potom už totálně..