cargo

ŘSD pořádá tržní konzultace k nákupu svodidel za 320 milionů

Oboustranná svodidla. Foto: Svodidla-kaska.czOboustranná svodidla. Foto: Svodidla-kaska.cz

Vítěz získá rámcovou smlouvu na dodávku svodidel na čtyři roky.

Zpět na článek
9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vašek

Jo, svodidla, to je něco. Jezdím pravidelně po D5 a už roky se tam mění svodidla a nic není hotovo. Dříve tam byla nízká, měnila se za o něco vyšší, teď se zase dávají dvojitá nad sebou. Vždy omezení cca 10 km. Aspoň, kdyby se ta stará demontovala a přemístila třeba na silnice nižších tříd, nic jim není, ale ne. Speciální stroj je nastřihá na kusy a dají se do šrotu. A peníze (naše) tečou a tečou. Státní zakázky jsou nesmrtelná dojná kráva!

dejf

jako nejvíc se mi otevírá kudla v kapse, když jedu přes brener a vidím na italský straně ty orezlý svodidla, který tam potkal ještě Josef Václav Radecký z Radče. to si vždycky říkám, jak je možný že v itálii to normálně funguje a tady se to mění co 10 let. D5 je kapitola sama pro sebe, ale stejně mi nejvíc nedá spát, proč tam při výměnách teda už rovnou nedávaj i ty spodní pro motorkáře. na to asi bude nutný počkat, až se někomu blízkýmu zodpovědnýho úředníka stane něco moc nepěknýho.

Jaaaa

Ne. To se tam nedává, aby se mohla vypsat nová zakázka a prašulky tekly i za rok.

Hara_Pes

Ale zkuste se zamyslet, jakou úroveň zadržení ty svodidla v Itálii budou mít. Nedivil bych se, kdyby je za chvíli otočil i vítr.

Ale samozřejmě souhlasím, že ty výměny na D5 ob rok jsou kktina a s životností to nic společného nemá.

Jan

V Itálii se jedná o zastudena válcovanou ocel patřící do skupiny nízkolegovaných ocelí, oproti běžné uhlíkové oceli má nižší obsah uhlíku, navíc v ní z dalších prvků najdeme měď, fosfor, chrom či nikl, které jí dodávají nevšední protikorozní a mechanické vlastnosti. Pro tento materiál typický „rezavý“ vzhled vzniká oxidací povrchu, na němž se postupně tvoří patina, která současně zpomaluje proces koroze.

Jiří Kocurek

Otázku je, zda opatrná demontáž, převoz, narovnání* a nové osazení nebude dražší (nejsou lidi ani na lépe placené práce) než to roztavit a znova vyválcovat.
*) Abychom nezůstali u toho, že starý ale narovnaný hřebík stojí 15 kč kus.

Vašek

Podobný komentář jsem čekal. Stará svodidla na D5 jsou z 90% rovná a nerezavá. Mají jen jednu vadu, že jsou nižší, než ta nová. Jistě budou ta nová i bezpečnější, ale kolik se stane nehod v omezeních za ty roky, to nikomu neva.

dejf

Tak ono si stačí nalejt čistého vína, nedělá se to pro bezpečnost, ale proto, že vypapírovat výměnu svodidel umí i cvičená opice a snadno se tam dají propálit prachy z evropy.

PetrD

Mohla by tu být zmínka aspoň o největším českém(moravsko-slezském) výrobci svodidel.