ŘSD pořádá tržní konzultace k nákupu svodidel za 320 milionů
Oboustranná svodidla. Foto: Svodidla-kaska.cz
Vítěz získá rámcovou smlouvu na dodávku svodidel na čtyři roky.
Vítěz získá rámcovou smlouvu na dodávku svodidel na čtyři roky.
Jo, svodidla, to je něco. Jezdím pravidelně po D5 a už roky se tam mění svodidla a nic není hotovo. Dříve tam byla nízká, měnila se za o něco vyšší, teď se zase dávají dvojitá nad sebou. Vždy omezení cca 10 km. Aspoň, kdyby se ta stará demontovala a přemístila třeba na silnice nižších tříd, nic jim není, ale ne. Speciální stroj je nastřihá na kusy a dají se do šrotu. A peníze (naše) tečou a tečou. Státní zakázky jsou nesmrtelná dojná kráva!
jako nejvíc se mi otevírá kudla v kapse, když jedu přes brener a vidím na italský straně ty orezlý svodidla, který tam potkal ještě Josef Václav Radecký z Radče. to si vždycky říkám, jak je možný že v itálii to normálně funguje a tady se to mění co 10 let. D5 je kapitola sama pro sebe, ale stejně mi nejvíc nedá spát, proč tam při výměnách teda už rovnou nedávaj i ty spodní pro motorkáře. na to asi bude nutný počkat, až se někomu blízkýmu zodpovědnýho úředníka stane něco moc nepěknýho.
Ne. To se tam nedává, aby se mohla vypsat nová zakázka a prašulky tekly i za rok.
Ale zkuste se zamyslet, jakou úroveň zadržení ty svodidla v Itálii budou mít. Nedivil bych se, kdyby je za chvíli otočil i vítr.
Ale samozřejmě souhlasím, že ty výměny na D5 ob rok jsou kktina a s životností to nic společného nemá.
V Itálii se jedná o zastudena válcovanou ocel patřící do skupiny nízkolegovaných ocelí, oproti běžné uhlíkové oceli má nižší obsah uhlíku, navíc v ní z dalších prvků najdeme měď, fosfor, chrom či nikl, které jí dodávají nevšední protikorozní a mechanické vlastnosti. Pro tento materiál typický „rezavý“ vzhled vzniká oxidací povrchu, na němž se postupně tvoří patina, která současně zpomaluje proces koroze.
Otázku je, zda opatrná demontáž, převoz, narovnání* a nové osazení nebude dražší (nejsou lidi ani na lépe placené práce) než to roztavit a znova vyválcovat.
*) Abychom nezůstali u toho, že starý ale narovnaný hřebík stojí 15 kč kus.
Podobný komentář jsem čekal. Stará svodidla na D5 jsou z 90% rovná a nerezavá. Mají jen jednu vadu, že jsou nižší, než ta nová. Jistě budou ta nová i bezpečnější, ale kolik se stane nehod v omezeních za ty roky, to nikomu neva.
Tak ono si stačí nalejt čistého vína, nedělá se to pro bezpečnost, ale proto, že vypapírovat výměnu svodidel umí i cvičená opice a snadno se tam dají propálit prachy z evropy.
Mohla by tu být zmínka aspoň o největším českém(moravsko-slezském) výrobci svodidel.