ŘSD pokračuje s přípravou dostavby prodloužené Místecké v Ostravě, lokalitu čeká průzkum podloží
Místecká ulice v místech, kde ji čeká velká proměna. Foto: Google Street View
Zastřešení silnice I/56 do jednostranně uzavřené galerie má snížit dopady husté dopravy, místem projíždí přes 26 500 aut všech kategorií denně.
Cele to melo jit pod zem a to vcetne prilehne zeleznice. Zmizela by tato umela silnicni a zeleznicni bariera v centru mesta, kterou bude potreba prekovanavat pres lavky a vytahem. Mesto melo tlacit na RSD k budovani varianty pomoci tunelu zhruba od zastavky Ostrava Stred az po zacatek ulice Ceskobratska.
Pokud by to slo pod zem, tak tim by vzniklo nove misto na ulici Cingrova, ktere by se dalo vyuzit napriklad pro nove bydleni. A taky by se zredokuvat uz predimenzovane Frýdlantské mosty.
To si myslím taky, když už řešit rozdělení města, tak pořádně.
Toto je takový poloprojekt, ostuda. Bohužel to asi odpovídá objemu peněz, který na podobné akce Ostrava má.
https://mapy.cz/19stoleti?x=18.2800835&y=49.8385232&z=15
Neřekl bych že ta štreka a silnice je tam kvůli rozdělení města. Spíš bych řekl, že okolo cesty a štreky postavili domy. A bez dopravy by Moravská Ostrava zůstala městysem.
No, určitě nebyl její cíl rozdělit město, ale poslední desítky let je to bohužel role, kterou hraje.
Železnici zakopat nelze, od nádraží Střed bys nestihla vystoupat k mostu přes Ostravicí…
Ale jděte..
Indukce poptávky je fenomén, při kterém se po zvýšení nabídky zvedne také poptávka. Platí v mnoha oborech, jak v ekonomii při obchodech, tak například v dopravě, což se nazývá dopravní indukce. Může přispívat jak k pozitivním, tak k negativním jevům. V urbanismu způsobuje například vytváření sídelních kaší (satelitů) za městy. Opakem je redukce poptávky, kdy se při snížení nabídky sníží i poptávka. Pokud se například uberou pruhy na silnici, část dopravy „zmizí“, protože lidé tomu přizpůsobí své chování – zváží potřebu jízdy, pojedou mimo dopravní špičku či si vyberou jiný způsob dopravy.
Souhlasím, nicméně redukce bohužel platí jen v případech, kdy je dostupná alternativa, což je v tomto případě značně diskutabilní.
Mno, u přivaděče, který vede ze 3. největšího města republiky na dálnici D1, tohle pravidlo moc silné nebude. Když už se někdo rozhodne jet někam po dálnici, je nepravděpodobné, že by jej od jeho cestovního záměru odradily zrovna 2 km dvoupruhové silnice v centru Ostravy.
Ale taková stovka zpomalovacích prahů a desítka železničních přejzdů by mohla … zvednout spotřebu i především emise?
Že by se potom kamioňák rozhodl jet raději na kole?
A už tohle “zmizení” části dopravy někdo někdy někde viděl? A pokud ano, tak kdy a kde?
Důležité je aby v době výstavby nebylo žádné omezení na Rudné.
Už ani nepamatuji rok, kdy na Rudné nebylo žádné omezení. To muselo být někdy v devadesátkách, ne?