ŘSD poprvé otevře část dálnice D48 u Frýdku-Místku veřejnosti, první úsek zprovozní 30. června

Stavba obchvatu Frýdku-Místku. Foto: ŘSDStavba obchvatu Frýdku-Místku. Foto: ŘSD

První etapa by měla být kompletně průjezdná do konce prázdnin.

56 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin.dilli

To jsou debaty, o tom kdo a jak kličkuje z Beskyd do Ovy a kolik benzínu spálí. Když je to tak důležité, tak hup do vlaku na puspully po 323 a papa. Obchvat je stavěn na tranzit Pl/Sk-vnitro-At/D a hlavně pro klid obyvatel FM. Žil jsem u výpadovky na D56 směr Ova a nikomu bych to nepřál. A aby sjezd byl do každé prdele ze silnice 2/3 třídy…je to proboha dálnice a náklady na údržbu jsou tvrdý argument. Díky za to, že už se konečně dočkáme. Vyprázdněný FM bude pro Lískovec nebo Staroš na najetí na dálnici úplná lambáda

Kamil

No vidíte a já bydlel, podle územního plánu města, v rekreační a odpočinkové zóně. 200 metrů za barákem jsem měl les a krásnou procházku na Olešnou. Teď za barákem les nevidím, neboť tam je 10 m vysoký násep dálničního tělesa a na něm je ještě 4 m protihluková zeď. Navíc, najezdím desetitisíce kilometrů ročně a vím přesně, jak po celé republice vypadá okolí takových staveb. Najednou tady místo lesa bude bordel. PET flašky, plechovky, igelitové obaly, papírové tašky a podobně. No a na Olešnou jdu ve své podstatě dopravní zónou města. Místo procházky přes zahrádky všude nájezdové rampy, samotný obchvat,… Číst vice »

L Paluzga

V září loňského roku Mátl před volbami sliboval částečnou průjezdnost do konce roku.
Že to bylo naproto nereálné jasně dokazují videa z výstavby, které samo ŘSD publikuje a rovněž fakt, že na to i přes ideální stavební podmínky potřebovali o půl roku (!) víc času.

Za to jednoznačně politické prohlášení pod taktovkou ANO měl Mátl jakožto apolitický státní úředník na hodinu letět.
Jenže to by musel MD šéfovat někdo „s koulemi“ a ne ta parodie na ministra jménem Kupka…

Martin Peterka

Jasně, ministr bude vyhazovat asi nejschopnějšího ředitele ŘSD, co tam kdy byl. Podle mě ho spíš musel prosit, aby mu tam zůstal 😀

L. Plauzga

Tohle nebylo dobré ani jako vtip, ale jak je vidět, přátel nerozlučné soudružské spoluporáce ODS-ANO je i na tomto foru dostatek.

Joker

Tiše :*

mlokXCM

Státní úředník nemusí být apolitický.

georg9

Chlape, nevím co tě žíví, ale jsi mimo realitu dnešního světa

Jiřik

Jen doufám, že se zase nenajdou tupci, kteří by zaměňovali pojem „den otevřených dveří“ na stavbě dálnice a pojem „otevření dálnice pro provoz“, jako tomu bylo vloni v říjnu na D35.

Martin.m

Zajímal by mě důvod, proč při tak obrovské stavbě není napojení ve směru Přibor Ostrava. Pokud při stavbě tak velkého projektu někdo s tímto důležitým napojením nepočítal tak je to více jak zarážející skutečnost a dosti nepochopitelná když obě dálnice od sebe vedou pár desítek metru a provoz dle projektu je stále směrován přes město.

dopravak

Důvod netuším, ale s nějakou velkou intenzitou v tomto směru bych opravdu nepočítal. Lidi z Kopřivnice/Příbora/NJ pojedou do Ostravy po I/58, lidi od Hukvald po II/486 a ten zbytek pojede po stávající cestě. Těch bude ale opravdové minimum.

Permonik

K menšimu vytižení příspiva i že I/58 neni zpoplatněna, zatím co D56, D48 ano..

dopravak

To může být v některých případech pravda, ale ten hlavní důvod je ten, že je to z Příbora do Ostravy přes F-M oklika. Zajet si na 20-30ti km 5-10km kvůli 1-2 ušetřeným minutám, no já nevím.

Petr

Není to o kilometrech ani o penězích, ale o pohodlí. A navíc, když se v Ostravě stejně potřebujete dostat na Místeckou, tak to tam musíte projet přes Dubinu nebo nějakou jinou trasou přes město. A zvlášť teď, jak v Mošnově postaví ty 3 kruháče, tak to mě už moc lákat nebude. Kolem Fryčovic tam zas před pár lety hodili 70 místo 90, takže obě tyhle trasy nejsou nic moc… A po dálnici to taky není nic moc, když se musí přes Místek (městem).

Mirek

Vzhledem k tomu, že hodně lidí může najíždět na dálnici i od Rychaltic, tak zrovna pro ně je výhodnější jet na Ostravu přes F-M., pokud chtějí využit dálnici. Také nechápu logiku projektantů neudělat z dálnice od Příboru nájezd na dálnici směr Ostrava a nutnost zajíždět do města, aby se dalo na Ostravu jet. Stále chtějí odvádět dopravu mimo města, ale tady si to klidně do města vědomě pustí.

dopravak

Podle mě je to dáno polohou nového křížení D48 a okruhu, kdy by odbočení na Ostravu znamenalo stavbu složitých protisměrných ramp, na které v daném místě zřejmě není místo. Jasně, že to není ideální, ale pořád si nemyslím, že provoz na tomto rameni bude nějak závratný. Ta úspora je vzhledem k navíc najetým kilometrům opravdu minimální.

182-097

Minimum? Cesta od Valašského Meziříčí/Nového Jičína/Kopřivnice a Příbora je do Ostravy právě bezkonkurečně nejrychlejší a nejplynulejší právě přes Frýdek. VM-Ostrava se dá už dnes zajet za zhruba 35-45 minut. Tohle napojení bude opravdu chybět.

dopravak

To napojení zůstane zachováno v původní stopě. Záleží, kam v Ostravě, ale na většinu důležitých míst je někdy o 1-2 minuty rychlejší, ale za cenu 5-10km navíc. Na mnoho míst jako Schopping park, Poruba je to o dost blíž a o pár minut rychleji. Proto si nemyslím, že by zde jezdily ve srovnání s ostatními směry nějaké davy. Ano, bylo by to ideální, vzhledem k poloze křížení by to velký rozdíl nebyl.

dopravak

Ten schoppin a Poruba myšleno blíže a rychleji po 58.

Mirek

Hodně lidí jezdí do Karolíny, Futura a to bude po dálnici rychlejší s plynulejší jízdou. Od Příbora na Mošnov je k Futuru v cestě myslím 8 světelných křižovatek ,4 přechody a tramvajový přejezd řízené světly. Samozřejmě se na všem nestojí, ale i tak se stojí často.

Permonik

Tahle čas je rychlejší přes FM.
U toho Futura mi ale vychazi pouze 4 světelných … v běle, u helbicha, vodárna, marianský za sjezdem…

Mirek

Stará Bělá, na vjezdu do Ostravy jsou hned 3 světelné křižovatky za sebou, před Lidlem, další u restaurace Dakota, před radnicí Ostrava Jih je nejprve světelná křižovatka, potom jsou dva světelné přechody k tramvajím, potom světelná křižovatka a následuje hned přejezd tramvaje. Tomuto místu je radno se ve špičce vyhnout. V Mariánských horách dvě světelné křižovatky za sebou, před odbočením k Futuru, kde je sice další, ale tu jsem již nepočítal, to už jsem v cíli. Křižovatku pod vodárnami míjím projetím přes Mariánské hory. Pokud pojedu přes tuto křižovatku, tak budu mít v cestě stejný počet světelných křižovatek, pod vodárnami… Číst vice »

Kamil

Ano, jezdím tam denně. Světla u Alberta, světla u Auto Dubina/benzínky, světla u Lidlu. To do toho nepočítám asi o kilometr zpátky světla od Nové Bělé na Starou Bělou a Krmelín.

Joker

Co je tam vlastně tak „cenného“, že to aktivisté chtěli zablokovat? Nejsem z regionu, takže neznám zdejší poměry. Jinak si myslím, že si aktivisté pomalu, ale jistě výstříleli poslední zbytky munice a zdá se, že se tupí úředníci ŘSD snad konečně zorientovali v malicherných právních kličkách.

L Paluzga

Proč by tam mělo být něco cenného? Mohou škodit, tak škodí.

Stejně jako u pár kilometrů vzdálené MÚK Nošovice, která má přívést dopravu do automobilky Hyundai a jejíž výstavbu už téměř dvace let (!) úspěšně blokují.
Vše, co z a do Hyundaie jede, tak nyní musí zvládnout MÚK Dobrá, která na to ale nemá parametry a je tak permanentě zablokovaná.

Mimochodem, ta MÚK Nošovice je ve smlouvě mezi Hyundai a Českou republikou a ani tohle si tento stát nedokáže ohlídat.

Honza

Jak se dočtete v jiném článku: „Stejně jako u východní části obchvatu šlo o podnět spolku Děti Země a důvody jsou podle Rýdla stejné jako v prvním případě, tedy že v dokumentaci pro stavbu není přesně stanoveno, kdy se má měřit hluková zátěž okolí.“
Zdá se, že stačilo doplnit požadované lhůty a stavba může pokračovat.

Joker

Děkuji, pánové.

mlokXCM

Nejspíše jim chybí, tomu ŘSD, odborníci ze zdejší diskuze.

Siderodromofil

Bude obchvat F-M zpoplatněn po vzoru jihovýchodního obchvatu Otrokovic?

L Paluzga

D56 je zpoplatněna, stejně jako D48 směr Český Těšín i směr Nový Jičín.
Přínos obchvatu pro místní dopravu bude nulový, takže je to úplně jedno.

dopravak

Tak určitě, sice se z města dostane cca. 30 000 aut z D56 a 20 000 aut z D48. Tomu říkám „nulový“ přinos. 😉

L Paluzga

Nulový přínos znamená, že pro cestu z Místku do Frýdku obchvat využít nepůjde.
Přínos samozřejmě bude uvolněná I/48 a I/56, o tom jsem ale nepsal.

dopravak

Ale obchvat z principu není určený k řešení místní dopravy ve městě. Ten je snad od toho, aby do města nevjížděl transit. pro dopravu mezi Frýdkem a Místkem jsou ulice Revoluční a Hlavní třída. I kdyby mělo třeba Staré město vlastní sjezd, tak by po okruhu do centra nikdo nejezdil. Proč by to proboha dělal?

Vlastimil Nový

Pořád nemohu nejenom já pochopit absenci najezdových větví ve směru D56-D48 Ostrava-Příbor a naopak,
viz foto…obzvlášť sever-západ nevyžadoval žádný nový most a takhle to budou tahat přes město…nemyslím si, že půjde o úplně malý objem dopravy s hustotou zalidnění Ostravska

Pavel

Taky jsem se nad tím kdysi pozastavoval, ale na druhou stranu, kolik lidí pojede např. z Rychaltic do Ostravy? Resp. kolik nákladních aut pojede tímto směrem?

D56 stojí jen díky komunistům, dnes by byl asi problém ji postavit.

L Paluzga

Proč zrovna z Rychaltic?
Příbor, Kopřivnice, Frenštát, Rožnov, Val-Mez; to jsou všechno města, kde je pro cestu z /do Ostravy jednoznačně nejvýhodnější kombinace D48/D56.

Dalším nesmyslem je chybějicí napojení z Frýdku a okolí. Frýdek, Lískovec, Staré Město – vše pojede postaru přes centrum, protože ve Slezsku jaksi pozapoměli naprojektovat a postavit alespoň jedno MÚK.

dopravak

Nevím, jestli jste místní, ale z Příbora do Ostravy přes F-M nepojede absolutně nikdo, protože to vezme pohodlně po I/58, kde je zrovna dokončený obchvat Skotnice a obchvat Mošnova se začíná stavět.

Petr

No právě, zpackaná varianta obchvatu Mošnova se 3 kruháči. Takový obchvat nebude rychlejší než původní cesta přes Mošnov. Takže za mě radši určitě po dálnici přes Místek, pokud by tam teda bylo to napojení na D56. A možná proto ho tam nedali, aby jim lidi takto nejezdili…

Swariner

Zase nepřehánějte. Příbor, Kopr, Frenštát budou jezdit jako dosud přes Mošnov – v nouzi to střihnou kolem Studénky a po D1 (do Poruby je to možná i lepší a když je rozkopaná Rudná tak i do IKEY atd.). Menšina z Frenu možná přes Frýdlant do FM a z tohohle směru napojení je. Když jsem bydlíval v Rožnově, do Ovy jsem také jezdil buď přes Frenštát a Mošnov nebo až přes Frýdlant a FM. Valmez nevím, ale pokud pojedou přes NJ, pochybuju, že pojedou do Ovy přes FM….

dopravak

Z Frenštátu se jezdí na Ostravu buď po 58 přes Příbor, nebo alternativně přes Hukvaldy, po dostavbě obchvatu možná přes Frýdlant, každopádně nikdy ne po D48. Z Valmezu buď po 57 na D1, nebo po 58 přes Mošnov. Do F-M by to byla vždycky úplně zbytečná zajížďka. Mě to napoprvé taky překvapilo, ale ono tam těch lidí pojede asi fakt minimum.

Swariner

Nejsme ve při. Já jsem z Trojanovic a do Ovy jezdím opravdu častěji přes Frýdlant a FM než přes Mošnov po 58. Časově to vychází mírně lépe (míněno do centra nebo třeba do Hornbachu na Rudné). Jinak časově šul-nul.

dopravak

Jasně, z to byla spíše odpověď na ostatní, kteří argumentují, že po D48 budou směrem na Ostravu jezdit nějaké davy. Ono asi fakt nebudou. Odbočení z D48 na D56 ve směru Ova by zde bylo hodně komplikované, v podstatě úplně do protisměru. Pokud se bude jednat o pár aut, tak ty holt pojedou po staru. Do centra se tak jako tak nedostanou, takže mi to nepřijde zas tak nelogické.

Petr

Tak si to někdy schválně zkuste stopnout, jak dlouho trvá dojet z Příbora do Místku po dálnici. Odečtěte propletení se Místkem na D56 a stopněte si, za jak dlouho budete v Hrabůvce. Pokud potřebujete do Ovy na Místeckou a do centra, tak stejně musíte např. přes Dubinu a to už jste v obci, takže 50. Jsem z Frenu a po zavedení 70 kolem Fryčovic, by v případě napojení D56 v Místku byla právě tohle nejrychlejší cesta. Možná je to překvapivé, ale jezdil jsem denně do Ovy 7 let a zkoušel různé trasy, která je nejrychlejší. Tak schválně, jak to vyjde… Číst vice »

Black

Důvodem pro ne/rozhodnutí k propojení D48 ve směru od Příbora na D56 určitě není to, že by to občanu XY z Frenu vyhovovalo nebo bylo časově kratší než přes Mošnov, nýbrž spousta jiných faktorů: Třeba průzkum, kolik by asi motoristů takovou spojku používalo v porovnání s náklady na stavbu, možnost vůbec trasu někudy vést a spousta jiných faktorů. Pro neznalé historie – před 20 lety se radní FM tak dlouho hádali kvůli pozemkům, zda obchvat severní nebo jižní trasou až šanci propásli. Tehdejší primátor prorokoval, že tím osunuli stavbu o 20 let a nemýlil se. To jen vy někteří tady… Číst vice »

dopravak

Však já uznávám, že na některá místa je to o něco málo rychlejší, nicméně za cenu 5-10km navíc, což už zas tak zanedbatelné není. Těch lidí, co jim pohodlí za ty navíc najete kilometry stojí, ale opravdu zas tolik nebude. Křížení okruhu a D48 je navíc poměrně hodně na jih, takže současná varianta kruháčem kolem tesca a hypotetické odbočení z 48 přímo na okruh by bylo jenom nepatrně rychlejší. Proto se tak zřejmě projektanti rozhodli.

182-097

ValMez-Ostrava je momentálně přes NJ, a FM bezkonkurenčně nejrychlejší a nejplynulejší cesta. Mám vyzkoušenou spoustu variant (po D1 a pak přes Kunín a NJ/přes Palačov a Mankovice na D1/přes NJ a Mošnov/přes Rožnov a FM a zrovna ta přes NJ a FM je teď nejlepší. Sice se to může zdát jako zajížďka, ale bohatě to vyrovná pohodlí jízdy po dálnici, než se někde motat přes dědiny, kruháče a omezení.

Swariner

Ok, může být. Ale v tom případě se pro vás nic nemění. Jen budete z NJ rychleji v Místku po D48. Obchvat vám nepomůže, ale ani nic nezhorší. Jsem sám zvědav, jak to na kruháči u Teska bude vypadat, až se to otevře komplet. Myslím ale, že to nebude až taková tragédie.

Permonik

Tak ono do Ostravy jet z Příbora přes FM je jako jet z Ovy do Brna přes Zabřeh n Moravě. Je to o 30 procent delší cesta.

Petr

To jste trochu popletl. To by přes Zábřeh musela být dálnice směr Brno a naopak mezi Olomoucí a Vyškovem ne 😉

Mirek

Znám dost lidí, kteří jezdí do Ostravy právě přes FM z důvodu, že jsou tam mnohem dříve a plynulou jízdou. I pokud bude člověk zajíždět do FM, aby si najel na dálnici na Ostravu, tak nemá v cestě žádné světelné křižovatky až do centra Ostravy. Z Příboru na Mošnov je světelných křižovatek dost a nutnost jet 50 km/hod je skoro častější než 90 km/hod mimo obce.

Black

No, při dnešní ceně benzínu je to rychlejší, ale delší a tím dražší spojení brzy přejde.

Mirek

Popojíždění po městech od křižovatky ke křižovatce sežere více benzínu, než plynulá jízda i po dálnici, pokud nejsem závislý na maximální rychlosti a nezávodím. Český Těšín – Příbor, po dálnici, tempomat 125, 6,6 l/100 km benzínu. Pohyb po Ostravě 7,5 l/100 km.

182-097

Je to naprosto normální. Nejde o to že to je delší, jde o pohodlí. Takto jedu plynule po dálnici a nemusím se proplétat dědinou, kruháči a omezeními.

Black

Ano ŘSD Vaše nároky na pohodlí jistě vezme v úvahu při stavbě dálnic.

dopravak

No na první pohled mě to taky překvapilo, ale ono ten objem dopravy v tomto směru opravdu velký nebude. Od Příbora vede rychlejší spojení po I/58 a z ostatních vesnic po II/486. ten zbytek holt pojede na kruháč u Tesca, ale objemem asi fakt zanedbatelná část.

Black

Jsem ve FM každý týden a proto mě baví ty kecy některých zde, jak se motoristé z/do OVA chudáci musí proplétat Místkem. Přitom jde o 1 kruháč a 1 sjezd/nájezd.