ŘSD podalo novou žádost o územní rozhodnutí pro středočeskou D3

Dálnice D3 přes Posázaví, vizualizace. Pramen: ŘSDDálnice D3 přes Posázaví, vizualizace. Pramen: ŘSD

Středočeská část dálnice D3 bude po svém dokončení měřit 58,5 kilometru, má se stavět na pěti úsecích současně.

44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dušan Papoušek

Já bych se na to velebnosti už vyprdla a dostavěla bych raději dálnici z Písku do Budějovic.
Navíc z Budějovic na Písek už je asi 8 km schváleno v podstatě jako dálnice. Tím by bylo napojeno město Budějovice na dalniční sít plus po dálnici z Budějovic do Prahy

Pako

Je vidět, že moc neznáte souvislosti. Mezi Pískem a tím úsekem u ČB se připravuje uspořádání 2+1 ve stávající trase jen s drobnými úpravami a hlavně redukcí úrovňových a realizací několika mimoúrovňových křižovatek (obdoba úseku Benešov-D1 na I/3) s reálnou možností realizace po etapách cca 2025-28. Úplně nová trasa pro 4-pruh by znamenala začít s vyhledávacími studiemi. Po schválení vítězné varianty by se tato musela zakomponovat do ZÚR Jihočeského kraje. To může být s obstrukcemi a soudními tahanicemi záležitost na 10 i 20 let. Následně zpracování PD a opět tahanice kolem výjimek pro chráněné rostlinky a živočichy, zásahy aktivistů, spolků… Číst vice »

looki

Trochu mě zaráží dvě věci.
Nikde se nemluví a vlivu na D0 a Pražskou dopravu vůbec.
A podmiňující stavbou měla být příměstská železnice alespoň do Benešova.

Kebab

Na D0 nepřijede doprava z D3 a D1 dohromady na jedno místo, ale na dvě různé MÚK, takže se lépe rozprostře. Do Prahy pak přijedou ti samí lidé/auta jako dosud. Nemáte zač.

Vladimír

Po D3 budou jezdit do Prahy ti, kteří teď jezdí po D1, na kterou najeli u Mirošovic.
A příměstská železnice do Benešova jezdí, co jsem naživu a jezdila i předtím.
Z Hlaváku každou chvíli, člověk skoro nestačí nastupovat.

Dušan Papoušek

Upřímně bydlím v Milevsku 20 km od Tábora, ale do Prahy vždycky pojedu po dálnici D4

standa

neposkytuje nějaká sázkovka možnost vsadit si, který úsek dálnice v ČR se začne stavět jako poslední ? tipoval bych jeden z těchto nebo SOKP . na data ze stránek řsd se moc neohlížím

mlokXCM

Jako že by vypsala nějaká sázkovka kurz na úseky, o kterých se ví, že budou poslední? Tak možná by kurz kolem 1,01 někoho nalákal.

Jan z Rokycan

Hm, a k jakému datu se bude případně získávat výhra? A co úseky, které se nakonec stavět nebudou? Platí to? To já bych si rozhodně radši vsadil na plný profil D49, přechod Nových Mlýnů, propojení D52 a D2 pod Brnem, severní obchvat Karlových Varů, D6 do Německa. A nebo pro jistotu nějaký nesmysl jako D19 Rožmitál p. Tř. – Spálené Poříčí, termín plnění 2150, ať z toho praprapravnuci také něco mají, pokud v té době budou vědět, co jsou dálnice. (Odborně znevtipněný vtip.)

Kodl

Podle mého realistického názoru se do konce roku 2029 ani nekopne. Tak ke konci roku zde v komentářích ahoj 🙂

Martin

Přesně můj názor

PetrH

doufejme.

Kreketuse

Až se to postaví tak podél dolního toku Sázavy zůstane jen malá zóna bez trvalého nočního nízkofrekvenčního hukotu: a to kolem Týnce nad Sázavou cca 5 km vzdušnou čarou na západ i na východ. Zejména v letní polovině roku totiž v noci převládají přízemní inverze, které způsobují že zvuk se ohýbá zpátky zemí a do velké vzdálenosti od dálnic vytváří ručné zóny. To je hlavní problém kde 3 nikoliv takzvaná fragmentace krajiny.(na fragmentaci si primárně stěžují kritici dálnice a primárně ji bagatelizují příznivci dálnice, ale o tom to není) Zóna hluku má už jeden střed u Poříčí a druhá ještě… Číst vice »

David

Tak u toho Poříčí ten hluk dost klesne. Ale jinak myslíte, že bude ta dálnice slyšet i v Pikovicích? Tomu se mi moc nechce věřit vzhledem k tomu, že by ten hluk musel doslova přes několik kopců.

Adam

Nic nepřibyde, ten váš zlom u Poříčí zmizí, protože tam nikdo nebude jezdit, kromě toho, že to je blábol.

Jiří Kocurek

„přízemní inverze, které způsobují že zvuk se ohýbá zpátky zemí“

Jakože zvuková vlna se bude šířit za roh, protože je tam chladněji? Jsem netušil, že stačí dát chladničky ke dveřím klubu, aby byl kopák lépe slyšet.

Kebab

Dobrý tip, když budou bubny moc nahlas, tak stačí přitopit a ušetří se za zvukaře.

Jarda Š.

To ano, v inverzním počasí se hluk šíří do větší vzdálenosti, ale D3 bude k údolí Sázavy kolmá a navíc povede nad ním po vysokém mostě, takže obavy z hlukové zátěže v údolí jsou zcela neopodstatněné.

Hajnej

To je pravda, když jsem ještě bydlel na Pankráci v ulici V Rovinách, bylo za inverzního počasí krásně slyšet vlaky mezi Krčí a Braníkem – a to je odtamtud až v druhém údolí.
Podobně byly u babičky v Příkrém za inverze slyšet vlaky z údolí Jizery od Semil, rovněž za kopcem.

Jarda Š.

Šíření hluku z dopravy z údolí do výše položených míst je ale vždy výraznější než opačným směrem.

Jan M

hm, tak to lidi kolem D55 a Moravy už nikdy nic neuslyší, až to dostaví. Tam jsou aspoň inverze 😀

Tomas

Velmi zajímavý názor. Vypadá to, že o přízemní inverzi a šíření zvuku narozdíl od reakcí něco víte. Každopádně díky za rozšíření obzorů. Přitom mi to vlastně dochází, když se kdysi hrával fotbal, tak během deště (náhlého snížení teplot) bylo najednou slyšet fanoušky křičet gól na daleko větší vzdálenosti podél řeky a platí to vlastně i pro vlaky.
V ČR jsem našel tyto dvě diplomky, které reší vliv povětrnostních podmínek na šíření hluku.
https://dspace.cvut.cz/bitstream/handle/10467/77610/F6-DP-2018-Benes-Ondrej-Diplomova%20prace.pdf?sequence=-1&isAllowed=y
https://dspace.cvut.cz/bitstream/handle/10467/88215/F6-DP-2020-Hejzlar-Tomas-Dusledky%20zanedbani%20atmosferickych%20podminek%20pri%20mereni%20leteckeho%20hluku.pdf?sequence=-1&isAllowed=y

Hajnej

No hlavně má D3 přes Sázavu konečně pořádnej most ve vodorovné a ne ten příšernej lavor jako D1 u Hvězdonic. To taky ubere hodně hluku.

Vojta_7

Pokud by ŘSD věřilo termínu 2029, tak by nemuselo předělávat obchvat Benešova… Místo něj by šlo v předstihu postavit úsek Miličín-Benešov, kde nebude tolik tunelů a mostů…

Martin Peterka

Nešlo, obce v okolí dálnice si vynutily podmínku, že budou všechny úseky zprovozněny současně.

Martin Peterka

To bude jednou parádní cesta z Prahy až do Alp, už aby to bylo 😀

Michael

My chceme z Moravy taky parádní cestu do Alp, kde je zbytek D52? 🙄

Poudy

Zeptejte se Haška:)

MareK

Z Moravy (střední/severní) do Alp raději D55…

Michael

To stěží. Než dojdou do Břeclavi tak budu mět fósy po kolena a kde máte spojku na A5? Že střední Moravy to bude výhodnější vždycky přes Brno a Mikulov..

Jack

Až to bude, tak tam můžete leda na letní turistiku. Tou dobou budou už Alpy bez sněhu…

Jiří Kocurek

Maskírovka: Podat jich více naráz, aby se odvolávali a odvolávali a možná si jednoho z nich nevšimli. 🙂

Radim

😀

a8n

Spíš naopak, aby na všechny poslali stejné odvolání a úředníci měli míň práce s vypořádáním.

Jakub

Jestli se začne stavět v roce 26, tak sním svůj klobouk…ale moc bych si to přál!

Jiří 3

Poprosím kdyžtak o videodokumentaci, jako případný důkaz

Hajnej

Slyšel jsem o jedinci, jehož rodiče provozovali cukrárnu a jenž si pro podobné účely vyráběl klobouky z oplatkového těsta. To spešl kopyto se mu prý vyhranými sázkami několikrát zaplatilo…

noerf

Původní doba výstavby byla 2024 – 2028, nynější doba 2026 – 2029 znamená, zrychlení fyzické výstavby.

Radim

Podle toho jestli začnou na jaře nebo na podzim. Jestli začnou v zimě/na jaře 2026, bude termín zprovoznění něco jako 22.12.2029. Když to bude na podzim/v zimě, tak až na jaře 2030. Takhle to bývá co jsem si všiml

Vlastimil Kocurek

Skutečná doba bude záležet od kvality projektů, a přípravných prací, jako je geologický průzkum, viz
sesuvy na D8 u Prackovic a na D3 za Vidovem, kde pár desítek m od sesouvajícího se svahu, vede silnice po úplné rovině pod svahem, ale dálnici natrasovali do svahu. Takže jde o zcela šílené trasování, a pokud tyto stejné chyby jsou i ve středočeské části D3 – což se dá předpokládat, tak všechno je + 3 roky navíc.
Kéž by to tak ale nebylo 🙂 To si moc přeji.

Václav

Dobrou chuť!

Jan

Souhlas, podali teprve žádost o vydání. To je rok, než s tím něco udělají, další rok odvolací řízení a pak soudní tahanice, protože k soudu se přeci chodí pro rozsudek, ne pro spravedlnost (myslím to tak, že i kdyby rozhodnutí správního orgánu bylo správně, zákonné, byly zakomponovány i konstruktivní námitky účastníků, tak stejně s tím nebudou někteří účastníci souhlasit). Příkladem může být případ územního rozvoje Středočeského kraje, kde to dotáhli až k Ústavnímu soudu ČR….a to se vsadím, že první věc co odpůrci napadnou, je podjatost krajského úřadu. To je další rok.

Jan z Rokycan

Doporučuji zakoupit třeba z rýžového papíru, aby vás pak za čtyři roky v břiše netlačil.