ŘSD podalo rozklad proti zrušení soutěže na část brněnského okruhu
Ředitelství silnic a dálnic podalo rozklad proti rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, který zrušil na návrh slovenského živnostníka Ing.
Ředitelství silnic a dálnic podalo rozklad proti rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, který zrušil na návrh slovenského živnostníka Ing. Július Lapdavský Deštrukprojekt z Rožnavy, kterým došlo ke zrušení soutěže na další část Velkého městského okruhu v Brně v Žabovřeské ulici. Budoucnost zakázky má v rukou předseda ÚOHS Petr Rafaj.
O kroku ŘSD informoval generální ředitel Radek Mátl na Twitteru. ŘSD mělo dvě možnosti: zakázku zrušit a vypsat znovu, nebo proti rozhodnutí podat rozklad. Jisté je, že stavba nabere zdržení nejméně několik měsíců. Mátl uvedl, že je přesvědčen o neoprávněnosti námitky slovenské firmy.
ŘSD podalo dne 6.3.2020 Rozklad proti rozhodnutí ÚOHS ze dne 21.2.2020, kterým zrušil nepravomocně zad. řízení na akci “I/42 Brno, VMO Žabovřeská, II. etapa”. Jsme přesvědčeni, že námitka byla neoprávněná a prvoinstanční rozhodnutí tak chybné. Více zítra na tiskovém briefingu.
— Radek Mátl (@MatlRadek) March 8, 2020
ÚOHS zrušil zakázku kvůli námitkám firmy, která se do soutěže vůbec nehlásila. Slovenské společnosti se nelíbil požadavek na předložení dokladu o oprávnění podnikání v elektrických revizích.
Do zakázky s odhadovanou cenou 1,590 miliardy korun přišly dvě nabídky, obě výrazně dražší než cena podle projektu. Sdružení Eurovia, Hochtief a Subterra nabídlo 1,948 miliardy korun, Porr 2,214 miliardy korun. Kromě Deštrukprojektu nikdo jiný námitky nepodal.
Lapdavského zastupoval v případě advokát Vlastimil Calaba. Ten sídlí v Kroměříži na stejné adrese jako organizační složka slovenské stavební firmy Váhostav. V minulosti už Váhostav zastupoval. V roce 2018 se obrátil na ÚOHS kvůli zakázce na modernizaci brněnského nádraží za dvě miliardy korun. Nabídku přitom tehdy Váhostav ani nepodal. Po třech měsících bez vysvětlení vzal svůj návrh zpět.
Podle původních plánů měly práce začít v dubnu. Stavba zahrnuje přeložení tramvajové tratě do tunelu pod Wilsonovým lesem, což umožní rozšířit stávající dvoupruhovou silnici na směrově rozdělenou čtyřpruhovou komunikaci.
Investorem je z drtivé většiny Ředitelství silnic a dálnic, zhruba 80 miliony se ale bude podílet i město. Velký městský okruh je jedním ze strategických projektů Brna. Na Žabovřeské je dlouhodobým cílem odstranit dopravní špunt, který způsobuje dlouhé kolony.
Zakázce a jejímu pozadí jsme se věnovali minulý týden.