ŘSD pokračuje s přípravou další velké investice v Moravskoslezském kraji, obchvat Hlučínska uleví přetíženým obcím
Silnice I/56 mezi Kozmicemi a Dolním Benešovem. Zdroj: Google Street View
Očekává se, že stavba bude rozdělena do tří až čtyř etap o celkové délce 27,3 kilometru. Náklady dosahují devíti miliard korun bez DPH.
Tak k dnešní informaci taky na zdopravy.cz že se zvažuje o elektrizace tratí na Opavsku a Krnovsku místo vodíkovizace či jak to scifi nazvat. Je to pro všechny neskutečně dobrá zpráva která jak již je v diskuzi níže avizováno může být v budoucnu doplněna informací o možném doplnění úseku Hlučín Ostrava vlakem nebo i vlakotramvají neboť se uvolní potřebné místo pro tuto trať.
To by byla nejen úleva ale i atraktivní možnost doplnění o kolejovou dopravu.
Modlím se i za zdejší občany….😀
Držím palce celé oblasti…👍👍👍🚂
Myslíte, že silniční doprava vyklidí dobrovolně s radostí svůj prostor pro vlako(tramvaj)?
Nevím zda se tak stane ale bude k tomu blíže a prostor.
Doba je tomu nakloněna…
Tak snad. Nikoho to obtěžovat nebude.
A věřím že mnohým i dobře poslouží…
A proč se dělá obchvat Ludgeřovice a Hlučína? Vždyť ty už obchvat mají.
Kudy vede obchvat Hlučína?
https://www.google.cz/maps/@49.8960082,18.1919944,4211m/data=!3m1!1e3
Přece po silnici 56.
https://mapy.cz/s/damosatohu
Akorát si ho už obestavěli…
Nevím na které planetě bydlíte ale 56 vede středem města a krásně rozděluje Hlučín na 2 části.
Ale když tu silnici postavili, tak to byl obchvat, takže si ho znehodnotili na ulici. Nic bych jim dalšího nepostavil.
Obchvat náměstí, ale už v té době bylo minimálně okolí kulturáku zastavěné.
V kterém roce byl ten obchvat obestavěn? Protože už při III. vojenském mapování z roku 1869 prochází ta silnice středem města.
https://ags.cuzk.cz/archiv/openmap.html?typ=3voj_spec&idrastru=D1_22__4060_01
Když se prohrabete archivem, tak podle map 1:5000 byl obchvat postaven mezi lety 1968 a 1971.
Padlo u toho mnoho domů (ulice Ostravská a další) a z jejich zahrádek je teďka park/zelená plocha okolo kulturního domu.
To III. vojenském mapování klame.
Pan je komik
Je. 🙂
Chci občas upozornit, že na silnicích se staví už i obchvaty obchvatů. Protože stálým podporováním silniční dopravy se problémy neřeší, jen se přesouvají jinam a až se zase znova vrátí na místa, kde to už bylo vyřešeno. Není to totiž první podobný místo.
Tohle dává mnohem větší smysl než Severní spoj
A ted tu o Karkulce.. 🙂
Naopak by měli modernizovat železnici. Nesmíme stavět další silnice, jsme jedním z největších znečišťovatelů EU.
Presne v zemi, kde je 6mio ridicu a 6.5mio aut potrebujeme vlecku do kazde dediny!
Převrátit a dohnat do absurdna, oblíbená taktika, koukám. Bude tedy lepší to ještě přižhavit, naplácat do krajiny další lány asfaltu, nechat železnici jen dožít a hlavně neměnit nic na důsledcích předchozích „dopravních politik“? Škodliviny z nadměrně energeticky náročné dopravy nevadí, zlevníme ji, a budeme přitom ukazovat i na sváteční kuřáky dýmek, jimž naopak občasný požitek znepříjemníme? Jak zvrhlé.
A koleje rostou ze země samy a vlaky jezdí jenom z kopce samospádem.
Nevím, jestli se těmi čísly lze ohánět. V naší rodině máme dva řidičáky a nula aut.
U nás doma je to úplně v rovnováze: 3 řidičáky na 3 auta.
Řekl bych že celostání statistika pokrývá i případy, kdy někdo vlastní celé muzeum popřípadě flotilu vozů.
To jo, ale naráz jezdí jenom s jedním.
Zado každý z dědiny potřebuje ve větších městech zaparkovat nejlépe 10 m ode dveří.
To je teda fakt divny, ze jedina jakztakz prumyslova zeme v cele EU je soucasne jednim z nejvetsich znecistovatelu!
Ja jsem strasne zvedavej, az v 2033 odstavime uhli bez adekvatni nahrady, jak nam hodla naordinovat zeleny aktivista, z boziho dopusteni ministr ZP…
To najednou bude vsude cisto!
A přijdou měřit emise z osobní dopravy. V jednu v noci setrvalý nárůst emisí, co to? A ve čtyři ráno o 70 km jižněji to samé a s tou samou skladbou emisí, která až moc dobře odpovídá uhelnému kotli s odsířením.
Že vane vítr z Polska, kde Janusz fedruje uhlí dopravníkem?
Ale na to je právě třeba přeložku této silnice. Stávající vede po tělese bývalé dráhy.
Jakmile dojde k přeložce, bude se moci jednat o obnovení tratě do Hlučína. Jinak klasická železniční trať z Ostravy do Opavy je po modernizaci…
Po tělese bývalé dráhy vede přeložka, stačí se vrátit na původní silnici.
A pak by to chtělo obnovit trať z Hlučína do Petřkovic a nějak to prodloužit do Ostravy
Souhlasím, ta trať prochází většími sídlí, kde žije velké množství obyvatel. Jako primestska železnice ve velké aglomerace má velký potenciál.
Vlakotramvaj až do Opavy by tam byla super, jenže u nás se to tak nikdy nedělalo…
V Petřkovicích a Ludgeřovicích tramvaj nechtějí v ulici.
Nový kolejový most přes Odru nikdo stavět v dnešní době, kdy je opět na řadě rušení tratí, nebude.
Nedivil bych za pár let názoru, že když je nová rychlá silnice, bude nejlepší trať do Hlučína zrušit.
„Tramvaj nechtějí v ulici“, „je na řadě rušení tratí“… Jasně, takže když je debilní trend, ještě ho podpoříme. Zdrojů je dost, přinejhorším se povraždíme. No fajn. Ne, že by to k tomu nesměřovalo, když ještě mnozí volají po tom, co sami ani nechtějí…
Přinejhorším se povraždíme…
Typický argument typického zalepsence: Když nebdue po jeho, bude konec světa. Už jsi nesl popelnici na nádraží? Nesl, aby po té silnici nejela.
No tak ten současný silniční most přes Odru stojí v pustině, tam bezprostředně obytné domy kolem nejsou, jenom porost na březích řeky.
Tramvaj by mohla překročit dálnici i Odru po existujících mostech a uhnout na vlastní těleso teprve potom.
Po mostech určitě přes dálnici určitě ne a na obloukový přes Odru ji už nepustí. Ty kolony by byly celý den, ne jen ve špičku.
Pokud by chtěli opravdu udělat rychlé spojení tratě do Hlučína s Ostravou, stačilo by pár set metrů silnice k nádraží Hlučín, točnu (elektro)busů a přípoj ke každému vlaku.
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&rm=9poa5xWtlefm18jfNySNDNPjHZQfewRgS1&x=18.1979972&y=49.9017001&z=16&base=ophoto
Kdyby nevyhodili do luftu mosty v Petřkovicích, dalo se vymýšlet víc variant. Pokračovat dle původního projektu do Chalupek, příp. doplnit triangl před Chalupkama na Bohumín. Nebo stočit to dřív přes Odru na Ostravu nebo triangl na Ostravu i Bohumín… Ale už tehdy po zprovoznění tratě 1925 dle historických publikací nebyla vůle a peníze na přemostění Odry u Ostravy navíc pro Čechy na „politicky problematickém“ území. Do toho nějaké nestability svahu… Kdyby vydržela tramvaj, tak by to asi urychlilo stavbu obchvatu Hlučínska, protože stačilo 3/4 roku, kdy se jezdilo přes Ludgery a Petřky a místní z toho šíleli, tak by to… Číst vice »