ŘSD po stížnostech Metrostavu vyloučilo polský Budimex ze soutěže na D11 na hranice
Silnice S3 u českých hranic. Foto: GDDKiA
Vyloučení se týká nedoložení kvalifikačních požadavků. Budimex se proti rozhodnutí ŘSD odvolá.
Domácí firmy okolo sebe kopou jak splašený kůň. Poláci nasadili nízkou cenu a to se jim nelíbí! To by pak asi zůystalo málo na odklonéní
Zajímalo by mě, jak to tedy hoši z ŘSD vybírali a rozhodli, když teď Budimex vyloučili. Za to by mel někdo nést zodpovědnost
Takze pristi rok pred volbami se slavnostne zacne stavit. Skvele (Ironie).
Včera bylo pozdě, říkal jsem si, když jsem se minulou sobotu trmácel po silnici z Jaroměře do Trutnova. Ale oradarovaná je pěkně.
Ať už to postavěj třeba Papuánci nebo černoši z Pobřezí slonoviny ,ale hlavně ,ať už se staví a hlavně jezdí.A prvni dvě firmy v pořadí vyloučit se soutěže, jinak to nebude postavené nikdy.Dnes jsem jel přes Královec z PL a je to jako když se vracite do Půlnocniho královstvi.
Celý to dost smrdí..Budimex nemá reference…MI Roads jsou hotový jehňátka nevinný…a Česko zas čeká co bude dál… Scheiße..:-)))..
Vážení Češi! Těchto pár kilometrů dálnice asi nikdy nepostavíte.
Stejně jako v Polsku už 20let vázne modernizace a stavba železnic.
dvanáct mínusů jste dostal, ani jedna oponentura. Nemají koule na odpověď.
Bavíme se o dálnici
Co to je za otázku? Kdyby měl důkazy, tak je povinen je poskytnout policii a ta by zahájila trestní řízeno. V tom případě by dotyčný nezmiňoval, že je potřeba něco prověřovat, ne?
Takže když napíšu, že kradete a nebudu k tomu mít žádné důkazy, je to ok?
Sůra tys byl vždycky kretén. Arogantní pičus. novak.p3@seznam.cz
2a00:102a:5002:142f:1:0:ce58:ead8
díky!
Soudem odsouzená firma za korupci, opakovaně obcházející pravidla hospodářské soutěže je ochránce pravidel hospodářské soutěže? To se může stát jen v ČR 🙁
Ano, defraudanti dosáhli svého a kamiony budou dál devastovat životy lidí u přetížených silnic. Česká defraudantská republika rok 2024 (nic se nezměnilo). Zloději a podvodníci (soudem uznaní a odsouzení) nám tu určují pravidla…..
Opravdu nevím, jak mám celý proces výběru číst. Budimex zřejmě (zjevně?) nemá referenci na tunelové práce, na druhou stranu byl 2x potvrzen jako vítěz. Když to 2x vrátí ÚOHS, tak reference najednou neplatí? Zároveň je pro mě překvapující, že Budimex nemá v Polsku nikoho, s kým by šel do konsorcia a ten mu referenci „poskytl“. Chápu, že asi „české“ firmy by mu ji nedají, ale celkově to nechápu. Firma jako kráva a musí se prokazovat subdodávkou někde v Kolumbii??? Na konci dne je to škoda pro českého daňového poplatníka. Částka 358 mil. – to už je hodně piv.
Polsko je placka, tam moc tunelů nemají.
Jasně, ale třeba na S7 mají Poláci dlouhý tunel. Upřímně se mně nechce zkoumat, kdo ten úsek stavěl. Ale mohli využít k referenci Němce. Obzvláště když chtějí prorazit na český trh, tak mě překvapuje, že se prokazují takovou exotickou referencí.
Jenomže jej stavěla Ansaldi a ostatní tunely např. v Dolnoslezském kraji, podmořský v Ústí nad Svinou,
krakovské, karpatské atd. Porr. Železniční např. 12km pod Lodží staví Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów (Podnik pro stavbu dopravních cest a mostů Mazovský Minsk)
Polsko placka není, třetina území je dost členitá.
no a proto mají třeba tunel pod řekou – tunel świnoujście, to zas nemáme my 🙂
Mě to překvapuje taky
Já bych to neviděl jako úplnou katastrofu. Budimex si potvrdil, že reference která by jim zřejmě stačila v Polsku, tady neprojde. Je samozřejmě otázkou jak je možné, že ŘSD i přes negativní stanovisko UOHS, 2x tuto, zřejmě nedostatečnou, referenci akceptovalo. Jak již bylo dole jedním z komentujících napsáno, Budimex se odvolá k UOHS, ten odvolání zamítne a pakliže ŘSD nevypíše výběrko znovu, začne stavět MI. Je otázka, jestli toto pak nenapadne Budimex u soudu, ale to by si museli být setsakramentsky jistí, že reference jsou OK a není v tom žádná levota…
yhle žabomyší války jsou ve stavebnictví kde tečou prachy důležitější, než kvalita.
ALE PAK SI TU BUDETE STĚŽOVAT NA EKOLOGICKÉ ORGANIZACE, ŽE NĚCO BRZDÍ…se podívejte sami.
Kvalita nikoho nezajímá, jste v Česku…stát a jeho „motivovaní“ úředníci rádi za Vaše dane za dva roky a den vše opraví Vás budou buzerovat objížďkami…. Vždyť je to 35 let pořád stejné….jen si lidé nakradli na nové domy a západní auta a myšlení je stále stejné. Krást, podvádět, ojebávat atd….
Žít si v blahobytu a nemakat….a 300 miliard ročně díra…pohoda!!
Jakože zaměstnanaec s nadpráměrnou mzdou krade… komu?
Mebo lidem chcete cebrat 3/4 mzdy, aby na bydlení neměli?
Vy znáte zaměstnance (který opravdu něco dělá) s nadprůměrnou mzdou? Sem s ním…..
Je to pořád stejne tak 3500 let… Zajedte se podívat do Řecka, tam stát už defakto neexistuje, zato nikdo nemaka a všichni se mají :))
No máte pravdu, tady je to podobné. Na státní správu si jen hrajeme, jen pro umělou zaměstnanost…..
Abych se vrátil k věci, Budimex se zřejmě odvolá, k antimonopolnímu úřadu, ten jeho odvolání zamítne s odvoláním na svůj předchozí verdikt, takže konečným vítězem je Metrostav. Takže se snad začne co? Začne se stavět, a to je co? to je důležité. Ne? Pro mě jako pro uživatele silnic a dálnic je důležité, že dálnice konečně bude, ne kdo ji postaví
A umí vůbec ta MI Roads nebo jak se ten spolek jmenuje stavět silnice? Vzhledem k jejich historii bych věřil ,ze tu dálnici spíše postaví fy Patrik & ĎZ.
No, a to je problém klientelismu, nepotismu, machiavellismu a jiných praktik zneužívající mezer v myšlenkově pokročilých postupech (demokracie, hospodářská soutěž, rovné podmínky…) s cílem prosadit korupci, machinace, obcházení práva… Takže, s ohledem na objemy peněz točící se v takových srandičkách, je to z důkazy následovné: „Buď v tom jedete na správné straně a důkazy mít můžete, ale nepotřebujete, nebo nejste na správné palubě, důkazy dokonce mít i můžete, pak jste ale mrtev, typicky na infarkt při svatbě vlastní dcery.“ Proto velký obdiv vůči investigativní novinařině. …Té opravdové. P.S.: Samozřejmě tak naivní nejsem, abych nevěděl, že zde i ta nejlepší investigativní… Číst vice »
Jen si tak říkám, jak má nějaká firma získat reference_
Dovolí jim stavět nějaký meně významný úsek? Nebo by to vyřešila nějaká kauce?
Abychom si ten trh úplně nezmenšili na minimum firem.
Podle mě je může získat jako subdodavatel.
Prokazování referencí je standardní v rámci skoro každého výběrka podle ZZVZ. Jde o to, aby firma měla zkušenosti s dodávkama podobného rozsahu. Reference mohou být z jiné země, zejména v rámci EU je to snadné a pokud soutěží zakázku více firem, tak stačí, když to splní jedna z firem konsorcia. Musí ale být ta reference dostatečně velká a ten člen konsorcia musí se adekvátně podílet na dodávce. Což možná mohl být v případě Kolumbie problém. Jinými slovy, abych se tam nepřihlásil třeba já s živnosťákem na IT konzultace, nebo v lepším případě nějaký zahradníci co umí vybetonovat obrubník kolem záhonu… Číst vice »
Tak Budimex neumí silnice😂a náš Metrostav,který se třikrát do roka přejmenuje aby unikl problémům,ten něco umí?Kromě tunelů,samozřejmě
Špatná zpráva pro nás všechny. Korupce zase jednou zvítězila. Jak smutné.
Ty vole mi se tu budeme hádat kdo postaví dálnici… Proč prostě nevybere stát kdo to postaví a nezruší nějaké odvolání. Stačilo vidět jak dopadla Blanka
mi 😀
A čo si pod tým pojmom „stát“ predstavujete, vojín Kefalín?
ÚOHS i ŘSD jsou určité organičační složky státu, probůh..
Jak oficiálně probíhal výběr dodavatelů za socíku? Jako vážně, jak to tehdy chodilo? Na základě místní příslušnosti asi těžko, když např. stavební společnost z Olomouce stavěla silnice v Praze.
Za sociku šlo o plánované hospodářství. Tedy, aby např. město mohlo postavit nový kulturní dům, muselo 1) získat prostředky na stavbu – a to buď přímo ze státní rozpočtu (protězovaná města typu Praha, Ústí, Ostrava) nebo je získalo jako tzv. sdruženou investici, kdy peníze daly ze svých státem schválených investic obvykle místní velké podniky. 2) bylo nutné získat (naplánovat=rezervovat si) kapacitu některeho stavebního podniku. To byl mnohokrát větší boj, než slib prostředků. Znamé „nejsou lidi“. Proto se řada akcí stavěla brigádně, s využitím dobrovolníků. U prodejny potravin na vesnici to šlo poměrně dobře. U velkých akcí už to často dost… Číst vice »
Právě že stát to vybírá – jedna státní instituce se rozhodla a druhá státní instituce to napadla. Holt všichni tito zaměstnanci státu chtějí zdůvodnit svůj plat.
Takže mohlo to být rychle a levně ale nakonec to bude zase nekonečná stavba… postaví 5km a najedou zbíječky a všechno znovu jak idioti u Nového Jičína!!!
A co na to další zpoždění říká střihač pásek Kupka? Hlavně, že POL letos otevřou poslední úsek S3 a u nás….a to si věříme na projekty typu VRT 😀
Tak a teď by do toho mohly ještě hodit vidle Děti země a jezdit po D 11 budeme nejdříve za 20 let.Děkujeme Metrostavu a jeho pochopům.Škoda ,že takhle přísní nejsou na sebe.
Děti země? Jak?
Je zvláštní, že Budimex dává referenci z Columbie, to jako v Evropě nic nepostavil? Nebo ta reference musí být natolik speciální, že ji nesplní nikdo jiný než MI Roads? Neušil to výběrko náhodou někdo na míru MI Roads? Nebo je Budimex opravdu nezpůsobilý postavit u nás 20 km dálnice? A co na to Jan Tleskač? 🙂
zadávací dokumentace požadovala zkušenost se stavbo raženého silničního tunelu min 100m
ŘSD, samozřejmě.
Jinou otázkou je, zda tuto podmínku stanovilo z vlastní vnitřní iniciativy, nebo jí to někdo doporučil…
Milé děti, dnes vám povím pohádku o tom jak se zase nic v termínu napostavilo : Za devatero hromadami hnoje, devatero stokami a devatero černými skládkami, v království krále Metrostava tzv II. též zvaného Levoboček , léta Páně 2024 , rok druhý od tříletého zákazu panování krále Metrostava I. nad veřejnými zakázkami , se ozvalo z ministerstva kouzel, též ŘSD ,zvaného, hlasem metrostavovým “ Poláci cizáci hrr na ně“ a to byl milé děti konec dálnice D11 …
Smutná, leč pravdivá pohádka ze života…
Krásná pohádka.
Jojo, zatímco poláci staví stovky kilometrů dálnic, my se odvoláváme a hledáme důvody proč ti co umí u nás nemohou. Tož vítejte v Kocourkově.
Slováci a Maďaři, kteří jsou s nimi ve sdružení na výstavbu tohoto úseku D11, nejsou cizáci?
Zatímco stát uznává u MI Roads reference od úúúúplně jiné firmy, která s MI Roads vůůůbec korupčně nesouvisí, tak neuznává reference Budimexu, přestože ten tunely umí (nemyslím finanční).
MI Roads se o zakázku uchází ve sdružení s jinými firmami, které reference mají a není to ani Metrostav a.s. ani Metrostav infrastructure.
Najděte kolik chcete rozdílů 🙂
Metrostav a.s.. Sídlo. Koželužská 2450/4, Libeň, 180 00 Praha
MI Roads sro sídlo Koželužská 2450/4, Libeň, 180 00 Praha
Nu a „ přes ulici je „
Metrostav Infrastructure a.s.. Koželužská 2246/5 180 00 Praha 8
a jak to souvisí s referencemi?
Reference MI Roads na zakázku včetně tunelu , ve sdružení s jinými firmami, byly či nebyly od MI Roads ? Pokud byly tak vy víte, že MI Roads od svého založení 22/7/2022 ( založena těsně po rozsudku o zákazu pro Mestrostav a Metrostav Infrastrukture) postavila nějaký tunel ?
Nebyly, ale reference jsou od firem ve sdružení
dik za informaci
Jednoduše. Firma která byla usvědčena i odsouzena za korupci založila dcerky a vesele jede dál a dokonce má tu drzost se nejen účastnit výběrek.
s referencemi ne ale se zákazem státních zakázek za podvody s dotacemi (vykazovali to co neudělali). Tudíž Metrostav by neměl vůbec být připuštěn. Je to nerespektování rozhodnutí soudu.
MI roads je u většiny soutěží ve sdružení se slovenským Doprastavem, který má potřebné reference. Takže MI roads nijak nevyužívá reference Metrostavu, protože to má zakázané…
Dopravstav bych do toho vůbec nemíchal. Někdy k postavení tunelu ani reference nepomohou.
Jde hlavě o to, že mají ve sdružení Subterru, která se na tunely (ražené či hloubené) specializuje a má reference z celé Evropy. Jinak celá situace Metrostavu je obchází zákona (deraveho), bohužel…
Základním rozdílem je, že každá z těch firem má jiné IČO, a tudíž se jedná o jiný právní subjekt.
PS:
Nemáte to kompletní. Chybí tam Subterra a.s., sídlo Koželužská 2246/5, P8-Libeň
Ani jsem se nepokoušel to dodat kompletní, jen firmy zmíněné v diskusi, děkuji za doplnění. Jiné IČO je fajn, to je asi stejně validní, jako druhá a každá další simka v jednom mobilu . Tuhle jsem ve vlaku cestou poslouchal / pozoroval pána, který vyřizoval služební hovory a měnil si při tom simky, měl je pěkně vyskládané na stolíků a každá, soudě podle rozhovorů, zjevně znamenala “ jinou firmu“ . Nu a pořád to byl stejný pán a volal ze stejného mobilu. Ono je to neštěstí když v 1.třídě proti vám sedí člověk který nahlas pracuje několik hodin….
Uvedl bych jiný příklad. Představte si matku a dceru, které mají stejné křestní jméno i příjmení a bydlí na stejné adrese. Jediné rozdílné je jejich rodné číslo.
Přesně tak v normálním životě , jenže zde se dcera “ narodila “ ne z lásky ale z nutnosti.
Kdyby „máma“ nepotřebovala nové „rodné číslo“ , tak by tam stále bydlela sama …
Je videt, ze nemate vubec paru o tom, jak se prokazuji reference a jak probiha VR podle ZZVZ. Subterra urcite reference ma, stejne tak doprastav.
Jo, tak tohle bude jeste zajimavy. Jdu si pro bramburky a pivko…
Není ten Metrostav společnost, která korumpovala úředníky a byla pravomocně odsouzena?
Ne, ona je jen motivovala ke správnému rozhodnutí.
Řekl bych, že podvádět se nemá a je jedno zda-li jste největší stavební firma česká nebo polská…nemáš reference, nemůžeš vyhrát
Ano ceska klasika, bud vymysli reference, ktere plni jen firma A, nebo vymysli reference, ktere neplni nikdo, ale proveri se u vsech mimo A.
Myslíte, že chtít, aby nabízející doložil, že umí stavět tunely, pokud je na poptávaném úseku celkem 2 100 m tunelů, že to je vymyšlená reference, nastavená pro 1 firmu? To jako opravdu?
UOHS rozhodl, že Budimex neprokázal následující technickou kvalifikaci:
stavební práci, jejímž předmětem byla novostavba raženého silničního tunelu v délce minimálně 100 m (předmětem požadavku na referenční stavební práci není pokládka asfaltové vozovky)
to mi nepřijde jako nesplnitelné
zajimavé je, že si toho nevšimli v soutěži o tzv. vítěze…
Na tom není nic zajímavého. ŘSD si toho nevšiml a MTS na to upozornil.
Pokud někdo neměl v pořádku reference, tak ani neměl být připuštěn do výběrka. Něco mi hodně smrdí.
Podvádět se nemá a Metrostav je čistý jako lilie že? A je jedno jak se jmenuje. Takhle tu dálnici budeme mít za dalších deset let a ještě každý rok se bude opravovat jako je to tady u nás zvykem.
prosim kdo stoji za spolecnosti metrostav. nilde jsem na internetu nedohledal zda se jedna o ryze ceskou firmu nebo soucast ciziho holdingu? diky
https://www.metrostav.cz/cs/o-spolecnosti/pro-akcionare
DDM. Většina akcionářů jsou Češi, bývalí a současní zaměstnanci.
s trochou nadsazky bych rekl, ze je uplne jedno, zda tu dalnici posavi treba Iranci nebo Angolani, hlavne kdyz uz se bude moct jezdit
SUPER, taková hloupost, 358 mio, kde to ten stát, potažmo daňový poplatník najde? 🙁 … nebochybuji o tom, že to umí Budimex postavit, podle mě se odvolá!!!
Je to podle mne sprosťárna s podezřením na korupci
Já za tím vidím politiku…
A není to synonymum?
Nasledovat by melo take vylouceni vseho spojeneho s metrostavem
Třeba pražské metro (ironie).
Do zákulisí nevidíme. Jisté je, že Budimex je největší stavební firma v Polsku kde prokázala schopnost stavět dálnice v termínu a za dohodnutou cenu . Postavili tam i tunely, první hned za hranicemi. Tam bychom se mohli učit. Na tunely jsou u nás jistě větší odborníci, hlavně na ty finanční. To má Metrostav i v rozsudku za darebáctví. Jisté tedy je, že stavba bude dražší a termín dokončení je v nedohlednu. Takže u nás klasika, jako všechny stavby dálnic po revoluci. Občané Trutnovska, nejméně pět let si budete užívat dopravní peklo.
Který tunel hned za hranicemi máte na mysli? Jestli ten na S3, tak ten stavěl Porr.
Ml road je vytvořen jako fíkový list,kvůli korupci Metrostavu,vše jede dle starých not.Všichni jsou namazaní a mají staré hříchy.Nečekal jsem nic jiného.
Poděkujte jednak zákonodárcům, že zpackali zákon a taky soudu, že MTS, místo zákazu, nedostal obří pokutu (třeba i ve výši ceny úseku nové dálnice).
Dal jste dva tipy a oba špatně, zákonodárci samozřejmě nemohou postihnout každý specifický případ a reference dceřinek Metrostavu uznal ÚOHS, nikoliv soud.
Psal jsem o odsouzení MTS a jeho dcery MI (v době spáchání trestného činu, ještě ani neexistovala). Jedna dcera odsouzená a druhá už ne (protože byla založená až po vynesení rozsudku). To není zpackaný zákon?
Obří pokutu zmiňuji proto, že se tak svého času soudy vypořádaly s korupční kauzou firmy Airbus. Dovedete si představit, co by se stalo, kdyby jí dali zákaz?
Reference mi nepodsouvejte. O těch se v rozsudku nic nepíše.
Tak přece Budimex vystipali. Na kolik to asi kartel našich firem vyšlo? 😉😃A kdo si tentokrát namastil kapsu? Časem se to dozvíme, ale bohužel už pozde
No to je tedy komedie, Budimex si již zřídil zázemí na našem území a nyní začíná vše od zacatku. Dálnice bude zase o nějaký ten měsíc, možná rok opožděná, ale co, vždyť v tomto státě je to vlastně normou. Hlavně aby ta dálnice budovaná naší firmou nebyla provedená kvalitou, jakou jsme již na některých úsecích dálnic mohly vidět.
A Budimex se odvolá a zase to bude dokola. Tak proč mu tu samou nabídku vůbec původně odklepli ? Celé mně to připadá, že z české strany je to upečené pro Metrostav, protože o odvolání Budimexu bude patrně rozhodovat třeba UOHS nebo něco podobného. Jenomže co když Budimex napadne tuto frašku u soudu ? To jako na začátek stavby budeme čekat 5 let ? Další velká ostuda tohoto státu a Čechů jako takových, té naší směšné mentality.
Tak ÚHOS přece rozhodl o tom, že ho má být Budimex vyloučen, respektive, že nesplnil kvalifikaci, ne? Jinak jsem pochopil, že ŘSD Budimex spíše chtělo… Úplně nevím proč ostuda Čechů a už vůbec nevím co má s rozhodnutím společného nějaká (jaká?) „směšná mentalita“? Tady jde přece o zákony a pravidla… A co mám informace, tak mi věřte, že zrovna ŘSD z Metrostavu nadšené není, natož aby jim „přihrávali“ zakázky… Jako že jsme směšní, že tu není diktátor, který by rozhodl, že to prostě tak bude, bez ohledu na všechny okolnosti, to ano, to jsme ubozí a směšní, ale takový diktátor,… Číst vice »
UOHS ….hahaha..😀
Rozhodně je to rozehrané na vysokou hru, a přede vším a nade všechno aby to nebylo rychle…
Msta Metrostavu „za všechno“?? Ale vyhlašovatelé VŘ (viz například metro D) se už nemůžou spolehnout na to že teda „zvolí Metrostav aby měli pokoj“ protože už si zvykli odvolávat i ti ostatní. Takže zpátky do bodu 1, bude třeba rozhodovat podle předpisů a smířit se s tím že soud na 99% bude, nejde to „vyřešit“ prostě tím že se jim to „dá“ aby byl klid.
Obávám se že teď už není rozumné řešení, domnivam se že žádné řešení teď není právně čisté. Možná nejčistší by bylo výběrové řízení zrušit, pravděpodobně upravit zadávací podmínky, aby k tomuto problému s nejasností kvalifikačních podmínek už nedošlo a vyhlásit výběrové řízení znova. Jenže to je na opravdu dlouho.
Ale jak tato tahanice nakonec bude dlouho trvat, to si také nedokážu odhadnout.
Pokud by to šlo k soudu, nemělo by to v tomto případě mít odkladný účinek, protože ÚOHS něják rozhodl už. Mohou to max. u soudu pak napadnout.
Soud může vydat předběžné opatření.
Proč frašku. Mě tady ty lidi přijdou fakt retardovaný, když nedovedou připustit, že prostě ŘSD mohlo udělat chybu a ty reference tam od začátku nebyly v pořádku a/nebo byly doloženy lajdácky.. Fraška je, jak to dlouho trvá, ale ŘSD miluje dlouhá dramata, jako například na D3u Tábora…
Ale kde podle vás udělalo ŘSD chybu: v zadávací dokumentaci, nebo ve vyhodnocení podkladů soutěže?
ŘSD nevyhodnocuje podklady soutěže. ŘSD vyhodnocuje nabídky soutěžících a tam udělalo chybu, že připustilo, aby nabídka nejlevnějšího nabízejícího ale bez řádně doložené reference, tedy bez nutné kvalifikace, byla vyhlášena jako vítězná.
Ano, původně jsem se vyjádřil nepřesně, myslel jsem nabídkovou dokumentaci uchazeče.
Ale předpokládám že ty nabídky nevyhodnocují úplní diletanti, tak mě zaráží že Budimex vybrali opakovaně. A proto se domnívám, zda primární problém není ve specifikací těch referencí v zadávací dokumentaci. Co si pamatuji, tak kvalifikační předpoklady nejsou zákonem podrobněji řešeny a asi tam někde bude problém s výkladem.
Minimálně v tom, že podklady, které si od Budimexu vyžádalo teď si mohlo vyžádat rovnou a reference lépe posoudit. Protože buď by Budimex vyřadili rovnou a nebylo by takové haló, a nebo by byly jeho reference neprůstřelnější a třeba by ÚOHS rozhodl jinak.
Matl se dusoval,že více právníků a odborníků posoudilo tu první nabídku Budimexu jako v pořádku.Byl s ním podcast asi měsíc něco zpátky na toto téma.Možná i někde na stránkách ŘSD.
A kdy vyloučí Metrostav ?
No a komu teda teď zakázka připadne?
Ptal jsem se Mátla na Twitteru a nové rozhodnutí o výběru ještě nebylo učiněno. Nicméně si myslím, že není důvod nevybrat druhého v pořadí.
O kterém asi není důvod předpokládat že se taky neodvolá…?
Toho se také obávám. Nekonečné kolo soudů a odvolání. V nejhorším případě zpoždění klidně o další rok, či dva.
Obávám se, že rok či dva bude v tomto případě ta lepší varianta, za kterou budeme rádi.
To nedokážu předjímat, hovořím tu o “výběru nejvhodnější nabídky ve smyslu ZZVZ”.
„Námitky jsme podali, protože firma Budimex dle našeho názoru nesplňuje požadavky stanovené zadavatelem…,“ řekl mluvčí MI Roads Michal Jurman.
Chyba je v tom, že jejich názor je vůbec brán v potaz. To je snad na zákazníkovi aby posoudil jestli nabídka splňuje jeho požadavky nebo ne.
Je to na zákazníkovi, ale vzhledem k tomu, že ten zákazník je státní firma, tak se (někdy bohužel) musí řídit zákonnými postupy a případně rozhodnutím nadřízeného orgánu typu ÚHOS… A když ÚHOS dostane podnět (i když je to podnět v rámci konkurenčního boje), musí se s tím také zabývat…
No, je to trochu jinak… je VYŽADOVÁNO veřejné VŘ, a v tom případě může odvolání podávat kdekdo…
Budimex staví, Metrostav tuneluje. A to je ten zásadní rozdíl.
Sebeukájení právního oddělení…
Nedají bakšiš nemají zakázku ,je to trapné hlavně že naše firmy umí všechno a nic.Bude to zase předražené fiasko.
Přijde mi až legrační, jak někteří lidé (třeba vy) svádí všechno na korupci. Vy jste seznámen s veškerými podrobnostmi případu?
Nezávidím lidem na ŘSD to rozhodování. Pokaždé to bude pro někoho špatně. Ačkoliv zde chování MTS/MI/MIR připomíná trucovité děcko, tak si Budimex zavařil tím, že neměl reference v naprostém pořádku.
Kdyby ŘSD dělají dobře svoji práci, tak k tomu nemuseli vůbec dojít.
Pokud Budimex skutečně řádně nedoložil reference, tak jej měli vyřadit hned a ne až na popud ÚOHS.
Pokud Budimex skutečně řádně nedoložil reference, tak jej měli … vyzvat k doplnění ve lhůtě xy dnů. Až potom kdyžtak vyřadit.
Asi nerozumíte psanému textu, protože v článku je to jasně uvedeno:
„V návaznosti na rozhodnutí ÚOHS a následně i přes opakované výzvy nedoložení plnění kvalifikačních kritérií bylo nuceno ŘSD vyloučit ze zadávacího řízení na zhotovitele společnost Budimex,“ uvedl Mátl.
Reaguju na Jiřího, že není potřeba vyřazovat ihned při kontrole podaných nabídek.
Hmm…a jak to bylo doopravdy?
To jo….ale k.o.r.u.p.c.e…🤢
Lidé z ŘSD a jejich nejbližší příbuzní by měli být prověřeni finančním úřadem co se týče majetkových poměrů a jejich příjmů.
Jo přidat k nim i lidi z UOHS….
Je pravda, že se zdá, že to Budimexu chtěli dát docela urputně. I když, ono to proakzování referencí není podle mě úplně černobílý. Očividně to bylo na hraně, protože odvolání k UOHS není levná sranda, tkže by toho MI jentak ze srandy nešel. Musela tam být nějaká šedá zóna a bílá místa…
Při těchto velikostech zakázek už to celkem levná sranda je.
Jak je možné že firma která má zakázané státní zakázky takhle nabourá dostavbu D 11?
Vítej v ČR – dostaneš trest, založíš novou firmu, přesuneš zaměstnance a jedeš dál 🙂
A jak potom dopadlo to řešení referencí? Nová firma by žádné mít neměla a tím je to vyřešené ne? Tuším o tom probíhal dost zásadní spor…
Tam musel být nějakej právnickej veletoč jak nové firmě uznat reference „někoho jiného“. Budimex by možná měl použít ten stejný postup „získání“ referencí??
MI Roads se uchází o zakázku ve sdružení s firmami, které ty reference mají. Budimex to mohl udělat stejně.
Zakázku na D11 ale nesoutěží jen Metrostav, ale celé sdružení firem. Stačí, když má reference nějaká z nich. A to určitě má. https://www.subterra.cz/divisions/podzemni-stavby/
Super, tak teď se zase odvolá Budimex a zase si počkáme. Jediné pozitivum je, že díky tomu se možná nakonec otevře souvislý úsek Jaroměř – hranice ve stejný termín.
To si sice může, nicméně vzhledem k tomu, že ÚOHS už o jejich referencích nějakým způsobem rozhodnul, neočekávám, že by ve stejné věci u něj BUDIMEX našel oporu. ŘSD se tedy zachovalo racionálně a nešlo hlavou proti zdi.
A co když to Budimex napadne u soudu ?
To je právě ta fáze která se dá očekávat.
Pak budeme svědky nové judikatury v neprobádané věci :). Ale předpokládám, že odvolání k soudu nemá již odkladný účinek.
Ano, protože Budimex prostě neumí tak dobře tunelovat, jako Metrostav, že? Ten s tím má přes 50 let zkušeností 😀
A může to i doložit i výpisem z Rejstříku trestů právnických osob.
Jistě. Teď je výročí 50let pražského metra. Ano, Má zkušenosti velké z tuzemska i zahraničí. Norsko, Island. Opravdu ten tým divize 5 je hodně dobrej.
Ale jejich papaláši kradou a podplácejí.
To je jasný, ale je divný, že Budimex nedělá tunely a nebo si nevezme parťáka.
Nebo dělá tunely, ale jen obyčejné a tady bylo třeba udělat tunel neobyčejný, který umí jen MI Roads… 😀